Het onbereikbare idealiseren of romantiseren

09-08-2019 00:08 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat bij sommige mensen het gras aan de overkant altijd groener is?

Ze idealiseren voornamelijk veel in hun fantasie over dat ene meisje (of jongen) alles wat op een afstand blijft is iig interessanter dan iets wat dichterbij komt en zich openstelt en misschien bepaalde zwaktes laat zien.

Want zodra je dichterbij komt ( of ja er enige vorm van diepgang is) ben jij geen geschikte kandidaat meer voor ze en wijzen ze je af. En dan hebben ze het erover dat ze op de ware wachten. (waardoor jij erg het idee krijgt je persoonlijk afgewezen wordt)

Maar alles wat ze leren kennen veranderd in iets wat ze niet meer kunnen idealiseren of romantiseren dus knappen ze er toch weer op af. ( tenminste zo komt het over als ik het goed verwoord. )

Zou voor deze mensen oprecht de waren rond lopen? (en hebben ze een realistisch beeld)of zullen ze dat nooit vinden omdat ze in een illusie geloven en/of een ''stoornis/ziekte'' hebben?

En als je dieper kijkt van waar ontstaat dit rare fenomeen? merken jullie dit ook vaker op in de zoektocht naar een liefdesleven?
Nee
Er zijn mensen die zijn verliefd op verliefdheid en daar stopt het dan meestal. De rush is al genoeg voor hen, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het daar bij jou niet om gaat. Wie heeft jou afgewezen?
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
09-08-2019 00:11
Nee
op welke vraag reageer je? wellicht iets te veel vragen gesteld in de beginpost :-P
Dat heet hechtingsstoornis. Omg. :cry:
merken jullie dit ook vaker op in de zoektocht naar een liefdesleven?

Nee.

Stoppen met die zoektocht zou ik zeggen.
Desperatewomen schreef:
09-08-2019 00:12
op welke vraag reageer je? wellicht iets te veel vragen gesteld in de beginpost :-P
De laatste
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-08-2019 00:12
Er zijn mensen die zijn verliefd op verliefdheid en daar stopt het dan meestal. De rush is al genoeg voor hen, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het daar bij jou niet om gaat. Wie heeft jou afgewezen?
Maar toch reageren ze soms teleurgesteld als je over hun liefdesleven vraagt alsof ze wel meer verwachten/ of willen?


Is idd ook een persoonlijke kwestie. Maar ook echt heel erg naar benieuwd omdat het me zo fascineert vind het zon vreemd gedrag.
(waar ik zelf ook beetje last van heb eerlijk gezegd maar bij mij heeft meer met bevestigings afhankelijk te maken)
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag jij je dit allemaal af over die andere mensen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het over jezelf?
...
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
09-08-2019 00:12
Dat heet hechtingsstoornis. Omg. :cry:
Maar is dat niet een mooi excuus hechtingsstoornis??? hoe ontstaat zoiets dan weer?
Desperatewomen schreef:
09-08-2019 00:15
Maar is dat niet een mooi excuus hechtingsstoornis??? hoe ontstaat zoiets dan weer?
Tand door je lip en niet gehecht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit idd meerdere malen ervaren in mijn leven.

én dat ik vaak merk dat als je de boot of houdt voor sommige mensen en botter doet je interessanter bent dan als je volovergave stort.

Dan is het onbereikbare voor hun interessanter en makkelijker te idealiseren of romantiseren.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je in dit soort gevallen beter afvragen waarom jij zelf dit soort types (herhaaldelijk?) uitkiest/aantrekt dan waarom zij zijn zoals ze zijn
Alle reacties Link kopieren
Wachten op de ware Jacob is een beetje loos want volgens mij bestaat die niet of die van mij ligt al onder de groene zoden. Haast heeft 'ie in ieder geval niet.

Waar jij het over hebt heeft Robin Norwood volgens mij een boekje over geschreven "als hij maar gelukkig is" Verliefd zijn op het verliefd zijn. Onmogelijke liefdes najagen omdat ze in hun vroege jeugd op een cruciaal moment liefde tekort hebben gehad van ouders/opvoeders. Dat blijft in hun systeem en gaan ze later dan weer najagen. Zoiets.
.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
09-08-2019 00:19
Je kunt je in dit soort gevallen beter afvragen waarom jij zelf dit soort types (herhaaldelijk?) uitkiest/aantrekt dan waarom zij zijn zoals ze zijn
Ik heb zelf een grote behoefte aan bevestiging. Als iemand mij dat niet geeft en me afstoot word ik gek. Wellicht kunnen deze mensen dat perfect omdat ze niet kunnen binden?
Desperatewomen schreef:
09-08-2019 00:17
Ik heb dit idd meerdere malen ervaren in mijn leven.

én dat ik vaak merk dat als je de boot of houdt voor sommige mensen en botter doet je interessanter bent dan als je volovergave stort.

Dan is het onbereikbare voor hun interessanter en makkelijker te idealiseren of romantiseren.
Sommige mensen zoeken naar mensen waar ze respect voor op kunnen brengen en onderdanig kunnen adoreren en velen houden er hele vreemde ideeën op na over hoe mensen moeten zijn om dat respect en adoratie te verkrijgen.
Het zijn ook typisch de mensen die onmogelijk worden als ze dat respect niet voor iemand op kunnen brengen, dan worden ze arrogant en koud en dan krijgen ze het idee dat ze gewonnen hebben, wat die winst dan is, dat weten ze, denk ik, zelf ook niet.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 00:27
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
El4ra schreef:
09-08-2019 00:20
Wachten op de ware Jacob is een beetje loos want volgens mij bestaat die niet of die van mij ligt al onder de groene zoden. Haast heeft 'ie in ieder geval niet.

Waar jij het over hebt heeft Robin Norwood volgens mij een boekje over geschreven "als hij maar gelukkig is" Verliefd zijn op het verliefd zijn. Onmogelijke liefdes najagen omdat ze in hun vroege jeugd op een cruciaal moment liefde tekort hebben gehad van ouders/opvoeders. Dat blijft in hun systeem en gaan ze later dan weer najagen. Zoiets.
Dit bedoel ik precies ja. Maar toch vraag ik me wel eens af of voor deze mensen ook een vergrotende stap rond iemand die hun interesse weet te wekken en wel leuk genoeg is. Of dat simpelweg niet bestaat door dat bindingsprobleem en het dus onmogelijk is.

ik ben er namelijk ook weer van overtuigd dat voor iedereen een vergrotende trap loopt, dus iemand die jou emotioneel in zijn greep kan houden door zijn gedrag. Maar van de andere kant moet je er dan natuurlijk wél voor openstaan. Want anders kunnen mensen je niet kwetsen.

Wellicht dat die mensen nooit in die positie komen omdat ze het niet toelaten of zich niet binden?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je players, Cateautje?
.
Heb je nu die ene man al geblokkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-08-2019 00:24
Sommige mensen zoeken naar mensen waar ze respect voor op kunnen brengen en onderdanig kunnen adoreren en velen houden er hele vreemde ideeën op na over hoe mensen moeten zijn om dat respect en adoratie te verkrijgen.
Het zijn ook typisch de mensen die onmogelijk worden als ze dat respect niet voor iemand op kunnen brengen, dan worden ze arrogant en koud en dan krijgen ze het idee dat ze gewonnen hebben, wat die winst dan is, dat weten ze, denk ik, zelf ook niet.
Wat bedoel je precies met deze zin?
El4ra schreef:
09-08-2019 00:25
Bedoel je players, Cateautje?
Nee, dat is weer een groep apart, die jagen een nachtje na.
Desperatewomen schreef:
09-08-2019 00:27
Wat bedoel je precies met deze zin?
Zolang je boven ze staat en ze enigszins minzaam bejegen hebben ze dat respect en adoratie voor je.
Gooi je jezelf verliefd in hun armen, dan worden ze koud en arrogant.
Alle reacties Link kopieren
El4ra schreef:
09-08-2019 00:25
Bedoel je players, Cateautje?
Nee niet per se players omdat players soms bewust kiezen voor het spel. én wel weten hoe ze en vrouw lief moeten hebben. en ook niet stom zijn verder. Ze zijn gewoon heel erg vrouwengek. en worden soms ook zelf verliefd.

Maar ik bedoel echt mannen die in soort waan leven dus ze willen misschien diep van binnen wel echt dat huisje boompje beestje gebeuren maar dan alleen met dat onbereikbare ideaalplaatje.
Alle reacties Link kopieren
Een leuke goede relatie ontstaan niet omdat je elkaar emotioneel in de greep houdt hoor...

Waarom kom jij niet in ‘die positie’? Ligt dat aan die anderen omdat zij zich niet kunnen binden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven