mijn diepe put

12-08-2019 11:02 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
het begin van een superlang bericht 🙂 sorry dus alvast, ik heb het gewoon even nodig dit van me af te schrijven. Ik weet best wel goed wat de reacties zullen zijn en ik heb me hier al op voorbereid. Weet echter dat ik (van mezelf vind dat ik) geen klootzak ben, ik zit gewoon in een door mezelf gegraven put en in een best wanhopige situatie waar ik even volledig het noorden kwijt ben.

weg wegens herkenbaarheid
anoniem_389258 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 12:09
Reden: herkenbaarheid
89.65% gewijzigd
Ik vind echter dat ze mijn beslissing "steelt". Of mijn huwelijk stopt of niet is toch enkel mijn beslissing? (of die van mijn vrouw)

Je kan natuurlijk ook gewoon ballen tonen en je huwelijk kappen zonder direct in een volgend bed te stappen :lightbulb:
Je bent echt het slachtoffer hier he? Je vrouw kan niet met je praten ,maar jij verzwijgt je affaire.
Je vrouw flipt dat je teveel aandacht besteed aan je collega, dus besluit je om maar vreemd te gaan met die collega. Heeft ze tenminste een gegronde reden om te flippen.
Ik lees alleen maar excuses van een man die alles op zijn vrouw afschuift om zijn eigen affaire te rechtvaardigen. Zo geweldig ben jij nu ook niet voor je relatie. Dat bewijs je op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
ai, ja natuurlijk is deze collega aan elle kanten leuker, spannender en passender dan je vrouw.
En dan ga je ook ineens denken, dat je nooit hebt kunnen praten, ineens is voor haar de concurrentie met je collega heel zwaar (en dan weet ze nog niet eens, dat ze concurrentie heeft).

Toch is (wat dat bureau al zei) de beste oplossing: neem afstand van collega, en ruim eerst je huwelijk op. Ook als dat betekent, dat je tot een scheiding komt, dat geeft niet. Dat kan gebeuren.

Je collega is namelijk ook niet DE ideale vrouw, die bestaat niet.
je zult eerst het geluk in jezelf moeten terugvinden, tevredenheid met jezelf. En moeten beseffen, dat het mislukken van je huwelijk, niet aan je vrouw ligt, maar aan jullie. Jij moet dus eerst leren, hoe het werkt, een relatie goed houden, voor je in een nieuwe relatie stapt

Ik wens je veel wijsheid (probeer niet met je (volle) zak te denken)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-08-2019 11:23
Je kan natuurlijk ook gewoon ballen tonen en je huwelijk kappen zonder direct in een volgend bed te stappen :lightbulb:
Over de ballen heb je waarschijnlijk wel gelijk, maar over dat volgende bed zeker niet. Ik wil mijn vrouw helemaal niet bedriegen (ok, die kus valt daar ook onder), en ik wil ook niet dat zij haar vriend bedriegt. Dus als we al verder zouden gaan dan dat zou dat wat mij betreft pas zijn nadat we beiden geen relatie meer hebben.
Torment schreef:
12-08-2019 11:25
Je bent echt het slachtoffer hier he? Je vrouw kan niet met je praten ,maar jij verzwijgt je affaire.
Je vrouw flipt dat je teveel aandacht besteed aan je collega, dus besluit je om maar vreemd te gaan met die collega. Heeft ze tenminste een gegronde reden om te flippen.
Ik lees alleen maar excuses van een man die alles op zijn vrouw afschuift om zijn eigen affaire te rechtvaardigen. Zo geweldig ben jij nu ook niet voor je relatie. Dat bewijs je op dit moment.

Ja boehoehoe ik kan niet met mijn vrouw praten, dus maak ik maar tig babies.
markvdr schreef:
12-08-2019 11:27
Over de ballen heb je waarschijnlijk wel gelijk, maar over dat volgende bed zeker niet. Ik wil mijn vrouw helemaal niet bedriegen (ok, die kus valt daar ook onder), en ik wil ook niet dat zij haar vriend bedriegt. Dus als we al verder zouden gaan dan dat zou dat wat mij betreft pas zijn nadat we beiden geen relatie meer hebben.
Ooit weleens van emotioneel vreemdgaan gehoord?
Alle reacties Link kopieren
markvdr schreef:
12-08-2019 11:27
Over de ballen heb je waarschijnlijk wel gelijk, maar over dat volgende bed zeker niet. Ik wil mijn vrouw helemaal niet bedriegen (ok, die kus valt daar ook onder), en ik wil ook niet dat zij haar vriend bedriegt. Dus als we al verder zouden gaan dan dat zou dat wat mij betreft pas zijn nadat we beiden geen relatie meer hebben.
je bedriegt je vrouw in zoverre, dat jij nadenkt over een scheiding zonder het te bespreken
markvdr schreef:
12-08-2019 11:27
Over de ballen heb je waarschijnlijk wel gelijk, maar over dat volgende bed zeker niet. Ik wil mijn vrouw helemaal niet bedriegen (ok, die kus valt daar ook onder), en ik wil ook niet dat zij haar vriend bedriegt. Dus als we al verder zouden gaan dan dat zou dat wat mij betreft pas zijn nadat we beiden geen relatie meer hebben.

Dat wil je wel, zie je eigen twee opties in de OP: de draad van mijn leven en huwelijk weer oppikken, ofwel de draad doorknippen en mijn collega overtuigen dat het echt wel kan werken en dat we over de praktische zaken (huis, kinderen, ...) wel heenraken.

De optie, ik ga scheiden en in mijn eentje verder staat er niet bij.
Star² schreef:
12-08-2019 11:27
Ja boehoehoe ik kan niet met mijn vrouw praten, dus maak ik maar tig babies.
Heb je doorgaans geen woorden voor nodig, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Op en top "geen oude schoenen wegwerpen voordat men nieuwe heeft".

Raar advies ook van centrum algemeen welzijn, of je collega wel of geen relatie met jou wil zou geen invloed moeten hebben op hetgeen jij met het huwelijk wil. Je collega is namelijk niet de ideale vrouw.

Je kunt ook gewoon zelf beslissen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 11:32
34.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
o wat sneu voor je!

ga gewoon voor je collega.
wedden dat ze zo haar vriend uit hun net gekochte huis zet zodat jij bij haar in kunt trekken.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
De keuze klopt ook niet: alleen stoppen met je huwelijk mits zij er ook voor wil gaan.

Of je relatie is van dien aard dat je het niet meer ziet zitten. Dan ga je, op zo goed mogelijke manier, scheiden. En dan zie je wel of er daarna iemand op je pad komt.

Of je huwelijk is goed genoeg: ga er dan ook voor. Ga in relatietherapie, leer wel goed met mekaar communiceren. En verbreek het contact met je collega.
every journey starts with a single step
firedraakje schreef:
12-08-2019 11:32
De keuze klopt ook niet: alleen stoppen met je huwelijk mits zij er ook voor wil gaan.

Of je relatie is van dien aard dat je het niet meer ziet zitten. Dan ga je, op zo goed mogelijke manier, scheiden. En dan zie je wel of er daarna iemand op je pad komt.

Of je huwelijk is goed genoeg: ga er dan ook voor. Ga in relatietherapie, leer wel goed met mekaar communiceren. En verbreek het contact met je collega.
TO wil geen advies over hoe zijn huwelijk te redden. Hij wil vooral zijn collega niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Je bedriegt je vrouw al hoor, je bent al een vreemdganger.
Alle reacties Link kopieren
Oh gut, wees een vent en ga voor je huwelijk of brei er een eind aan. Je wilt gewoon in het volgende gespreide bedje rollen. Bah, wat een mentaliteit. Jullie sporen beide niet, wat dat betreft passen jullie wel bij elkaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard hebben jullie allemaal gelijk, en ik had deze reacties ook wel verwacht. Ik heb op voorhand best al wel wat draadjes doorgelezen van anderen die op een ander verliefd worden.
Ik snap hoe het overkomt, de manier waarop ik blijkbaar maar 2 opties zie: verdergaan met mijn vrouw, of verdergaan met mijn collega.
Ergens is dat inderdaad niet correct. Ik denk dat ik enkel deze opties overweeg vanuit een soort gelatenheid: als het met mijn collega niet lukt en ik dus voor mijn eigen geluk niet kan kiezen, kan ik dan niet beter voor het geluk van mijn kinderen (en bij uitbreiding, vrouw) kiezen en zelf dan maar wat minder gelukkig zijn?
Ok, natuurlijk is dat stiekem en geniepig en niet correct. Ik besef dat wel. En sowieso zal misschien vroeg of laat die bom dan wel barsten. Maar misschien ook wel niet en dan zou het misschien wel een goede keuze gebleken zijn om te blijven?
markvdr schreef:
12-08-2019 11:37
Uiteraard hebben jullie allemaal gelijk, en ik had deze reacties ook wel verwacht. Ik heb op voorhand best al wel wat draadjes doorgelezen van anderen die op een ander verliefd worden.
Ik snap hoe het overkomt, de manier waarop ik blijkbaar maar 2 opties zie: verdergaan met mijn vrouw, of verdergaan met mijn collega.
Ergens is dat inderdaad niet correct. Ik denk dat ik enkel deze opties overweeg vanuit een soort gelatenheid: als het met mijn collega niet lukt en ik dus voor mijn eigen geluk niet kan kiezen, kan ik dan niet beter voor het geluk van mijn kinderen (en bij uitbreiding, vrouw) kiezen en zelf dan maar wat minder gelukkig zijn?
Ok, natuurlijk is dat stiekem en geniepig en niet correct. Ik besef dat wel. En sowieso zal misschien vroeg of laat die bom dan wel barsten. Maar misschien ook wel niet en dan zou het misschien wel een goede keuze gebleken zijn om te blijven?
Wauw... nog arrogant ook.
markvdr schreef:
12-08-2019 11:37
Uiteraard hebben jullie allemaal gelijk, en ik had deze reacties ook wel verwacht. Ik heb op voorhand best al wel wat draadjes doorgelezen van anderen die op een ander verliefd worden.
Ik snap hoe het overkomt, de manier waarop ik blijkbaar maar 2 opties zie: verdergaan met mijn vrouw, of verdergaan met mijn collega.
Ergens is dat inderdaad niet correct. Ik denk dat ik enkel deze opties overweeg vanuit een soort gelatenheid: als het met mijn collega niet lukt en ik dus voor mijn eigen geluk niet kan kiezen, kan ik dan niet beter voor het geluk van mijn kinderen (en bij uitbreiding, vrouw) kiezen en zelf dan maar wat minder gelukkig zijn?
Ok, natuurlijk is dat stiekem en geniepig en niet correct. Ik besef dat wel. En sowieso zal misschien vroeg of laat die bom dan wel barsten. Maar misschien ook wel niet en dan zou het misschien wel een goede keuze gebleken zijn om te blijven?

Laat je vrouw dat maar zelf bepalen, overleg eens met haar anders of ze tweede keus wil blijven.
Alle reacties Link kopieren
ugggh :roll: kunnen we geen maximum instellen voor de hoeveelheid clichematige jankposts van mensen die denk dat ze iets bijzonders meemaken terwijl ze zelf hun 'put' voor elkaar gebokst hebben met hun emotionele armoe ontstaan door een gebrek aan zelfreflectie en dankbaarheid?
Lorem Ipsum
Star² schreef:
12-08-2019 11:39
Laat je vrouw dat maar zelf bepalen, overleg eens met haar anders of ze tweede keus wil blijven.
Wie zegt dat ze nu zo gelukkig met hem is?
Alle reacties Link kopieren
Je wilt dus gewoon niet alleen zijn? Lekker van het ene gespreide bedje in het andere.

Eerst is het geluk van je kinderen niet zo belangrijk, als vaders maar gelukkig is. Maar als zij niet wil, dan liever gelukkige kinderen? Je gebruikt je kinderen nu als excuus.

Wordt het met deze collega niets, komt er vast een ander lang en begint het circus opnieuw.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het altijd prima genoeg om kinderen te krijgen en als de kinderen er zijn heeft het zogenaamd nooit gedeugd.
Stomme smoesjes zijn het.
Advies van mij: kap met die collega, jullie spelen een puberaal spelletje wat niks met liefde te maken heeft.
Ga leren waterskiën, dat is ook spannend.
Alle reacties Link kopieren
markvdr schreef:
12-08-2019 11:37

Ok, natuurlijk is dat stiekem en geniepig en niet correct. Ik besef dat wel. En sowieso zal misschien vroeg of laat die bom dan wel barsten. Maar misschien ook wel niet en dan zou het misschien wel een goede keuze gebleken zijn om te blijven?
je kunt ook prima de bom niet laten barsten (leuker voor de kinderen) door NU (nu er nog wat ruimte is) wel met je vrouw te praten.
En als dat niet goed wil, neem je daar hulp bij.
Alle reacties Link kopieren
De keuze om met je vrouw verder te gaan zou los moeten staan van wat je collega wil of wat je voor haar voelt. Nu blijf je maar hangen totdat je collega opeens voor je gaat en dan ga je bij je vrouw weg. Ik vind dat net zo erg als vreemdgaan, eerlijk gezegd. Zeker omdat je vrouw van niets weet. Ontzettend achterbaks van je, TO.

Als je vrouw en jij niet meer bij elkaar passen, dan kun je gaan scheiden. Dan ga je alleen wonen en krijg je misschien na een tijdje een andere relatie, of dat nou met die collega is of niet. Maar wat je nu doet, kan echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven