Is deze man wel goed?

12-08-2019 15:53 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klinkt een beetje raar deze titel. Maar ik begin te twijfelen aan me zelf. Dus ik wil graag meningen van andere. Ik had bijna 4 jaar een relatie met de vader van mijn kinderen. Het eerste jaar begon hij me uit te schelden. Als ik de sleutel niet snel in het slot had. Of niet goed schoonmaakte. Sloeg met zijn vuist op de muur. Toen zijn we een week uitelkaar geweest. Heeft hij hulp gezocht. Hij was rustiger geworden. Maar ik liep altijd nog op de tenen bij hem. Hij had altijd een uitgesproken mening. Mensen bleven hier weg omdat hij ze wegjaagde met zijn gedrag. Hij was vaak met ander zijn problemen bezig. Hij had een telefoonabonnement op mijn naam genomen. Ik wou dat niet omdat we al zuinig aan wouden doen. Maar hij werd boos en ik gaf toe. Op het eind was hij weken stil. Ik vroeg om uitleg. Iederekeer zei die morgen. Op een gegeven moment zat ik zo doorheen, hij riep vieze jankerd tegen mij. En toen was de maat vol. Ik koos voor mijn kinderen. Hij heeft hulp gezocht en gaat in therapie. Nou wil die proberen door therapie weer kijken of we weer bijelkaar kunnen komen. Kan iemand echt veranderen met therapie? Vaak denk ik ook nog het ligt aan mij. Ben best onzeker geworden. Graag meningen van andere.
Alle reacties Link kopieren
Een vos verliest wel zn haren maar niet zn streken. Toen hij je het eerste jaar uitschold had je hem al moeten dumpen. Iemand waarvan je houdt scheld je niet uit of bedreig je niet. Daar moet je je veilig bij voelen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn gif voor elkaar. Hou dat maar in je achterhoofd wanneer je zaken moet beslissen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
De vraag stellen is haar beantwoorden. En TO weet het antwoord eigenlijk al.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Hij vind je niet belangrijk genoeg en jij bent te onzeker voor beslissingen. Therapie gaat het eerste niet verhelpen en het tweede is aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat echt niet goed komen. Heel hard wegrennen bij zo iemand. Helaas hebben jullie samen kinderen en misschien zou iets van therapie helpen om wat dat betreft goed met elkaar door 1 deur kunnen, maar aan een relatie met hem zou ik echt niet meer beginnen! Je had hem inderdaad al veel en veel eerder moeten dumpen.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op je tt: Nee, die vent is niet goed. In ieder geval niet voor jou.

Alle reacties Link kopieren
Deze man heeft geen respect voor je gehad als ik het zo lees.
Waarom zou je hem nu een kans willen geven om het goed te maken met je.

Stond hij voor je Open waneer hij je uitschold, negeerde, Toen je om uitleg vroeg waarom hij zich zo opstelde.

Vraag jezelf maar eens af wat heb je aan iemand die er op kickt om jezelfvertrouwen op te focken voor zijn plezier.

Denk dat je het antwoord heel goed weet.

Sterkte.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Jij bent ook niet goed, om in je eigen termen te blijven, als je bij zo’n stuk verdriet blijft. Maarre, 4 jaar relatie en je hebt het over kinderen van deze man, dan ben je ook wel erg hard van stapel gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom opnieuw een poging wagen met de enige man waarvan je uit ervaring weet dat hij niet goed voor je is?
Zelfs als therapie helpt, wist dat zijn persoonlijkheid en jullie verleden niet uit.

Bovendien ben jij niet zeker. Dan moet je niet met iemand samen zijn die niet zo stabiel is en die een geschiedenis heeft van over jouw grenzen gaan. Je kunt jezelf nu namelijk nog niet vertrouwen dat je nu wel goed die grenzen bewaakt.
Zou je niet iets aan je onzekerheid willen doen? Door bijvoorbeeld te ervaren dat je heel goed zelf voor je kinderen kan zorgen, zonder deze of een andere man. En/of door eens met een vriendin, coach of therapeut te gaan praten. Of door een sport of hobby te gaan doen en te ervaren wat je leuk vindt en goed kan.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie eerlijke antwoorden. Voor een ander kan ik het ook mooi zeggen. Maar als je er midden in zit en er zo ingeslopen is weet je het niet meer. Ik had misschien gehoopt op een gezin. En hij kwam ook zo goed en eerlijk over in het begin. Iederekeer hoopte ik dat weer terug te vinden
Alle reacties Link kopieren
Klopt ik sta op de wachtlijst voor hulp. Ben door deze relatie zo onzeker gemaakt dat ij niet meer weet of hij het meent of niet. Hoe zouden jullie reageren als iemand weken stil is. En mij geen uitleg wil geven. En iederekeer belooft dat hij wou praten? Hij zei dat hij niet kon praten en mij uitleg kon geven
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou hem niet moeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Consequenties aan niet praten; eigen eten, eigen was, hij terug naar ouders, geen seks, uitmaken. Dingen die hem meer raken dan jou. Als hij klaar is om te praten mag hij kijken of jij dat ook bent.
Alle reacties Link kopieren
Djoena schreef:
12-08-2019 17:04
Klopt ik sta op de wachtlijst voor hulp. Ben door deze relatie zo onzeker gemaakt dat ij niet meer weet of hij het meent of niet. Hoe zouden jullie reageren als iemand weken stil is. En mij geen uitleg wil geven. En iederekeer belooft dat hij wou praten? Hij zei dat hij niet kon praten en mij uitleg kon geven
Hij hoeft niet te praten. Ik zou niet luisteren. Hij moet opzouten, voorgoed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh HELL NO!

Mens, wees blij dat je van hem af bent. En vooral: doe dat je kinderen niet aan joh!
Alle reacties Link kopieren
Djoena schreef:
12-08-2019 17:04
Klopt ik sta op de wachtlijst voor hulp. Ben door deze relatie zo onzeker gemaakt dat ij niet meer weet of hij het meent of niet. Hoe zouden jullie reageren als iemand weken stil is. En mij geen uitleg wil geven. En iederekeer belooft dat hij wou praten? Hij zei dat hij niet kon praten en mij uitleg kon geven
Uit eigen ervaring als hij bij me in zou wonen,uithuistrappen en doorgaan met me leven zulke mannen moet je niet willen verranderen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Jullie versterkten elkaars gedrag: hij dominant, jij muisje, hij nog dominanter, jij nog muiziger.

Jij moet zodanig aan jezelf werken dat je je niet meer laat intimideren. En dat zal hij niet pikken denk ik.

Dus voorlopig (en een laaaaaange voorlopig) is het antwoord NEE.
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
12-08-2019 17:14
Jullie versterkten elkaars gedrag: hij dominant, jij muisje, hij nog dominanter, jij nog muiziger.

Jij moet zodanig aan jezelf werken dat je je niet meer laat intimideren. En dat zal hij niet pikken denk ik.

Dus voorlopig (en een laaaaaange voorlopig) is het antwoord NEE.
Wat denk je van altijd?

Ik was al lang weggeweest en al helemaal geen kinderen met deze gek gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen en nooit meer een relatie met hem beginnen. Nooit meer.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Djoena schreef:
12-08-2019 17:04
Klopt ik sta op de wachtlijst voor hulp. Ben door deze relatie zo onzeker gemaakt dat ij niet meer weet of hij het meent of niet. Hoe zouden jullie reageren als iemand weken stil is. En mij geen uitleg wil geven. En iederekeer belooft dat hij wou praten? Hij zei dat hij niet kon praten en mij uitleg kon geven
Waarom kon hij dat niet?
Zou dat niet kunnen zijn omdat hij geen idee heeft wát ie dan zou moeten zeggen omdat er niks ís om te verklaren waarom hij zo graag een kl**tzak wil zijn, behalve dat het kan omdat jij het toelaat?

In 't beste geval komt de hulp van pas dat ie zijn gedrag niet uitwerkt op de kinderen als die bij hem zijn.

Maar een relatie met hem: Nooit meer.


Hij heeft zijn tweede kans gehad en die heeft hij ook verkl**t.

Hij zal best tijdelijk een beetje veranderen, maar dat houdt hij én niet vol én het is niet genoeg om er een fatsoenlijke partner aan te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft diepe minachting voor zwakte, vergeet dat niet. Maar hij zoekt juist zwakke types op, omdat dat de enigen zijn die naar hem opkijken. Want het zijn de onervaren types die hem als sterk zien. Als een zwak persoon zijn wil zou proberen te pareren dan zou hij zich waardeloos voelen als hij dat liet gebeuren en dan krijgt hij een ontzettende woedeaanval. Hij kan zelfs gevaarlijk worden.

De anderen zien hem niet als sterk, maar als een kinderachtige egoist.

En jij kan hem niet veranderen. Over vijftig jaar is hij nog steeds dezelfde en echt begrijpen zal hij het ook niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Retrostar klopt. Hij pakt de zwakkere mensen. Hier ook in de buurt een stel die zwakbegaafd is heeft hij ook ruzie mee lopen maken. Hij wou me terug hebben. Maar voegd wel vrijgezelle dames op facebook. En vroeg er na. Nou hij loog alles bijelkaar. Nee dat was niet zo. Ik had het van een ander gehoord. Wees dan mans genoeg om de waarheid te zeggen. En nou belde hij mij op. Van wie ik dat gehoord heeft wie had hem veraden. Dus neemt geen verantwoordelijkheid😢
Djoena schreef:
12-08-2019 18:35
Retrostar klopt. Hij pakt de zwakkere mensen. Hier ook in de buurt een stel die zwakbegaafd is heeft hij ook ruzie mee lopen maken. Hij wou me terug hebben. Maar voegd wel vrijgezelle dames op facebook. En vroeg er na. Nou hij loog alles bijelkaar. Nee dat was niet zo. Ik had het van een ander gehoord. Wees dan mans genoeg om de waarheid te zeggen. En nou belde hij mij op. Van wie ik dat gehoord heeft wie had hem veraden. Dus neemt geen verantwoordelijkheid😢
Why the h*ll vraag je jezelf zelfs maar af of je dit exemplaar ooit nog terug wil?


Je kinderen neem straks je gedrag gewoon over.
Hoe wil je overkomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven