Daten met vader van mijn dochter

11-08-2019 18:52 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben sinds 2017 gescheiden. Voornamelijk op mijn initiatief. We waren samen sinds mn 20e en zijn 21e.
Begin van de zomer ben ik met onze dochter op vakantie geweest. Toen we terugkwamen zei hij dat hij ons gemist had.
En zo zijn er heel veel dingetjes de laatste tijd.
Hij is nu met onze dochter op vakantie.
Laatst vroeg hij of we eens kunnen praten, niet met de intentie tot meer maar ik begin te twijfelen.
Mis ik hem ook, zijn we volwassen geworden de afgelopen 2 jaar, zouden we het nu wel kunnen?

Het idee maakt me zo aan het huilen en ik snap niet waarom.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren zijn jaren geleden ook gescheiden. Ook een kind samen, dus ze bleven elkaar tegenkomen. Na een paar jaar weer eens samen wat gaan doen, en nu latten ze volgens mij, en dat gaat prima. Misschien is dat wel wat voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
11-08-2019 20:08
Wat zei hij dan?
Wat ik eerder postte, over (zijn) persoonlijke ontwikkeling enz.

En wb. zn gemoedstoestant, ik spreek hem regelmatig. Tipte hem telefonisch voor een leuke vakantie en toen brak hij :(
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Wat voel jij nog voor hem? Of heb je medelijden?

En stel dat je gaat daten, weer een relatie krijgt dan hoeft het toch niet de relatie te zijn die je had. Zoals enkele anderen ook al schreven is eerst latten misschien ook goed. Dan geef je niet je net opgebouwde leven weer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een collega die vlak na de geboorte van z'n eerste kind gescheiden is. Bleven elkaar inderdaad ook tegenkomen en 4 jaar later zijn ze het opnieuw gaan proberen samen. Inmiddels zijn ze alweer 25 jaar (voor de tweede keer) getrouwd. Je hoort het dus wel vaker.

Ik zou het op zich wel een kans durven geven als ik in jouw schoenen stond, maar misschien inderdaad gaan latten en evt. samen in relatietherapie. Ik zou in ieder geval me niet tegen laten houden door 'wat zullen anderen daar wel niet van denken'.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor het meedenken Samenwonen zou ik idd niet meteen weer willen. Eerst praten en praten.
Pas als ik zeker ben dat communicatie nu wel loopt dan pas verder.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moest je zo huilen omdat je nu van hem wat erkenning krijgt? Dat waar jij zo voor gevochten hebt (neem ik maar even aan) maar wat hij nooit kon inzien, nu wel is gaan inzien?

Die erkenning is toch ook een onverwacht cadeau dan? Dat hij dit naar jou uitspreekt.

Vaak moet je het maar afsluiten, kiezen op elkaar en door. Want mensen veranderen doorgaans niet en houden graag vast aan hun eigen beeld.

En nu is er ineens een opening.

Het klinkt wel wat pril en halleluja van zijn kant, dus kan me (sowieso wel) voorstellen dat je afwachtend bent.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
11-08-2019 19:17
Ik wil zeker onze dochter hier buiten houden.

Ik voelde me niet gezien, hij vond mn nieuwe baan niet tof (ploegendienst), kon niet zien wat hij had voor moois, heel angstig voor veranderingen en om keuzes te maken. En gaf mij het liefst de schuld van dat gevoel.

Ik hoop dat hij volwassener geworden is door o.a. zijn eigen boontjes te moeten doppen, eigen keuzes maken en met zichzelf samen te leven. Mijn gevoel zegt van wel.

Ik snap mn gevoelens niet.
Dan wil je dus dat hij is veranderd.
Wil je dat dit werkt, dan moet jij veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook veranderd. Behoorlijk zelfs.
Been there, done that, got the T-shirt.
Mis je hem of mis je iemand om dingen mee te delen? Belangrijke nuance
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
11-08-2019 20:35
Wat ik eerder postte, over (zijn) persoonlijke ontwikkeling enz.

Vandaar dus mijn waarschuwing dat hij je misschien vooral benadert i.v.m. uitnodigen ook zijn workshop(s) te volgen.
Hou er rekening mee dat als zijn persoonlijke ontwikkeling het gevolg is van één of meerdere workshops, de veranderingen niet altijd beklijven.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik denk dat je nu aan jezelf verplicht bent om eens geen moeder of alleenstaande vrouw te zijn maar jezelf en wat je eigenlijk voelt. Iedereen weet vaak precies wat hij/zij voelt maar door bijzaken denken we ons gevoel te kunnen sturen. Als er eigenlijk niets is dan is er ook niets meer te sturen en wordt je rust weer onrust. Als je ergens nog gevoelens voor hem hebt dan is daten toch te gek?
Alle reacties Link kopieren
Als het daar om ging had hij dat al gedaan. We gaan nu ook wel vriendschappelijk met elkaar om. Al blijft dat wat raar voelen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Geronimo2 schreef:
11-08-2019 23:47
Ik denk dat je nu aan jezelf verplicht bent om eens geen moeder of alleenstaande vrouw te zijn maar jezelf en wat je eigenlijk voelt. Iedereen weet vaak precies wat hij/zij voelt maar door bijzaken denken we ons gevoel te kunnen sturen. Als er eigenlijk niets is dan is er ook niets meer te sturen en wordt je rust weer onrust. Als je ergens nog gevoelens voor hem hebt dan is daten toch te gek? Dat hij in ieder geval nog gek op je is kan je beter niet meenemen in je beslissing, het gaat nu om jouw geluk en niet die van hem of dochter, je bent te jong om moeder Theresa te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zou er nog niet op ingaan als ik jou was.
Jullie scheiding ontstond toendertijd op jouw initiatief. Je was ongelukkig in jullie relatie. Er zijn nu 2 jr voorbij, dat is nog helemaal niet veel.
Hij is volop bezig met cursussen, zich ontwikkelen.
Daardoor is hij juist nog helemaal niet stabiel. Er kan nog van alles veranderen in zijn karakter.
Als je nu met hem verder zou gaan zou dat mijn inziens veel te vroeg zijn.
Geef het tijd, veeel tijd.
Laat je niet beinvloeden door zijn gedrag en wat hij zegt.
Apatura schreef:
11-08-2019 23:48
Als het daar om ging had hij dat al gedaan. We gaan nu ook wel vriendschappelijk met elkaar om. Al blijft dat wat raar voelen.
Ben nog wel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag hoe je weet dat hij ongelukkig is. En waar dat dan aan ligt.

Je komt op mij niet heel overtuigd over. Ik zou bij twijfel niks doen want het haalt een boel overhoop- wat je de laatste jaren hebt opgebouwd met je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
11-08-2019 19:17
Ik wil zeker onze dochter hier buiten houden.

Ik voelde me niet gezien, hij vond mn nieuwe baan niet tof (ploegendienst), kon niet zien wat hij had voor moois, heel angstig voor veranderingen en om keuzes te maken. En gaf mij het liefst de schuld van dat gevoel.

Ik hoop dat hij volwassener geworden is door o.a. zijn eigen boontjes te moeten doppen, eigen keuzes maken en met zichzelf samen te leven. Mijn gevoel zegt van wel.

Ik snap mn gevoelens niet.
Misschien moet je het ook nog even niet willen snappen. Laat hem eerst maar vertellen wat ie te vertellen heeft.

Maarre....pas je een beetje op jezelf? Ik weet nog hoe ellendig je je hebt gevoeld :hug:
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
11-08-2019 22:31
Ik ben ook veranderd. Behoorlijk zelfs.
Ook in die zin dat je bovenstaande zaken waarover je toen viel, nu wel heen kan stappen?
Want dat is wat ik bedoel. Jij noemt allemaal zaken waarin je hoopt dat hij veranderd is. Grote kans dat je dan op een teleurstelling afstevent.

Ga er vanuit dat hij nog steeds dezelfde man is. Ben jij zover veranderd dat je anders om kunt gaan, beter hanteren, beter sturen, beter compenseren, beter aanvaarden wat je toen niet beviel?

Enfin, eerst maar eens kijken wat hij echt van je wil.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, je hoeft toch niet meteen in een relatie te stappen? Leer elkaar eerst opnieuw kennen (daten) en daarna zal je meer duidelijkheid krijgen, denk ik.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
We hebben nu iig afgesproken om te praten. Ik vind het spannend.

Conclusie kan ook zijn dat t niet kan. Maar ik gooi niet bij voorbaad de deur dicht.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
14-08-2019 20:19
We hebben nu iig afgesproken om te praten. Ik vind het spannend.

Conclusie kan ook zijn dat t niet kan. Maar ik gooi niet bij voorbaad de deur dicht.
Praten is goed toch. Ook voor je eigen verwerking. Voor deze of de volgende relatie. Mocht je na veel praten weer willen daten maak je dan niet druk om de omgeving. Iedereen vind van alles. Altijd. Jij moet er naast wakker worden he. Die mening is na een paar dagen of weken of jaren weer weg en dan heb jij je daardoor laten tegenhouden...
Alle reacties Link kopieren
*foutje
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven