mijn perfecte match en zijn unfinished business

09-08-2019 05:33 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik heb iets meer dan een maand geleden een kerel (laten we hem Tom noemen) leren kennen.
Gekust op een feestje, nadien snel opnieuw afgesproken. Na de eerste 3 dates voor de eerste keer seks gehad.
Wat begon als iets heel platonisch, werd opeens veel serieuzer. Het klikt supergoed tussen ons, zitten op dezelfde golflengte, de seks is fantastisch. Het klikt met zijn vrienden, hij klikt met mijn vrienden. Ondanks dat hij het extreem druk heeft met zijn job, zien we elkaar toch minstens 3/4 per week. Het wordt steeds romantischer, kusjes op mijn voorhoofd, handje vasthouden als we in slaap vallen, niets wordt geheim gehouden, heel de stad mag ons zien kussen op straat/op café, enz....
Ondanks dat alles, hebben we het er nog steeds niet over gehad waar we eigenlijk staan. Ik wilde ook niets forceren, want het was leuk, het ging goed, we kennen elkaar iets meer dan een maand, alles werd steeds serieuzer, alles zou wel op zijn plaats vallen. Ik wou er vooral van genieten!

Nu zijn we vanavond samen iets gaan drinken, en heeft hij me iets vertelt waar ik even echt niet goed van ben.
Voor hij mij kende, heeft hij blijkbaar een jaar lang een dingetje gehad met een ander (laten we haar Sofie noemen). Zij heeft eigenlijk al een vriend, maar ze kreeg gevoelens voor Tom. Sofie moet voor haar werk constant naar het buitenland, dus met Tom is het nooit iets serieus geworden... Soit, het werd nogal ingewikkeld tussen hun twee. Toen ik Tom beter leerde kennen, zat Sofie dus in het buitenland.
Nu blijkt dat ze binnen 2 weken terug naar huis komt.
Het komt er op neer, dat Tom Sofie nog wilt zien, en wil zien hoe het zit tussen hun. Zij staat blijkbaar al te popelen om hem te zien. Het is unfinished business tussen hun twee. De kans is heeeeel groot dat er ook seks van komt, aangezien ze elkaar al lang niet meer gezien hebben en er duidelijk nog een spanning is. Hij heeft lang gevoelens voor haar gehad, maar zij had een vriend, toch wilt ze ook bij Tom zijn, maar ze is zoveel in het buitenland,... Het lijkt niet echt relatiemateriaal te zijn.
Hij is hier eerlijk over geweest tegen mij, en hij hoopt dat er nu niet teveel verandert tussen ons, want hij vind het tussen ons ook heel goed lopen.
We zijn uiteindelijk ook nog geen koppel, hij hoeft zich niet te verantwoorden tegenover mij, maar ik stond opeens met beide voeten terug op de grond.

Ik ben rustig gebleven, heb gezegd dat hij maar met haar moet afspreken; maar dat ik daar niet op ga zitten wachten. Dat ik niet zomaar een sidechick wil worden, en dat ik niet weet of ik zoiets mentaal wel aankan, wetende dat zij binnen twee weken bij hem in bed ligt. Dat ik hem steeds leuker begin te vinden, maar als er een kans is dat de vonk opnieuw overslaat met Sofie, ik net teveel zelfrespect heb om mij aan de kant te laten schuiven.
Dat begreep hij ook volledig, en het laatste wat hij wil is iemand kwetsen. Hij vind het fijn om te zien waar onze relatie naartoe gaat, maar Sofie is duidelijk nog niet out of the picture.

Uiteindelijk is het gespreksonderwerp verandert, hebben we er nog een gezellige avond van gemaakt. Maar nu zit ik thuis, en vraag ik me af wat ik moet doen. Dit is echt een superleuke kerel, nog nooit heeft het zo goed geklikt met iemand, ik zag hier echt zoveel potentieel en toekomst in.
Moet ik nog samen met hem een leuke tijd hebben, tot zij binnen twee weken terug is? Moet ik er gewoon van genieten, en nog niet te hard stilstaan of dit een relatie kan worden of niet? Moet ik hem de kans geven om haar nog te zien, seks of niet, afwachten en hopen dat hij dat hoofdstuk met haar afsluit? Of moet ik zelf wegstappen, en zeggen dat hij eerst maar zijn shit op orde moet krijgen met haar, en hem misschien helemaal kwijt ben?

Ik ben enerzijds bang om gekwetst te worden, bang dat hij er toch voor kiest om met haar te blijven klooien,
en ik een deuk in men zelfvertrouwen krijg. Ik weet niet of ik hier wel openminded genoeg voor ben?

Maar ik probeer het anderzijds ook zo nuchter mogelijk te bekijken, we zijn nog geen koppel, mss is dit een goeie test? Wat als hij Sofie terugziet en er geen vonk meer is? Want we hebben het wel leuk samen, is dit het waard om op te geven?

Ik ben benieuwd naar jullie mening! xxx
Alle reacties Link kopieren
Mooie overweging van je, helder opgeschreven. Hij klinkt vooral eerlijk dat hij het met jou deelt en respectvol naar jou, dat je daar je eigen keuze in kan maken. Bij hoeveel mensen speelt dit niet en verzwijgen ze dit? Cynisch zou je kunnen zeggen dat hij jouw toestemming wil om van twee walletjes te eten.
Het is niet helemaal het standaard 'we worden verliefd en dan denken we aan niemand anders meer'-verhaal. Maar is dat wel zo realistisch... De vraag is inderdaad in hoeverre jij dat kan en wil verdragen, deze gevoelens van onzekerheid. Je hebt alle recht om te zeggen dat je dat niet oké vindt (waarschijnlijk ook de reactie van de meeste mensen hier). Ergens voel je volgens mij ook jullie klik en voelt het goed. Het is misschien ook een mooi experiment om hier heel open in te gaan. Steeds eerlijk aangeven wat dit met je doet. (Ook nu, dat je er nog over na blijft denken) Van hem dat ook verwachten, die openheid. En dan kijken waar het jullie brengt. Wel een weg met meer onzekerheid en niet de standaard. Een afweging die je zelf zult moeten maken. En waar je, welke keuze je ook maakt, ook altijd op terug kunt komen natuurlijk. Blijf dicht bij je gevoel en blijf open naar elkaar. Alles kan, als het nu niet goed voelt is nu misschien niet het moment, geef het tijd.
Eerst zijn shit opruimen en dan als jij dat nog wil kan hij terugkomen.
Behoud je eigenwaarde.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt echt niet goed. Ik kan me voorstellen dat je echt geshockeerd was toen je dat hoorde.
Je moet nu je zelfrespekt opvijzelen en daaruit handelen.
Je vriend wil naar Sophie om te kijken wat er nog tussen hun is.....
Hij gaat daar echt niet heen om zomaar een vriendin te zien. Ze waren lovers.
(Verder heeft Sophie ook nog een vriend, heeft ie daar lak aan?)

Jij hebt de afgelopen maand heel veel tijd doorgebracht met hem. Jullie waren lovers.
Hij wil van 2 walletjes eten!!!
Ik zou als ik jou was hier niet mee doorgaan, hoe leuk je hem ook vindt.
Je vriends gedrag getuigt van weinig integriteit naar een ander. Verder walst hij compleet over jou heen. Wat hadden jullie dan de afgelopen maand samen??
Was dat schijn??
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel het niet flauw maar zo perfect is de match dus niet. Van mij mocht hij het nu bekijken. Niet zo netjes.....
He’s just not that into you.

Hij wil Sofie liever dan jou.

Tenzij Sofie en hij niks worden, dan mag jij weer in the picture.

Ik zou ervoor bedanken en iemand zoeken die voor jou gaat.

Zet je roze bril af.

En onthoud nou eens dat het alleen u wilt en jij wilt is en dat het anders wil is zonder t (hij wil / zij wil) en spread the word. Thanks.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een deja vu, zelfs de naam klopt.
Alleen was mijn ex er niet zo eerlijk over.
Je bent 2 de keuze,, afleiding omdat diegene die hij echt wil, niet beschikbaar is, als Sophie toch voor hem kiest zet hij jou zonder verpinken aan de kant.
Hij moet niet gaan kijken of de vonk er nog is, die is er, er is geen keuze te maken, zij is zijn nummer 1.
En uiteraard mag je na meer dan een maand intensief daten met alles erop en eraan exclusiviteit vragen. Die ga je gewoon nooit krijgen.
Doe jezelf dit niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lange OP.

Samengevat verzweeg hij dus voor je dat hij al een ander heeft. En nu vertelt hij je dat hij haar, zodra hij de kans krijgt, gewoon weer in zijn bed uitnodigt.

Het is maar wat je 'eerlijk' en 'een superleuke man' noemt. Voor mij zou dat geen perfecte match zijn.
Attraverso schreef:
09-08-2019 06:24

En uiteraard mag je na meer dan een maand intensief daten met alles erop en eraan exclusiviteit vragen. Die ga je gewoon nooit krijgen.
Doe jezelf dit niet aan.
Ik heb dat werkelijk nog nooit gevraagd. Dat was er gewoon, of niet. En in het laatste geval was het 'next'.

Ik zou afstand nemen. Hij wil weten of het gras aan de kant van Sofie groener is dan bij jou. Want als hij voor jou zou willen gaan zou heel Sofie hem niet meer boeien. Het komt op me over alsof hij jou al back-up wilt houden. Na een maand al.
Ik zou me daar zelf te goed voor voelen.
prettycassis schreef:
09-08-2019 05:44
Mooie overweging van je, helder opgeschreven. Hij klinkt vooral eerlijk dat hij het met jou deelt en respectvol naar jou, dat je daar je eigen keuze in kan maken. Bij hoeveel mensen speelt dit niet en verzwijgen ze dit? Cynisch zou je kunnen zeggen dat hij jouw toestemming wil om van twee walletjes te eten.
Het is niet helemaal het standaard 'we worden verliefd en dan denken we aan niemand anders meer'-verhaal. Maar is dat wel zo realistisch... De vraag is inderdaad in hoeverre jij dat kan en wil verdragen, deze gevoelens van onzekerheid. Je hebt alle recht om te zeggen dat je dat niet oké vindt (waarschijnlijk ook de reactie van de meeste mensen hier). Ergens voel je volgens mij ook jullie klik en voelt het goed. Het is misschien ook een mooi experiment om hier heel open in te gaan. Steeds eerlijk aangeven wat dit met je doet. (Ook nu, dat je er nog over na blijft denken) Van hem dat ook verwachten, die openheid. En dan kijken waar het jullie brengt. Wel een weg met meer onzekerheid en niet de standaard. Een afweging die je zelf zult moeten maken. En waar je, welke keuze je ook maakt, ook altijd op terug kunt komen natuurlijk. Blijf dicht bij je gevoel en blijf open naar elkaar. Alles kan, als het nu niet goed voelt is nu misschien niet het moment, geef het tijd.
Wat een gezever zeg. Brrr.

Ze kennen elkaar een maand. Dan wil je elkaar, of niet. Deze gast wil liever die ander, maar houdt to achter de hand. Want de kans dat die ander hem wil, is klein.

To, zelf kiezen, maar hoe leuk is een gast die jou na een maand al op de reservebank zet nou echt? Na een maand doet iedereen nog zijn best om leuk te zijn, maar deze laat nu al zijn ware aard zien.

Dat ie er eerlijk over is, maakt voor de feiten geen hol uit. Ik weet wel wat ik zou doen. Ik laat me door geen enkele kerel als tweede keuze behandelen. Dus, punt erachter en op zoek naar iemand die wel voor me gaat. En me wel met respect behandelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het toch nog helemaal niet zo negatief, in het moderne daten van tegenwoordig hoor en zie ik heel veel dat verschillende dates elkaar overlappen.
Natuurlijk is het pijnlijk maar voor hem is het waarschijnlijk wel nodig om haar nog eens te zien zodat hij een duidelijke keuze kan maken in plaats van haar niet meer zien en dan blijven zitten met de vraag 'wat als?'
Ik vind dat eerste keuze, tweede keuze echt onzin. Hij kon haar eerder maar misschien wilt hij met jou echt een toekomst opbouwen (nog moeilijk te zeggen na pas 1 maand).

Laat ze een keer afspreken en kijk dan hoe jullie er in staan, wilt hij echt vaker met haar blijven afspreken dan kun je inderdaad nog altijd voor jezelf kiezen.
sunny-in-perth wijzigde dit bericht op 09-08-2019 07:14
0.28% gewijzigd
Als hij net zo in de wolken was als jij, zou hij haar meteen aan de kant zetten en niet eerst 'kijken of daar iets zit'

Ik zou het contact voor nu verbreken en duidelijk aangeven dat je geen tweede viool wilt spelen en dat hij terug kan komen zodra hij alleen voor jou kiest (en niet omdat Sofie toch voor haar man koos, want dan ben je nog een goedmakertje)
Als jij zo verliefd bent op een man verdien je hetzelfde gevoel terug, anders is hij niet de man voor jou.
Ik zou hem nooit meer met een Sofie in de buurt vertrouwen.
Daarbij hebben ze een jaar lang de vriend van haar bedonderd.
Je moet maar zo denken het was leuk zolang het duurde.
Alle reacties Link kopieren
Hij vind je blijkbaar niet zo heel leuk. Anders zou hij niet meer met die Sofie willen afspreken

Laat hem gaan TO. Je verdient beter. Hier kan alleen maar ellende van komen.
Alle reacties Link kopieren
Gingerlilly schreef:
09-08-2019 05:33
En hij hoopt dat er nu niet teveel verandert tussen ons
Ik moest lachen toen ik deze zin las, wat een opmerking. Het verandert natuurlijk alles.
Alle reacties Link kopieren
Je bent voor hem toch een tweede keus.

Hij wilt liever Sofie, maar weet niet of Sofie hem wel wilt, dus zit jij nog even op de reservebank.
Op zich niets mis met een tweede keus, die kan achteraf veel beter blijken te zijn dan je eerste keus, maar ik zou me er toch niet fijn bij voelen.
Je bent geen prioriteit maar een optie. Iets waar ik nooit mee akkoord zou gaan..
Alle reacties Link kopieren
Je bent tweede keus. En dat zal altijd zo blijven voelen. Hij zal altijd aan haar blijven denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit ook niet trekken.
Zelfs als Sophie zegt niet bij vriend weg te willen zal er altijd iets tussen hen blijven bestaan. Moet je dan altijd maar op je hoede blijven?

Je kan natuurlijk de laatste 2 weken nog proberen te genieten van deze dates maar wat als je nog verliefder wordt? Dan is het nog moeilijker om afscheid te nemen.
Dan maar nu helaas.
Alle reacties Link kopieren
Wat een wachtrij. Sofie zet Tom in de wacht en Tom zet Gingerlilly in de wacht.

Waarom mag je niets verwachten “omdat je nog geen koppel bent”? Hij wil niemand kwetsen? Vooral zichzelf niet denk ik zo. Jij bent al gekwetst (je “werd er niet goed van”). Ik verbaas me erover dat je jouw gevoel niet naar zijn mooie hoofd hebt geslingerd en dat je dat hebt bedekt met een dikke laag gerationaliseer.

Dus jij wacht netjes in de rij totdat Sofie die Tom dumpt en raapt hem dan op.
Alle reacties Link kopieren
Hè, wat jammer. Dan heb je een leuke man gevonden en behoort een deel van zijn hart nog een ander toe. Ik kan je niet vertellen wat jij moet doen maar ik zou meteen afstand nemen. Klaar. Stiekem zou ik wel enorm hopen dat hij mij dusdanig zou gaan missen dat hij Sofie onmiddellijk vergeet en met een bos rozen op de stoep komt staan maar ik zou niet nog 2 weken hand in hand met hem kunnen lopen, wetende dat ik tweede keus ben.
Maar stom is het!
...
Alle reacties Link kopieren
“If you hesitate between another person and me, don’t choose me.”
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
09-08-2019 07:12
Ik zie het toch nog helemaal niet zo negatief, in het moderne daten van tegenwoordig hoor en zie ik heel veel dat verschillende dates elkaar overlappen.
Natuurlijk is het pijnlijk maar voor hem is het waarschijnlijk wel nodig om haar nog eens te zien zodat hij een duidelijke keuze kan maken in plaats van haar niet meer zien en dan blijven zitten met de vraag 'wat als?'
Ik vind dat eerste keuze, tweede keuze echt onzin. Hij kon haar eerder maar misschien wilt hij met jou echt een toekomst opbouwen (nog moeilijk te zeggen na pas 1 maand).

Laat ze een keer afspreken en kijk dan hoe jullie er in staan, wilt hij echt vaker met haar blijven afspreken dan kun je inderdaad nog altijd voor jezelf kiezen.
Wat een onzin. Hij weet toch wat hij met die Sophie heeft? Een keuze maken, wordt heus niet makkelijker als hij nog een keer met haar naar bed gaat.
'Wat als' vragen kan je stellen bij elke beslissing in je leven, daar moet je gewoon mee dealen. Als TO hem dumpt omdat hij besluit dat hij zijn Sophie nog eens wil naaien, heeft hij ook zo'n 'wat als' vraag.
Hij speelt het niet eerlijk. Hij doet net of hij eerlijk is door het te vertellen, maar hij wil er alleen maar voor zorgen dat jij zijn reserve blijft voor als Sophie toch afhaakt. Hij hoopt dat het iets met haar wordt, maar hij is ook een tweede keuze.
Als hij jou echt als vriendin had willen hebben dan had hij Sophie laten weten dat het leuk is dat ze terugkomt, maar dat er niets gaat gebeuren, omdat hij jou al heeft ontmoet.
Ik zou deze vent heel hard laten gaan. Jij verwacht er meer van dan hij.
Sunny-in-Perth schreef:
09-08-2019 07:12
Ik zie het toch nog helemaal niet zo negatief, in het moderne daten van tegenwoordig hoor en zie ik heel veel dat verschillende dates elkaar overlappen.
Natuurlijk is het pijnlijk maar voor hem is het waarschijnlijk wel nodig om haar nog eens te zien zodat hij een duidelijke keuze kan maken in plaats van haar niet meer zien en dan blijven zitten met de vraag 'wat als?'
Ik vind dat eerste keuze, tweede keuze echt onzin. Hij kon haar eerder maar misschien wilt hij met jou echt een toekomst opbouwen (nog moeilijk te zeggen na pas 1 maand).

Laat ze een keer afspreken en kijk dan hoe jullie er in staan, wilt hij echt vaker met haar blijven afspreken dan kun je inderdaad nog altijd voor jezelf kiezen.
Waarom zou je het goedpraten en excuses voor hem verzinnen. De feiten zijn dat hij seks en een relatie met een ander wil en dat nog aankondigt ook. Het enige probleem met die ander is dat zij hem niet wil.

Zogenaamd gevoelig gezwam als in het laatste wat ik wil is jou kwetsen en het in dezelfde zin toch keihard doen, zegt toch al genoeg over hoe deze gast in elkaar zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven