Beide in 2de relatie hoe ga je er mee om?

09-08-2019 16:27 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik 42 gescheiden 2 kids, 1 kind woont bij mij, de ander bij ex vanwege complexe gedrag tussen beiden.
Mijn vriend 59 weduwnaar, laatste dochter het huis uit sinds paar weken.
We kunnen het prima met elkaar vinden en zijn graag bij elkaar.
Hij is hoofdzakelijk bij mij maar we delen niet de kosten. Als ik het erover heb om samen te wonen en dan delen we samen lasten/ hypotheek trekt hij terug en zegt een relatie zoals vroeger word het toch nooit meer.
Ik woon op een bovenwoning maar zie met de toekomst graag iets samen. Samen kosten en verdeling, samen iets opbouwen, dat maakt mijn relatie compleet. Mijn vriend ziet het niet zitten om samen eigenaar te worden van een woning.
Zijn huis staat te koop en wil zelf zijn nieuwe huisje kopen. Heb hem gezegd alles wat WIJ samen opbouwen word gedeeld, ook als het mis zou gaan. Ik krijg er een rotgevoel van. Wel hier slapen eten wonen en amper bijdragen in kosten maar wel zn eigen huis willen en dan vervolgens bij mij elke dag zitten.
Ik vind het vervelend dat hij het niet inziet dat ik meer kosten maak en hij kosten bespaart. En dat ik daar om moet gaan vragen. Kan iemand mij adviseren?
Zet er een punt achter.
Zo, jij bent drammerig. Hij wil niet samenwonen. Zijn goed recht.

Accepteer dat of brei er een einde aan.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft alle recht van de wereld om niet meer samen te willen wonen.
En jij hebt alle recht van de wereld om het wel te willen. Maar met hem gaat t dat dus niet worden.

Aan jou om hier consequenties aan te verbieden, of niet, dat kan ook natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil blijven 'latten', jij niet. Dus zitten jullie niet op 1 lijn. Kans van slagen is dus niet zo heel groot in mijn optiek. Jullie hebben niet dezelfde verwachtingen van een relatie. Zijn uitspraak vind ik ook behoorlijk naar. Geeft jou ook een gevoel van weinig prio hebben lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Die man wil alleen profiteren en niet investeren.
Een vent die elke dag bij mij zit en niets wil bijdragen aan de dagelijkse kosten, daar was ik snel klaar mee.
Dat hij er geen zin meer in heeft om samen te wonen en graag zijn eigen plek heeft kan ik mij goed voorstellen.

Wat betreft kostenverdeling zit er niets anders op dan het te bespreken met hem. Heb je dat al eens gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je dat hij de helft betaalt terwijl jij een inwonend kind hebt en hij niet? Hij is niet financieel verantwoordelijk voor jouw kind. Verder geef ik hem gelijk om niet samen te willen wonen, ik zou ook geen trek hebben in fulltime een stiefkind om mij heen.
Raresnijboon schreef:
09-08-2019 16:40
Dat hij er geen zin meer in heeft om samen te wonen en graag zijn eigen plek heeft kan ik mij goed voorstellen.

Wat betreft kostenverdeling zit er niets anders op dan het te bespreken met hem. Heb je dat al eens gedaan?
+1
Hoe oud is je nog inwonende kind?
Alle reacties Link kopieren
Het is een profiteur.
Wel vaak bij jou zijn en niets meebetalen.

Ik zou ook niet raar staan te kijken als hij binnenkort zijn huis heeft verkocht tijdelijk wel volledig met je wil samenwonen. Masr dan nog steeds geen cent wil meebetalen want het is maar tijdelijk tot hij zijn nieuwe huis in kan.

En waarom een man die veel ouder is dan jij. Kijk je er zo naar uit om mantelzorg te worden?
Hoe lang zijn jullie nu samen?
Alle reacties Link kopieren
Tot samen wonen kun je hem moeilijk dwingen, wel tot het eerlijk verdelen van de dagelijkse kosten.
Wil hij niet, dan wijs je hem het gat van de deur.
Moet hij een ander goedkoop adresje zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het je werkelijk om de kosten, of wil gewoon doordrammen dat jullie samen gaan wonen?

Als hij dat niet wil, wil hij dat niet. Kan je hoog of laag springen, je kan iemand niet dwingen.

Wat betreft kosten; stel voor dat hij regelmatig boodschappen doet, dan lijkt me dat probleem ook opgelost.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
09-08-2019 16:41
Waarom wil je dat hij de helft betaalt terwijl jij een inwonend kind hebt en hij niet? Hij is niet financieel verantwoordelijk voor jouw kind. Verder geef ik hem gelijk om niet samen te willen wonen, ik zou ook geen trek hebben in fulltime een stiefkind om mij heen.

Wow. Ik heb zelf twee kinderen en mijn vriend doet daar niet moeilijk over. Het is onmogelijk om precies te gaan uitrekenen hoeveel de kinderen eten of gebruiken aan energie. School, kleding, ziektekosten, dat soort uitgaven doe ik. Maar boodschappen gaan toch echt van de grote hoop. Als mijn vriend geen zin had gehad in kinderen, dan waren we niet gaan samenwonen. Dat zou ik nog kunnen snappen ook, maar dan had-ie ook niet de hele tijd bij mij gezeten en de vriend van TO doet dat wél.

Mij lijkt dat je vriend daar wel flink in mag bijdragen, TO. Ik snap je gevoel. Wij hebben het lang zo gehad, beiden een eigen woning en mijn vriend die meestal bij ons was... dat was nou eenmaal praktischer vanwege de kinderen, want bij mij hadden ze hun eigen plek. De stap om te gaan samenwonen was best groot. Maar dan is het fijn dat je beiden op één lijn zit, dat je merkt dat de wil er wel is. Ik zou hier een beetje achterdochtig van worden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zit jij nooit bij hem?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Erom vragen is toch wat je zult moeten doen als hij zelf niet inziet dat het niet klopt dat hij op jouw kosten in je huis verblijft. Hoe vaak is hij er, is dat echt dagelijks? Dat hij niet wil samenwonen is dus duidelijk en dat kun je dan maar beter proberen te accepteren, anders gaat de relatie sowieso niet werken. Maar ik zou wel een goed gesprek aangaan over die dagelijkse kosten. Hij moet toch zelf ook wel snappen dat het niet meer dan logisch is dat hij zelf ook iets bijdraagt? Al is het maar dat hij de helft van de week de boodschappen betaalt.
Gaan jullie wel eens uit? En wie betaalt dat dan?
vivapimpelmees schreef:
09-08-2019 16:37
Hij heeft alle recht van de wereld om niet meer samen te willen wonen.
En jij hebt alle recht van de wereld om het wel te willen. Maar met hem gaat t dat dus niet worden.

Aan jou om hier consequenties aan te verbieden, of niet, dat kan ook natuurlijk.
Dit. En als je er moeite mee hebt dat hij bij jou mee eet, dan vraag je of hij een keer de boodschappen wil betalen of eten haalt.
vivinnetje schreef:
09-08-2019 16:55
Wow. Ik heb zelf twee kinderen en mijn vriend doet daar niet moeilijk over. Het is onmogelijk om precies te gaan uitrekenen hoeveel de kinderen eten of gebruiken aan energie. School, kleding, ziektekosten, dat soort uitgaven doe ik. Maar boodschappen gaan toch echt van de grote hoop. Als mijn vriend geen zin had gehad in kinderen, dan waren we niet gaan samenwonen. Dat zou ik nog kunnen snappen ook, maar dan had-ie ook niet de hele tijd bij mij gezeten en de vriend van TO doet dat wél.

Mij lijkt dat je vriend daar wel flink in mag bijdragen, TO. Ik snap je gevoel. Wij hebben het lang zo gehad, beiden een eigen woning en mijn vriend die meestal bij ons was... dat was nou eenmaal praktischer vanwege de kinderen, want bij mij hadden ze hun eigen plek. De stap om te gaan samenwonen was best groot. Maar dan is het fijn dat je beiden op één lijn zit, dat je merkt dat de wil er wel is. Ik zou hier een beetje achterdochtig van worden.

Iets wat TO en vriend dus niet doen.
En waarom moet hij flink bijdragen? Hij heeft zelf ook een woning. Is de reden dat hij meer bij TO is dat zij nog wel thuiswonende kinderen heeft?

En boodschappen ja. Als hij bij TO is kan hij best meebetalen of gewoon af en aan alle boodschappen. Om wat douche geld te verrekenen.
Maar verder? Nee.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 17:02
7.90% gewijzigd
lolly-pop schreef:
09-08-2019 16:59
Dit. En als je er moeite mee hebt dat hij bij jou mee eet, dan vraag je of hij een keer de boodschappen wil betalen of eten haalt.
Dat kan je gewoon vragen ja.
Wat is het echte probleem TO? Dat hij niet wil samenwonen of dat hij niets bijdraagt voor de extra kosten die jij maakt?
Als het niet willen samenwonen het probleem is: dat is zijn goed recht. Sommigen willen nou eenmaal liever LATten.
Als het de extra kosten zijn: maak dat dan bespreekbaar. Vertel hem hoeveel je extra kwijt bent aan boodschappen etc en vraag of hij wat vaker de boodschappen wil betalen. Of ga vaker bij hem zitten ipv bij jou.
Alle reacties Link kopieren
We kunnen het prima vinden met elkaar - dat klinkt niet als grote liefde. En jullie hebben allebei een ander beeld van de toekomst. Jij wilt samenwonen en samen iets opbouwen, hij niet.

Ik denk niet dat dit 'm gaat worden.
Wat eten we vanavond?
Ik denk dat ze niet naar hem wil vanwege de kinderen?

Ik vind dat je samenwonen niet moet afdwingen. Zoals ik er nu insta, wil ik ook niet meer samenwonen (ook gescheiden). Een volgend huis komt op mijn naam en is van mij. Dat so wie so.

Verder, als het je puur gaat om de dagelijkse kosten: vraag een bijdrage. Zo moeilijk is dat toch niet? En anders gewoon niet meer zo vaak uitnodigen.
Channie50 schreef:
09-08-2019 16:27
Ik woon op een bovenwoning maar zie met de toekomst graag iets samen.


Zie je graag iets samen of zie je graag een huis met een tuin?
Hij is weduwnaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij vindt dat de erfenis van zijn overleden vrouw en hem later voor zijn kinderen is. Zou dat nog een punt kunnen zijn waarom hij een gezamenlijke woning niet meer ziet zitten? Ik denk dat het voor weduw(nar)en anders is dan voor gescheiden mensen.
Waarom is hij vaak bij jullie? Is dat omdat jij een thuiswonend kind hebt en hij niet en het dus ook belangrijk is dat jij bij je kind ben en je kind een eigen plek heeft? Of wil jij en je kind graag ook naar zijn huis en houdt hij dat af?

Woont hij gewoom thuis en is veel bij jullie of heeft hij bij jullie ook een kast met kleding ed en woont er half in. Want als hij vaak heen en weer gaat maakt hij ook extra reiskosten. Zijn rekeningen lopen thuis ook gewoon door.

Wat zou je willen zien dat hij betaald? Een bijdrage in de boodschappen 1/3 voor de dagen dat hij er is of nog meer? Heb je ook wel eens met hem gesproken over de kosten zonder te beginnen over samenwonen?

En als hij je geld zou geven, zou het dan goed zijn voor jou of is eigenlijk alleen samenwonen goed? Dat mag hoor, maar dan gaan jullie er niet uit komen. Dan liggen jullie wensen op een cruciaal punt tegenover elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven