Vriendin deelt nummer met flirt op vliegveld

13-08-2019 08:14 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een situatie meegemaakt met mijn vriendin waarbij het me niet lekker zit. Ik ben 35 en mijn vriendin is 30 en we kennen elkaar nu 4 maanden maar wonen nog niet samen.
Vanwege haar werk was ze gisteren in Engeland op het vliegveld om weer terug naar NL te reizen. Daar kwam een man naar haar toe (rond onze leeftijd) die een beetje paniekerig deed over dat zijn vliegtuig gecanceld was en hij niet wist welke gate hij moest hebben.
Zij heeft aangeboden hem te helpen en na zijn gate gevonden te hebben vroeg hij of ze met hem koffie wilde gaan drinken. Zij drinkt geen koffie dus ze zei nee, maar ze moest wel gaan eten. Dus hij bood aan om met haar mee te gaan en zij accepteerde. Terwijl zij eet drinkt hij koffie en begint te vertellen over zijn relatie die niet lekker loopt etc. Bij het afsluiten van het gesprek biedt hij aan haar eten te betalen en zij accepteert. Vervolgens vraagt hij haar contactgegevens en naar (volgens haar zeggen na een paar keer hebben geweigerd) heeft ze toch contactgegevens gedeeld.

Ik reageerde dus (via de app, heb haar nog niet in het echt gesproken) dat ze dus eigenlijk op een soort blind date is geweest. Ze snapte niet wat ik bedoelde. Dus ik gaf aan dat het zo overduidelijk is dat hij geïnteresseerd in haar is en hij flirt en dus ook nog haar nummer krijgt uiteindelijk. Zij speelt de vermoorde onschuld en komt terug met dat ze geïnteresseerd is in het leven van andere mensen en dat ze niet besefte dat zoiets een flirt was van hem en hij geïnteresseerd in haar is.

Zelf vind ik het vervelend dat ze dit nog steeds niet ziet. We hebben eerder zo'n gesprek gehad waarbij ze 2 mannen had die haar regelmatig benaderden via de app waarvan het overduidelijk was dat ze meer wilden. Maar zij zag het niet...

Mijn probleem is dat ik een flirt nog wel ok vind, maar dat het daarbij stopt en je geen gegevens gaat uitwisselen met een man die zijn hele levensverhaal loopt te vertellen (zoals dat zijn relatie overhoop ligt) en ook nog voor je eten betaalt. Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat zij niet kan inzien wat zijn bedoelingen zijn, aangezien het er nogal heel dik op ligt. Als een dame dit bij mij zou doen zou ik daar niet op ingaan, bedanken voor het gesprek en haar een fijne vlucht wensen. Voor mij is ze een grens over gegaan door gegevens uit te wisselen ipv het bij een leuk gesprekje te houden.

Ben benieuwd naar de visies van de diverse mensen hier.
Alle reacties Link kopieren
Toch even een tegengeluid: ik was hier in het verleden ook wel naïef in. Dan zei mijn (inmiddels) man dat hij het van een bepaalde collega niet prettig vond dat ik daarmee appte. Ik werd daar kwaad om ‘hij is toch getrouwd, het is gewoon vriendschappelijk!’. Uiteindelijk werd het een hele ongemakkelijke en vervelende situatie toen collega toch een (nogal opdringerige) versierpoging deed omdat hij onder de indruk was dat ik er ook zo in zat. Dit is meerdere keren gebeurd, dus ik kijk inmiddels iets anders naar dit soort situaties :$

Maar goed, dan nog is het aan je vriendin om hier evt. zelf iets mee te doen. Tenzij je denkt dat ze het echt wel doorheeft en er voor open staat, dan is het aan jou om daar wat mee te doen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Je voelt je wel snel bedreigd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat in dit geval niet om de intenties van de man in kwestie, maar om die van haar.

Als ze niet bij je wil zijn is ze dat vast niet. En als jij zo doorgaat komt die tijd vast sneller dan je denkt.
Als je haar niet kunt vertrouwen omdat ze ooit eens is vreemd gegaan kun je haar beter laten gaan, vertrouwen is de basis..
Bm1984 schreef:
13-08-2019 08:53
Interessant om te zien dat de meerderheid van de vrouwen hier geen enkel probleem in ziet, terwijl mijn mannelijke vrienden allemaal aangeven dat dit geen normaal gedrag is.

Het helpt misschien ook niet dat ik weet dat ze al eerder in een relatie is vreemdgegaan. Dan helpen dit soort dingen niet met het bouwen van vertrouwen...

Maar goed om te weten dat ik gek ben.

Jij en je vrienden zijn een stel sneuneuzen. Een vrouw is niet je bezit, zij mag praten met wie ze wil. Het is niet zo dat ze met hem het bed is ingedoken.

julius schreef:
13-08-2019 08:38
Dat jij naar het motief van die man kijkt in plaats van het motief van je vriendin is iets waar je je vriendin niet op af kan rekenen.

Ja dit. Waarom is jouw vriendin fout voor iets wat een ander doet?
Alle reacties Link kopieren
Blind date :rofl: kansloos!
Alle reacties Link kopieren
Ben trouwens wel benieuwd waarom ze zich om laat praten door een man om haar contactgegevens te geven als ze dat eigenlijk niet wil. Kan ze niet goed nee zeggen?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Nou, het delen van telefoonnummers, daar zie ik eerlijk gezegd ook het nut niet van in na 1 ontmoeting. Dan verwacht je een vervolg. TO is onzeker en zit nu al mogelijke scenarios te bedenken wat misschien te ver gezocht is gezien de eerlijkheid en opnheid van vriendin.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Bm1984 schreef:
13-08-2019 08:53
Interessant om te zien dat de meerderheid van de vrouwen hier geen enkel probleem in ziet, terwijl mijn mannelijke vrienden allemaal aangeven dat dit geen normaal gedrag is.

en je gaat ook nog bij je vrienden lopen klagen over haar???
Alle reacties Link kopieren
Je kent elkaar 4 maanden maar woont nog niet samen :-D .

Vind je je vriendin leuk? Dan zou ik altijd haar kant kiezen. Zij deed niets verkeerd. je kunt ook aangeven dat je haar heel aantrekkelijk vind en dat het je daarom niet zou verbazen als deze man meer zou willen. Maar om haar nou te beschuldigen van van alles, dat is niet echt 'leuke partner' gedrag.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Juist als je voor je werk veel reist, is een beetje aanspraak dan vaak erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
13-08-2019 09:04
Ben trouwens wel benieuwd waarom ze zich om laat praten door een man om haar contactgegevens te geven als ze dat eigenlijk niet wil. Kan ze niet goed nee zeggen?
dit vind ik ook vreemd inderdaad, daar zou ik me druk over maken (in combinatie met dat ze een beetje naïef is waarschijnlijk)

waar geeft ze allemaal nog meer aan toe onder een beetje druk?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Jij zeurt, maar zij kan blijkbaar geen ‘nee’ zeggen.

Of ze wilde haar contactgegevens wel geven, en doet nu alsof dat tegen haar zin werd gevraagd, wellicht omdat jij zo zeurt.

Ter vergelijk, ik ben getrouwd en reis ook veel en heb soms hele leuke lange gesprekken met hele leuke lange mannen in het vliegveld of in de lounge. Was ik single, dan zou ik daar zeker meer van verwachten maar dat ben ik niet dus blijft het bij leuk contact. Mijn man maakt daar echt geen probleem van.
Alle reacties Link kopieren
Blind date is wellicht iets overdreven maar dat jij dit niks vindt snap ik heel goed.

Ben ook echt heel erg benieuwd wat alle dames hier vinden als hun vriend/man dit soort acties zou uithalen. Volgens mij wordt er hier dan heel anders gereageerd, is de betreffende man niet te vertrouwen e.d.

De gegevens uitwisselen gaat gewoon te ver. Waarom is dat nodig? Nieuwe vrienden maken? Als hij zakelijk gezien nog iets kan betekenen, dan prima maar verder zie ik niet in waarom ze gegevens moet hebben of geven.

To, vind het heel normaal dat je hier moeite mee hebt. Je vriendin lijkt idd naïef of ze is gewoon toch niet echt zo gek op je als je denkt.
Alle reacties Link kopieren
anjer84 schreef:
13-08-2019 09:17


Ben ook echt heel erg benieuwd wat alle dames hier vinden als hun vriend/man dit soort acties zou uithalen. Volgens mij wordt er hier dan heel anders gereageerd, is de betreffende man niet te vertrouwen e.d.
ik vertrouw mijn man, als hij op een vliegveld iemand helpt en daarna een biertje drinkt... veel plezier
Hij komt op zijn werk vrouwen tegen, in de supermarkt, op de sportclub. Overal.
Hij helpt wel eens een buurvrouw met een plankje ophangen oid.
Moet ik dat allemaal verbieden?
en nu heeft ze telefoonseks?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk..? Als ik dat zou dat doen zou mijn man ook niet blij zijn.
En als hij dat zou doen zou ik er ook niet blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
winters schreef:
13-08-2019 09:25
Eerlijk..? Als ik dat zou dat doen zou mijn man ook niet blij zijn.
En als hij dat zou doen zou ik er ook niet blij mee zijn.

Ze daten pas vier maanden.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Haha dat heb ik ook een keer meegemaakt. Man kon zogenaamd zijn gate niet vinden en probeerde daarna aan te dringen op een drankje.
Jouw vriendin mag natuurlijk omgaan met wie ze wil, maar dit is natuurlijk wel een vrij doorzichtige truc. Koffie, samen eten en ook nog na aandringen een telefoonnummer gescoord. Heeft ie goed gedaan.
...
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
13-08-2019 09:04
Ben trouwens wel benieuwd waarom ze zich om laat praten door een man om haar contactgegevens te geven als ze dat eigenlijk niet wil. Kan ze niet goed nee zeggen?
Ik vind dat inderdaad zorgelijker.
...
Alle reacties Link kopieren
'Ik reageerde dus (via de app, heb haar nog niet in het echt gesproken) dat ze dus eigenlijk op een soort blind date is geweest. Ze snapte niet wat ik bedoelde. Dus ik gaf aan dat het zo overduidelijk is dat hij geïnteresseerd in haar is en hij flirt en dus ook nog haar nummer krijgt uiteindelijk. Zij speelt de vermoorde onschuld en komt terug met dat ze geïnteresseerd is in het leven van andere mensen en dat ze niet besefte dat zoiets een flirt was van hem en hij geïnteresseerd in haar is'

Wauw! Je hebt haar nog niet eens gesproken, maar je hebt alle conclusies al getrokken.
'Ze speelt de vermoorde ontschuld', serieus?! :wtf: Want echt geïnteresseerd zijn in anderen is onmogelijk (ook al waren zijn intenties waarschijnlijk anders maar dan nog ligt dat bij hem, niet bij haar)?
Joh, maak het uit. Je vertrouwt haar sowieso al niet, dus waarom doorklooien?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 13-08-2019 09:36
5.91% gewijzigd
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
13-08-2019 09:31
Haha dat heb ik ook een keer meegemaakt. Man kon zogenaamd zijn gate niet vinden en probeerde daarna aan te dringen op een drankje.
Jouw vriendin mag natuurlijk omgaan met wie ze wil, maar dit is natuurlijk wel een vrij doorzichtige truc. Koffie, samen eten en ook nog na aandringen een telefoonnummer gescoord. Heeft ie goed gedaan.

Vergeet het zielige verhaal over zijn moeizame relatie niet. Ook altijd goed om te delen met iemand die je net kent. Erg respectvol naar zijn vrouw/vriendin toe.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 09:23
ik vertrouw mijn man, als hij op een vliegveld iemand helpt en daarna een biertje drinkt... veel plezier
Hij komt op zijn werk vrouwen tegen, in de supermarkt, op de sportclub. Overal.
Hij helpt wel eens een buurvrouw met een plankje ophangen oid.
Moet ik dat allemaal verbieden?

En telefoonnummers uitwisselen vind je dan ook prima?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet aan. En vertrouw je vriendin. Als je dat niet kan, kun je er net zo goed gelijk mee stoppen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
13-08-2019 09:04
Ben trouwens wel benieuwd waarom ze zich om laat praten door een man om haar contactgegevens te geven als ze dat eigenlijk niet wil. Kan ze niet goed nee zeggen?
Ze heeft idd wel moeite met nee zeggen. Ik begrijp niet dat ze zegt dat ze er geen flirt in zag, maar vervolgens aangeeft niet haar nummer te geven maar dat vervolgens toch doet. Dat ze eerst geen nummer wil geven wil toch implociet al zeggen dat ze het wel doorheeft?
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
13-08-2019 09:35
En telefoonnummers uitwisselen vind je dan ook prima?
ja hoor, hij heeft ook het nummer van de buurvrouw of zo hoor.

het grappige is, dat als een mens te vertrouwen is, dat dat ook voor 100% geldt. En als je niet te vertrouwen bent, dan zoek je wel manier om het te verbergen. Al die controle is een schijnwerkelijkheid.

Vriendin van mij deed het met een getrouwde man. Zijn vrouw mocht altijd in zijn telefoon kijken etc. Want... de telefoon waarmee hij met mijn vriendin appte, lag veilig afgesloten in zijn auto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven