Vriendin maakt opmerking over mijn gewicht

10-08-2019 00:14 379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal ben ik altijd een stille meelezer, maar nu toch een topic. Aangezien ik al een tijdje een vriendin niet had gesproken zijn we naar de film gegaan. Deze vriendin kost mij de laatste tijd veel energie aangezien ze heel graag en heel veel over zichzelf praat. Omdat ik de afgelopen tijd nogal een stressvolle periode had (hoge werkdruk en weinig slaap), hebben we weinig contact gehad. Nu het wat rustiger is heb ik contact met haar opgenomen en voorgesteld om naar de bioscoop te gaan en een hapje te gaan eten.

Dat deden we dus vanavond en meteen had ik er spijt van. Ze heeft werkelijk de hele avond over zichzelf gepraat en als klap op de vuurpijl heeft ze een opmerking over mijn gewicht gemaakt. Vanwege de stressvolle periode ben ik 5 kilo aangekomen. Dit zie je altijd snel bij mij. Hier heeft zij een opmerking over gemaakt. Ik vond dit eigenlijk heel naar omdat ik net uit een stressvolle periode kom en nu bezig ben de draad weer op te pakken.
Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Waarom is ze je ‘vriendin’? Ik lees nl. niets leuks/positiefs over haar.
Maar je bent toch 5 kilo zwaarder. Maak je niet zo druk. Mijn vriendinnen zeggen dat gerust tegen mij. Kan er geen tel mee zitten. Snap nooit waarom dat nou zo erg is.

Als ze gewoon niet meer leuk is niet meer afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Van vrienden wil ik energie krijgen. Mijn leven is al druk genoeg. Vrienden die energie kosten, daar doe ik niet meer aan......
Ik heb 5 echt goede vriendinnen. Misschien voor sommigen weinig, echter wel mensen waar ik op kan bouwen en die mij vrolijke energie opleveren.
Misschien proberen om zelf een beetje meer ruimte in te nemen.

Of ik me de opmerking zou aantrekken, is afhankelijk van hoe de opmerking gebracht zou zijn.
Vijf kilo zwaarder zie je bij iedereen! Had ze moeten doen alsof ze die beginnende dubbele onderkin niet had gezien?

Stress op het werk is geen reden om vijf kilo aan te komen, maar het gebeurt ons allemaal en een goede vriendin mag daar wat van zeggen. Zoals ik je post lees heeft ze daar niet eens iets onvriendelijks over gezegd, dus waarom die drama?

Kijk, ik ben een man. Als een vriend van mij alleen over zichzelf praat dan vind ik dat prima. Blijkbaar heeft hij dat nodig. En als hij naar mijn buikje wijst dan is dat hoogstens een reden om vanmiddag even te gaan hardlopen. Vrouwen, drama, om niks.
kadanz schreef:
10-08-2019 07:38
Vijf kilo zwaarder zie je bij iedereen! Had ze moeten doen alsof ze die beginnende dubbele onderkin niet had gezien?

Stress op het werk is geen reden om vijf kilo aan te komen, maar het gebeurt ons allemaal en een goede vriendin mag daar wat van zeggen. Zoals ik je post lees heeft ze daar niet eens iets onvriendelijks over gezegd, dus waarom die drama?

Kijk, ik ben een man. Als een vriend van mij alleen over zichzelf praat dan vind ik dat prima. Blijkbaar heeft hij dat nodig. En als hij naar mijn buikje wijst dan is dat hoogstens een reden om vanmiddag even te gaan hardlopen. Vrouwen, drama, om niks.

Jouw mannelijke post is anders met veel drama geschreven hoor :rofl:
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 10:40
2.45% gewijzigd
Tijdschriftenverslindster schreef:
10-08-2019 07:42
Jouw mannelijke post is anders met veel drama geschreven hoor :rofl:
M'n koffie is nog niet verteerd.
kadanz schreef:
10-08-2019 07:38
Vijf kilo zwaarder zie je bij iedereen! Had ze moeten doen alsof ze die beginnende dubbele onderkin niet had gezien?

Stress op het werk is geen reden om vijf kilo aan te komen, maar het gebeurt ons allemaal en een goede vriendin mag daar wat van zeggen. Zoals ik je post lees heeft ze daar niet eens iets onvriendelijks over gezegd, dus waarom die drama?

Kijk, ik ben een man. Als een vriend van mij alleen over zichzelf praat dan vind ik dat prima. Blijkbaar heeft hij dat nodig. En als hij naar mijn buikje wijst dan is dat hoogstens een reden om vanmiddag even te gaan hardlopen. Vrouwen, drama, om niks.
Ik zie het nut niet in van het wijzen op het feit dat iemand (vijf kilo) is aangekomen. Waarom zou ik dat doen? Waarom zou iemand dat überhaupt doen? Wat is daar de meerwaarde van? Waarom is dat relevant?

Ik ben zelf trouwens onlangs acht kilo aangekomen, en er is letterlijk niemand die er iets van heeft gezegd of heeft gezien. (Ja, ik heb het nagevraagd.)

Ik vind trouwens ook niet dat to “drama” maakt zoals jij het noemt.
Oh maar als je lekker bent afgevallen dan mag het ineens wel? Meid, je ziet er goed uit!


TO máákt drama. Een topic over het feit dat een vriendin ziet dat ze vijf kilo zwaarder is geworden en daar wat over durft te zeggen. Als dat geen drama is, wat dan wel?
Niet iedereen die afvalt ziet er beter uit, en niet iedereen die aankomt ziet er slechter uit.

Het gaat om het oordelende aspect er achter. (En die las ik vooral in jouw post: “dubbele onderkin” / “geen reden om aan te komen” Etc. )

Tis de toon die de muziek maakt. In jouw geval een heel vals deuntje.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
10-08-2019 07:49
Ik zie het nut niet in van het wijzen op het feit dat iemand (vijf kilo) is aangekomen. Waarom zou ik dat doen? Waarom zou iemand dat überhaupt doen? Wat is daar de meerwaarde van? Waarom is dat relevant?

Ik ben zelf trouwens onlangs acht kilo aangekomen, en er is letterlijk niemand die er iets van heeft gezegd of heeft gezien. (Ja, ik heb het nagevraagd.)

Ik vind trouwens ook niet dat to “drama” maakt zoals jij het noemt.
Ik denk dat ik me het daarom ook aantrek: ik zou zelf een vriendin hier nooit op wijzen. Zeker niet voor vijf kilo. Aangezien dat zo ongeveer de enige opmerking van de avond was die ze überhaupt over mij maakte, denk ik niet dat die vriendin en ik nog op 1 lijn zitten.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
10-08-2019 07:38
Vijf kilo zwaarder zie je bij iedereen! Had ze moeten doen alsof ze die beginnende dubbele onderkin niet had gezien?

Stress op het werk is geen reden om vijf kilo aan te komen, maar het gebeurt ons allemaal en een goede vriendin mag daar wat van zeggen. Zoals ik je post lees heeft ze daar niet eens iets onvriendelijks over gezegd, dus waarom die drama?

Kijk, ik ben een man. Als een vriend van mij alleen over zichzelf praat dan vind ik dat prima. Blijkbaar heeft hij dat nodig. En als hij naar mijn buikje wijst dan is dat hoogstens een reden om vanmiddag even te gaan hardlopen. Vrouwen, drama, om niks.
:thumbsup:
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Hoe kom je aan van stress op het werk? Ik vind het knap.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
10-08-2019 08:02
Hoe kom je aan van stress op het werk? Ik vind het knap.
Mijn dag en nachtritme was volledig verstoord, niet sporten, ongezonder eten etc.
Maar dat wist je zelf ook al
Florientjes schreef:
10-08-2019 08:01
Ik denk dat ik me het daarom ook aantrek: ik zou zelf een vriendin hier nooit op wijzen. Zeker niet voor vijf kilo. Aangezien dat zo ongeveer de enige opmerking van de avond was die ze überhaupt over mij maakte, denk ik niet dat die vriendin en ik nog op 1 lijn zitten.
Ik wijs vrienden daar ook niet op. Neem ook aan dat ze dat zelf wel weten. Als je elkaar lang niet hebt gezien, wil je toch vooral weten hoe het gaat met de ander en bijkletsen over hetgeen je beiden hebt gedaan/uitgespookt?
Noia schreef:
10-08-2019 07:58
Niet iedereen die afvalt ziet er beter uit, en niet iedereen die aankomt ziet er slechter uit.

Het gaat om het oordelende aspect er achter. (En die las ik vooral in jouw post: “dubbele onderkin” / “geen reden om aan te komen” Etc. )

Tis de toon die de muziek maakt. In jouw geval een heel vals deuntje.
Ik maak geen muziek, jullie maken drama. Vijf kilo aankomen is niet niks. En TO zegt zelf notabene dat je dat heel goed bij haar ziet. Wat voor vriendin ben je als je doet alsof dat niet bestaat?

Ik ben overigens vol compassie, ik snap best dat je aan kan komen van stress op het werk. Die kilo's vliegen er even snel weer van af hoor. Het is niet iets wat je dood hoeft te zwijgen.
Noia schreef:
10-08-2019 08:10
Ik wijs vrienden daar ook niet op. Neem ook aan dat ze dat zelf wel weten. Als je elkaar lang niet hebt gezien, wil je toch vooral weten hoe het gaat met de ander en bijkletsen over hetgeen je beiden hebt gedaan/uitgespookt?
Het is wel iets om op in te haken: ik zie dat je bent aangekomen...
Ja, ik heb een zware periode, stress... etc
kadanz schreef:
10-08-2019 07:38
Vijf kilo zwaarder zie je bij iedereen! Had ze moeten doen alsof ze die beginnende dubbele onderkin niet had gezien?

Stress op het werk is geen reden om vijf kilo aan te komen, maar het gebeurt ons allemaal en een goede vriendin mag daar wat van zeggen. Zoals ik je post lees heeft ze daar niet eens iets onvriendelijks over gezegd, dus waarom die drama?

Kijk, ik ben een man. Als een vriend van mij alleen over zichzelf praat dan vind ik dat prima. Blijkbaar heeft hij dat nodig. En als hij naar mijn buikje wijst dan is dat hoogstens een reden om vanmiddag even te gaan hardlopen. Vrouwen, drama, om niks.

Veel eten wel.

Ja, waarom is over jezelf praten erg. Blijkbaar moet diegene wat kwijt, mooi toch dat ze hun hart bij je kunnen luchten.
kadanz schreef:
10-08-2019 08:11
Ik maak geen muziek, jullie maken drama. Vijf kilo aankomen is niet niks. En TO zegt zelf notabene dat je dat heel goed bij haar ziet. Wat voor vriendin ben je als je doet alsof dat niet bestaat?
Denken dat je mensen moet gaan aanspreken om vijf kilo vind ik dus drama.

Serieus, vijf kilo? Waar hebben we het over..

Maar goed, ik heb de indruk dat jij vooral wilt roepen dat vrouwen drama maken.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
10-08-2019 08:10
Ik wijs vrienden daar ook niet op. Neem ook aan dat ze dat zelf wel weten. Als je elkaar lang niet hebt gezien, wil je toch vooral weten hoe het gaat met de ander en bijkletsen over hetgeen je beiden hebt gedaan/uitgespookt?
Ik zou dat ook denken. De hele avond was gewoon niet fijn. Toen ik eindelijk iets over de laatste periode kon vertellen (het was een hele intensieve periode, maar er staat nu wel wat waar ik trots op ben), heeft ze het gepresteerd om met haar telefoon bezig te zijn. Nu ik er zo overna denk, denk ik dat ik er wel klaar mee ben.
Toch altijd lastig om daar achter te komen.
tantejans schreef:
10-08-2019 08:14
Het is wel iets om op in te haken: ik zie dat je bent aangekomen...
Ja, ik heb een zware periode, stress... etc

Eens.
Maar je kunt ook gewoon vragen hoe het gaat.
Noia schreef:
10-08-2019 08:15
Denken dat je mensen moet gaan aanspreken om vijf kilo vind ik dus drama.

Serieus, vijf kilo? Waar hebben we het over..

Maar goed, ik heb de indruk dat jij vooral wilt roepen dat vrouwen drama maken.
Mensen? Nee.
Vrienden? Ja, zoals een ander hierboven opmerkt, het is een goed aanknopingspunt, toont interesse in hun well-being. En misschien gaan we daarna samen een rondje rennen door het park!

Maar jemig, ook jij maakt er een drama van. 'Aanspreken op'. Het is maar een opmerking.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 08:19
9.28% gewijzigd
Vanaf hoeveel kilo mag je iemand aanspreken dan?
Abundance-of-Freedom schreef:
10-08-2019 08:19
Vanaf hoeveel kilo mag je iemand aanspreken dan?
Alweer dat dramatische 'aanspreken'. Ik spreek niemand aan op zijn of haar gedrag of gewicht. Ik ben meestal één en al begrip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven