Tinder - frustraties van een man

10-08-2019 10:48 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals heel veel singles zit ik op Tinder, ongeveer een jaar nu. Na mijn aanvankelijke enthousiasme (spannend! swipen!), is mijn stemming geleidelijk verslechterd tot op het punt dat ik ronduit gefrustreerd en wrokkig was.

Tinder was ooit bedoeld als scharrel-app, als de hetero-variant van de homo-app Grinder. Maar zo lang ik Tinder gebruik is een niet te missen trend dat vrouwen (misschien mannen ook? Dat is voor mij moeilijk te weten) gebruiken/misbruiken als relatie-app. Deze ontwikkeling heeft inmiddels een dermate grote omvang gekregen dat het hele karakter van Tinder erdoor is aangetast (afgaande op mijn ervaringen in ieder geval).

Natuurlijk is het nog steeds mogelijk om ONS's of FWB's te regelen via Tinder, maar je merkt gewoon dat je er absoluut niet (meer) van kan uitgaan dat dat ook de insteek aan de andere kant is. Het gevolg is dat je grote aantallen profielen moet spitten en eindeloze chats moet hebben om je ervan te verzekeren dat de ander uberhaupt tot de (bedoelde) Tinder-doelgroep behoort. Het ideaal van Tinder als efficient communicatiemiddel tussen gelijkgezinden is daarmee helemaal verdwenen.

Ik merk dat ik niet alleen teleurgesteld ben over de effectiviteit van de app (die ooit begon als een prachtig idee), maar dat mijn vertrouwen in vrouwen er ook onder te lijden heeft. Het is me al zo vaak gebeurd dat ik in een leuke chat zat, en dat na een paar uur alsnog de aap uit de mouw kwam: de dame blijkt een serieuze relatie te zoeken en pertinent NIET open te staan voor casual sex. Vaak melden deze vrouwen dat ook niet op hun profiel, waardoor je je al helemaal bedonderd voelt. Na een aantal maanden Tinderen heb je soms bijna het gevoel dat geen enkele vrouw nog te vertrouwen is (even gechargeerd).

De belangrijkste reden waarom deze vrouwen Tinder lijken te gebruiken (in plaats van zich te beperken tot Parship of relatieplanet) is simpelweg..... dat het kan. Tinder is makkelijk, Tinder is gratis, dus waarom niet? Het is voor hen gewoon een extra loterij die misschien wat oplevert en misschien ook niet. Het lijkt hen totaal niet te deren dat er ook nog andere mensen op de app zitten en dat ze het verpesten voor de oorspronkelijke gebruikers. Soms tref je zelfs vrouwen die de wereld op zijn kop zetten en jou verwijten dat je een scharrel zoekt!

Hoe zien andere mannen dit? Herkennen jullie mijn beeld dat heel veel Tinder-vrouwen op zoek zijn naar een relatie? En wat vinden de Viva-vrouwen hiervan? Trek ik misschien de verkeerde types aan? Of vinden jullie dat Tinder voor iedereen is?
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 10:48
Maar zo lang ik Tinder gebruik is een niet te missen trend dat vrouwen (misschien mannen ook? Dat is voor mij moeilijk te weten) gebruiken/misbruiken als relatie-app.

Tinder zegt zelf: 'Vind vrienden, dates, relaties en alles ertussenin.' Dus hoezo, 'misbruiken'?
Alle reacties Link kopieren
Trol hinten nog steeds ‘verboden’ op Viva?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga doorgaans voor de onderbouwde reactie, maar ik beperk me nu tot 'pathetisch gemiep dit'. Alle die boze vrouwen die jouw medium hebben gepikt, en nu kan jij niet eens meer een scharrel regelen voor een snelle wip. Voorheen stonden ze vast in de rij, maar door de invasie van trouwlustigen kunnen ze jou als gelijkgestemde gewoon niet meer vinden, al die prachtige connecties die anders mogelijk waren geweest, een tragedie inderdaad. Er zijn fora speciaal voor dit soort gefrustreerde mannen die denken dat de wereld ze seks verschuldigd is.
Haha dit is echt hilarisch. Ik dacht dat Tinder een dating app is. En ik ken zelfs meerdere mensen die hun huidige partner via Tinder of Badoo ontmoet hebben. En zij hebben daar gericht gezocht naar een partner/serieuze relatie. Ik heb een tijdje Tinder gehad en liep alleen maar tegen mannen aan die uitsluitend zoeken naar seks. Ik heb de app daarom vrij snel weer verwijderd en ga het NOOIT meer installeren.

Puur door types zoals jij. :)
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 10-08-2019 11:01
4.30% gewijzigd
Sjulia schreef:
10-08-2019 10:55
Trol hinten nog steeds ‘verboden’ op Viva?
Wel als de hint door meer dan 50% van de forummers gevat wordt, wat meestal niet het geval is.
Ik denk dat ze dat verzinnen om van je af te komen.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm: :rofl:
Zo, ik heb mezelf ff goed wakker gelachen!
Op díé fiets!
neem een hoer. dan weet je zeker dat het een fair deal is
Gossie, poppie, is het weer tijd voor je dagelijkse "ik heb geen seks en alle vrouwen zijn gemeeheen" huilbuitje? Kom hier, aai over je bolletje :there:
Wat een raar beeld van Tinder heb jij. Ik gebruik Tinder al sinds dag 1, ook relatie tussendoor gehad. Nog nooit heb ik Tinder gebruikt voor seks.

Dat was de angst een tijdje dat er alleen mannen op zaten die niet serieus zijn. Maar mijn ervaring met Tinder is alleen maar serieuze mannen die ook graag een relatie willen.

De mannen die het gebruiken voor seks kunnen dat beter gewoon in hun profiel zetten. Wordt gewaardeerd. Dus bijv: opzoek naar FWB of ONS.
Dan filter je toch gelijk.
Lijkt me nu dat he vooral teleurgesteld bent in jezelf omdat jij niet duidelijk in je profiel bent met wat je zoekt.

Sowieso is het op die app gewoon makkelijk om duidelijk te zijn wat je zoekt, ook als dat wel een relatie is.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 11:02
2.78% gewijzigd
S-Meds schreef:
10-08-2019 11:00
neem een hoer. dan weet je zeker dat het een fair deal is
Goede tip.
Maud*de*Braose schreef:
10-08-2019 11:00
Gossie, poppie, is het weer tijd voor je dagelijkse "ik heb geen seks en alle vrouwen zijn gemeeheen" huilbuitje? Kom hier, aai over je bolletje :there:
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
10-08-2019 11:01

De mannen die het gebruiken voor seks kunnen dat beter gewoon in hun profiel zetten. Wordt gewaardeerd. Dus bijv: opzoek naar FWB of ONS.
Maar waarom schrijven deze vrouwen niet dat zij een relatie zoeken? Want wat jij suggereert is een beetje de omgekeerde wereld toch?
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:05
Maar waarom schrijven deze vrouwen niet dat zij een relatie zoeken? Want wat jij suggereert is een beetje de omgekeerde wereld toch?

Nee hoor. Jij bent de omgekeerde wereld. Heb je dat nou nog niet in de gaten?
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:05
Maar waarom schrijven deze vrouwen niet dat zij een relatie zoeken? Want wat jij suggereert is een beetje de omgekeerde wereld toch?
Het gaat hier toch om jou en jouw frustratie? Of denk je de wereld te kunnen veranderen?
Alle reacties Link kopieren
Het is een gratis app, geen service waar je voor betaalt en mensen gebruiken deze zoals ze willen.

Dus je mag best klagen dat de wereld (van Tinder) zich niet gedraagt zoals je zou willen, maar daardoor verandert er niks. Je hebt geen recht op seks via een app.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:05
Maar waarom schrijven deze vrouwen niet dat zij een relatie zoeken? Want wat jij suggereert is een beetje de omgekeerde wereld toch?
Waarom schrijf jij niet in je profiel dat je een neukertje zoekt?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf jaren geleden op Tinder gezeten en toen al gerbuikten mensen deze ook om relaties te vindne.

Er zijn vast sites of apps waar je gelijkgestemden voo een seksdate kan vinden. Of anders betalen voor seks, kan ook.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Zat ik er van de week toch niet zo ver naast. Geobsedeerd en ook nog gefrustreerd.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-08-2019 11:10
Waarom schrijf jij niet in je profiel dat je een neukertje zoekt?
Omdat ik al op Tinder zit.

Maar kennelijk is het tegenwoordig nodig.
Op Tinder zitten genoeg vrouwen die wel in zijn voor wat gescharrel, maar je bent waarschijnlijk niet iemand waarmee zij dan willen scharrelen.
Het zou handig zijn voor de vrouwelijke goegemeente als jij gewoon in je profiel zet dat je een seksdate wil. Hoe moeilijk kan het zijn?

Echt hè, mannen pfffffff
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:12
Omdat ik al op Tinder zit.

Maar kennelijk is het tegenwoordig nodig.
Ik snap niet dat je het jezelf zo moeilijk maakt. Gewoon in je profiel zetten wat je zoekt, ipv je op te winden dat mensen zich niet gedragen zoals jij vindt dat ze zouden moeten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven