mijn perfecte match en zijn unfinished business

09-08-2019 05:33 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik heb iets meer dan een maand geleden een kerel (laten we hem Tom noemen) leren kennen.
Gekust op een feestje, nadien snel opnieuw afgesproken. Na de eerste 3 dates voor de eerste keer seks gehad.
Wat begon als iets heel platonisch, werd opeens veel serieuzer. Het klikt supergoed tussen ons, zitten op dezelfde golflengte, de seks is fantastisch. Het klikt met zijn vrienden, hij klikt met mijn vrienden. Ondanks dat hij het extreem druk heeft met zijn job, zien we elkaar toch minstens 3/4 per week. Het wordt steeds romantischer, kusjes op mijn voorhoofd, handje vasthouden als we in slaap vallen, niets wordt geheim gehouden, heel de stad mag ons zien kussen op straat/op café, enz....
Ondanks dat alles, hebben we het er nog steeds niet over gehad waar we eigenlijk staan. Ik wilde ook niets forceren, want het was leuk, het ging goed, we kennen elkaar iets meer dan een maand, alles werd steeds serieuzer, alles zou wel op zijn plaats vallen. Ik wou er vooral van genieten!

Nu zijn we vanavond samen iets gaan drinken, en heeft hij me iets vertelt waar ik even echt niet goed van ben.
Voor hij mij kende, heeft hij blijkbaar een jaar lang een dingetje gehad met een ander (laten we haar Sofie noemen). Zij heeft eigenlijk al een vriend, maar ze kreeg gevoelens voor Tom. Sofie moet voor haar werk constant naar het buitenland, dus met Tom is het nooit iets serieus geworden... Soit, het werd nogal ingewikkeld tussen hun twee. Toen ik Tom beter leerde kennen, zat Sofie dus in het buitenland.
Nu blijkt dat ze binnen 2 weken terug naar huis komt.
Het komt er op neer, dat Tom Sofie nog wilt zien, en wil zien hoe het zit tussen hun. Zij staat blijkbaar al te popelen om hem te zien. Het is unfinished business tussen hun twee. De kans is heeeeel groot dat er ook seks van komt, aangezien ze elkaar al lang niet meer gezien hebben en er duidelijk nog een spanning is. Hij heeft lang gevoelens voor haar gehad, maar zij had een vriend, toch wilt ze ook bij Tom zijn, maar ze is zoveel in het buitenland,... Het lijkt niet echt relatiemateriaal te zijn.
Hij is hier eerlijk over geweest tegen mij, en hij hoopt dat er nu niet teveel verandert tussen ons, want hij vind het tussen ons ook heel goed lopen.
We zijn uiteindelijk ook nog geen koppel, hij hoeft zich niet te verantwoorden tegenover mij, maar ik stond opeens met beide voeten terug op de grond.

Ik ben rustig gebleven, heb gezegd dat hij maar met haar moet afspreken; maar dat ik daar niet op ga zitten wachten. Dat ik niet zomaar een sidechick wil worden, en dat ik niet weet of ik zoiets mentaal wel aankan, wetende dat zij binnen twee weken bij hem in bed ligt. Dat ik hem steeds leuker begin te vinden, maar als er een kans is dat de vonk opnieuw overslaat met Sofie, ik net teveel zelfrespect heb om mij aan de kant te laten schuiven.
Dat begreep hij ook volledig, en het laatste wat hij wil is iemand kwetsen. Hij vind het fijn om te zien waar onze relatie naartoe gaat, maar Sofie is duidelijk nog niet out of the picture.

Uiteindelijk is het gespreksonderwerp verandert, hebben we er nog een gezellige avond van gemaakt. Maar nu zit ik thuis, en vraag ik me af wat ik moet doen. Dit is echt een superleuke kerel, nog nooit heeft het zo goed geklikt met iemand, ik zag hier echt zoveel potentieel en toekomst in.
Moet ik nog samen met hem een leuke tijd hebben, tot zij binnen twee weken terug is? Moet ik er gewoon van genieten, en nog niet te hard stilstaan of dit een relatie kan worden of niet? Moet ik hem de kans geven om haar nog te zien, seks of niet, afwachten en hopen dat hij dat hoofdstuk met haar afsluit? Of moet ik zelf wegstappen, en zeggen dat hij eerst maar zijn shit op orde moet krijgen met haar, en hem misschien helemaal kwijt ben?

Ik ben enerzijds bang om gekwetst te worden, bang dat hij er toch voor kiest om met haar te blijven klooien,
en ik een deuk in men zelfvertrouwen krijg. Ik weet niet of ik hier wel openminded genoeg voor ben?

Maar ik probeer het anderzijds ook zo nuchter mogelijk te bekijken, we zijn nog geen koppel, mss is dit een goeie test? Wat als hij Sofie terugziet en er geen vonk meer is? Want we hebben het wel leuk samen, is dit het waard om op te geven?

Ik ben benieuwd naar jullie mening! xxx
Alle reacties Link kopieren
Ik zou per direct het contact stoppen. Hij wil eerst kijken hoe het met die ander zit....is hij gek? Dan ben je dus echt 2e keus.....als je dit wil, dan moet je dat zelf weten en het laten gebeuren, maar ik persoonlijk zou er voor passen.
Enige manier om zekerheid te krijgen of deze man voor jou kiest is nu alle contact verbreken en hem overal blokkeren. Zolang jij bereikbaar bent, weet hij niet wat hij aan jou mist. Als hij werkelijk iets voor je voelt, zal hij moeite voor jou gaan doen ipv voor Sofie. Als hij je laat gaan, weet je het antwoord.
Maar volgens mij weet je het antwoord al wel.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet exclusief tussen jou en hem. Hij is gaan daten terwijl hij nog een ander aan het lijntje houdt. Het is aan jou wat jij daar mee doet. Kun je het accepteren voor nu of voel je je dusdanig bedondert dat je er mee stopt. Of hij ooit echt voor jou kiest weet niemand....ik vermoed dat hij liever vrouwen aan het lijntje houdt dan dat hij er iets serieus van maakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gingerlilly schreef:
09-08-2019 05:33
heb gezegd dat hij maar met haar moet afspreken; maar dat ik daar niet op ga zitten wachten. Dat ik niet zomaar een sidechick wil worden, en dat ik niet weet of ik zoiets mentaal wel aankan, wetende dat zij binnen twee weken bij hem in bed ligt. Dat ik hem steeds leuker begin te vinden, maar als er een kans is dat de vonk opnieuw overslaat met Sofie, ik net teveel zelfrespect heb om mij aan de kant te laten schuiven.
Put your money where your mouth is
ramy72 schreef:
09-08-2019 08:22
Enige manier om zekerheid te krijgen of deze man voor jou kiest is nu alle contact verbreken en hem overal blokkeren. Zolang jij bereikbaar bent, weet hij niet wat hij aan jou mist. Als hij werkelijk iets voor je voelt, zal hij moeite voor jou gaan doen ipv voor Sofie. Als hij je laat gaan, weet je het antwoord.
Ja en dan in het buitenland gaan wonen, je moet wel zorgen dat je onbereikbaar blijft anders komt er een Els en dan weer een Petra.
Attraverso schreef:
09-08-2019 06:24
Ik heb een deja vu, zelfs de naam klopt.
Hier nog één :proud:
Alle reacties Link kopieren
Gingerlilly schreef:
09-08-2019 05:33

De kans is heeeeel groot dat er ook seks van komt, aangezien ze elkaar al lang niet meer gezien hebben en er duidelijk nog een spanning is.
Dat heeft hij maar alvast aangekondigd?
Dat overkomt hem gewoon?
Alle reacties Link kopieren
"We zijn uiteindelijk ook nog geen koppel"

Wat zijn jullie dan wel? Hoort daar een certificaat bij?

Hij doet alsof hij eerlijk is, hij is gewoon manipulatief en voorberekend. Hoe leuk hij verder ook lijkt, je wordt alleen maar ongelukkig van zo'n man.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht van iemand die ik een maand aan het daten ben dat hij mij niet lastigvalt met eventuele open eindjes.
Wat moet jij met deze mededeling? Ik zou het niet waarderen. Laat hij eerst maar een grote jongen worden en zelf zijn zaakjes opknappen en de consequenties dragen. Nu wordt jij ongewenst betrokken in zijn zooi.

Ik zou bedanken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
je moet niks. al die engelse termen betekenen dat hij nog verliefd is op een ander
Een beetje volwassen persoon zou voor zichzelf al de keuze maken (het is niet dat hij en die Sophie iets heel nieuws gaan meemaken, hij kent de sex en hij kent zijn status).
Ik vind dit kinderachtig en onvolwassen doen. En vervelend omdat hij de 'we hebben nog niks uitgesproken' erin gooit, dus is hij heel duidelijk in wat hij nu uitspreekt wat mij betreft.
Hij had ook andere keuzes, bijvoorbeeld kunnen melden ' hey ik heb het een beetje moeilijk gehad, ik ken een meisje Sophie blablabla.
Ik heb besloten haar niet te zien want ik wil wat wij hebben niet op het spel zetten'.
Dit vind ik ook nog jou in een positie plaatsen waarin jij je wel moet uitspreken (lekker voor zijn ego) of een situatie moet accepteren waar hijzelf ook niet in zou willen zitten, met het risico dat hij toch doet wat hij wil.
Niet netjes en onvolwassen.
Alle reacties Link kopieren
Hij manipuleerd je en is gewoon met je aan het spelen. Hij doet alsof hij eerlijk is en ondertussen is hij jou aan het pijlen. Jij denkt oh wat een eerlijke vent maar hoe eerlijk is hij als hij gewoon zonder blikken en blozen met Sophie in bed ligt terwijl ze een vriend heeft? Is zo'n iemand überhaupt te vertrouwen?

Hij kijkt hoe ver hij kan gaan en wat je pikt. En vanuit daar gaat hij handelen. Als jij hapt denkt hij dat is een mooie makkelijke prooi en kan ik mee doen wat ik wil. En het word alleen maar erger.

Ik vind hem helemaal niet eerlijk hij "lijkt" eerlijk dat is wat anders. Hij is gewoon aan het mind fucken.

Kies voor jezelf want als je dit toe laat denkt hij in de toekomst ik kan toch van alles maken ze neemt me wel terug.

Helaas heb ik ervaring ermee dus ik kan alleen maar aanraden kies voor jezelf. Deze man gaat met jou spelen.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is dit een 'superleuke kerel'? Hij klinkt meer als een opportunistische , aandachtsgeile twijfelkont die zijn opties open wil houden. De manier waarop hij nu denkt en doet is niet 'eerlijk'. Zoals ook al benoemd is, hij is aan het manipuleren.
lady_day wijzigde dit bericht op 09-08-2019 09:09
1.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@to: zet jezelf op de eerste plaats en eis van die vent hetzelfde. Kom voor jezelf op. Als hij die Sofie nog zonodig moet zien sta jij blijkbaar niet op zijn nummer 1. Ik zou hem dat zeker laten weten als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Hij is jouw perfecte match

Sofie is zijn perfecte match

Is hij dan nog jouw perfecte match?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ze zien elkaar al een jaar, is dat niet genoeg voor hem om een beslissing te kunnen maken?
S-Meds schreef:
09-08-2019 08:57
je moet niks. al die engelse termen betekenen dat hij nog verliefd is op een ander
Unfinised business means he's just not that into so if you're not a priority don't be an option je bent een rebound oftewel Run Forest Run.
Hij heeft een affaire met een bezette vrouw, alleen dat zou voor mij al een afknapper zijn.

Als hij dolverliefd op je was zou hij hij haar niet hoeven zien.
Hij gaat kijken en proeven of hij met haar verder kan, zo niet dan mag jij het nog een keer proberen en oh ja, de komende twee weken is ze er nog niet Dus dan mag jij nog even matrasverwarmer spelen.
Ik zou ervoor passen.
Het wordt steeds romantischer, kusjes op mijn voorhoofd, handje vasthouden als we in slaap vallen, niets wordt geheim gehouden, heel de stad mag ons zien kussen op straat/op café, enz....
Raar gedrag vind ik dit. Je gedragen alsof je een relatie hebt, maar zeggen dat het dat niet is.

Ook raar: zeggen dat je eerlijk bent, maar een maand lang verzwijgen dat je eigenlijk gevoelens hebt voor een ander en verliefd doen naar jou toe.
Tom is dus niet vies van vreemdgaan, alleen al dat er iets aan de hand lijkt te zijn met zijn moreel kompas zou voor mij een dikke streep eronder betekenen.

Tenzij je in een driehoeksverhouding terecht wil komen zou ik Tom uitzwaaien. Kan hij mooi alleen naar zijn Sophie smachten zonder entertainment van jou in de wachttijd.
Wat fijn, hij verteld je dat hij gaan neuken met zijn bezette vriendin, even kijken wie er nu leuker is, jij of zij. Of misschien wel 2 relaties naast elkaar wil hebben en jij blijft rustig?

Als jij van een open relatie bent en helemaal niet jaloers.. doen. Maar dan had je dit topic niet geopend.

Dus waarom blijf je rustig? Ik had hem in zijn gezicht uitgelachen.
Blijkbaar is hij not so into you. Dus van mij zou hij in een kick in the butt kunnen krijgen. Ik hou niet zo van second chair spelen . Daarnaast vind ik het altijd een beetje nasty, rommelen met somebody else’s girlfriend. Not my type.
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt je niet leuk genoeg om 100% voor te gaan. Want anders was de boodschap geweest dat hij En Sofie iets hadden, zij over twee weken terug komt maar hij nu voor jou heeft gekozen en hij achter wat hij met Sofie heeft een punt gaat zetten.
Laat je niet gebruiken.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
09-08-2019 09:46
Hij vindt je niet leuk genoeg om 100% voor te gaan. Want anders was de boodschap geweest dat hij En Sofie iets hadden, zij over twee weken terug komt maar hij nu voor jou heeft gekozen en hij achter wat hij met Sofie heeft een punt gaat zetten.
Laat je niet gebruiken.
Dan had die boodschap helemaal niet uitgesproken hoeven worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven