Vriendin deelt nummer met flirt op vliegveld

13-08-2019 08:14 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een situatie meegemaakt met mijn vriendin waarbij het me niet lekker zit. Ik ben 35 en mijn vriendin is 30 en we kennen elkaar nu 4 maanden maar wonen nog niet samen.
Vanwege haar werk was ze gisteren in Engeland op het vliegveld om weer terug naar NL te reizen. Daar kwam een man naar haar toe (rond onze leeftijd) die een beetje paniekerig deed over dat zijn vliegtuig gecanceld was en hij niet wist welke gate hij moest hebben.
Zij heeft aangeboden hem te helpen en na zijn gate gevonden te hebben vroeg hij of ze met hem koffie wilde gaan drinken. Zij drinkt geen koffie dus ze zei nee, maar ze moest wel gaan eten. Dus hij bood aan om met haar mee te gaan en zij accepteerde. Terwijl zij eet drinkt hij koffie en begint te vertellen over zijn relatie die niet lekker loopt etc. Bij het afsluiten van het gesprek biedt hij aan haar eten te betalen en zij accepteert. Vervolgens vraagt hij haar contactgegevens en naar (volgens haar zeggen na een paar keer hebben geweigerd) heeft ze toch contactgegevens gedeeld.

Ik reageerde dus (via de app, heb haar nog niet in het echt gesproken) dat ze dus eigenlijk op een soort blind date is geweest. Ze snapte niet wat ik bedoelde. Dus ik gaf aan dat het zo overduidelijk is dat hij geïnteresseerd in haar is en hij flirt en dus ook nog haar nummer krijgt uiteindelijk. Zij speelt de vermoorde onschuld en komt terug met dat ze geïnteresseerd is in het leven van andere mensen en dat ze niet besefte dat zoiets een flirt was van hem en hij geïnteresseerd in haar is.

Zelf vind ik het vervelend dat ze dit nog steeds niet ziet. We hebben eerder zo'n gesprek gehad waarbij ze 2 mannen had die haar regelmatig benaderden via de app waarvan het overduidelijk was dat ze meer wilden. Maar zij zag het niet...

Mijn probleem is dat ik een flirt nog wel ok vind, maar dat het daarbij stopt en je geen gegevens gaat uitwisselen met een man die zijn hele levensverhaal loopt te vertellen (zoals dat zijn relatie overhoop ligt) en ook nog voor je eten betaalt. Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat zij niet kan inzien wat zijn bedoelingen zijn, aangezien het er nogal heel dik op ligt. Als een dame dit bij mij zou doen zou ik daar niet op ingaan, bedanken voor het gesprek en haar een fijne vlucht wensen. Voor mij is ze een grens over gegaan door gegevens uit te wisselen ipv het bij een leuk gesprekje te houden.

Ben benieuwd naar de visies van de diverse mensen hier.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-08-2019 23:36
En jij gaat haar nu leren hoe ze ermee moet omgaan?
Zij geeft aan dat ze het zelf vervelend vindt dat het steeds zo gaat met dit soort gasten. Zij heeft er zelf ook last van ervaren omdat ze helemaal geen zin heeft in dat soort achterbakse bedoelingen van kerels. Ze wil best een interessant gesprek houden, maar niet wanneer het duidelijk wordt dat hij ineens meer wil. Ze vraagt mij om als man uit te leggen aan haar hoe deze mannen te werk gaan en ze vraagt naar hoe ik denk dat ze het beste kan reageren. Dat hebben we dus toevallig op die kerel uitgeprobeerd die even later ineens begon te reageren en ze vond het heel erg lastig om zo te reageren, maar was daarna dolblij dat hij gestopt was met dat stalkigere gedrag van hem.

Het is niet dat ze het niet wilde afkappen, het is dat ze nooit geleerd heeft hoe en ze vraagt mij dus om inzicht te geven. En ik heb weer geleerd van haar inzicht: dat een vrouw dus serieus uit angst om als arrogant of iets anders weggezet te worden en daardoor geen nee durven te zeggen, een gesprek blijft voortzetten.
Alle reacties Link kopieren
nesquik schreef:
13-08-2019 23:45
Nou ja, ik hoop ook dat ik het mis heb hoor. Ik krijg gewoon onmiddellijk kriebels van vrouwen die onbekende mensen wel even opleggen hoe ze zich wel of niet mogen voelen en dan deze mensen met bepaalde onlogische verwijten opzadelen.
Gelukkig ben jij er nog om ons even terecht te wijzen!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo over mannen en hun intenties denkt en je vriendin verantwoordelijk houdt voor het gedrag van andere mannen, dan mag ik hopen en aannemen dat jij zelf noooooit en te nimmer met een onbekende vrouw aan zou pappen en nummers uit zou wisselen en al helemaal niet als je in een relatie zit. Doen jij en je vrienden dus nooit, toch TO?
Alle reacties Link kopieren
Oftewel zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap TO wel. Mijn man zou het zeker niet op prijs stellen als ik contactgegevens zou uitwisselen met een andere man, en waarom is dat nodig ? Dat koffie drinken is nog tot daar aan toe, dat had ik zelf al niet gedaan. Maar gegevens uitwisselen vind ik wel te ver gaan..
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
13-08-2019 23:51
Oftewel zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Onzin.
Alle reacties Link kopieren
Bm1984 schreef:
13-08-2019 23:45
Zij geeft aan dat ze het zelf vervelend vindt dat het steeds zo gaat met dit soort gasten. Zij heeft er zelf ook last van ervaren omdat ze helemaal geen zin heeft in dat soort achterbakse bedoelingen van kerels. Ze wil best een interessant gesprek houden, maar niet wanneer het duidelijk wordt dat hij ineens meer wil. Ze vraagt mij om als man uit te leggen aan haar hoe deze mannen te werk gaan en ze vraagt naar hoe ik denk dat ze het beste kan reageren. Dat hebben we dus toevallig op die kerel uitgeprobeerd die even later ineens begon te reageren en ze vond het heel erg lastig om zo te reageren, maar was daarna dolblij dat hij gestopt was met dat stalkigere gedrag van hem.

Het is niet dat ze het niet wilde afkappen, het is dat ze nooit geleerd heeft hoe en ze vraagt mij dus om inzicht te geven. En ik heb weer geleerd van haar inzicht: dat een vrouw dus serieus uit angst om als arrogant of iets anders weggezet te worden en daardoor geen nee durven te zeggen, een gesprek blijft voortzetten.
Prima toch jullie zijn er uit en er is dus geen probleem in jullie relatie. Geen reden meer voor een topic dus. Next!
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
13-08-2019 23:50
Als je zo over mannen en hun intenties denkt en je vriendin verantwoordelijk houdt voor het gedrag van andere mannen, dan mag ik hopen en aannemen dat jij zelf noooooit en te nimmer met een onbekende vrouw aan zou pappen en nummers uit zou wisselen en al helemaal niet als je in een relatie zit. Doen jij en je vrienden dus nooit, toch TO?
Klopt, dat doe ik inderdaad nooit. Ik praat met vrouwen op het werk, op stap of waar dan ook, maar ik wissel nooit dit soort contactgegevens uit. Doe ik dat wel, dan weet ik van mezelf dat het foute boel is omdat dat betekent dat ik er meer in zie. Als ik leuke gesprekken wil hebben dan praat ik wel met mijn mannelijke vrienden. Platonische relaties kunnen best bestaan tussen mannen en vrouwen, maar wanneer één van de twee single is wordt de kans dat geen van beiden bijbedoelingen heeft toch drastisch minder. Ik heb het hier in mijn studententijd genoeg over gehad met al mijn mannelijke vrienden en kenissen en geloof me maar dat single kerels die met vrouwen beginnen te flirten, contactgegevens uitwisselen voor 99% zeker iets in hun schild voeren, ipv maar een gezellig contactje aan de lijst toe te voegen.

Vrouwen wilden dat al in de puberteit niet geloven en op latere leeftijd nog steeds niet. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen die het wel in zien, zoals mijn ex-vriendin. Die was daar dan weer heel scherp in.

Ik bereid me maar vast voor op de shitstorm van vrouwen dat het allemaal weer gelul is wat ik roep en dat het merendeel van de mannen helemaal niet zo zijn...
Alle reacties Link kopieren
Bm1984 schreef:
13-08-2019 23:58
Klopt, dat doe ik inderdaad nooit. Ik praat met vrouwen op het werk, op stap of waar dan ook, maar ik wissel nooit dit soort contactgegevens uit. Doe ik dat wel, dan weet ik van mezelf dat het foute boel is omdat dat betekent dat ik er meer in zie. Als ik leuke gesprekken wil hebben dan praat ik wel met mijn mannelijke vrienden. Platonische relaties kunnen best bestaan tussen mannen en vrouwen, maar wanneer één van de twee single is wordt de kans dat geen van beiden bijbedoelingen heeft toch drastisch minder. Ik heb het hier in mijn studententijd genoeg over gehad met al mijn mannelijke vrienden en kenissen en geloof me maar dat single kerels die met vrouwen beginnen te flirten, contactgegevens uitwisselen voor 99% zeker iets in hun schild voeren, ipv maar een gezellig contactje aan de lijst toe te voegen.

Vrouwen wilden dat al in de puberteit niet geloven en op latere leeftijd nog steeds niet. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen die het wel in zien, zoals mijn ex-vriendin. Die was daar dan weer heel scherp in.

Ik bereid me maar vast voor op de shitstorm van vrouwen dat het allemaal weer gelul is wat ik roep en dat het merendeel van de mannen helemaal niet zo zijn...
Maar dat maakt toch niets uit? Jouw vriendin heeft geen bijbedoelingen, meer moet je toch niet weten? Wat maakt het dan zo erg dat ze gegevens uitwisselen? Zij wil niets van hem, klaar. Dan kan hij 100 berichten sturen, als zij niet wil, houdt het op.

Jij reageert puur en alleen vanuit jezelf. Vertrouw je vriendin, meer moet je niet doen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-08-2019 00:02
Maar dat maakt toch niets uit? Jouw vriendin heeft geen bijbedoelingen, meer moet je toch niet weten? Wat maakt het dan zo erg dat ze gegevens uitwisselen? Zij wil niets van hem, klaar. Dan kan hij 100 berichten sturen, als zij niet wil, houdt het op.

Jij reageert puur en alleen vanuit jezelf. Vertrouw je vriendin, meer moet je niet doen.
Helemaal met je eens, maar als je het topic in chronologische volgorde leest dan weet je dat ik dus dit topic gestart heb omdat ik niet kon begrijpen waarom mijn vriendin het niet afkapte en of ze idd geen bijbedoelingen had. In mijn hoofd ging het er namelijk niet in dat iemand geen nee kan zeggen of bang is om iemand teleur te moeten stellen. Ik ben daar veel te direct voor. Dat heb ik dus door met haar te praten kunnen ontdekken. Weer iets geleerd voor mijzelf. Prima dus om de visies van anderen hier te lezen en daarop het gesprek beter te kunnen sturen. De vele reacties hebben me serieus geholpen hiermee, dus bedankt iedereen voor de goede discussie.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-08-2019 00:02
Maar dat maakt toch niets uit? Jouw vriendin heeft geen bijbedoelingen, meer moet je toch niet weten? Wat maakt het dan zo erg dat ze gegevens uitwisselen? Zij wil niets van hem, klaar. Dan kan hij 100 berichten sturen, als zij niet wil, houdt het op.

Jij reageert puur en alleen vanuit jezelf. Vertrouw je vriendin, meer moet je niet doen.
Waarom zou je als vrouw contact willen met zulke mannen? Om je eigen ego te strelen met zijn aandacht? Als ik weet dat die intentie er is bij contact met een man, dan zou ik me zelfs een beetje vies voelen. Iemand die op mij loopt te jagen en ik die dat gezellig ga faciliteren. Ik vind zulke mannen een beetje triest en ga niet mee in hun spel of whatever ze mee bezig zijn.

En mannen zijn hier zo fel op omdat zij beter weten hoe mannen in elkaar zitten, van zichzelf, van vrienden. Vrouwen zijn niet zo en gaan er ook vanuit dat mannen het net zo zien als zij. Maar dat is gewoon 9 van de 10 keer niet het geval. Een man steekt geen tijd in een vrouw die hij niet ‘wil’. Zoveel verhalen gehoord en gezien van dichtbij en mannen horen praten. Het is echt heel zelden zonder bijbedoelingen. En al helemaal niet als je meteen over je eigen slechte relatie begint...
Alle reacties Link kopieren
Ik bereid me maar vast voor op de shitstorm van vrouwen dat het allemaal weer gelul is wat ik roep en dat het merendeel van de mannen helemaal niet zo zijn...

Dit is best grappig :') vraag me af wie nu wie over 1 kam scheert.
Ben met je eens hoe mannen denken, het is VAAK zo. Maar het is VAAK zo dat er bij vrouwen geen erg achter zit. Dat is nou de verschillen tussen mannen en vrouwen. En wij kunnen mannen niet veranderen en andersom ook niet.
En idd uitzonderingen zijn er. Maar continu bezig zijn met het laten inzien dat iets niet kan werkt niet. Net zo min wij graag mannen willen veranderen in bepaalde dingen. Geloof me dolgraag.. je mening geven oké, aangeven oké, er op door klagen, boos worden, onenigheid veroorzaken werkt gewoon niet. Nu niet, dan niet, nooit niet. Een relatie moet ook prettig zijn en blijven. En vertrouwen hebben in elkaar is zeer belangrijk.
Blijf je dit lastig vinden dan moet je terug gaan naar iemand zoals je ex vriendin die het wél anders ziet.
Ik heb geen behoefte om een man te versieren. Ik kan best een leuk gesprek met een man hebben, kan zelfs een lang gesprek zijn. Maar op het ogenblik dat ik voel (en spijtig genoeg ben ik oud genoeg om dat snel en goed aan te voelen) er andere bedoelingen achter zitten, dat dan wordt dat gesprek zakelijk (als het bijvb werk-gerelateerd is en niet kan stopgezet worden) of afgebroken (als het in de vrije tijd is).

En neen, niet iedere man die mij een compliment zou geven, vind ik een versierder, maar dat brengt misschien ook de leeftijd mee om dat weer aan te voelen, wanneer is het onschuldig en wanneer is het 'onderdeel van'.

Dus … ouder worden heeft ook voordelen!!!!
doornroosje9 schreef:
14-08-2019 00:02
Maar dat maakt toch niets uit? Jouw vriendin heeft geen bijbedoelingen, meer moet je toch niet weten? Wat maakt het dan zo erg dat ze gegevens uitwisselen? Zij wil niets van hem, klaar. Dan kan hij 100 berichten sturen, als zij niet wil, houdt het op.

Jij reageert puur en alleen vanuit jezelf. Vertrouw je vriendin, meer moet je niet doen.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar wat heb je aan zulk contact met mensen die wel hopen of aansturen op meer zoals nu het geval bij vliegveld man? Ik zou er niet zo blij mee zijn als mijn partner contact gegevens uitwisselt met vreemden die hierom vragen en partner vervolgens uitnodigingen ontvangt waar hij niet op zit te wachten, zoals de vriendin van TO. Ik zou me dan ook afvragen of het niet handiger is dat partner leert dit voor te zijn en respectvol de uitnodiging tot verder contact afslaat als ze er eigenlijk helemaal geen behoefte aan heeft. Ik begrijp uit de posts van TO dat vriendin moeite heeft met dit laatste, niks mis mee hier wat mee te doen dan lijkt mij :)
Bm1984 schreef:
13-08-2019 10:46
Ben ook erg verbaasd over alle reacties in de lijn van "zij is niet jouw bezit". Wat betekent dat voor zulke mensen die zoiets zeggen, dat een persoon dus ook het goed recht heeft om als ze wil daadwerkelijk vreemd te gaan, aangezien ze mijn bezit niet is?
Een partner is nooit je bezit.
En natuurlijk mag ze vreemdgaan net zo goed als dat jij dan de relatie uit mag maken (moet niet, mag)
Abundance-of-Freedom schreef:
13-08-2019 22:27
Niet te geloven dat er mensen zijn die zo denken O_o

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag, ook mannen. Ik snap niet dat je abnormaal gedrag van mannen bij vrouwen in de schoenen wil schuiven.
+1
mammezel schreef:
13-08-2019 21:45
Eind goed, al goed To. Gelukkig dat hij zo snel heeft gereageerd, nu ziet ze het wat ze zich daar allemaal mee op haar nek haalt.

Laat ons maar zeggen dat ze nog jong is en nog veel moet leren.

Het ga je goed!

Mammezel
:facepalm:
calvijn1 schreef:
13-08-2019 12:07
Dit idd
Ik verbaas me over de reacties hier.

Als to een vrouw was geweest, had ze haar partner al moeten dumpen
Welnee
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
14-08-2019 01:05
Een partner is nooit je bezit.
Eens
ava75 schreef:
14-08-2019 01:05
En natuurlijk mag ze vreemdgaan net zo goed als dat jij dan de relatie uit mag maken (moet niet, mag)
Ergens wringt deze uitspraak me wel. Het hangt denk ik af van de context van mogen. Wat versta je onder mogen? Ik zou denken dat binnen een 'gesloten' relatie niet vreemd mag gaan. Maar ja, 'als mens' en 'van de wet' vast wel, alleen is het bedrog. Maar om het te bestempelen als 'mogen'? Iets wat ik niet zou tegenhouden denk ik. Ik zou niet expliciet verbieden iemand vreemd te gaan, als in van mij mag het niet. Hebben wij een verschillend idee over wat 'mogen' is of een verschil in inzicht? We hoeven het niet eens te zijn maar ik zou willen begrijpen wat je bedoelt.
(Ik zou zeggen dat je een relatie altijd mag uitmaken.)
@madamzonderm
Aangezien je partner je bezit niet is kun jij je partner ook niet verbieden om vreemd te gaan. Je kunt het onwenselijk vinden.
Of ze/hij vreemdgaat is aan haar/hem.Aan jou/partner wat je daar mee doet.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
14-08-2019 01:36
@madamzonderm
Aangezien je partner je bezit niet is kun jij je partner ook niet verbieden om vreemd te gaan. Je kunt het onwenselijk vinden.
Of ze/hij vreemdgaat is aan haar/hem.Aan jou/partner wat je daar mee doet.
Juist. Als ik zei, ik zou het niet verbieden maar wel op vertrouwen dat ze niet vreemd gaat en als ik het niet zou zien aankomen ook verbaasd zijn. Dacht wel dat het een soort van een eigenschap is van een intieme relatie dat je trouw bent. Er kan een grens zijn aan wat je ermee doet. Als hij/zij het wil uitmaken en ik wil dat het aan blijft heb ik pech want nee > (=telt zwaarder dan) ja hier.

Maar dan snap ik meer wat je bedoelt, merci.
madamzonderm schreef:
14-08-2019 01:43
Dacht wel dat het een soort van een eigenschap is van een intieme relatie dat je trouw bent.
Dat ligt aan de afspraken die je samen hebt gemaakt .En ondanks afspraken kunnen dingen anders lopen....
Alle reacties Link kopieren
Even een tegengeluid laten horen, ik zou 15 jaar geleden blij zijn geweest met een vriend als TO. Niet dat ik zo naïef was dat ik bleef denken dat flirtende mannen alleenmaar een leuk gesprekje wilden, op een gegeven moment zag ik dat wel, maar ik was ook slecht in afwijzen en bleef te aardig en beleefd doen waardoor die mannen bleven hangen en proberen, en ik me steeds naarder ging voelen.
Uiteindelijk kon ik wel afwijzen (wat nooit in goede aarde viel) maar ik probeer nu niet te vriendelijk met mannen te worden en afstand te houden en kortaf te doen tenzij ik zelf geïnteresseerd ben.
Niet dat alle mannen op meer uit zijn, maar ik heb te vaak meegemaakt dat wat ik dacht dat vriendschap of een vriendelijke kennis of collega was, de man meer wilde dan ik.
En nee ik loop niet met ze te flirten of het idee te geven dat ik ook voor meer in ben. Een vriendelijk gesprekje, algemene interesse tonen of een lach schijnt al indicatie te zijn dat je voor meer in bent.
Dus ik was blij geweest met TO.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat LitaLily zegt dus.
Zolang TO het met respect / liefde / vertrouwen naar vriendin toe doet, kan zijn visie op dit soort dingen echt wel iets toevoegen voor haar.

En wat iemand anders ook zei: als je in een relatie zit en je bent gelukkig, waarom zou je dan contact willen onderhouden met mannen die meer willen? Alleen om te bewijzen dat je zelf wel even bepaalt? Daar gaat het toch helemaal niet om.. Mijn ervaring met mannen is ook is ook dat ze bijna allemaal meer willen. Soms bleek het na een paar dagen en soms pas na een paar jaar, maar als ik nu 10 mannelijke vrienden / collega’s in gedachten neem waarvan ik eerst dacht dat er niets achter zat dan bleek dat zonder overdrijven met 9 wel zo te zijn. En wat ik al eerder zei, dat heeft mij ook echt in hele vervelende situaties gebracht.

Ik vind TO echt helemaal niet zo raar en eng als sommigen hem nu willen wegzetten. Ja het was een beetje raar om het een blind date te noemen en hij had misschien wat meer vertrouwen moeten hebben, maar ze zijn ook nog maar kort samen en hij heeft hier zelf ook van geleerd.

Zo, excuus voor het boekwerk, maar ik begon me echt te ergeren aan de overdreven negatieve reacties terwijl TO (op 1 enkele post na) normaal reageert.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
14-08-2019 07:16
Mijn ervaring met mannen is ook is ook dat ze bijna allemaal meer willen. Soms bleek het na een paar dagen en soms pas na een paar jaar, maar als ik nu 10 mannelijke vrienden / collega’s in gedachten neem waarvan ik eerst dacht dat er niets achter zat dan bleek dat zonder overdrijven met 9 wel zo te zijn. En wat ik al eerder zei, dat heeft mij ook echt in hele vervelende situaties gebracht.
ik denk dat 9 van de 10 mannen op die manier naar elke (beetje leuke) vrouw kijkt. Dat komt ook uit gesprekken met mijn vrienden, die checken inderdaad vrouwen op: "ja, daar kan ik het mee". Maar de meeste mannen laten het daar bij. Die zijn gewoon gelukkig in hun relatie, of vinden enkel de aandacht leuk.

Als je als vrouw rekening moet gaan houden, met dat mannen op die manier naar je kijken, kun je dus zelfs je werk niet meer normaal doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven