Tinder - frustraties van een man

10-08-2019 10:48 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals heel veel singles zit ik op Tinder, ongeveer een jaar nu. Na mijn aanvankelijke enthousiasme (spannend! swipen!), is mijn stemming geleidelijk verslechterd tot op het punt dat ik ronduit gefrustreerd en wrokkig was.

Tinder was ooit bedoeld als scharrel-app, als de hetero-variant van de homo-app Grinder. Maar zo lang ik Tinder gebruik is een niet te missen trend dat vrouwen (misschien mannen ook? Dat is voor mij moeilijk te weten) gebruiken/misbruiken als relatie-app. Deze ontwikkeling heeft inmiddels een dermate grote omvang gekregen dat het hele karakter van Tinder erdoor is aangetast (afgaande op mijn ervaringen in ieder geval).

Natuurlijk is het nog steeds mogelijk om ONS's of FWB's te regelen via Tinder, maar je merkt gewoon dat je er absoluut niet (meer) van kan uitgaan dat dat ook de insteek aan de andere kant is. Het gevolg is dat je grote aantallen profielen moet spitten en eindeloze chats moet hebben om je ervan te verzekeren dat de ander uberhaupt tot de (bedoelde) Tinder-doelgroep behoort. Het ideaal van Tinder als efficient communicatiemiddel tussen gelijkgezinden is daarmee helemaal verdwenen.

Ik merk dat ik niet alleen teleurgesteld ben over de effectiviteit van de app (die ooit begon als een prachtig idee), maar dat mijn vertrouwen in vrouwen er ook onder te lijden heeft. Het is me al zo vaak gebeurd dat ik in een leuke chat zat, en dat na een paar uur alsnog de aap uit de mouw kwam: de dame blijkt een serieuze relatie te zoeken en pertinent NIET open te staan voor casual sex. Vaak melden deze vrouwen dat ook niet op hun profiel, waardoor je je al helemaal bedonderd voelt. Na een aantal maanden Tinderen heb je soms bijna het gevoel dat geen enkele vrouw nog te vertrouwen is (even gechargeerd).

De belangrijkste reden waarom deze vrouwen Tinder lijken te gebruiken (in plaats van zich te beperken tot Parship of relatieplanet) is simpelweg..... dat het kan. Tinder is makkelijk, Tinder is gratis, dus waarom niet? Het is voor hen gewoon een extra loterij die misschien wat oplevert en misschien ook niet. Het lijkt hen totaal niet te deren dat er ook nog andere mensen op de app zitten en dat ze het verpesten voor de oorspronkelijke gebruikers. Soms tref je zelfs vrouwen die de wereld op zijn kop zetten en jou verwijten dat je een scharrel zoekt!

Hoe zien andere mannen dit? Herkennen jullie mijn beeld dat heel veel Tinder-vrouwen op zoek zijn naar een relatie? En wat vinden de Viva-vrouwen hiervan? Trek ik misschien de verkeerde types aan? Of vinden jullie dat Tinder voor iedereen is?
Doe er vooral een foto bij. Wel even je haar afscheren.
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:12
Omdat ik al op Tinder zit.

Maar kennelijk is het tegenwoordig nodig.
Waar komt bij jou het idee vandaan dat Tinder alleen voor seks is?
Vreemde conclusie vind ik het. En je neemt het zo voor waarheid aan dat frustratie zelfs begint te groeien...
Dat moet je toch niet willen voor jezelf.

Ga op adult match, dat is voor seks! Maar denk er wel aan dat je dat goed aanvinkt want zelfs daar worden mensen verliefd en willen een relatie. Pas op...
safrat schreef:
10-08-2019 11:12
Op Tinder zitten genoeg vrouwen die wel in zijn voor wat gescharrel, maar je bent waarschijnlijk niet iemand waarmee zij dan willen scharrelen.
Dit ja, ken een hoop dames die lekker in het rondscharrelen, maar dan wel met leuke mannen, niet met sneue rukkers die menen recht te hebben op seks omdat ze man zijn en een opleiding hebben gevolgd.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 11:19
0.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tinder is voor dates en relaties. Dat er dan sneuneuzen op gaan zitten die alleen een snelle wip willen, is jou probleem.
Probeer een andere site, sexdates of zo.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:12
Omdat ik al op Tinder zit.

Maar kennelijk is het tegenwoordig nodig.
Ja dus? Kun je dan je profiel niet meer aanpassen?
Staat er in de algemene voorwaarden dat Tinder alleen voor sekszoekenden is?
Madeliefjees schreef:
10-08-2019 11:18
Tinder is voor dates en relaties. Dat er dan sneuneuzen op gaan zitten die alleen een snelle wip willen, is jou probleem.
Probeer een andere site, sexdates of zo.
Laatst een sneu neus met de tekst in zijn profiel dat hij van die tot die datum in de stad was en dat hij een leuke, sexy avond wilde met een vrouw. Drankjes en misschien uit eten waren voor zijn rekening :facepalm:

Zullen misschien vrouwen zijn die daarop reageren, maar ik denk dan: ga naar A'dam het red light district sukkel.
Alle reacties Link kopieren
Klingklokje schreef:
10-08-2019 10:57
Ik ga doorgaans voor de onderbouwde reactie, maar ik beperk me nu tot 'pathetisch gemiep dit'. Alle die boze vrouwen die jouw medium hebben gepikt, en nu kan jij niet eens meer een scharrel regelen voor een snelle wip. Voorheen stonden ze vast in de rij, maar door de invasie van trouwlustigen kunnen ze jou als gelijkgestemde gewoon niet meer vinden, al die prachtige connecties die anders mogelijk waren geweest, een tragedie inderdaad. Er zijn fora speciaal voor dit soort gefrustreerde mannen die denken dat de wereld ze seks verschuldigd is.

Daar kan hij zéker geen 'willige' vrouwen vinden. Waarschijnlijk verkeert hij in de illusie dat hij hier een kans maakt.
Zal ook wel een tip zijn van zo'n datingcoach.
nounou
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
10-08-2019 11:21
Laatst een sneu neus met de tekst in zijn profiel dat hij van die tot die datum in de stad was en dat hij een leuke, sexy avond wilde met een vrouw. Drankjes en misschien uit eten waren voor zijn rekening :facepalm:

Zullen misschien vrouwen zijn die daarop reageren, maar ik denk dan: ga naar A'dam het red light district sukkel.
Haha uit eten gaan en dan zeggen dat je hoofdpijn hebt :rofl:
ik geef mn bek ook maar een douw
Als het in het gewone leven al niet lukt om een vrouw te vinden om seks mee te hebben en ook niet via tinder dan kun je inderdaad beter naar de hoeren gaan.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
10-08-2019 11:18
Dit ja, ken een hoop dames die lekker in het rondscharrelen, maar dan wel met leuke mannen, niet met sneue rukkers die menen recht te hebben op seks omdat ze man zijn en een opleiding hebben gevolgd.
Hoe kom je erbij dat ik recht op seks meen te hebben?

Overigens lukt het me wel degelijk om (veel) seksdates te regelen, al kost dat wel heel veel tijd en moeite en frustratie/miscommunicatie doordat de meerderheid van de vrouwen voor een relatie gaat.

Tot slot: als ze me echt zo'n sneue rukker zouden vinden, waarom willen ze dan wel een relatie met me? Het lijkt me dat een ONS met een sneue rukker minder erg is dan een toekomst opbouwen met zo iemand?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
10-08-2019 11:18
Tinder is voor dates en relaties. Dat er dan sneuneuzen op gaan zitten die alleen een snelle wip willen, is jou probleem.
Probeer een andere site, sexdates of zo.
Hoezo is het sneu als twee mensen een snelle wip willen en elkaar op Tinder vinden? Dat het niet jouw kopje thee is maakt het niet verkeerd als twee volwassenen daarvoor kiezen.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 10-08-2019 11:30
0.72% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:27


Tot slot: als ze me echt zo'n sneue rukker zouden vinden, waarom willen ze dan wel een relatie met me? Het lijkt me dat een ONS met een sneue rukker minder erg is dan een toekomst opbouwen met zo iemand?

Omdat sommige vrouwen wanhopig zijn, treurig genoeg.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
10-08-2019 11:28
Omdat sommige vrouwen wanhopig zijn, treurig genoeg.
Maar voor een ONS hebben ze dan kennelijk weer wel zelfrespect..... jaja.
Alle reacties Link kopieren
Zoals al gezegd: doe niet zo moeilijk, zet in je profiel dat je een neukertje zoekt. Dan scheid je meteen het kaf van het koren. Scheelt heel veel miscommunicatie.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
10-08-2019 11:28
Hoezo is het sneu als twee mensen een snelle wip willen en elkaar op Tinder vinden? Dat het niet jouw kopje thee is maakt het niet verkeerd als twee volwassenen daarvoor kiezen.
Ja echt he, het is treurig dat mensen met een gezond libido anno 2019 nog steeds met dit soort bekrompen reacties te maken krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Fring schreef:
10-08-2019 11:32
Zoals al gezegd: doe niet zo moeilijk, zet in je profiel dat je een neukertje zoekt. Dan scheid je meteen het kaf van het koren. Scheelt heel veel miscommunicatie.
Weet je wat, ik ga het gewoon doen. Ik vind het principieel onjuist, maar soms kun je beter kiezen voor je gemoedsrust dan voor je gelijk.
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:27

Overigens lukt het me wel degelijk om (veel) seksdates te regelen, al kost dat wel heel veel tijd en moeite en frustratie/miscommunicatie doordat de meerderheid van de vrouwen voor een relatie gaat.
Als je het niet in je profiel wilt zetten, vraag het dan meteen. Ik zit nu op een app waar je in je profiel kunt zetten wat je zoekt, maar in Tinder-dagen was het vaak genoeg dat een man vrij meteen vroeg of ik iets serieus zocht en als zij dat dan niet deden, dan staken we er beide ook verder geen tijd in. Hoeft verder ook niemand ingewikkeld over te doen.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn weten is Tinder niet alleen voor de seks en als ik hier zo lees, denken er meer mensen zo over. Dan weet je dat nu. De snelste weg naar succes is dan om zelf duidelijk te zijn in je communicatie. Jij vindt dat op Tinder zitten duidelijk genoeg zou moeten zijn, maar dat is het dus niet. Je kunt zoals een kleuter dan een driftbui opgooien of je doet iets met die informatie en kijkt hoe jij wel snel kan vinden wat je zoekt.
Zazamaenade schreef:
10-08-2019 11:28
Omdat sommige vrouwen wanhopig zijn, treurig genoeg.
Voor een vaste relatie kan een vrouw toch andere vaardigheden en of kwaliteiten zoeken?

Dat heeft niets met wanhopig zijn te maken.
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:33
Ja echt he, het is treurig dat mensen met een gezond libido anno 2019 nog steeds met dit soort bekrompen reacties te maken krijgen.
Jij maakt het zo, dit hele topic is bekrompen en daardoor krijg je deze reacties!

Dat iemand op zoek is naar seks is werkelijk niks mis mee. Profielen die schrijven op zoek te zijn naar seks alleen maar respect voor.

Maar zo gefrustreerd en verontwaardigd zijn, straalt ook door in je chats en voelt bijna wanhopig. Dat soort mannen vind ik alles behalve sexy.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:34
Weet je wat, ik ga het gewoon doen. Ik vind het principieel onjuist, maar soms kun je beter kiezen voor je gemoedsrust dan voor je gelijk.
Zet er dan gelijk bij dat je wél in bent voor een driehoeksrelatie...😉
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
10-08-2019 11:35
Naar mijn weten is Tinder niet alleen voor de seks en als ik hier zo lees, denken er meer mensen zo over.
Ja, dat wist ik al. Daar gaat mijn OP over!

Mijn punt is dat deze groep Tinder heeft "overgenomen" in plaats van het bij hun eigen apps te houden.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
10-08-2019 11:36
Voor een vaste relatie kan een vrouw toch andere vaardigheden en of kwaliteiten zoeken?

Dat heeft niets met wanhopig zijn te maken.
Jij vindt het geen logische inconsistentie dat ik te "sneu" en "niet leuk" zou zijn voor een seksdate, maar wel relatiemateriaal ben?
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:38
Mijn punt is dat deze groep Tinder heeft "overgenomen" in plaats van het bij hun eigen apps te houden.
Nogmaals mijn vraag, waar heb jij het idee vandaan gehaald dat Tinder alleen voor seks is?

Dat speelt zich in jouw hoofd af en nu heeft zelfs een groep relatie willende mensen Tinder overgenomen. Hilarisch eigenlijk dit haha
Orpheus13 schreef:
10-08-2019 11:38
Ja, dat wist ik al. Daar gaat mijn OP over!

Mijn punt is dat deze groep Tinder heeft "overgenomen" in plaats van het bij hun eigen apps te houden.


Gut. En nu? Naar de rechter dan maar? :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven