Ervaring daten als ouder/moeder

10-08-2019 15:35 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi vivaforummers,

Sinds 2,5 jaar ben ik (opnieuw) single en sinds kort begint het weer te kriebelen om mannen te leren kennen. Mijn twee dochters zijn tussen de 3-9 jaar oud en zijn de helft van de tijd (om de week) bij hun vader.

Wie heeft er ervaring en/of tips? Zoals; moet je het wel of niet in je (tinder)profiel vermelden? Op de hoeveelste date vertel je dit? Hoe wordt hier doorgaans op gereageerd?

Ik zoek met name een leuke partner om op de “kindvrije dagen” leuke dingen mee te doen. De kinderen zullen er dus niks van meekrijgen.
Alle reacties Link kopieren
Als je kinderen er niets van hoeven te merken kan dat wederzijds toch? Wellicht komt hij het te weten als hij vraagt waarom je niet op sommige dagen kan afspreken.
Je wilt een parttime vriend? Die jou kan vermaken op het moment dat de kinderen er niet zijn? Je wilt een oppervlakkige relatie en seks? Of wil je iets serieuzers? Als je iets serieus wilt dan moet je meteen eerlijk zijn over je kinderen. Zoek je meer een scharrel dan vertel je alleen wat je wilt vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Nou succes!
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
10-08-2019 15:43
Als je kinderen er niets van hoeven te merken kan dat wederzijds toch? Wellicht komt hij het te weten als hij vraagt waarom je niet op sommige dagen kan afspreken.
Hmm interessante!
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
10-08-2019 15:47
Je wilt een parttime vriend? Die jou kan vermaken op het moment dat de kinderen er niet zijn? Je wilt een oppervlakkige relatie en seks? Of wil je iets serieuzers? Als je iets serieus wilt dan moet je meteen eerlijk zijn over je kinderen. Zoek je meer een scharrel dan vertel je alleen wat je wilt vertellen.
Ik denk iets meer oppervlakkigs inderdaad. Dan heb ik het idee dat ik het niet hoef te vertellen. Maar dan de twijfel; stel iets groeit wel uit in iets serieus?
Alle reacties Link kopieren
CherryBlossom- schreef:
10-08-2019 15:54
Nou succes!
Bedankt. Maar hoe bedoel je dit? :-)
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zijn een wezenlijk onderdeel van je leven. Dus ik zou het heel raar vinden als je in je profiel wel van alles over jezelf invult en daarbij je kinderen verzwijgt.

Ik vind je echt een ontaarde moeder als je je kinderen niet gewoon in je profiel vermeld.

Zelfs op de 1e date vertellen vind ik al te laat.

Ook voor de man in kwestie. Want als een man bewust met kind vrije vrouwen wil daten dan is het natuurlijk erg slecht voor de kinderen als de man I kwestie de kinderen maar voor lief neemt als hij al verliefd is op jou. Terwijl hij niets met kinderen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dat je kinderen hebt zou ik wel vermelden, alleen zéker geen foto plaatsen waar zij ook op staan.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 16:01
Hmm interessante!
8-)
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 16:02
Ik denk iets meer oppervlakkigs inderdaad. Dan heb ik het idee dat ik het niet hoef te vertellen. Maar dan de twijfel; stel iets groeit wel uit in iets serieus?
Je hebt ook zelf in de hand of het serieus wordt. Je kan het oppervlakkig houden. Als het wel serieus wordt zal hij te weten komen wat je zoal bezighoudt, zeker zoiets innemends als kinderen. Anders is het niet serieus (denk ik). Dus zal hij dan ook te weten komen van je kinderen. Wat zou dat betekenen? Kan je serieus met hem zijn op dagen dat de kinderen er niet zijn? Zou je voogdij volledig bij vader laten? Mogen je kinderen en je dan partner elkaar ontmoeten van jou? Vragen die wellicht niet zo acuut spelen omdat e.e.a. nog niet serieus is, laat staan een partner nu afwezig is.
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig dat jij als persoon wil gaan daten en je kinderen er buiten wil houden voor nu.
Als je op tinder zet t wel bij je profiel. 'Moeder van 2/co-ouders' ofzoiets.
En dan niet in de eerste regel.

Dan weten de heren meteen waar ze aan toe zijn.
En schrijf gewoon wat je wil.
Bij een klik een een keer afspreken.
Of opzoek naar vriendschap en daarna zien we wel.

Heb voor jezelf duidelijk wat je wil.
Vraag daar ook letterlijk naar bij een match (waar ben jij hier naar opzoek?)
Scheelt een hoop onduidelijkheid en frustraties.
Been there, done that, got the T-shirt.
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 16:02
Ik denk iets meer oppervlakkigs inderdaad. Dan heb ik het idee dat ik het niet hoef te vertellen. Maar dan de twijfel; stel iets groeit wel uit in iets serieus?
Het zal alleen maar iets serieus worden als jij je ook serieus gedraagt. Als jij een deel van je leven verzwijgt dan wordt het nooit wat. Het niet vertellen over je kinderen is het verzwijgen van het belangrijkste in je leven. Dat is nogal wat. Verwacht jij van een ander eerlijkheid en oprechtheid? Dan zal je dat zelf ook moeten kunnen bieden. Zou jij het erg vinden als een man waarmee je date verzwijgt dat hij een vrouw thuis heeft zitten?
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
10-08-2019 16:08
Dat je kinderen hebt zou ik wel vermelden, alleen zéker geen foto plaatsen waar zij ook op staan.
Dit zeker!
Been there, done that, got the T-shirt.
madamzonderm schreef:
10-08-2019 15:43
Als je kinderen er niets van hoeven te merken kan dat wederzijds toch? Wellicht komt hij het te weten als hij vraagt waarom je niet op sommige dagen kan afspreken.

Ik zou mijn kinderen nooit verzwijgen.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
10-08-2019 16:08
Dat je kinderen hebt zou ik wel vermelden, alleen zéker geen foto plaatsen waar zij ook op staan.
Nee geen foto waar de kinderen ook bij op staan. Je hebt er zieke geesten bij. Bovendien hoeven jouw kinderen niet op het schoolplein aangesproken te worden door nieuwsgierige moeders of mama al weer een nieuwe vriend heeft.

Vriendin van mij die laat moeder is geworden en dus nog een jong kind heeft zag een keer een foto van een even oude man met kind op een dating site. Hoofd was wel weggeblurd. Zij dacht leuk. Hij heeft ook nog jonge kinderen.

Bleek het zijn kleinkind te zijn. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vermelden dat je co-ouder bent aangezien gelegenheid om elkaar te kunnen zien belangrijk is en blijft.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-08-2019 16:16
Ik zou mijn kinderen nooit verzwijgen.
Ik heb een zakje chocopinda's voor me liggen.
Wat maakt het uit? Het gaat toch om wat DitIsMijnNaampje wel of niet kan doen?
madamzonderm schreef:
10-08-2019 16:21
Ik heb een zakje chocopinda's voor me liggen.
Wat maakt het uit? Het gaat toch om wat DitIsMijnNaampje wel of niet kan doen?

O mea culpa, was even niet duidelijk dat er op jouw posts niet gereageerd mocht worden *koekoek*
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-08-2019 16:23
O mea culpa, was even niet duidelijk dat er op jouw posts niet gereageerd mocht worden *koekoek*
Mag wel, zoals je net weer deed.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
10-08-2019 16:08
Dat je kinderen hebt zou ik wel vermelden, alleen zéker geen foto plaatsen waar zij ook op staan.
Een foto is inderdaad sowieso een slecht idee!
Alle reacties Link kopieren
Nou je kinderen verzwijgen kan je dus niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
10-08-2019 16:10
Heel verstandig dat jij als persoon wil gaan daten en je kinderen er buiten wil houden voor nu.
Als je op tinder zet t wel bij je profiel. 'Moeder van 2/co-ouders' ofzoiets.
En dan niet in de eerste regel.

Dan weten de heren meteen waar ze aan toe zijn.
En schrijf gewoon wat je wil.
Bij een klik een een keer afspreken.
Of opzoek naar vriendschap en daarna zien we wel.

Heb voor jezelf duidelijk wat je wil.
Vraag daar ook letterlijk naar bij een match (waar ben jij hier naar opzoek?)
Scheelt een hoop onduidelijkheid en frustraties.
Goede tips! Dank je!
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 15:35
[...]
Gewoon het vermelden in je tinderprofiel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-08-2019 23:07
Reden: 'quote' verwijderd
68.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
10-08-2019 16:30
Nou je kinderen verzwijgen kan je dus niet doen.
Ook niet bij constructies zoals seksrelaties / scharrels? Als het meer in de trant van af en toe wat drinken, af en toe seks is? Ik zie mezelf in de komende vijf jaar geen vaste/duurzame relatie aangaan (al zeg ik nooit nooit)
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
10-08-2019 16:21
Ik heb een zakje chocopinda's voor me liggen.
Wat maakt het uit? Het gaat toch om wat DitIsMijnNaampje wel of niet kan doen?

Veel, vind ik. Als TO onverhoopt niet kan afspreken (omdat bijv. ex beroep op haar doet ook al is het niet 'haar' week), zou TO al smoezen moeten gaan verzinnen waarom ze niet kan. Dan begin je al op de verkeerde voet vind ik. Het gaat er mij dan nog niet zozeer om óf TO kinderen heeft, wel dat ze ze verzwijgt. Waarom zou je. TO kan prima afspreken en toch aangeven dat ze kinderen heeft.
Of, TO moet gaan aangeven dat ze 'maar' twee weken in de maand in de gelegenheid is om af te spreken, geheid gaan daar vragen over komen. Kan maar gelijk duidelijk zijn in het profiel wat de reden daarvan is, zonder in details verder te treden.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 10-08-2019 16:36
0.06% gewijzigd
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven