Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
24-10-2019 08:51
Het gaat goed! Het gesprek was oké, hij wil het wel blijven proberen en dan zien we wel hoe het loopt. Hij zegt dat ik gewoon die reis moet gaan uitzoeken en moet gaan doen wat ik wil, en me niet moet laten beïnvloeden door hem. En als dat eenmaal vaststaat moeten we het wel even hebben over wat we dan van elkaar verwachten natuurlijk. Hij heeft wel zoiets van, we moeten het dan wel eens kunnen worden over dingen die wel en niet kunnen etc., maar dan wil hij het wel een kans geven.
Snel eens lijkt me. Kies voor je veiligheid. Wanneer wordt afgeraden ergens alleen als vrouw naar toe te gaan niet doen. Wanneer het niet goed voelt niet doen. Niet vreemd gaan . Nog meer? Hij hoeft de regels toch niet te bepalen hoe je reis gaat worden? Ik krijg bij de dik gedrukte zin heel sterk het gevoel dat hij je nu heel erg wil bepalen en tijdens je reis ook. Hij wil geen vinger in de pap. Hij wil z'n hele hand erin .

Ik sta er eigenlijk wel hetzelfde in, het gewoon proberen en we zien het wel. Maar als we het niet eens kunnen worden over afspraken, of ik vind dat hij me te veel wil beperken, dan heeft het geen zin. Maar ik ben er nu wel rustiger over, ik ga gewoon uitzoeken wat ik wil doen, daarna hebben we het er even over en dan zien we wel.

We hebben wel wat lastige dagen gehad moet ik zeggen. Ik was nog steeds heel geïrriteerd over dat hij het nu opeens wel goed vindt terwijl ik hier zo lang mee aan het tobben ben geweest, en hij wordt gek van mij besluiteloosheid. Dus veel irritaties / ruzies waardoor ik dacht ik heb hier helemaal geen zin meer in. Ik ben daarnaast ook best snel onzeker, dus als hij geïrriteerd is wil ik dat meteen oplossen terwijl hij denkt laat me gewoon even met rust. En dit maakt de irritaties natuurlijk alleen maar erger. Maar nu we ons daar bewust van zijn gaat het de laatste dagen eigenlijk weer heel goed. Ik laat het gewoon lekker op z'n beloop, ik ga m'n ding doen en dan zien we wel.
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
24-10-2019 08:51
En als dat eenmaal vaststaat moeten we het wel even hebben over wat we dan van elkaar verwachten natuurlijk. Hij heeft wel zoiets van, we moeten het dan wel eens kunnen worden over dingen die wel en niet kunnen etc., maar dan wil hij het wel een kans geven.

Ik sta er eigenlijk wel hetzelfde in, het gewoon proberen en we zien het wel.


Fijn dat jullie erover hebben gepraat. Mooie stappen!

Wat ik vetgedrukt heb gemaakt, lijkt mij eerlijk gezegd ontzettend vermoeiend voor je. Het spreekt voor zich (lijkt mij dan) dat je sowieso respect hebt voor elkaar als je een relatie hebt en dat je je best doet om verstandige beslissingen te nemen als je op reis bent. En zo klink je ook, helemaal prima. :-)

En ook wat Seashore zegt...

Hoezo: ‘we moeten het dan wel eens kunnen worden over dingen die wel en niet kunnen’ ? En dat bepaalt hij? Over de reis die jij wil maken? En bedoelt hij met ‘we’ niet gewoon ‘ik’?

En ‘dan wil hij het wel een kans geven’—> Doet hij dat ook als jij er toch iets anders over denkt?

Jij zegt ‘het gewoon proberen en we zien het wel’.

Afgaand op wat je schrijft, vind ik hem daar wat dwingend in overkomen. Jij geeft hem ruimte, maar gebeurt het andersom ook?

Ik hoop vooral dat je onbezorgd op reis kunt gaan, op de manier die jij wilt.
tja2 wijzigde dit bericht op 25-10-2019 20:26
Reden: Aanvulling
3.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet zo goed wat voor afspraken er gemaakt moeten worden. Dat je niet vreemdgaat bedoel je? Maar dat spreekt toch voor zich?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
25-10-2019 20:57
Ik snap ook niet zo goed wat voor afspraken er gemaakt moeten worden. Dat je niet vreemdgaat bedoel je? Maar dat spreekt toch voor zich?
Er moeten ook helemaal geen afspraken gemaakt worden, vriendlief wil weer controlerend aanwezig zijn, ook op momenten dat hij helemaal niet aanwezig is.

Als ze straks op reis gaat, komt er Een Crisis. Kan iets zijn wat hem overkomt thuis of misschien "flikt" zij iets waar hij Ontzettend Over Valt en zij Ernstige Verantwoording voor moet afleggen. En dat laatste wordt dan de rest van de relatie boven haar hoofd gehouden, na een hoop verwarrend drama voor haar waarbij ze niet snapt wat ze fout heeft gedaan en hij haar dit niet kan uitleggen wegens Principes of Dingen Uit Het Verleden (Waar Hij Niet Over Wil Praten).

Been there, done that, heb de rode vlaggen bijna zes jaar geleden in de reet van zo'n kerel gestoken en hij snapt het nog steeds niet want Waarom Zet Ik Mijn Blauwe Vinkjes Niet Aan!?
lotus77 schreef:
26-10-2019 10:22
Er moeten ook helemaal geen afspraken gemaakt worden, vriendlief wil weer controlerend aanwezig zijn, ook op momenten dat hij helemaal niet aanwezig is.
+1
Als jullie toch bezig zijn met afspreken wat wel en niet kan, begin dan eerst bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Wat een energie moet dit kosten. Dump die eikel gewoon. Ooit kom je er achter dat er wel echt leuke mannen zijn die het beste met je voor hebben. Of niet, maar dan heb je je ruggengraat gehouden en zit je niet met zo'n loser opgescheept met z'n 'we moeten er wel over praten wat wel en niet mag'. Het is verdorie je vader niet.
Jemig.... dacht dat je een jaar op wereldreis zou gaan, maar het is maar een stedentrip! (Niet denigrerend bedoeld hoor!) en daar doet je vriend zo moeilijk over!?

Wij hadden 11 maanden verkering toen mijn vriend een trektocht van 3 weken ging maken doorredelijk afgelegen gebied. Helaas kon ik niet mee, maar ik gunde het hem wel!

Afspraken maken!? Ja, niet vreemdgaan, dat lijkt mij duidelijk! Omdat hij naar zo’n afgelegen gebied ging heb ik er wel op aangedrongen dat hij een gps zender bij zich droeg voor het geval hij in een noodsituatie zou komen, dat begreep hij wel. En voor de restzocht hij het maar mooi uit! 😁
Wat was het leuk om hem weer op te halen op Schiphol en al zijn verhalen te horen!
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
27-10-2019 16:58
Jemig.... dacht dat je een jaar op wereldreis zou gaan, maar het is maar een stedentrip!

Lees anders even verder dan alleen de OP.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu mee je Lovely678???
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
26-10-2019 10:22
Er moeten ook helemaal geen afspraken gemaakt worden, vriendlief wil weer controlerend aanwezig zijn, ook op momenten dat hij helemaal niet aanwezig is.

Als ze straks op reis gaat, komt er Een Crisis. Kan iets zijn wat hem overkomt thuis of misschien "flikt" zij iets waar hij Ontzettend Over Valt en zij Ernstige Verantwoording voor moet afleggen. En dat laatste wordt dan de rest van de relatie boven haar hoofd gehouden, na een hoop verwarrend drama voor haar waarbij ze niet snapt wat ze fout heeft gedaan en hij haar dit niet kan uitleggen wegens Principes of Dingen Uit Het Verleden (Waar Hij Niet Over Wil Praten).

Been there, done that, heb de rode vlaggen bijna zes jaar geleden in de reet van zo'n kerel gestoken en hij snapt het nog steeds niet want Waarom Zet Ik Mijn Blauwe Vinkjes Niet Aan!?
En zo zal het gaan. Sorry Lovely, maar die controledwang en jaloerse achterdocht zit in jouw vriend en gaat er heus niet uit als 'je goede afspraken' maakt alias hem ervan verzekerd dat JIJ geen gekke dingen doet. En ook al verzeker je hem dat, zal hij tijdens je reis het op zijn heupen krijgen omdat hij geen zicht heeft op wat je doet, hoe vaak hij van je hoort, waar je uithangt en wie je ontmoet. Hij zal een drama creeëren, hoe dan ook.
Kies toch gewoon nu al voor jezelf zodat je onbezorgd van je reis en van de rest van je leven kunt genieten. Dit is echt geen leuke vent.
vriendgedumpt wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:35
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
. Dubbel
Hoe is het nu met je Lovely678?
Alle reacties Link kopieren
Moest ineens weer aan dit topic denken. Hoe gaat het met je Lovely? Al wat plannen gemaakt voor de reis?
Ik vind het raar gedrag. Bezitterig. Zou voor mij een reden zijn om hard te gaan rennen.
Moezewoes schreef:
26-11-2019 13:33
Moest ineens weer aan dit topic denken. Hoe gaat het met je Lovely? Al wat plannen gemaakt voor de reis?
Ze zou zich er begin van de maand in verdiepen en dan snel boeken. Dus hoop zo dat ze dat gedaan heeft. :heart: en misschien al weg is.
Alle reacties Link kopieren
Is er al iets geboekt? Vol met plannen voor je reis?
Ik vind de dynamiek hier echt fascinerend. Vriendje leest to de les. To komt naar vivaforum. Vivaforum leest to de les. To blijft al die statements ingewikkeld vinden. Kiest een compromis. Vervolgens gaat het “begripvolle” Vivaforum vol los met een eis voor een oplossing/afgerond verhaal.

Dank voor deze spiegel in mijn ziel en dank voor dit inkijkje in de mensheid.

@to... kennelijk is dit iets dat je oproept. Supersympathiek maar ook beschermingsdrang. Zowel van buitenstaanders als je man. Doe er je voordeel mee.
Alle reacties Link kopieren
Merrick schreef:
05-12-2019 19:48
Ik vind de dynamiek hier echt fascinerend. Vriendje leest to de les. To komt naar vivaforum. Vivaforum leest to de les. To blijft al die statements ingewikkeld vinden. Kiest een compromis. Vervolgens gaat het “begripvolle” Vivaforum vol los met een eis voor een oplossing/afgerond verhaal.

Dank voor deze spiegel in mijn ziel en dank voor dit inkijkje in de mensheid.

@to... kennelijk is dit iets dat je oproept. Supersympathiek maar ook beschermingsdrang. Zowel van buitenstaanders als je man. Doe er je voordeel mee.
Staat vragen hoe het nu gaat tegenwoordig gelijk aan eisen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
05-12-2019 20:23
Staat vragen hoe het nu gaat tegenwoordig gelijk aan eisen?
Je hebt gelijk. Was wat te scherp van mij. Punt van die dynamiek blijft staan overigens. Ook in het geduw om advies op te volgen. Ik vond dat zelf heftiger om te lezen dan het oorspronkelijke verhaal.
Tickel schreef:
05-12-2019 20:23
Staat vragen hoe het nu gaat tegenwoordig gelijk aan eisen?
Je hebt gelijk. Was wat te scherp van mij. Punt van die dynamiek blijft staan overigens. Ook in het geduw om advies op te volgen. Ik vond dat zelf heftiger om te lezen dan het oorspronkelijke verhaal.
Ik snap weinig van jouw kritiek, Merrick. Op mij kom je over als iemand die zichzelf nogal verheven voelt boven mensen die wél proberen om TO een spiegel voor te houden. Misschien ben jij de vriend van TO, of gesneden uit hetzelfde hout. Dat zou een boel verklaren.
Alle reacties Link kopieren
Merrick schreef:
06-12-2019 08:32
Je hebt gelijk. Was wat te scherp van mij. Punt van die dynamiek blijft staan overigens. Ook in het geduw om advies op te volgen. Ik vond dat zelf heftiger om te lezen dan het oorspronkelijke verhaal.
Ik zou er een topic over openen als ik jou was.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
poppie0022 schreef:
05-12-2019 10:27
Is er al iets geboekt? Vol met plannen voor je reis?
Ja het is geboekt! Ik vertrek half januari naar Costa Rica en blijf ongeveer 10 weken weg. Heel veel zin in :)
Lovely678 schreef:
06-12-2019 16:57
Ja het is geboekt! Ik vertrek half januari naar Costa Rica en blijf ongeveer 10 weken weg. Heel veel zin in :)

:cheer2: :cheer: :hello: :cheer: :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven