Teleurgesteld in vriendschappen

10-08-2019 18:56 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel ruim 30 weken zwanger en ik voel mij ontzettend eenzaam.
Sinds ik zwanger bleek te zijn heb ik mijn 'vriendinnen' die allemaal in het zelfde dorp wonen amper nog gezien.

Ik werd ineens niet meer meegevraagd naar de kroeg en terassen, maar ook niet meer naar etentjes en bankhangavonden.
Ik heb in deze 30 weken twee keer heel duidelijk uitgesproken dat ik het ontzettend jammer vond en mij eenzaam voelde. Uitgelegd hoe ik het ervaarde. Beide keren erkende ze inderdaad dat ze mij onbewust niet meer meevroegen. Maar helaas is er niets veranderd.
Ik heb ze tussendoor nog uitgenodigd voor een bbq, dan komen ze ook allemaal wel, maar daarna is het weer stil.

Vandaag klapte het bij mij een beetje toen ik zag dat ze weer met z'n allen een etentje hebben. Ik wil er heel graag niets om geven, maar ik word er heel onzeker en verdrietig van.
Ik weet niet zo goed of het nu mijn hormonen zijn die zeggen 'laat het toch gaan, wat heb je aan deze vriendschappen' of gewoon mijn gezond verstand.
dubbelvla schreef:
14-08-2019 12:14
Ik ben nu een stuk terughoudender, enerzijds door de PND, anderszijds door de zwangerschap ansich. Maar het kan natuurlijk ook heel goed dat er veranderingen zijn waar ik zelf een blinde vlek voor heb.



Ik heb al vanaf het begin van de zwangerschap erg weinig contact gehad, maar het kan zeker dat zij er meer van hebben gemerkt dan mijn intentie was.

Ik heb het met een andere vriendin besproken, die dit beeld dan weer niet herkend. Zij zegt juist dat ik, afgezien van het aangeschoten zijn, bij haar juist nog heel erg ben zoals ik altijd was.
Ja, dan is het wel raar dat ze dat met z'n allen aanvoeren. Heel vervelend voor je dat het zo loopt.

Overigens zegt de ervaring van die losse vriendin op zich ook niets, want je bent niet overal en in elke situatie hetzelfde. Het is logisch dat ze jou 1 op 1 altijd meer als jezelf ziet en dat je nog bent zoals je altijd was, want het zwanger zijn heeft een veel minder grote invloed op een 1 op 1 relatie.
Alle reacties Link kopieren
In hun ogen zal de situatie vast zo zijn als zij het zien. Dat accepteer ik. De echte waarheid zal ergens tussen mijn ervaring en de manier waarop zij het ervaren inliggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven