Totaal geen goede timing

12-08-2019 16:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen, ik heb een probleem waarmee ik niet weet wat ik ermee moet, dus hoop dat jullie mij raad kunnen geven!
(Volgensmij wordt dit een vrij lang bericht, maar ik probeer het zo kort mogelijk te houden. Excuus!)

5 jaar geleden leerde ik op koningsnacht een meisje kennen (ik ben nu 21, zij 20). Bij haar was het gelijk liefde op het eerste gezicht. We kwamen er achter dat we bij het zelfde bedrijf werkte en begonnen elkaar daar vaker te zien. Naarmate we steeds meer interactie kregen begon ik haar ook erg leuk te vinden, maar wisten dit helemaal niet van elkaar.
Later kreeg ik een vriendin en zij een vriend en nam ik ontslag vanwege mijn afgerondde opleiding en verloren we elkaar compleet uit het oog.

Nou zagen we elkaar begin dit jaar voor het eerst weer op een feest van een gemeenschappelijke vriendin en bleken alle gevoelens die we voor elkaar hadden er nog steeds te zitten. Na 4 jaar geen contact!!.
Het enige rotte was was dat zij nogsteeds dezelfde vriend had. Ik daar in tegen was alweer single voor 2 jaar.
Haar relatie ging op dat punt erg slecht en naarmate wij steeds meer begonnen af te spreken met z'n 2tjes of in groepsverband werden onze gevoelens steeds meer en ging haar relatie op een gegeven moment uit. (Nu 3 maanden geleden)

Wij begonnen op dat moment te daten, met de gedachte dat we het rustig aan gingen doen. Het ging goed tussen ons. Vonden elkaar steeds leuker en begonnen zelfs al over een toekomst te praten. Al onze vrienden zagen dat we gek op elkaar waren en dat de chemie enorm was.
Tot ze 3 weken geleden vertelde dat ze eigenlijk nog helemaal niet toe is aan een relatie, en rust wilt omdat ze voor het eerst sinds haar 15de weer single is.

Terecht, ik snap dat. Ik snap dat ze het spannend vind om weer lekker single te zijn en te kunnen genieten van alle aandacht die ze krijgt. Kut voor mij, maar ik accepteer de situatie.
Nu weet ik alleen niet wat ik moet doen. We hebben nog wel contact, wel minder dan eerst, maar zien/spreken elkaar wel nog. Mede omdat we in het zelfde vriendengroepje zitten nu.
Ze verteld me dan dat ze me wel heel erg leuk vindt (merk je ook heel erg aan haar wanneer we samen zijn), nog een toekomst met me ziet en dat ze hoopt dat ze na haar "rustperiode" (die volgens haar 2/3 maandjes duurt voor ze er weer "vol voor wilt gaan") we gewoon samen komen als een koppel.

Nu mijn vraag (eindelijk, sorry mensen :$);
Moet ik wachten en hopen dat het wat wordt? Hebben mensen zo iets ooit mee gemaakt dat de gevoelens klopte, maar dat de timing gewoon enorm ruk was? Let me know what to do!
Alle reacties Link kopieren
Nee, je moet deze komende maanden gewoon leven als een vrijgezel
En dan zien je over 2/3 maanden wel hoe het verder gaat. Lijdzaam afwachten vooral NIET doen!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon afwachten, zeker niet gaan pushen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je kan beter haar nu wat ruimte geven om die verbroken relatie te laten verwerken, dan dat zij zich nu meteen in een volgende relatie stort. Dat is meestal geen goed recept voor een succesvolle relatie.

En als die 2 maanden voor jou een onoverkomelijk probleem zijn, dan kan je je afvragen hoe diep jouw gevoelens voor haar zitten.
Geef haar de tijd.
Maar geef ook aan dat je niet 'wacht'. Mocht je in de tussentijd iemand anders tegenkomen dan is dat zo.
Overigens vind ik 2/3 maanden niet eens zo lang, als je haar écht leuk vindt dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar we laten weten dat als er iets op m'n pad komt, zoals een ander leuk meisje, ik me daarin ga verdiepen om te kijken of dat wat kan worden. Ze weet dus dat ik niet mijn leven op hold ga zetten. Ook probeer ik het contact dat we hebben zoveel mogelijk van haar te laten komen. Iets dat ik nog wel soms lastig vind. We zijn straks beide een week vrij en hebben dan afgesproken om samen een filmavondje te houden en een dagje weg te doen.

Ik hoorde van gemeenschappelijke vrienden dat ze momenteel "bezig" is met een andere jongen, maar dat dat puur voor lust is. Zoals ik al zei; ze vind de aandacht van jongens weer erg spannend nu. Wel vertelde ze me eerlijk dat ze die jongen niet leuk vind, maar het inderdaad gewoon puur lust is bij hem.
Alle reacties Link kopieren
-KoekieMonster- schreef:
12-08-2019 16:41
Geef haar de tijd.
Maar geef ook aan dat je niet 'wacht'. Mocht je in de tussentijd iemand anders tegenkomen dan is dat zo.
Overigens vind ik 2/3 maanden niet eens zo lang, als je haar écht leuk vindt dan.
Het is ook niet erg lang. Ik vind haar erg leuk. Het is meer het feit dat ik natuurlijk niet zeker weet dat het wel echt wat gaat worden. Straks ga ik er van uit dat het wat wordt en wordt het niks. Dan zit ik met nog meer pijn. Het is dus een beetje als zelfbescherming..
Alle reacties Link kopieren
Destroy2 schreef:
12-08-2019 16:44
Ik hoorde van gemeenschappelijke vrienden dat ze momenteel "bezig" is met een andere jongen, maar dat dat puur voor lust is. Zoals ik al zei; ze vind de aandacht van jongens weer erg spannend nu. Wel vertelde ze me eerlijk dat ze die jongen niet leuk vind, maar het inderdaad gewoon puur lust is bij hem.
Zie het als voorbij. Als ze je leuk vind kan ze een poging wagen en zien of jij haar nog leuk genoeg vindt. Haar risico; misschien tref je iemand anders.
Wat een rare instelling is het om met iemand naar bed te gaan die je niet leuk vindt. Hoe oprecht is ze dan in de rest van haar gevoelens?
Als ze echt zo into you is, gaat ze niet met een ander naar bed maar met jou.

Ik heb sterk het gevoel dat ze je achter de hand houdt. Als ze dan binnen een paar maanden niks anders heeft, zit jij in ieder geval nog op haar te wachten.

Je kunt jezelf van alles wijs maken, maar dit is nou niet bepaald een soepel begin waarbij je allebei open staat. Dit is vanaf de eerste dag al ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt haar inderdaad beter nu de ruimte geven. Als jullie beide na die periode nog vrijgezel zijn, dan krijgt het een eerlijke kans.

Aan de andere kant vind ik het ook wel wat berekenend over komen. Zo van als het niets wordt met andere mannen dan heeft ze jou nog.

Maar goed, laat haar lekker en ga zelf ook lekker je gang. Pech voor haar alsn je in de tussentijd iemand anders tegenkomt.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar een beetje raar dat zij met iemand het bed induikt zonder dat zij diegene leuk vindt alleen voor "lust". Dan kan ze toch beter op jou duiken ?
Als ze echt smoorverliefd was, dan had ze die afkoelperiode niet nodig en zou ze niet het risico willen lopen dat jij iemand anders vindt.

Ze is dus gewoon not into you. Ze vind het wel gezellig, maar jij bent net zo goed voor de lust/gezelligheid en ze ziet in jou geen potentiële partner, maar als ze dat eerlijk zegt is ze jou kwijt en zit ze alleen op de bank. Dus zegt ze dat ze er nog niet aan toe is. Aan jou de keuze of je daar genoegen mee neemt.
Jouw vriendin heeft tijd nodig om te ontdekken wie zij is. Daarbij hoort onder andere het daten met andere jongens.

Ik vind dat je haar onder druk zet, als je zegt dat je op zoek gaat naar een andere meid. Als je haar echt heel leuk vindt, geef je haar de tijd en "wacht" je op haar. Wat is nou 3 maanden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet echt op haar gaan ‘wachten’.
Ga gewoon zelf uit, leer nieuwe mensen kennen.
Zij wil genieten van haar vrijheid, wie weet hoe dat verloopt. Misschien wil ze uiteindelijk wel langer vrijheid dan 3 mnd. Misschien een jaar, of zelfs twee jaar.
Je weet het niet. Ga je eigen leven niet stopzetten voor dit.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
12-08-2019 21:21
Jouw vriendin heeft tijd nodig om te ontdekken wie zij is. Daarbij hoort onder andere het daten met andere jongens.

Ik vind dat je haar onder druk zet, als je zegt dat je op zoek gaat naar een andere meid. Als je haar echt heel leuk vindt, geef je haar de tijd en "wacht" je op haar. Wat is nou 3 maanden?
Ik heb niet gezegd dat ik opzoek ga naar iemand anders. Ik heb aangegeven dat ik open blijf staan voor andere dingen die op mijn pad komen aangezien ik geen zekerheid heb dat dit wat gaat worden over 2/3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal een verschil maken of ze een paar maanden de tijd vraagt om de vorige relatie te verwerken om tzt weer toe te zijn aan een nieuwe serieuze relatie (met jou) of een paar maanden single wil zijn om vrij te zijn om te flirten, daten en om aandacht/ te ervaren hoe goed ze nog "in de markt" ligt bij andere mannen.

Die eerste reden is gewoon verstandig en ook gewoon verstandig als ze idd helemaal gek op je is en zich niet van de ene in de andere relatie wil storten.
Eerst weer ff terug naar (op) zichzelf zijn en rustig aan willen doen, op een rijtje krijgen wat ze zelfstandig wil in het leven en wat ze verwacht van een volgende relatie, nadat de vorige net pas is stukgelopen is heel okay.

De 2e reden zou imo wel een indicatie zijn dat ze nog wil "rondkijken" en lijkt mij dat die behoefte er niet zou zijn als ze jou helemaal geweldig vindt.
Maar ja, hoe goed kennen jullie elkaar nou eigenlijk, om al zekerheid te kunnen geven aan elkaar dat je het helemaal bent en serieuze bedoelingen hebt tav elkaar?

Goed dat je je eigen leven niet on hold zet, al is de kans groot dat zolang zij in jouw gedachten zit je in die paar maanden niet snel/ opeens gevoelens krijgt voor een andere vrouw.
Je kunt het zelf een paar maanden aankijken en bijv niet aktief gaan daten, maar als je toch net iemand tegenkomt met wie je iets zit zitten in de tussentijd dat ook niet afhouden vanwege haar.
Mocht dat idd gebeuren dan zat het niet zo diep als je dacht met je gevoelens voor haar en is het ook prima als je met een ander iets begint, toch?

Die zekerheid heb je nooit aan het begin, ook niet als jullie nu meteen serieus verder zouden gaan richting vaste relatie.
Dan kan het ook een rebound worden of om andere redenen alsnog niets worden op den duur.
Verliefd zijn met beiden serieuze intenties voor de lange termijn garanderen ook nog niet dat dat ook zo uitwerkt, de tijd zal dat leren, dat weet je nooit vooraf, het is en blijft proberen en kan 2 kanten op gaan: of je wordt steeds closer en hechter samen, of niet.

Een tijdje bewust single willen zijn vanwege vrijblijvend kunnen sjansen en daten vind ik dus een ander verhaal wat wijst in de richting van wat er nog meer rondloopt en willen merken hoe aantrekkelijk ze wordt gevonden door mannen (zelfs die ze zelf niet aantrekkelijk vindt?!) en kan ik niet erg rijmen met verliefd en jou de allerleukste vinden (op dit moment althans).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna letterlijk hetzelfde meegemaakt, alleen was de vrouw in kwestie een stukje ouder. Wij kenden elkaar al een paar jaar en ze kwam net uit een lange relatie. Toen ze eenmaal weer op zichzelf woonde kwam het hoge woord er binnen een week na haar verhuizing uit; ze kon niet van de ene naar de andere relatie springen, ze moest zichzelf weer terugvinden en wilde eventueel op datingsites rondkijken. Maar ze wilde mij ook niet kwijtraken.
Ik kon heus wel begrijpen dat ze niet zomaar van de ene naar de andere relatie kon overstappen, maar omdat er inmiddels al aardig wat gevoelens waren, voelde ik me behoorlijk aan het lijntje gehouden.

En wat ik destijds zelf bedacht, andere mensen tegen me zeiden en hier al is geschreven gaat ook in jouw situatie op: ik ben van mening dat als ze echt op jou valt, dan neemt ze niet het risico je kwijt te raken, omdat ze eerst nog even wil zien hoe goed ze in de markt ligt (lees: wil rondneuken).

Hou dus de eer aan jezelf en laat lekker gaan.
Destroy2 schreef:
13-08-2019 12:04
Ik heb niet gezegd dat ik opzoek ga naar iemand anders. Ik heb aangegeven dat ik open blijf staan voor andere dingen die op mijn pad komen aangezien ik geen zekerheid heb dat dit wat gaat worden over 2/3 maanden.
Dat vind ik heel verstandig van je.
Noooit wachten op iemand. Zoals gezegd, zal iemand het risico niet willen lopen om je kwijt te raken als ze je zien zitten. Al het andere is aan het lijntje houden. Er zal altijd iets zijn om er niet voor te gaan. Dan staat je leven on hold en je eigenwaarde gaat eraan. Als je toch rond blijft hangen is het voor haar makkelijk. Ze hoeft niks te beslissen want jii bent er toch wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven