Hoeveel vertel je elkaar in een relatie?

08-08-2019 10:59 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Sinds een paar maanden heb een nieuwe relatie. Dit gaat best goed, er is alleen een dingetje waar ik niet goed mee om kan gaan. Mijn vriend is nogal een gesloten type, maar heeft zich langzaam al veel meer opengesteld. Het enige wat er nu vaak gebeurt is dat hij mij niet wil vertellen wat hij aan het doen is. Ik hoef echt niet elke minuut van de dag te weten waar hij mee bezig is. Maar als ik hem een paar dagen niet zie en ik vraag of hij nog leuke plannen heeft of nog wat leuks heeft gedaan, wordt die vraag meestal genegeerd. Of wat er laatst gebeurde; dat ik vraag of we een filmpje zullen gaan kijken bij mij, en ik het antwoord krijg "nee, ander keertje". Als ik dan vraag of hij andere plannen heeft krijg ik geen antwoord. Dit gebeurt zo vaak dat ik steeds het gevoel krijg dat hij iets te verbergen heeft. Dit is waarschijnlijk helemaal niet zo, maar het voelt heel naar.

Is dit terecht, of overdrijf ik en ben ik gewoon te controlerend?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg. Ik zou dat ook niet prettig vinden. Wil niet zeggen dat hij iets verbergt inderdaad, maar wat is nou de moeite om dit soort dingen te delen. Wat je zegt: hij hoeft echt niet zijn hele dag uit te leggen aan je, maar kan toch best vertellen wat hij heeft gedaan of gaat doen.
Als je het op een controlerende manier vraagt, begrijp ik dat hij het vervelend vindt. Ik begrijp ook dat jij het nu vervelend vindt. En of het forum dat nou overdreven vindt of niet, dat maakt jouw gevoel niet per se anders.
Wat zegt hij als je hier met hem over praat?
Alle reacties Link kopieren
heb je hem al eens uitgelegd, wat zijn ontwijkende antwoorden voor effect op jou hebben?
Het klinkt als een match made in heaven. Vind je ook niet?

Wij weten niet hoe jij dingen vraagt. Misschien kom jij heel controlerend over.
Zou kunnen.

Maar dan nog kan hij hij dat aankaarten ipv gewoon geen antwoord te geven op in mijn ogen normale dingen.

Wat is er zo leuk aan hem dat je zin hebt in een gesloten man die zo raar en vaag doet? Heeft hij een gouden piemel?
Alle reacties Link kopieren
Pandala schreef:
08-08-2019 11:08
Wat vervelend zeg. Ik zou dat ook niet prettig vinden. Wil niet zeggen dat hij iets verbergt inderdaad, maar wat is nou de moeite om dit soort dingen te delen. Wat je zegt: hij hoeft echt niet zijn hele dag uit te leggen aan je, maar kan toch best vertellen wat hij heeft gedaan of gaat doen.
Dit.
Hij doet wel heel erg vaag.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar. Communicatie is het belangrijkste in een relatie. Iemand negeren is echt raar. Al zegt hij maar: nee, geen zin in. En ik vind het ook normaal om elkaar te vertellen wat je die dag gedaan hebt. Soms zijn er leuke dingen, of je was ergens boos over, of er is niks gebeurd. Dat heet belangstelling. Ben benieuwd hoe hij reageert als jij eens verdrietig bent. Zou hij je dan wel kunnen steunen en opbeuren?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het is wel een beetje gek ja. Dan bloedt het gesprek ook zo snel dood. Als je zegt 'ander keertje want ik ben hobby x of activiteit y aan het doen', dan kun je daarover doorpraten. Leer je elkaar ook nog wat beter kennen, want zo goed ken je elkaar nog niet na een paar maanden. In plaats daarvan kapt hij het gewoon af.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
dat gaat best goed schrijf je

echt niet
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij wel eens een paar dagen niks bijzonders gedaan en alleen gewerkt. En ook geen leuke plannen gemaakt. Denk dat dat bij meer mensen zo gaat.
Bij het lezen van de titel dacht ik dat dit topic ging over hoeveel je elkaar vertelt over wat er in je omgaat, wat je hebt beleefd, intieme persoonlijke zaken.

Maar dit is een heel ander level. Nee, vragen wat iemand voor plannen heeft is niet controlerend. Dat is belangstelling en betrokkenheid. Iets wat een normaal mens heeft voor zijn of haar geliefde. Net zoals het volgens mij vrij normaal is dat je dit soort dingen met je geliefde wilt delen.
Alle reacties Link kopieren
ladybass schreef:
08-08-2019 11:19
Misschien heeft hij wel eens een paar dagen niks bijzonders gedaan en alleen gewerkt. En ook geen leuke plannen gemaakt. Denk dat dat bij meer mensen zo gaat.
mijn man en ik doen 9 van de 10 dagen niks bijzonder.
Toch hebben we elkaar elke dag wel iets te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er sterk aan hoe de rest van het contact verloopt....als je elkaar een paar keer per week ziet op wederzijds initiatief en met veel enthousiasme dan zou ik me niet zo druk maken over wat hij verder doet (wie weet gamet hij en schaamt hij zich er voor, of was hij naar een modeltreintjesconventie), maar hoor je echt dagen niets en dan totaal geen uitleg in de trant van 'intensief project' of 'trainen voor marathon' of 'surprisefeest ouders 40 jaar getrouwd' dan ga ik ook achter mijn oren krabben hoor.
Lorem Ipsum
ladybass schreef:
08-08-2019 11:19
Misschien heeft hij wel eens een paar dagen niks bijzonders gedaan en alleen gewerkt. En ook geen leuke plannen gemaakt. Denk dat dat bij meer mensen zo gaat.
Dat is ook een heel normaal antwoord. Waarom ga je dan de vraag negeren?
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-08-2019 11:20
Bij het lezen van de titel dacht ik dat dit topic ging over hoeveel je elkaar vertelt over wat er in je omgaat, wat je hebt beleefd, intieme persoonlijke zaken.
ik ook hoor, dacht dat het zou gaan over bespreken van sexuele voorkeuren en wc-gedrag
Alle reacties Link kopieren
De enige verklaring voor dit gedrag die ik me kan bedenken, is dat hij erg introvert is en graag veel alleen is. Maar wat gebeurt er als je net samen bent en je zegt tegen je verliefde vriendin dat je de komende dagen geen plannen hebt? Dan wil ze meteen samen plannen maken en langskomen. En de meeste vrouwen vinden het ook niet heel erg leuk als hun vriend dan zegt: nee schat, ik heb geen andere plannen, maar wil ook even niet met jou samen zijn. Dus zegt hij wel dat hij niet wil afspreken, maar reageert niet op de vraag of hij andere plannen heeft om gedoe te voorkomen. Niet echt handig, want het negeren van vragen valt vaak ook niet echt in goede aarde. Dit is natuurlijk allemaal speculatie, maar was het eerste waar ik aan dacht. Hoe dan ook is zijn gedrag erg onhandig en kan ik me goed voorstellen dat het je onzeker maakt.
lilalinda schreef:
08-08-2019 11:21
mijn man en ik doen 9 van de 10 dagen niks bijzonder.
Toch hebben we elkaar elke dag wel iets te vertellen.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Als hij al niet eens wil delen wat hij gaat doen, hoe praat je dan met elkaar over wat je voelt, hoe je over dingen denkt, hoe je in het leven staat? Dan is het net of je samen bent met een oppervlakkige kennis.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij geen ‘plannen’. Ik haat die vraag: Wat ga je doen vandaag? Als ik een vrije dag of avond heb. Ja, jeez, weet ik veel, dat zie ik in de loop van de dag wel. En voor de meeste mensen is dat on-be-grijpelijk. Raken daar een beetje geïrriteerd van, zoals jij eigenlijk, alsof ik niet wil vertellen wat ik ga doen. Dat is het ook eigenlijk, want ik wil me niet vastleggen en als ik vertel wat ik ‘ga doen’, dan voelt het alsof ik me achteraf moet verantwoorden dát ik het gedaan heb, of waarom niet. Naar de ander én naar mezelf.
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
08-08-2019 11:11
Het is wel een beetje gek ja. Dan bloedt het gesprek ook zo snel dood. Als je zegt 'ander keertje want ik ben hobby x of activiteit y aan het doen', dan kun je daarover doorpraten. Leer je elkaar ook nog wat beter kennen, want zo goed ken je elkaar nog niet na een paar maanden. In plaats daarvan kapt hij het gewoon af.
Eens.
Tenzij hij bang is dat je al zijn vrije tijd claimt of dat hij bang is raar over te komen omdat hij niet 'bijzonders' heeft gedaan. Maar als hij nooit wil zeggen wat hij aan het doen is of wat zijn plannen zijn, nou ik zou er snel klaar mee zijn. Je bent niet een nieuwsgierige onbekende, je bent zijn vriendin!

En ik was wel een beetje teleurgesteld. Hoopte op basis van de titel op een spannender topic. Sorry. :facepalm:
dianaf wijzigde dit bericht op 08-08-2019 11:46
7.38% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb daar ook altijd moeite mee in relaties, dat anderen steeds vragen wat je zit te doen of gaat doen. Laat me nou even!, denk ik dan. Ik kan dan niet en het maakt niet uit waarom.

Maar goed, ik ben dan ook single, het werd bij mij de de andere kant ook nooit echt niet gewaardeerd als ik zo vaag deed of er niet opging. Dus ja, het is blijkbaar heel normaal dat je dat soort dingen deelt in een relatie.

Ik kom nog weleens exen tegen en die hebben het er allemaal over dat ze maar geen hoogte van me konden krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
08-08-2019 11:45
Misschien heeft hij geen ‘plannen’. Ik haat die vraag: Wat ga je doen vandaag? Als ik een vrije dag of avond heb. Ja, jeez, weet ik veel, dat zie ik in de loop van de dag wel. En voor de meeste mensen is dat on-be-grijpelijk. Raken daar een beetje geïrriteerd van, zoals jij eigenlijk, alsof ik niet wil vertellen wat ik ga doen. Dat is het ook eigenlijk, want ik wil me niet vastleggen en als ik vertel wat ik ‘ga doen’, dan voelt het alsof ik me achteraf moet verantwoorden dát ik het gedaan heb, of waarom niet. Naar de ander én naar mezelf.
Ik weet ook vaak niet wat mijn plannen zijn, maar dat zeg ik dan ook. Dat is toch iets heel anders dan helemaal niet op de vraag ingaan. Ook niet op de vraag of hij nog iets leuks gedaan heeft.

Als ik op mijn kamer bezig ben, komt vriend wel eens kijken wat ik aan het doen ben of roept hij even naar boven wat ik aan het doen ben. Ik zou kunnen beweren dat het pure interesse is en een teken van affectie, maar soms is het meer dat hij hoop dat ik stiekem mijn secret snoepstash aan het aanbreken ben... :biggrin:
dianaf wijzigde dit bericht op 08-08-2019 11:49
16.39% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
08-08-2019 11:11
Het is wel een beetje gek ja. Dan bloedt het gesprek ook zo snel dood. Als je zegt 'ander keertje want ik ben hobby x of activiteit y aan het doen', dan kun je daarover doorpraten. Leer je elkaar ook nog wat beter kennen, want zo goed ken je elkaar nog niet na een paar maanden. In plaats daarvan kapt hij het gewoon af.
En als je nou gewoon zegt: ander keertje, en je hebt geen vaststaande plannen?

Er wordt nl echt heel vaak naar doe-dingen gevraagd. Zelfs hangen, lummelen, niksen worden als activiteit gezien.

Nee, ander keertje, want ik wil liever zelf hangen, wordt a)niet geaccepteerd en b) wellicht gaat hij uiteindelijk hardlopen maar was dat geen vooropgezet plan.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me irritant. Ben je zijn eerste relatie?
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
08-08-2019 11:47
Ik weet ook vaak niet wat mijn plannen zijn, maar dat zeg ik dan ook. Dat is toch iets heel anders dan helemaal niet op de vraag ingaan. Ook niet op de vraag of hij nog iets leuks gedaan heeft.

Als ik op mijn kamer bezig ben, komt vriend wel eens kijken wat ik aan het doen ben of roept hij even naar boven wat ik aan het doen ben. Ik zou kunnen beweren dat het pure interesse is en een teken van affectie, maar soms is het meer dat hij hoop dat ik stiekem mijn secret snoepstash aan het aanbreken ben... :biggrin:
Nou ja, wat is een ontwijkend of vaag antwoord?
Als het geen concrete activiteit is dan is het al snel ontwijkend of vaag natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven