mijn perfecte match en zijn unfinished business

09-08-2019 05:33 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik heb iets meer dan een maand geleden een kerel (laten we hem Tom noemen) leren kennen.
Gekust op een feestje, nadien snel opnieuw afgesproken. Na de eerste 3 dates voor de eerste keer seks gehad.
Wat begon als iets heel platonisch, werd opeens veel serieuzer. Het klikt supergoed tussen ons, zitten op dezelfde golflengte, de seks is fantastisch. Het klikt met zijn vrienden, hij klikt met mijn vrienden. Ondanks dat hij het extreem druk heeft met zijn job, zien we elkaar toch minstens 3/4 per week. Het wordt steeds romantischer, kusjes op mijn voorhoofd, handje vasthouden als we in slaap vallen, niets wordt geheim gehouden, heel de stad mag ons zien kussen op straat/op café, enz....
Ondanks dat alles, hebben we het er nog steeds niet over gehad waar we eigenlijk staan. Ik wilde ook niets forceren, want het was leuk, het ging goed, we kennen elkaar iets meer dan een maand, alles werd steeds serieuzer, alles zou wel op zijn plaats vallen. Ik wou er vooral van genieten!

Nu zijn we vanavond samen iets gaan drinken, en heeft hij me iets vertelt waar ik even echt niet goed van ben.
Voor hij mij kende, heeft hij blijkbaar een jaar lang een dingetje gehad met een ander (laten we haar Sofie noemen). Zij heeft eigenlijk al een vriend, maar ze kreeg gevoelens voor Tom. Sofie moet voor haar werk constant naar het buitenland, dus met Tom is het nooit iets serieus geworden... Soit, het werd nogal ingewikkeld tussen hun twee. Toen ik Tom beter leerde kennen, zat Sofie dus in het buitenland.
Nu blijkt dat ze binnen 2 weken terug naar huis komt.
Het komt er op neer, dat Tom Sofie nog wilt zien, en wil zien hoe het zit tussen hun. Zij staat blijkbaar al te popelen om hem te zien. Het is unfinished business tussen hun twee. De kans is heeeeel groot dat er ook seks van komt, aangezien ze elkaar al lang niet meer gezien hebben en er duidelijk nog een spanning is. Hij heeft lang gevoelens voor haar gehad, maar zij had een vriend, toch wilt ze ook bij Tom zijn, maar ze is zoveel in het buitenland,... Het lijkt niet echt relatiemateriaal te zijn.
Hij is hier eerlijk over geweest tegen mij, en hij hoopt dat er nu niet teveel verandert tussen ons, want hij vind het tussen ons ook heel goed lopen.
We zijn uiteindelijk ook nog geen koppel, hij hoeft zich niet te verantwoorden tegenover mij, maar ik stond opeens met beide voeten terug op de grond.

Ik ben rustig gebleven, heb gezegd dat hij maar met haar moet afspreken; maar dat ik daar niet op ga zitten wachten. Dat ik niet zomaar een sidechick wil worden, en dat ik niet weet of ik zoiets mentaal wel aankan, wetende dat zij binnen twee weken bij hem in bed ligt. Dat ik hem steeds leuker begin te vinden, maar als er een kans is dat de vonk opnieuw overslaat met Sofie, ik net teveel zelfrespect heb om mij aan de kant te laten schuiven.
Dat begreep hij ook volledig, en het laatste wat hij wil is iemand kwetsen. Hij vind het fijn om te zien waar onze relatie naartoe gaat, maar Sofie is duidelijk nog niet out of the picture.

Uiteindelijk is het gespreksonderwerp verandert, hebben we er nog een gezellige avond van gemaakt. Maar nu zit ik thuis, en vraag ik me af wat ik moet doen. Dit is echt een superleuke kerel, nog nooit heeft het zo goed geklikt met iemand, ik zag hier echt zoveel potentieel en toekomst in.
Moet ik nog samen met hem een leuke tijd hebben, tot zij binnen twee weken terug is? Moet ik er gewoon van genieten, en nog niet te hard stilstaan of dit een relatie kan worden of niet? Moet ik hem de kans geven om haar nog te zien, seks of niet, afwachten en hopen dat hij dat hoofdstuk met haar afsluit? Of moet ik zelf wegstappen, en zeggen dat hij eerst maar zijn shit op orde moet krijgen met haar, en hem misschien helemaal kwijt ben?

Ik ben enerzijds bang om gekwetst te worden, bang dat hij er toch voor kiest om met haar te blijven klooien,
en ik een deuk in men zelfvertrouwen krijg. Ik weet niet of ik hier wel openminded genoeg voor ben?

Maar ik probeer het anderzijds ook zo nuchter mogelijk te bekijken, we zijn nog geen koppel, mss is dit een goeie test? Wat als hij Sofie terugziet en er geen vonk meer is? Want we hebben het wel leuk samen, is dit het waard om op te geven?

Ik ben benieuwd naar jullie mening! xxx
Leuk, van die types die een gewetenskwestie bij jou neerleggen onder het mom van 'openheid'. Zo ken ik er ook een paar. Meteen uit je leven schoppen dat soort mensen.
Ik ben iemand die prima seks om de seks kan hebben en heb ook regelmatig friends with benefits gehad, en daarbij is het dan prima als die scharrels er ook weer andere scharrels op na houden. Daar heeft de lieve goede heer het condoom voor uitgevonden, leve de lol en lekker met zn allen van bil.
Máár... Als je gevoelens voor elkaar begint te krijgen is er wat anders aan de hand. Jullie klinken niet als vrijblijvend daten, jullie klinken als een beginnende relatie. En dan is het helemaal niet tof dat hij ineens met een neukie uit het buitenland aan komt zetten.

Weet zij eigenlijk wel van jou of loopt hij al die tijd dat hij met jou loopt te handjes vasthouden haar aan het lijntje te houden? En nu is hij zogenaamd eerlijk. Nou ik vind hem helemaal niet eerlijk, ik vind hem een slappe zak. Of he's just not that into you, of hij is wel een beetje into you maar wil gewoon alle opties open houden.
Hou dan ook, jij klinkt verliefd en ik denk dat als jij met deze man doorgaat, hij je hard gaat kwetsen.
Geen perfecte match dus.
Oh ja advies. Goed dit zou ik hem dus ook zo zeggen: hallo ik ben best verliefd op jou aan het worden en ik dacht dat dat wederzijds was. Ik zie aan het Sophie verhaal dat ik me heb vergist dus laten we het hierbij houden want lekker seksen kan ik ook met iemand anders en daar hoeft mijn hart niet voor gebroken te worden.
Alle reacties Link kopieren
[quote=yette post_id=30248241 time=1565325354 user_id=1401]
Wat een lange OP.

Samengevat verzweeg hij dus voor je dat hij al een ander heeft. En nu vertelt hij je dat hij haar, zodra hij de kans krijgt, gewoon weer in zijn bed uitnodigt.

Het is maar wat je 'eerlijk' en 'een superleuke man' noemt. Voor mij zou dat geen perfecte match zijn

Het verhaal in een notendop
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Wees blij dat je het nu al weet en eruit kunt stappen. Ook al kiest hij voor jou, elke keer dat Sofie voeten op Nederlandse bodem zet en contact opneemt zal hij reageren.
Ik zou hier echt geen zin in hebben, graag of niet. Als je dit nu toelaat gaat hij je vaker piepelen, gewoon omdat het kan.

Hij mocht van mij bij Sofie blijven en dat zou ik hem zeggen ook. En geen contact meer onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Je bent tweede keus. Zelfs al wordt het nu niks tussen die twee, dan nog rent hij de volgende keer weer naar haar toe als ze terugkomt. Misschien krijgt ze straks wel een baan in Nederland waarvoor ze niet hoeft te reizen en dan kun jij wel inpakken.
Ik zou ervoor passen daar steeds bang voor te moeten zijn.
Dus je hebt een stoer verhaal opgehangen over geen 2e viool te willen spelen , zelfrespect enzo , maar eigenlijk meen je er niks van. Tja, je creëert je eigen ellende.
Ik vind het eigenlijk allemaal niet zo shocking, en ben ook niet zo van de eerste/tweede keuze.

Leuk is het voor jou echter niet. Ik vind trouwens ook niet dat er sex voor nodig is, om zijn gevoelens te achterhalen.

Ik zou het niet tof vinden, maar de openheid waarderen. Je kunt gevoelens hebben voor meer mensen tegelijk.

Denk dat het belangrijkste is dat jij je eigen grenzen bewaakt.
Alle reacties Link kopieren
Niet veel woorden nodig: wat een loser!
Alle reacties Link kopieren
"Het komt er op neer, dat Tom Sofie nog wilt zien, en wil zien hoe het zit tussen hun."

Nou ja, ze doen dit al een jaar, dus het zal precies hetzelfde zitten als het hele jaar hiervoor.

Ik zou denk ik vooral op hem afknappen omdat hij een relatie wil met iemand die hem niet wil, niet echt. En dat hij daar dan toch een jaar op blijft wachten en hopen, beetje sneu.

Hij ging eigenlijk alleen maar daten omdat Sofie tijdelijk onbereikbaar was. Niet omdat hij had besloten het met haar af te kappen. Niet omdat hij over haar heen was. Niet omdat hij zich realiseerde dat hij meer verdiend dan de bijrol in andermans relatie te spelen. Hij is dus het type die al een jaar denkt "misschien, als ik lang genoeg wacht, ben ik straks, ooit, leuk genoeg en kiest Sofie voor mij".

Hij zal alleen bij to terechtkomen als Sofie het afkapt. Dus ja, dan ben je 2e keus.

En stel dat Sofie het nu afkapt omdat jij in beeld bent, dan zit hij met een gebroken hart. En kiest hij ervoor een ander dat te laten lijmen in plaats van even de tijd te nemen om zichzelf weer bij elkaar te rapen.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
09-08-2019 06:35
Wat een lange OP.

Samengevat verzweeg hij dus voor je dat hij al een ander heeft. En nu vertelt hij je dat hij haar, zodra hij de kans krijgt, gewoon weer in zijn bed uitnodigt.

Het is maar wat je 'eerlijk' en 'een superleuke man' noemt. Voor mij zou dat geen perfecte match zijn.
Inderdaad ik vind het eerlijk gezegd een lul om zo met iemand zijn gevoelens te spelen en als ik TO was zou ik de eer aan mezelf houden, is toch niet te verdragen dit dat hij lekker met die ander het nest induikt en TO zit aan de zijlijn af te wachten.

Vind het echt een schoft. Dit speelde al de hele tijd op de achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
09-08-2019 09:56
Oh ja advies. Goed dit zou ik hem dus ook zo zeggen: hallo ik ben best verliefd op jou aan het worden en ik dacht dat dat wederzijds was. Ik zie aan het Sophie verhaal dat ik me heb vergist dus laten we het hierbij houden want lekker seksen kan ik ook met iemand anders en daar hoeft mijn hart niet voor gebroken te worden.
Dit is de beste reactie.
Met zijn nonchalantie in zijn open en eerlijkheid zet hij jou wel op het spel. Ik zou bedanken. Deze gast heeft geen moraal. Jij bent de prijs TO.
Alle reacties Link kopieren
Hij gedraagt zich verliefd en neemt je zelfs mee naar zijn vrienden... dat is genoeg om aan te nemen dat jullie op weg zijn om een relatie te beginnen hoor. Dat hij nu uitspreekt dat er nog een ander is is gewoon gemeen. Hij had dit eerder moeten zeggen voor hij jou gevoelens liet krijgen. Hij had nooit de intentie om iets met jou te beginnen zonder die Sofie.

Laat je hier alsjeblieft niet voor lenen en ren zo hard als je kan... dit is het recept voor een gebroken hart met een hele lange nasleep.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en lees je eigen oude topics weer even door.

Ik weet niet hoe die relatie van toen geëindigd is, maar je doet nu eigenlijk hetzelfde, blijven plakken aan iemand die niet echt voor jou gaat.

Je vraagt je af of Tom het waard is om op te wachten, maar je zou je moeten afvragen wat jij waard bent. (ik zal het je maar gelijk verklappen: meer dan dit halfslachtige gedoe!)
Alle reacties Link kopieren
Voor hij mij kende, heeft hij blijkbaar een jaar lang een dingetje gehad met een ander (laten we haar Sofie noemen). Zij heeft eigenlijk al een vriend, maar ze kreeg gevoelens voor Tom. Sofie moet voor haar werk constant naar het buitenland, dus met Tom is het nooit iets serieus geworden...

Je snapt zelf wel dat dit nergens op slaat toch?
Alle reacties Link kopieren
Aaahhh wat klote TO!!

‘Alles is leuk’ staat gelijk aan 1% van de relatie als daar achter aan komt ‘hij wil nog die ander neuken om te kijken of zij toch lekkerder is’.
Alle reacties Link kopieren
Laat je over twee weken even weten voor wie deze geweldige eerlijke en oprechte man heeft gekozen?
Je ziet elkaar 3/4 keer per week, al een maand lang. Het klikt geweldig en zelfs met jullie vrienden. Dan heb je gewoon al bepaalde verantwoordelijkheden naar elkaar toe. Vind ik.
Dat hij dan komt dat hij een andere vrouw nog wil zien is gewoon een klap in je gezicht. Ik begrijp dat je verliefd op hem bent maar dit moet je niet slikken en nu afkappen. Tenzij je vrolijk voor de seks kunt gaan maar dat kan je niet schreef je al.

De meeste mannen zouden dit niet vertellen wat mij het gevoel geeft dat een eventueel verlies van jou niet zoveel pijn zal doen. De meeste mannen zouden het met jou gewoon aankijken en dan stiekem kijken of het met die ander toch iets kan worden. De landing is nu wel een stuk zachter.
Moezewoes schreef:
09-08-2019 11:41
"Het komt er op neer, dat Tom Sofie nog wilt zien, en wil zien hoe het zit tussen hun."

Nou ja, ze doen dit al een jaar, dus het zal precies hetzelfde zitten als het hele jaar hiervoor.

Ik zou denk ik vooral op hem afknappen omdat hij een relatie wil met iemand die hem niet wil, niet echt. En dat hij daar dan toch een jaar op blijft wachten en hopen, beetje sneu.

Hij ging eigenlijk alleen maar daten omdat Sofie tijdelijk onbereikbaar was. Niet omdat hij had besloten het met haar af te kappen. Niet omdat hij over haar heen was. Niet omdat hij zich realiseerde dat hij meer verdiend dan de bijrol in andermans relatie te spelen. Hij is dus het type die al een jaar denkt "misschien, als ik lang genoeg wacht, ben ik straks, ooit, leuk genoeg en kiest Sofie voor mij".

Hij zal alleen bij to terechtkomen als Sofie het afkapt. Dus ja, dan ben je 2e keus.

En stel dat Sofie het nu afkapt omdat jij in beeld bent, dan zit hij met een gebroken hart. En kiest hij ervoor een ander dat te laten lijmen in plaats van even de tijd te nemen om zichzelf weer bij elkaar te rapen.
En dit ook. Gebaseerd op deze analyse moet je hem niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen reden waarom jij hoopt dat hij het hoofdstuk met Sofie zou afsluiten. Als jij de reden zou zijn was het al afgesloten.
Hij vindt het leuk met jou als Sofie er niet is.
Afkappen. Dit gaat meer en meer pijn doen omdat je hem nooit echt zult hebben. Zijn hart is niet open voor een ander. Er is geen ruimte anders dan als leuke afleiding en jij kunt wel beter. Lekkere patstelling: hij hunkert naar haar en jij naar hem. Geen basis voor wat dan ook.
Gingerlilly schreef:
09-08-2019 05:33
hij hoopt dat er nu niet teveel verandert tussen ons, want hij vind het tussen ons ook heel goed lopen.
Oók! Dus je staat in de hiërarchie ongeveer naast Sofie; dat is het beste wat hij je kan geven. In zijn hoofd staat Sofie natuurlijk nog wat hoger, maar als hij dat zegt ben je gelijk weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven