Vriend mee naar familiefeestje?

08-08-2019 16:39 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het volgende:

Ik heb nu bijna 4 maanden een relatie. Binnenkort is mijn jaarlijkse familiefeest, waar heel de familie komt: Ooms, tantes, neven nichten etc.
Mijn vriend heeft mijn moeder en broers/zussen nog steeds niet ontmoet. (Ik zie ze niet heel vaak)

Nu vraagt mijn moeder of ik mijn vriend binnenkort meeneem naar het familiefeest. Zij lijkt daar helemaal van uit te gaan. Mijn vriend zou ook best mee willen.

Maar mij lijkt het best vreemd. Hem meenemen naar de hele familie terwijl hij mijn dichtbij familie (moeder etc) nog nooit gezien heeft.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Laat hem eerst maar eens kennis maken met je ouders.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet? Ik heb de kant van de vader van mijn vriend voor het eerst gezien op de bruiloft van z'n vader na 2,5 maanden.
Zijn moeder had ik al een keer eerder gezien (gescheiden ouders).

Als hij er geen probleem mee heeft je moeder niet en jij ook niet.... Gewoon doen.

Waarom vind je het vreemd?
Alle reacties Link kopieren
Misschien denkt hij wel dat hij wat minder in de spotlight staat als hij mee gaat naar het feest waar heel veel anderen zijn ;)
Gewoon eerst langs je ma. Ergens in 4 weken lukt dat vast wel. En dat had je zelf vast wel kunnen bedenken.
Dan ga je toch eerst langs je moeder met hem en daarna gewoon meenemen naar het feest, zo heb ik dat zelf gedaan.
Leuk, neem hem mee!

Misschien kun je voorafgaande aan het feest eerst even een kop koffie bij je ouders drinken, voordat jullie met z'n allen naar het familiefeest gaan?
Neem hem mee en zorg dat hij terug rijd. :proud:
Alle reacties Link kopieren
ja, dit is wel in het diepe gooien hoor. Gewoon even theetje doen met je eigen gezin lijkt me beter eerst....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Mooi moment om kennis te maken. Een feestje is neutraal terrein zodat het voor je vriend niet zo voelt alsof hij audiëntie moet komen.
Alle reacties Link kopieren
Neem hem gewoon mee. Ik heb mijn schoonmoeder ook voor het pas op een familiefeest gezien. Contact tussen man en haar is beroerd, dus anders was het er waarschijnlijk nooit van gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik ken er wel meer die het zo gedaan hebben
Alle reacties Link kopieren
Je moeder en je vriend hebben er blijkbaar zelf geen probleem mee, dan zou ik dat zelf ook niet hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat hij op groepsfoto's een beetje aan de zijkant staat, dan kun je hem er later gemakkelijk afknippen. Mijn ex heeft ook een familiefoto verpest, hierdoor.

Voor de rest, gewoon doen, gezellig meenemen. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
08-08-2019 16:58
Zorg dat hij op groepsfoto's een beetje aan de zijkant staat, dan kun je hem er later gemakkelijk afknippen. Mijn ex heeft ook een familiefoto verpest, hierdoor.

Voor de rest, gewoon doen, gezellig meenemen. :)

Door aan de zijkant te staan? ;-)

Serieus, mensen hechten te veel aan dat soort dingen. Dan staan er een ex op de foto....poeh... Die was toen ook in je leven. Waarom is dat zo'n drama. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Je moeder lijkt het een goed plan. Je vriend heeft er ook geen probleem mee.

Waarom vindt jij het dan wel een probleem?
Prima gelegenheid toch? Minder officieel dan op de bank bij je moeder. Maar dat is maar net waar jullie zelf de voorkeur aan geven natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
08-08-2019 17:06
Je moeder lijkt het een goed plan. Je vriend heeft er ook geen probleem mee.

Waarom vindt jij het dan wel een probleem?
Ik zie het probleem ook niet zo.
Als het over een poosje toch niks is tussen jullie, jammer dan.
Voor nu heb je toch een leuke tijd, dan kan dat feestje er ook wel bij lijkt me.

Alle reacties Link kopieren
Kan toch prima? Denk dat jij er iets beladeners van maakt dan dat het is :) Als iemand roept Je vriend? Zeg je gewoon dat je nog in de beginfase zit maar dat hij gezellig genoeg is om al mee te nemen :D
Maar als jij er zelf nog helemaal geen behoefte aan hebt, gewoon niet doen. Alleen maar omdat anderen dat geen probleem vinden.

Maar je hoeft het ook niet te laten alleen maar omdat je dnekt dat het misschien raar is.

Gewoon doen wat jij wil.
Ik vind het niet raar hoor. Ik was 4 maanden met mijn vriend toen zijn ouders een heel groot feest hielden met 100 gasten en ik werd ook uitgenodigd. Ik had zijn moeder 1x ontmoet, maar zijn vader nog niet. Het was een ontzettend gezellig feest en ik werd door iedereen met open armen binnen gehaald.

Maar ik sluit mij ook aan bij een aantal posters: je moet het wel zelf ook willen, in plaats van iets te doen onder druk van familie en anderen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ideaal en laagdrempelig. Zou het doen
Alle reacties Link kopieren
Noder schreef:
08-08-2019 17:37
Dat hij eerst je ouders kan ontmoeten.
Maar waarom toch? Wat is er mis met de constructie van een feestje?
Mijn glazen bol zegt trouwens dat er zo iemand komt zeggen dat je eerst moet trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn schoonmoeder de eerste keer ontmoet op mijn eigen bruiloft dus neem hem gewoon mee zou ik zeggen.
"Nee" is ook een antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven