Ervaring daten als ouder/moeder

10-08-2019 15:35 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi vivaforummers,

Sinds 2,5 jaar ben ik (opnieuw) single en sinds kort begint het weer te kriebelen om mannen te leren kennen. Mijn twee dochters zijn tussen de 3-9 jaar oud en zijn de helft van de tijd (om de week) bij hun vader.

Wie heeft er ervaring en/of tips? Zoals; moet je het wel of niet in je (tinder)profiel vermelden? Op de hoeveelste date vertel je dit? Hoe wordt hier doorgaans op gereageerd?

Ik zoek met name een leuke partner om op de “kindvrije dagen” leuke dingen mee te doen. De kinderen zullen er dus niks van meekrijgen.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
10-08-2019 18:09
Maar waarom zou je dat wel melden aan iemand waar je slechts oppervlakkig contact mee hebt? Wat zou het toevoegen?

Vanwege niet spontaan in de gelegenheid zijn om af te spreken? Dat je, wanneer het 'jouw' week is, minder makkelijk kan afspreken, tenzij je smoezen gaat verzinnen? Waarom zou je (je= in het algemeen bedoeld dan). Kind(eren) hoeven idd helemaal niet uitgebreid ter sprake te komen alleen dat je ze hebt is al voldoende, meer niet.

Kijk, in het geval van meerdere ONS-en, oke, dan zou ik daar mss ook een uitzondering op maken. Ik heb 2 vastere seksvrienden gehad, die resp. 4 en 3 jaar duurden, dan gaat het echt weleens over iets anders dan 'wanneer kun je' en was er ook tussen de afspraken door contact met wat dingen over werk, sport, muziek etc. Geldt niet voor iedereen weet ik.
wij slapen nooit.
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 16:34
Ook niet bij constructies zoals seksrelaties / scharrels? Als het meer in de trant van af en toe wat drinken, af en toe seks is? Ik zie mezelf in de komende vijf jaar geen vaste/duurzame relatie aangaan (al zeg ik nooit nooit)
Dan ga je daten via Tinder. Zo te horen zoek je oppervlakkigheid. Dat vind je daar volop. Dan maakt het voor de meesten inderdaad niet heel veel uit wie of wat je bent. Daar liegen zoveel mensen over hun leven. Je
kunt in je profiel en de gesprekken aangeven dat je geen relatie wilt en dan happen er genoeg mannen die op zoek zijn naar een makkelijke vrouw. Met jouw instelling ga je mannen aantrekken die jou alleen willen voor de seks en voor af en toe een uitje. Of je kinderen hebt kan ze dan niets schelen. Die mannen die je ontmoet vermaken zich op de dagen dat je kinderen er zijn wel met hun andere scharrels.
iceteapeach schreef:
10-08-2019 18:23
Vanwege niet spontaan in de gelegenheid zijn om af te spreken? Dat je, wanneer het 'jouw' week is, minder makkelijk kan afspreken, tenzij je smoezen gaat verzinnen? Waarom zou je (je= in het algemeen bedoeld dan). Kind(eren) hoeven idd helemaal niet uitgebreid ter sprake te komen alleen dat je ze hebt is al voldoende, meer niet.

Kijk, in het geval van meerdere ONS-en, oke, dan zou ik daar mss ook een uitzondering op maken. Ik heb 2 vastere seksvrienden gehad, die resp. 4 en 3 jaar duurden, dan gaat het echt weleens over iets anders dan 'wanneer kun je' en was er ook tussen de afspraken door contact met wat dingen over werk, sport, muziek etc. Geldt niet voor iedereen weet ik.
Oh, dat vind ik dan weer niet relevant. Ik kan of ik kan niet.

Iemand 4 jaar zien is natuurlijk geen oppervlakkig contact.
Hatchi schreef:
10-08-2019 18:25
Dan ga je daten via Tinder. Zo te horen zoek je oppervlakkigheid. Dat vind je daar volop. Dan maakt het voor de meesten inderdaad niet heel veel uit wie of wat je bent. Daar liegen zoveel mensen over hun leven. Je
kunt in je profiel en de gesprekken aangeven dat je geen relatie wilt en dan happen er genoeg mannen die op zoek zijn naar een makkelijke vrouw. Met jouw instelling ga je mannen aantrekken die jou alleen willen voor de seks en voor af en toe een uitje. Of je kinderen hebt kan ze dan niets schelen. Die mannen die je ontmoet vermaken zich op de dagen dat je kinderen er zijn wel met hun andere scharrels.
Maar zo te lezen wil ze ook alleen seks.
Alle reacties Link kopieren
Dus zo ziet 'alleen seks' eruit.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-08-2019 18:32
Dus zo ziet 'alleen seks' eruit.
Komkom, je gaat me niet vertellen dat je dat niet weet toch :P
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-08-2019 18:32
Dus zo ziet 'alleen seks' eruit.
Nou ja, voornamelijk seks dan. Ik ben (heel) lang uit de datingscene geweest en heb ook niet geheel helder hoe het nu allemaal werkt met de apps etc :-) ook niet geheel op uit wat ik precies wil (en dit is ook geen statisch gegeven). Wat ik zoal voor mij zie als ideaal (moet de man het ook aanspreken natuurlijk):
- ong 1x per week afspreken en dan afwisselend alleen seks of een activiteit icm seks (bijv uiteten of iets gaan drinken)
- geen kennismaking met vrienden of familie ofdergelijke
- af en toe appcontact
- match/klik/chemie
- qua exclusiviteit in overleg

Maar wellicht is dit te oppervlakking voor vele mannen.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
10-08-2019 18:37
Komkom, je gaat me niet vertellen dat je dat niet weet toch :P
Ik herken me niet in de ijskoude omschrijving van hierboven. Meer in wat jij schreef.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
10-08-2019 18:25
Dan ga je daten via Tinder. Zo te horen zoek je oppervlakkigheid. Dat vind je daar volop. Dan maakt het voor de meesten inderdaad niet heel veel uit wie of wat je bent. Daar liegen zoveel mensen over hun leven. Je
kunt in je profiel en de gesprekken aangeven dat je geen relatie wilt en dan happen er genoeg mannen die op zoek zijn naar een makkelijke vrouw. Met jouw instelling ga je mannen aantrekken die jou alleen willen voor de seks en voor af en toe een uitje. Of je kinderen hebt kan ze dan niets schelen. Die mannen die je ontmoet vermaken zich op de dagen dat je kinderen er zijn wel met hun andere scharrels.
Hmmm ja dat zou kunnen dan ja.
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 18:41
Nou ja, voornamelijk seks dan. Ik ben (heel) lang uit de datingscene geweest en heb ook niet geheel helder hoe het nu allemaal werkt met de apps etc :-) ook niet geheel op uit wat ik precies wil (en dit is ook geen statisch gegeven). Wat ik zoal voor mij zie als ideaal (moet de man het ook aanspreken natuurlijk):
- ong 1x per week afspreken en dan afwisselend alleen seks of een activiteit icm seks (bijv uiteten of iets gaan drinken)
- geen kennismaking met vrienden of familie ofdergelijke
- af en toe appcontact
- match/klik/chemie
- qua exclusiviteit in overleg

Maar wellicht is dit te oppervlakking voor vele mannen.
Ik zou sowieso al geen niet-monogame relatie met iemand willen. Zowel uit SOA-overwegingen als in dat ik exclusief voor iemand wil zijn.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
10-08-2019 18:23
Vanwege niet spontaan in de gelegenheid zijn om af te spreken? Dat je, wanneer het 'jouw' week is, minder makkelijk kan afspreken, tenzij je smoezen gaat verzinnen? Waarom zou je (je= in het algemeen bedoeld dan). Kind(eren) hoeven idd helemaal niet uitgebreid ter sprake te komen alleen dat je ze hebt is al voldoende, meer niet.

Kijk, in het geval van meerdere ONS-en, oke, dan zou ik daar mss ook een uitzondering op maken. Ik heb 2 vastere seksvrienden gehad, die resp. 4 en 3 jaar duurden, dan gaat het echt weleens over iets anders dan 'wanneer kun je' en was er ook tussen de afspraken door contact met wat dingen over werk, sport, muziek etc. Geldt niet voor iedereen weet ik.
In het geval van seksvrienden op zulke lange termijnen snap ik het. Zei je het vooraf of later gedurende het contact?
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-08-2019 18:45
Ik zou sowieso al geen niet-monogame relatie met iemand willen. Zowel uit SOA-overwegingen als in dat ik exclusief voor iemand wil zijn.
Ook bij oppervlakkige relaties? Mijn voorkeur gaat sowieso ook uit naar één vaste “date”. Maar ik denk dat zoiets op den duur moet groeien. Of zet jij dat ook al meteen in je profiel?
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 18:48
Ook bij oppervlakkige relaties? Mijn voorkeur gaat sowieso ook uit naar één vaste “date”. Maar ik denk dat zoiets op den duur moet groeien. Of zet jij dat ook al meteen in je profiel?
Yup. Echt, gewoon de basics even vermelden werkt alleen maar in je voordeel. Geen misverstanden, geen irritaties daardoor.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-08-2019 18:41
Ik herken me niet in de ijskoude omschrijving van hierboven. Meer in wat jij schreef.

Nee, ik ook niet. Zelfs de aantal ONS-en waren leuk en gezellig, naast lekker idd. En waarom ook niet.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 18:48
Ook bij oppervlakkige relaties? Mijn voorkeur gaat sowieso ook uit naar één vaste “date”. Maar ik denk dat zoiets op den duur moet groeien. Of zet jij dat ook al meteen in je profiel?

Ja, en call me stupid maar ik was zelfs in mijn sv-relaties monogaam. Geen behoefte aan meerderen, geheel eigen keuze uiteraard. Ik kan het ook niet, meerdere seksdates/sv's tegelijkertijd gaande hebben. Wat de heren vervolgens deden, hun zaak. Zolang ik er maar niks aan overhield.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
10-08-2019 18:30
Oh, dat vind ik dan weer niet relevant. Ik kan of ik kan niet.

Iemand 4 jaar zien is natuurlijk geen oppervlakkig contact.
Haha, ja dat is zeker waar. Je bent ook idd geen uitleg verschuldigd tegenover een oppervlakkig contact. Ik vond het echter wel zo prettig om daar open over te zijn.
Zo zie je maar weer wat een leuke invalshoeken en gedachten erover zijn.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Joh, ga lekker uitproberen wat werkt voor jou. Het is een nieuwe fase, dus doe wat goed voelt. Wil je je eerst even kinderloos voordoen, omdat je een leuke-dingen-doe scharrel zoekt, prima toch? Lekker van genieten
Alle reacties Link kopieren
Anonieme seks. Dat is wat dat is. Ik moet er niet aan denken. Echt niets voor mij. Ik wil al niet eens het licht uit bij de seks (tenzij ik wil fantaseren over een ander).
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-08-2019 19:32
Anonieme seks. Dat is wat dat is. Ik moet er niet aan denken. Echt niets voor mij. Ik wil al niet eens het licht uit bij de seks (tenzij ik wil fantaseren over een ander).
Nou en, jij hoeft het niet te doen. TO mag lekker doen wat zij wil.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
10-08-2019 19:28
Joh, ga lekker uitproberen wat werkt voor jou. Het is een nieuwe fase, dus doe wat goed voelt. Wil je je eerst even kinderloos voordoen, omdat je een leuke-dingen-doe scharrel zoekt, prima toch? Lekker van genieten
Allemaal leuk, maar ik denk, wat anderen ook zeggen, je kinderen verzwijgen is toch voor de meesten wel een afknapper ,ook al ziet hij ze nooit.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
10-08-2019 19:33
Nou en, jij hoeft het niet te doen. TO mag lekker doen wat zij wil.
Uiteraard mag ze dat. Ik bedacht me slechts hardop opeens wat er nou bedoeld werd. Ik herkende het niet.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval TO, kan me indenken dat als je je weer op het datingpad begeeft, na dat jaren niet gedaan te hebben, dat het spannend is, wat wel, wat niet, hoe dan wel, hoe dan niet.
Maak een profiel aan waar je jezelf prettig bij voelt, aanpassen kan altijd nog en het is dan toch nog alleen maar online, swipe naar links/rechts, kom in contact, chat, spreek af of niet. Het is ook een kwestie van gewoon doen en erachter komen wat voor jou wel of niet prettig werkt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kinderen ook nooit verzwegen en zou het een enorme afknapper vinden bij een man. Bij serieuze dates vond ik het een voordeel als de man ook kinderen heeft, je begrijpt veel beter hoe het leven van de ander er uit ziet.
Bij casual dates maakte het me niet uit.
Wel heb ik meerdere malen van mannen gehoord dat ze het een voordeel vonden dat ik al kinderen had: bij vrouwen van 35-40 jaar zonder kinderen zijn veel mannen bang om er ingeluisd te worden (en niet geheel onterecht denk ik). Dat ik al kinderen heb en erg overtuigd ben er niet meer te willen, was dan een grote opluchting.

Dus dat is wellicht een argument om het juist wel te vertellen :-)
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
10-08-2019 19:28
Joh, ga lekker uitproberen wat werkt voor jou. Het is een nieuwe fase, dus doe wat goed voelt. Wil je je eerst even kinderloos voordoen, omdat je een leuke-dingen-doe scharrel zoekt, prima toch? Lekker van genieten
Wat een lieve reactie, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-08-2019 19:32
Anonieme seks. Dat is wat dat is. Ik moet er niet aan denken. Echt niets voor mij. Ik wil al niet eens het licht uit bij de seks (tenzij ik wil fantaseren over een ander).
Er moet wel een “klik” en fysieke aantrekking zijn. Ik zoek geen one night stands en wil vooral ook gezelligheid/lachen. Al dan niet met het licht aan of uit :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven