Benauwd door schoonmoeder - OP verwijderd

31-07-2019 23:19 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle adviezen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-12-2019 19:51
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
96.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je partner ervan? Snapt en/of deelt hij jouw gevoel?
Overdrijf je niet? Ze pas maar een tot 2 keer per twee weken op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen maar zou denken dat ik kind af en toe best een avond extra naar oma zou brengen zodat ik met mijn partner een date-night kan hebben. Zij blij, jullie wat quality-time.

Dat ze op je vakantieadres staan vind ik gewoon lachwekkend. Zou ik ook niet leuk vinden hoor. Hoe ben je daar mee omgegaan?
chocolol wijzigde dit bericht op 01-08-2019 01:14
0.16% gewijzigd
Tja, je laat wel oppassen, dat zou ik dan ook niet doen, dus je kan tegen haar zeggen dat je voortaan zelf voor je kind zorgt.
Wat betreft logeren, als daar geen goede reden voor is, dan zou ik dat ook niet doen.

Je schoonmoeder is oma, geen moeder van jouw kind en ik denk dat het hoog tijd wordt dat je haar dat in liefkozende bewoordingen duidelijk maakt.
Tja, eerlijk is eerlijk, tegenover een gunst staat meestal een andere gunst.
Alle reacties Link kopieren
Als ze met jullie drietjes wat wil ondernemen kun je rustig zeggen dat je andere plannen hebt.
Dus ze mag wel gratis oppassen, maar tegelijk mag ze geen interesse tonen in jullie en haar (enig?) kleinkind?


De enige fout die ik volgende keer niet meer zou maken is mijn vakantie-adres geven. Of haar vertellen dat je naar Zimbabwe of de Dominicaanse Republiek trekt.
En nee, er is nergens in de buurt nog een kamer te krijgen.


Communicatie overigens overlaten aan man.
Het is zijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
31-07-2019 23:35
Tja, je laat wel oppassen, dat zou ik dan ook niet doen, dus je kan tegen haar zeggen dat je voortaan zelf voor je kind zorgt.
Wat betreft logeren, als daar geen goede reden voor is, dan zou ik dat ook niet doen.

Je schoonmoeder is oma, geen moeder van jouw kind en ik denk dat het hoog tijd wordt dat je haar dat in liefkozende bewoordingen duidelijk maakt.
Bij opa en oma logeren kan ook gewoon leuk zijn.....
Alle reacties Link kopieren
oh god we hebben precies zelfde meegemaakt, met mijn grootouders versus ouders.
eigenlijk hebben we het nooit niet echt opgelost, als ze kwam doen of we niet thuis waren, als we haar telefoonnummer zien niet opnemen, als we haar zwarte oldtimer mercedes zien aankomen zei mijn vader, oh nee zwarte gevaar is daar, ook als we met vakantie naar zee gingen als gezin, wie kwam er weer onverwacht aan? de grootouders... als we haar in straat zien komen altijd met een wijde boog om hun,..
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbel1000 schreef:
01-08-2019 00:03
oh god we hebben precies zelfde meegemaakt, met mijn grootouders versus ouders.
eigenlijk hebben we het nooit niet echt opgelost, als ze kwam doen of we niet thuis waren, als we haar telefoonnummer zien niet opnemen, als we haar zwarte oldtimer mercedes zien aankomen zei mijn vader, oh nee zwarte gevaar is daar, ook als we met vakantie naar zee gingen als gezin, wie kwam er weer onverwacht aan? de grootouders... als we haar in straat zien komen altijd met een wijde boog om hun,..
Bah, wat akelig.
Jullie zagen je grootouders dus nooit?
Tinkerbel1000 schreef:
01-08-2019 00:03
oh god we hebben precies zelfde meegemaakt, met mijn grootouders versus ouders.
eigenlijk hebben we het nooit niet echt opgelost, als ze kwam doen of we niet thuis waren, als we haar telefoonnummer zien niet opnemen, als we haar zwarte oldtimer mercedes zien aankomen zei mijn vader, oh nee zwarte gevaar is daar, ook als we met vakantie naar zee gingen als gezin, wie kwam er weer onverwacht aan? de grootouders... als we haar in straat zien komen altijd met een wijde boog om hun,..
:rofl:
Castor1975 schreef:
01-08-2019 00:02
Bij opa en oma logeren kan ook gewoon leuk zijn.....
Jawel, als alle partijen er blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
01-08-2019 00:08
Bah, wat akelig.
Jullie zagen je grootouders dus nooit?
moeilijk te verstaan mss voor een buitenstaander maar niemand van de familie kan mijn grootouders uitstaan, wij de kleinkinderen ook niet, ze had kritiek op alles, had je een puistje ze HAD het gezien, volgens haar moeten vrouwen in onze familie niet al te veel presteren, mensen met een handicap hebben volgens hun geen recht op sociaal leven ( mijn broer dan) we vergoelijkten haar met hyacint bucket van schone schijn,... altijd de schone schijn ophouden
Cateautje schreef:
01-08-2019 00:12
Jawel, als alle partijen er blij mee zijn.
Ouders het rijk voor zich alleen.
Oma gelukkig.
Kleinkind gelukkig.

Wat is het probleem dus met dat logeren?


Of moet er tijdens zo'n weekendje ook nog verplicht door oma een 2de kleinkind gemaakt worden :mrgreen: ?
Tinkerbel1000 schreef:
01-08-2019 00:03
oh god we hebben precies zelfde meegemaakt, met mijn grootouders versus ouders.
eigenlijk hebben we het nooit niet echt opgelost, als ze kwam doen of we niet thuis waren, als we haar telefoonnummer zien niet opnemen, als we haar zwarte oldtimer mercedes zien aankomen zei mijn vader, oh nee zwarte gevaar is daar, ook als we met vakantie naar zee gingen als gezin, wie kwam er weer onverwacht aan? de grootouders... als we haar in straat zien komen altijd met een wijde boog om hun,..
Totdat je opeens zelf volwassen bent en je realiseert dat je hartstikke fijne grootouders hebt. Of niet?

Vind het echt vreemd gedrag. En TO, ik vind dat je je aanstelt. Hoezo moet je opeens focussen op dit of op dat? Je hebt toch ook vrienden en andere familie? Of kun je daar niet mee omgaan?

Zolang iemand geen naar gedrag vertoont vind ik het vreemd om op deze manier over mensen te praten.
Ik heb iets dergelijks meegemaakt. Zonder dat ik erom gevraagd had kwam ze steeds de lakens uitdelen in mijn gezin met pasgeboren baby. Het is op een echtscheiding uitgelopen.

Veel mensen bagataliseren dit dominante gedrag en vinden het zelfs ondankbaar dat je niet blij bent met de ongevraagde ‘hulp’ van je schoonmoeder.

Ik zou erg op m’n hoede zijn als ik jou was en het oppassen stoppen. Laat haar gewoon op visite komen om haar kleinkind te zien of ga zelf op visite bij haar met je kindje.

Het is aan jouw man om met zijn moeder te bespreken wat jullie grenzen zijn met betrekking tot bemoeienis van de opvoeding van jullie kind.

Veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
01-08-2019 00:14
Totdat je opeens zelf volwassen bent en je realiseert dat je hartstikke fijne grootouders hebt. Of niet?

Vind het echt vreemd gedrag. En TO, ik vind dat je je aanstelt. Hoezo moet je opeens focussen op dit of op dat? Je hebt toch ook vrienden en andere familie? Of kun je daar niet mee omgaan?

Zolang iemand geen naar gedrag vertoont vind ik het vreemd om op deze manier over mensen te praten.
moest je mijn grootouders kennen, je zou er ook van gaan lopen, ik kom beter overeen met de zuster van mijn grootmoeder dan met mijn grootmoeder zelf
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
01-08-2019 00:14
Totdat je opeens zelf volwassen bent en je realiseert dat je hartstikke fijne grootouders hebt. Of niet?

Vind het echt vreemd gedrag. En TO, ik vind dat je je aanstelt. Hoezo moet je opeens focussen op dit of op dat? Je hebt toch ook vrienden en andere familie? Of kun je daar niet mee omgaan?

Zolang iemand geen naar gedrag vertoont vind ik het vreemd om op deze manier over mensen te praten.
ben nu 31 en alleenwonend en vind ze nog altijd enorm vervelend en kleinerend, dus nee
TS, wat is nou precies het probleem? Naast dat verschijnen op vakantie dan, dat zou ik ook heel stom vinden.

Je zegt dat je wilt focussen op je gezin. Betekent dit dat je het contact met andere familie (jouw ouders?) en vrienden ook wilt minimaliseren?

Hoe zijn ze als grootouders voor je kind?
Tinkerbel1000 schreef:
01-08-2019 00:03
oh god we hebben precies zelfde meegemaakt, met mijn grootouders versus ouders.
eigenlijk hebben we het nooit niet echt opgelost, als ze kwam doen of we niet thuis waren, als we haar telefoonnummer zien niet opnemen, als we haar zwarte oldtimer mercedes zien aankomen zei mijn vader, oh nee zwarte gevaar is daar, ook als we met vakantie naar zee gingen als gezin, wie kwam er weer onverwacht aan? de grootouders... als we haar in straat zien komen altijd met een wijde boog om hun,..
‘Het zwarte gevaar’ :hihi:
Je vader heeft gevoel voor humor.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
01-08-2019 00:18
‘Het zwarte gevaar’ :hihi:
Je vader heeft gevoel voor humor.
ja in de tijd dat mijn ouders date, ze kunnen er boeken over schrijven wat zijn ouders gedaan hebben
Hoezo stonden ze ongevraagd op jullie vakantie-adres? Lijken wel stalkers. Laat je man eens snel met zijn ouders praten. Zou hier ook de kriebels van krijgen.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
01-08-2019 00:15
Ik heb iets dergelijks meegemaakt. Zonder dat ik erom gevraagd had kwam ze steeds de lakens uitdelen in mijn gezin met pasgeboren baby. Het is op een echtscheiding uitgelopen.

En die echtscheiding kwam door je schoonmoeder???
nachtvlinder1977 schreef:
01-08-2019 00:21
Hoezo stonden ze ongevraagd op jullie vakantie-adres? Lijken wel stalkers. Laat je man eens snel met zijn ouders praten. Zou hier ook de kriebels van krijgen.
Ze hebben het van tevoren aangekondigd. Daarop zou de man van TS mijns inziens moeten ingrijpen want het zijn zijn ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven