Bang om afgewezen te worden(in relatie)

10-08-2019 18:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, er moet mij iets van mijn hart... Ik voel me soms zo mega verdraaid en onzeker in mijn relatie. Dat komt niet door hem, maar ik denk doordat ik zelf dingen op een bepaalde manier invul, terwijl er nog niks speelt. Als hij appt: ik slaap thuis vanavond, we kijken wel hoe / wat we morgen doen, dan voel ik me gelijk zo mega onzeker. Dan heb ik het gevoel dat hij me niet moet of niet wil. In mijn vorige relatie kreeg ik heel vaak bevestiging, wilde die niets liever dan bij mij zijn en nu lijk ik te moeten wennen aan deze vriend, of in ieder geval aan hoe hij doet / reageert. Voordat hij op stap gaat of zo, dan zegt hij in eerste instantie: ik ben tegen 1 uur wel weer thuis. Om 2 uur is hij er nog steeds niet, geen bericht... ik word daar zo nerveus en onzeker van... bang dat hij misschien wat met anderen uitvreet, niet graag bij mij is enz. Kan niet plaatsen waar dit gevoel overigens vandaan komt, want ik vertrouw hem echt en ik ben stapel op hem, maar oh zo bang dat hij me niet wil als hij een keertje geen zin heeft. Ik laat hem dan niet merken dat ik me teleurgesteld voel, maar zo voelt het wel en dat wil ik niet..
Ik denk dat je jezelf zult moeten beseffen dat je geen geadoreerde prinses bent waar je vriend constant bij aan de voeten ligt. Om je zeker te voelen zou je eens kunnen proberen minstens zoveel voor jezelf te voelen als je doet voor je vriend, want liefde begint altijd bij jezelf, zoek je het alleen maar in en bij een ander, dan zul je je nooit vervult voelen.
Alle reacties Link kopieren
Waarin vertrouw je hem als je niet voelt/weet dat hij je wil over het algemeen? Ziet hij jullie contact ook als relatie?
Alle reacties Link kopieren
Ja, we hebben gewoon een relatie, maar zoals morgen “we kijken wel of we doen”. Dan denk ik “kun je nu nog niet inschatten dan of je wel of niet wilt morgen”. Ben ik nou zo’n zeur of snap ik hem niet?
Ik merk zelf gewoon dat ik daardoor niet goed voor durf te stellen, omdat ik bang ben dat hij niet wil.
Alle reacties Link kopieren
"We kijken wel of we [wat] doen" klinkt me onverschillig in de oren. Maar daarmee is niet gezegd dat hij dat is. Heb je hem gezegd, misschien niet op het moment zelf maar op een ander moment, dat je het lastig vind hoe hij dat plant?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet leuk vinden om mijn weekend vrij te houden voor iemand die zo vrijblijvend met je tijd omgaat: we zien wel...alsof je op afroep beschikbaar bent voor wanneer zijn vrienden niet willen stappen. Het klinkt allemaal nog al onvolwassen voor een 'relatie'.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-08-2019 19:01
Ik zou het ook niet leuk vinden om mijn weekend vrij te houden voor iemand die zo vrijblijvend met je tijd omgaat: we zien wel...alsof je op afroep beschikbaar bent voor wanneer zijn vrienden niet willen stappen. Het klinkt allemaal nog al onvolwassen voor een 'relatie'.
(Denk ik ook.)
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel persoonlijk, ik zou dat juist wel prima vinden in een begin stadium van een relatie. Niet alles vol gepland maar wat meer aankijken hoe de dag loopt, dat moet wel bij je passen want als jij niet van het vrije plannen bent kan dat best botsen. Heb je het er al eens over gehad?
En doe je dan ook wel eens een voorstel? Zoals kom om 12.00uur bij mij dan gaan we samen een lekker eind daar en daar wandelen en kunnen we daaran eten. Dus echt een concreet voorstel.

Maar wat is je probleem, dat hij minder van het plannen is of dat je onvoldoende vertrouwen in de relatie hebt?
Alle reacties Link kopieren
Oef ik zou het daar ook moeilijk mee hebben hoor. :)

Andersom heb ik ook wel eens te horen gekregen dat ik wel even moet laten weten als het later wordt. Ik was me er niet bewust van het met de ander kan doen.

Maar eigenlijk app ik liever helemaal niet, maar bel ik gewoon ff als er iets moet worden overlegd of afgesproken.

Elkaar even aan de lijn hebben 's avonds en dán horen hey ik slaap trouwens thuis vanavond, zullen we morgen even kijken hoe/wat? Is toch alweer heel anders dan in de app dat te lezen krijgen.
hij past niet bij je
Alle reacties Link kopieren
Dat komt omdat je verwachtingen hebt. Als je geen enkele verwachting hebt dan valt alles mee; heb je wel verwachtingen dan is er meteen de mogelijkheid om teleurgesteld te worden.

Dus leven zonder verwachtingen lijkt me een goede oefening voor je.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als dat een letterlijk citaat is over dat thuis slapen en wel zien zou ik me ook afvragen of er iets scheef zit of zo, het leest niet zo vriendelijk en alsof hij ineens geen zin meer heeft.
Hallo schatkaart,

Heb jouw andere topics ook gelezen en krijg de indruk dat deze man gewoon niet 100% voor jou gaat en dat hij dat o.a. laat merken door niet te doen wat hij zegt/belooft.

Voel jij dat ergens ook niet aan en dit dat misschien juist ook wat jou onzeker maakt?
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ontzettend dom bezig geweest, we hadden gisteravond een feestje en toen heb ik te diep in het glaasje gekeken, waarom hij weer mega kwaad werd.
Alle reacties Link kopieren
Moet toch kunnen, te diep in het glaasje kijken? Daarna even geen verantwoordelijkheden nemen als autorijden. Waarom werd hij zo boos?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
11-08-2019 08:49
Moet toch kunnen, te diep in het glaasje kijken? Daarna even geen verantwoordelijkheden nemen als autorijden. Waarom werd hij zo boos?
Ik denk dat hij me dan niet zo leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
11-08-2019 09:13
Ik denk dat hij me dan niet zo leuk vind.
Dat is wat ik zou denken, ook op basis van je eerdere posts. Je hoeft niet te denken dat je iets verkeerd deed. Tenminste niet op basis van wat je hier schrijft. Hoop wel dat je je zekerder kan voelen in deze dan wel een volgende relatie. :hug:

Wat wil je nu? Het laten voor wat het is? Benoemen wat je vind van zijn boosheid over je drankjes? Met hem verder gaan?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
11-08-2019 09:21
Dat is wat ik zou denken, ook op basis van je eerdere posts. Je hoeft niet te denken dat je iets verkeerd deed. Tenminste niet op basis van wat je hier schrijft. Hoop wel dat je je zekerder kan voelen in deze dan wel een volgende relatie. :hug:

Wat wil je nu? Het laten voor wat het is? Benoemen wat je vind van zijn boosheid over je drankjes? Met hem verder gaan?
Ik wil heel graag verder met hem. Ben hartstikke gek op hem. Heel veel komt voort uit mijn lage zelfbeeld. Ik ga direct van het negatieve uit en daardoor reageer ik anders dan normaal...

Hij kan misschien ook wel wat positiever reageren, maar anderzijds ga ik direct van het negatiefste uit als hij niet zo reageert zoals ik hoop.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
11-08-2019 09:25
Ik wil heel graag verder met hem. Ben hartstikke gek op hem. Heel veel komt voort uit mijn lage zelfbeeld. Ik ga direct van het negatieve uit en daardoor reageer ik anders dan normaal...

Hij kan misschien ook wel wat positiever reageren, maar anderzijds ga ik direct van het negatiefste uit als hij niet zo reageert zoals ik hoop.
Als jullie verder willen gaan is het nu denk ik tijd om dingen af te stemmen. Tenminste voor jou werkt het niet zoals het nu is in de zin dat je je niet altijd vertrouwd voelt. Dat afstemmen hoeft niet naar een 'universele norm' maar naar iets wat bij jullie past.

En dan kan je afstemmen over o.a. alcohol. Jij wilde zoveel drinken en hij wilde dat je minder dronk. Hoeveel drink je dan? Hoe aangeschoten/dronken ga je worden?

En voor de berichtjes, je kan uitspreken dat je het fijn vind of zelfs nodig hebt dat hij een berichtje stuurt als je later bent en/of zoveel dagen van tevoren wilt afspreken elkaar te zien. Misschien heeft hij een andere voorkeur. Maar als je die allebei uitspreekt kan je een middenweg zoeken. Je noemt dat je negatiever reageert. Dat mag er zijn denk ik. Hopelijk wordt dat minder met de tijd of door dingen die hij kan zeggen om je gerust te stellen. Misschien kan hij nu stipt berichtjes sturen en jou laten merken dat het okay is. En dat het later niet meer zo nodig is. Bijvoorbeeld. Wil je zo afstemmen? Als je dat wilt, denk je dat het lukt?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
11-08-2019 09:41
Als jullie verder willen gaan is het nu denk ik tijd om dingen af te stemmen. Tenminste voor jou werkt het niet zoals het nu is in de zin dat je je niet altijd vertrouwd voelt. Dat afstemmen hoeft niet naar een 'universele norm' maar naar iets wat bij jullie past.

En dan kan je afstemmen over o.a. alcohol. Jij wilde zoveel drinken en hij wilde dat je minder dronk. Hoeveel drink je dan? Hoe aangeschoten/dronken ga je worden?

En voor de berichtjes, je kan uitspreken dat je het fijn vind of zelfs nodig hebt dat hij een berichtje stuurt als je later bent en/of zoveel dagen van tevoren wilt afspreken elkaar te zien. Misschien heeft hij een andere voorkeur. Maar als je die allebei uitspreekt kan je een middenweg zoeken. Je noemt dat je negatiever reageert. Dat mag er zijn denk ik. Hopelijk wordt dat minder met de tijd of door dingen die hij kan zeggen om je gerust te stellen. Misschien kan hij nu stipt berichtjes sturen en jou laten merken dat het okay is. En dat het later niet meer zo nodig is. Bijvoorbeeld. Wil je zo afstemmen? Als je dat wilt, denk je dat het lukt?
Ik denk dat dat een goede is. Nu al de reacties te hebben gelezen ben ik als de dood dat we niet matchen, terwijl we dat verder naar mijn weten echt super doen.
Als mijn vriend aan het stappen is en ik niet, dan heb ik liever niet dat hij bij mij slaapt zodat ik er niet mee bezig ben hoe laat hij thuis komt etc., en ook een goede nacht kan hebben, dan zien we elkaar de volgende dag wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
11-08-2019 10:33
Ik denk dat dat een goede is. Nu al de reacties te hebben gelezen ben ik als de dood dat we niet matchen, terwijl we dat verder naar mijn weten echt super doen.
Alleen jullie weten uiteindelijk of jullie matchen. Op het forum kan je vast vinden en/of vragen hoe je dingen kan afstemmen als je wilt. taralina heeft bijvoorbeeld al een suggestie voor iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven