Hét alternatief voor intimiteit

12-08-2019 23:37 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
“Jouw mobiel is wel de grootste bedreiging voor ons seksleven”, opperde ik een tijdje geleden. Mijn vrouw gaf me geen ongelijk...
Hingen we vroeger nog wel eens tegen elkaar aan op de bank ‘s avonds, nu zit mijn vrouw de hele avond met haar mobiel. Al die likes stimuleren het beloningsgebied in de hersenen volgens de wetenschappers. Maar is dit nou inmiddels het alternatief voor intimiteit geworden?
Doet me denken aan een songtekst van een tamelijk obscure band: “Now that sex is dead, better lead a boring life”.
https://m.youtube.com/watch?v=fD6Qr3O29vM
Fate is just the weight of circumstances
Verkeerd begrepen topic titel, ik hoopte op een leuk alternatief...
Nou cygnus, levendig topic ;-D
Alle reacties Link kopieren
Klonkje schreef:
12-08-2019 23:42
Verkeerd begrepen topic titel, ik hoopte op een leuk alternatief...
Dan heb je in ieder geval mijn punt begrepen...
Fate is just the weight of circumstances
Tja seks komt niet aanwaaien he. Probeer haar dan te verleiden tot seks. Laat ze haar mobie4l wel voor vallen lijkt me.
Jij mist intimiteit omdat zij hele avond op mobiel zit en wat doe jij... ?
Een topic openen op een forum zodat jij ook regelmatig/vaak achter een scherm zit. Snap ik niet hoor, dat schiet toch niet op.

Waarom gaf zij jou geen ongelijk?
Wij leggen ' s avonds de telefoon in de keuken, en er wordt niet meer gefoond, geen appjes/mailtjes/geklep, niks.
Niets meer met die kolerezooi te maken, als wij vrij zijn, is die telefoon off limits.
Ik reageer 's avonds alleen nog maar op iemand als er een sterfgeval is.
Gewoon weg ermee, en pak je leven terug.
Anderen breken steeds meer in, omdat het kan.
Doe die digitale deur gewoon weer dicht, je hebt niks te verliezen.
Maak je niet druk om je seksleven, maar meer om de intimiteit, die intieme gesprekjes, die knuffels, die kleine dingetjes alleen van jullie 2.
Als dat goed zit, komt de seks ook wel goed.
Zo werkt hier wel tenminste.
En flikker die telefoon in plee.
Dit doet me eerder hier aan denken
En ik neem dat in m'n relatie best serieus:

https://www.youtube.com/watch?v=40LGElHsQ2A&app=desktop
lineola schreef:
13-08-2019 02:49
Wij leggen ' s avonds de telefoon in de keuken, en er wordt niet meer gefoond, geen appjes/mailtjes/geklep, niks.
Niets meer met die kolerezooi te maken, als wij vrij zijn, is die telefoon off limits.
Ik reageer 's avonds alleen nog maar op iemand als er een sterfgeval is.
Gewoon weg ermee, en pak je leven terug.
Anderen breken steeds meer in, omdat het kan.
Doe die digitale deur gewoon weer dicht, je hebt niks te verliezen.
Hoe weet je dan dat er een sterfgeval is ?
Alle reacties Link kopieren
Vooriedereen mobiel was, gingen sekslevens ook dood hoor, maar toen gingen mannen vissen en vrouwen breien

Voor een leuk, langdurig seksleven heb je slechts wat goeie wil van beide kanten nodig. Gebrek aan 'goeie wil', komt vaak voort uit andere frustraties. Los die op, en het seksleven en je relatie worden weer prima
Ik weet niet of het zozeer de telefoon is, hoewel ik moet zeggen dat zo'n beeldscherm reuze verslavend is.

Is er nog een andere reden voor het afgenomen verlangen? Gaat het verder wel goed tussen jullie?
Alle reacties Link kopieren
ik zou gewoon kusjes sturen per whatsapp/instagram, of plaatjes met beertjes enzo... net zo lang tot ze denkt ok dan maar
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er niets verslavends aan. Hij kan urenlang in de bak onder mijn tafel liggen, uit (helemaal). Als ik dan wil kijken, moet hij helemaal opgestart worden en daar heb ik vaak het geduld niet voor. Maar die dingen worden wel steeds sneller.

Hij blijft 's nachts ook in de kamer liggen. Dus dat lijkt me de remedie: jullie spreken af dat er geen telefoon de slaapkamer inkomt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik volg af en toe twee twitterkanalen (op de laptop) en dan vraag ik me af waarom mensen dat soort berichten plaatsen én waarom anderen die lezen. Ze laat dan de inhoud van haar supermarktkar zien met de bedoeling kennelijk dat je je af gaat vragen waarom een verstandige arts zulke crap eet. Tenminste dat komt in me op dus ik denk dat ze wil dat je je dat afvraagt. En ze zegt het er ook bij: dat komt door de stress.

Ik wacht nog steeds tot ze gaat vertellen wat ze écht van plan is met haar carrière maar ze zet alleen dat soort dingen neer.

Maar 's nachts ga ik echt mijn foon daar niet voor opstarten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
lineola schreef:
13-08-2019 02:56
Maak je niet druk om je seksleven, maar meer om de intimiteit, die intieme gesprekjes, die knuffels, die kleine dingetjes alleen van jullie 2.
Als dat goed zit, komt de seks ook wel goed.
Zo werkt hier wel tenminste.
En flikker die telefoon in plee.
Ik maak me al jaren niet meer druk om ons seksleven... Maar als al die ‘kleine dingetjes’ er ook al bij inschieten, ja, dan wordt ik wel een beetje jaloers op haar mobieltje...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
13-08-2019 07:29
Ik weet niet of het zozeer de telefoon is, hoewel ik moet zeggen dat zo'n beeldscherm reuze verslavend is.

Is er nog een andere reden voor het afgenomen verlangen? Gaat het verder wel goed tussen jullie?
Oh, er zijn zeker andere redenen... En mijn vrouw vind dat het goed gaat tussen ons. Dus...
Maar ik wilde het eigenlijk beperken tot die telefoon. Het gaat soms zo ver, dat ik wordt gesommeerd: ‘We gaan nu de deur uit’ (we gaan ergens heen), maar dat op het laatste moment er nog een Whatsapp binnen komt en we zo 10min verder zijn. Soms staan we gewoon een paar minuten in de winkelstraat stil omdat die of die een berichtje heeft gestuurd.
Het is de terreur van de mobiel die me stoort, de rest is een heel ander verhaal...
Fate is just the weight of circumstances
Wat naar voor je... Ik kan me voorstellen dat je je achtergesteld voelt.

Wat bij mij ooit de ogen opende was een tracker app op mijn telefoon die me liet zien hoe lang ik wel niet op mijn mobiel zat elke dag. Is dat wellicht iets om aan je vrouw voor te stellen?

Bij mij leidde het tot het bewust wegleggen van de mobiel. Ik kijk nu alleen op gezette tijden. Mobiel staat ook standaard op stil. Dat geeft rust.

(Aangezien ik pijnpatiënt ben, kijk ik wel veel ‘s nachts. Als ik wakker lig wegens te veel pijn.)

Heb je het er al wel eens over gehad met je vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
14-08-2019 00:41

Heb je het er al wel eens over gehad met je vrouw?
Zie de OP, dus ja... Alleen is het resultaat er niet naar. Het besef dat het invloed heeft is er niet.
Toen internet net begonnen was heb ik vrij snel een account gemaakt, omdat mijn beste vriend in Jeddah woonde en e-mailen nou eenmaal makkelijker was dan bellen. Ik kreeg totale onbegrip van mijn vrouw. Ze zei toen letterlijk: “Als je iets wilt melden dan bel je toch?”
Maar nu heb ik mijn vrouw de hele avond op haar mobiel zitten, tot aan de slaapkamer aan toe, ja ook dan soms onder het mom van ‘ik moet mijn wekker nog zetten’. Het is lastig om competitie te voeren met een apparaat. Die ga ik verliezen...
Fate is just the weight of circumstances
Maar kun je met haar geen afspraken maken over jullie telefoongebruik?
Dat hij s’avons wordt weggelegd, dat er niet meteen op een appje gereageerd hoeft te worden, en voorál dat het geluid wordt uitgezet van alle binnenkomende berichten.
Maar heb je ook echt uitgesproken dat het een negatieve invloed heeft?

Wie weet zag ze het als een luchtige / grappige opmerking.

Heb je al concreet voorgesteld de telefoon ‘s avonds weg te leggen om sámen een film / tv programma te kijken / intiem te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
14-08-2019 01:08
Maar heb je ook echt uitgesproken dat het een negatieve invloed heeft?

Wie weet zag ze het als een luchtige / grappige opmerking.

Heb je al concreet voorgesteld de telefoon ‘s avonds weg te leggen om sámen een film / tv programma te kijken / intiem te zijn?
Zelfs mijn kinderen maken opmerkingen over haar mobielgebruik. En dat zijn tieners... Hoe duidelijk wil je het dan nog hebben?
En ‘s avonds gaat het nu: “Wat voor suffe film ben je nu weer aan het kijken?” Dus beetje gepasseerd station denk ik.
Fate is just the weight of circumstances
cygnus schreef:
14-08-2019 01:30
Zelfs mijn kinderen maken opmerkingen over haar mobielgebruik. En dat zijn tieners... Hoe duidelijk wil je het dan nog hebben?
En ‘s avonds gaat het nu: “Wat voor suffe film ben je nu weer aan het kijken?” Dus beetje gepasseerd station denk ik.

Pffff... ik vrees dat het in deze situatie toch op enig moment vanuit haarzelf zal moeten komen. Maar daar lijdzaam op wachten is ook weer zo iets.

Ik zou me nog zo kunnen voorstellen dat je aan haar vraagt wat ze eventueel dan wél zou willen kijken / doen op een avond - zónder telefoon.

Maar als ik het zo aanhoor, is ze voor nu erg verslingerd aan de dopamine kicks. Een heel nare verslaving, waarvan de gevolgen nog worden onderschat.

Sterkte :hug:
Cygnus, wat rot. Lijkt mij niet leuk.

Iets wat je zou kunnen proberen: toen mijn man vond dat ik teveel op mijn mobiel bezig (zat toen in iets teveel app groepjes, eerlijk is eerlijk), heeft hij een app op mijn telefoon geïnstalleerd. Die app is een soort spel, waarbij je beloond wordt als je NIET op je mobiel zit.
Het heet “Forest”, maar je hebt vast ook andere dezelfde soort apps.
Je moet een “bos” laten groeien, boom voor boom, door je mobiel weg te leggen. Hoe langer, hoe groter het bos.
En; je kan ook nog tegen elkaar “spelen”. Mijn man daagde mij uit en stelde dat ik nooit van hem zou kunnen winnen.

Mijn competitiegevoel werd meteen aangewakkerd en ik ben veel minder op mijn mobiel gaan zitten. Het maakt ook meteen bewust van al die gestolen momenten die je er op zit. Ik won van mijn man en mijn man was blij dat ik was geminderd :P
cygnus schreef:
14-08-2019 00:33
Oh, er zijn zeker andere redenen... En mijn vrouw vind dat het goed gaat tussen ons. Dus...

Dat zegt al veel. Jouw vrouw vindt dat het goed gaat? En wat vind jij?

Maar ik wilde het eigenlijk beperken tot die telefoon.

Dat begrijp ik, maar ik weet niet of je dat los kan zien van de rest.

Het gaat soms zo ver, dat ik wordt gesommeerd: ‘We gaan nu de deur uit’ (we gaan ergens heen), maar dat op het laatste moment er nog een Whatsapp binnen komt en we zo 10min verder zijn. Soms staan we gewoon een paar minuten in de winkelstraat stil omdat die of die een berichtje heeft gestuurd.
Het is de terreur van de mobiel die me stoort, de rest is een heel ander verhaal...
Hoe reageert ze als jij er iets van zegt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven