Vriendin deelt nummer met flirt op vliegveld

13-08-2019 08:14 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een situatie meegemaakt met mijn vriendin waarbij het me niet lekker zit. Ik ben 35 en mijn vriendin is 30 en we kennen elkaar nu 4 maanden maar wonen nog niet samen.
Vanwege haar werk was ze gisteren in Engeland op het vliegveld om weer terug naar NL te reizen. Daar kwam een man naar haar toe (rond onze leeftijd) die een beetje paniekerig deed over dat zijn vliegtuig gecanceld was en hij niet wist welke gate hij moest hebben.
Zij heeft aangeboden hem te helpen en na zijn gate gevonden te hebben vroeg hij of ze met hem koffie wilde gaan drinken. Zij drinkt geen koffie dus ze zei nee, maar ze moest wel gaan eten. Dus hij bood aan om met haar mee te gaan en zij accepteerde. Terwijl zij eet drinkt hij koffie en begint te vertellen over zijn relatie die niet lekker loopt etc. Bij het afsluiten van het gesprek biedt hij aan haar eten te betalen en zij accepteert. Vervolgens vraagt hij haar contactgegevens en naar (volgens haar zeggen na een paar keer hebben geweigerd) heeft ze toch contactgegevens gedeeld.

Ik reageerde dus (via de app, heb haar nog niet in het echt gesproken) dat ze dus eigenlijk op een soort blind date is geweest. Ze snapte niet wat ik bedoelde. Dus ik gaf aan dat het zo overduidelijk is dat hij geïnteresseerd in haar is en hij flirt en dus ook nog haar nummer krijgt uiteindelijk. Zij speelt de vermoorde onschuld en komt terug met dat ze geïnteresseerd is in het leven van andere mensen en dat ze niet besefte dat zoiets een flirt was van hem en hij geïnteresseerd in haar is.

Zelf vind ik het vervelend dat ze dit nog steeds niet ziet. We hebben eerder zo'n gesprek gehad waarbij ze 2 mannen had die haar regelmatig benaderden via de app waarvan het overduidelijk was dat ze meer wilden. Maar zij zag het niet...

Mijn probleem is dat ik een flirt nog wel ok vind, maar dat het daarbij stopt en je geen gegevens gaat uitwisselen met een man die zijn hele levensverhaal loopt te vertellen (zoals dat zijn relatie overhoop ligt) en ook nog voor je eten betaalt. Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat zij niet kan inzien wat zijn bedoelingen zijn, aangezien het er nogal heel dik op ligt. Als een dame dit bij mij zou doen zou ik daar niet op ingaan, bedanken voor het gesprek en haar een fijne vlucht wensen. Voor mij is ze een grens over gegaan door gegevens uit te wisselen ipv het bij een leuk gesprekje te houden.

Ben benieuwd naar de visies van de diverse mensen hier.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
14-08-2019 13:14
Als ik een leuke klik heb met iemand en we elkaar nog vaker willen spreken? Ik zou niet weten waarom niet.

Vind jij ook dat je geen nieuwe vriendschappen meer mag ontwikkelen als je in een relatie zit? En geldt dat dan alleen voor vriendschappen met het andere geslacht, of ook voor mensen van hetzelfde geslacht? En wat als je homo, lesbisch of bi bent, zijn daar dan weer andere regels voor?
Ik zeg nergens dat je geen nieuwe (mannelijke) vriendschappen mag ontwikkelen. Maar je moet wel onderscheid maken tussen wanneer iemand met je flirt en eigenlijk op meer uit is, en wanneer iemand alleen maar een vriendschap in je ziet en meer niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-08-2019 13:11
ik heb het juist heel goed door. Ik ben het type 'lekker wijf', en ik weet dat mannen met me willen neuken.
Dat is hun probleem, ik blijf gewoon aardig doen, Kletspraatjes maken en biertjes drinken. Waarom zou ik me anders moeten gedragen, omdat zij een strakke plasser van mij krijgen?
Precies dat dus
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
14-08-2019 13:16
Mijn beste vriend leren kennen op het vliegveld in Vietnam waar we zo'n 23 uur vertraging hadden
We reisden beide alleen, en op een gegeven moment wil je wel eens iets anders doen dan Candy Crushen op je telefoon
Dus ja, dan raak je aan de babbel

En 5 jaar later was de beste man 1 van de ere gasten op mijn bruiloft

Dus ik zie niet zo goed waarom jij denkt dat vriendschappen niet kunnen ontstaan op een vliegveld
Nogmaals, er is een onderscheid tussen een vriendschap ontwikkelen en flirten.
appelientjex schreef:
14-08-2019 13:17
Ik zeg nergens dat je geen nieuwe (mannelijke) vriendschappen mag ontwikkelen. Maar je moet wel onderscheid maken tussen wanneer iemand met je flirt en eigenlijk op meer uit is, en wanneer iemand alleen maar een vriendschap in je ziet en meer niet.

Dat weet je dus vaak niet, zo zwart wit is het allemaal niet.

Komt het wel zover dat er erachter bent, dan kan je duidelijk zijn en het afkappen.

En als die ander dan een plaat voor z'n kop heeft is dat niet jouw schuld.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je het beschrijft klinkt ze wat naïef. Hopelijk niet zo naïef dat ze alles maar doet wat die mannen willen want dan is het einde zoek.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
14-08-2019 13:17
Ik zeg nergens dat je geen nieuwe (mannelijke) vriendschappen mag ontwikkelen. Maar je moet wel onderscheid maken tussen wanneer iemand met je flirt en eigenlijk op meer uit is, en wanneer iemand alleen maar een vriendschap in je ziet en meer niet.

Als een man meer wil dan waar ik van gediend ben ben ik er altijd nog zelf bij om het af te kappen. Dat hoeft mijn vriend of man niet bij voorbaat al voor me te doen. Ik geef mijn telefoonnummer dus gewoon aan wie ik wil, daar heeft mijn vriend of man niets van te vinden. En al helemaal niet als hij er niet bij was en dus helemaal niet weet hoe de dynamiek tussen ons was.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
14-08-2019 13:31
Als een man meer wil dan waar ik van gediend ben ben ik er altijd nog zelf bij om het af te kappen. Dat hoeft mijn vriend of man niet bij voorbaat al voor me te doen. Ik geef mijn telefoonnummer dus gewoon aan wie ik wil, daar heeft mijn vriend of man niets van te vinden. En al helemaal niet als hij er niet bij was en dus helemaal niet weet hoe de dynamiek tussen ons was.
Tja dan liggen jouw grenzen anders. Prima als mijn vriend vriendschappelijk omgaat met vrouwen of bevriend met iemand raakt. Flirten als ik er niet bij ben prima, hoef ik ook niet te weten.

Maar zit er niet op te wachten dat ie telefoonnummers uitwisselt met vrouwen die in de kroeg oid met hem aan het flirten zijn en meer van hem willen. Andersom is dat hetzelfde. Nogmaals, heb nog nooit gehad dat telnrs uitwisselen op slechts vriendschappelijke basis was. (En trouwens, ik heb ook alleen gereisd in mijn relatie, dan is contacten leggen totaal anders, heel andere context, zelfs met een jongen die ik onderweg ontmoette in 1 hut geslapen maar dat vind ik niet vergelijkbaar).
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
14-08-2019 13:31
Als een man meer wil dan waar ik van gediend ben ben ik er altijd nog zelf bij om het af te kappen. Dat hoeft mijn vriend of man niet bij voorbaat al voor me te doen. Ik geef mijn telefoonnummer dus gewoon aan wie ik wil, daar heeft mijn vriend of man niets van te vinden. En al helemaal niet als hij er niet bij was en dus helemaal niet weet hoe de dynamiek tussen ons was.
Dank u precies dat dus.

Begrijp me niet verkeerd hè, ik snap onzekerheid.
Maar het leven wordt vooral voor jezelf, zoveel makkelijker als je besluit je partner/verkering gewoon te vertrouwen.
En ja, dan kan het misgaan
Maar het hoeft niet, en dan heb je samen een heel fijn leven waarin je vertrouwd op de beslissingen die je partner neemt

En als het wel misgaat omdat je partner een verkeerde beslissing neemt (en geloof me, ik ben daar geweest, meer dan eens) dan huil je jezelf lelijk met vlekken en snot, haal je diep adem, slobber je de Gall en Gall leeg met je vriendinnen en ga je weer verder.

Vertrouwen op de ander is, voor mij in ieder geval, zoveel relaxter dan me druk maken over het wat als...
Ga ervan uit dat je partner met jou is omdat je de leukste bent
Vind hij/zij dat anders dan is hij/zij jou toch niet waard
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
14-08-2019 13:59

Ga ervan uit dat je partner met jou is omdat je de leukste bent
Vind hij/zij dat anders dan is hij/zij jou toch niet waard
dat is ook mijn instelling, als mijn man het beter kan krijgen, tja dan moet hij bij me weg gaan.
Hij blijft als 25 jaar bij me, er zal wel iets goed zitten. Hem controleren en proberen te veranderen, maakt de kans dat hij bij me weggaat eerder groter dan kleiner.

Man en ik zijn beiden van het volledig vertrouwen en loslaten. Zijn zelf verantwoordelijk voor hoe we zelf in het leven staan

Mijn man weet dat hij met een 'lekker wijf' getrouwd is, mijn man accepteert de aandacht die ik krijg.

En als er eens iets misgaat. Ik kwam laatst overdonderd thuis uit een café, omdat een normale, aardige jongen ineens ver mijn grenzen over ging.
Dan vangt hij me op, troost me. En zegt NOOIT: maar wat deed jij, dat jij dit veroorzaakt hebt.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
14-08-2019 13:57
Nogmaals, heb nog nooit gehad dat telnrs uitwisselen op slechts vriendschappelijke basis was.

Bijzonder. Betekent dat dat je alleen nummers in je telefoon hebt van je partner, je exen en (voormalige) scharrels? En vooruit, ook nog wat familieleden misschien.
(En trouwens, ik heb ook alleen gereisd in mijn relatie, dan is contacten leggen totaal anders, heel andere context, zelfs met een jongen die ik onderweg ontmoette in 1 hut geslapen maar dat vind ik niet vergelijkbaar).
Je snapt dat contacten leggen op reis totaal anders is, maar vrienden maken op het vliegveld is dan weer onbestaanbaar? Goh.
Veel vrouwen willen niet bot overkomen. Dat hoor je namelijk als meisje al vanaf dat je 2 bent, doe eens lief/ niet zo kattig blabla.
Ik vond het zelf ook jaren lastig maar nu zeg ik als ik er geen zin in heb: was leuk je gesproken te hebben maar ik heb een relatie en ik vind dat niet gepast (telefoonnummer geven). Ook als ik geen relatie heb. Dat werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Maar denken jullie nu serieus dat die man uit was op vriendschap? Dan sta je net als de vriendin van TO, heel naïef in het leven.
Vriendschappen ontstaan op verschillende manieren, niks mis mee. Maar een vent die je zogenaamd de weg vraagt, je op eten trakteert, vertelt over zijn slechte relatie en op de koop toe zeurt om je nummer, tja.
Natuurlijk is het aan vriendin om het af te kappen, als ze niks wil. Maar ze vertelde aan TO dat ze dat moeilijk vindt, dat ze beleefd wil blijven etc. En dat ze haar nummer eigenlijk niet wilde geven.
En iedereen blijft maar doormekkeren over het feit dat ze vrienden mag worden met wie ze wil. Tuurlijk! Maar dat is in dit geval niet aan de orde. Dit gaat over een vrouw die geen nee durft te zeggen tegen een versierpoging.
...
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
14-08-2019 14:10
Bijzonder. Betekent dat dat je alleen nummers in je telefoon hebt van je partner, je exen en (voormalige) scharrels? En vooruit, ook nog wat familieleden misschien.


Je snapt dat contacten leggen op reis totaal anders is, maar vrienden maken op het vliegveld is dan weer onbestaanbaar? Goh.
Dat zegt ze toch niet. Jij ziet echt niet in dat dit een doorzichtige versierpoging was van die vent? Bijzonder.
...
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
14-08-2019 14:46
Dat zegt ze toch niet. Jij ziet echt niet in dat dit een doorzichtige versierpoging was van die vent? Bijzonder.
en dan nog?
dam was een versierpoging? wat dan nog?
poging is mislukt
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
14-08-2019 14:46
Dat zegt ze toch niet.

Dat zegt ze dus wel. Ze doet een algemene uitspraak ('heb nog nooit gehad dat telnrs uitwisselen op slechts vriendschappelijke basis was'), niet over deze specifieke situatie.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
14-08-2019 14:45
Maar denken jullie nu serieus dat die man uit was op vriendschap? Dan sta je net als de vriendin van TO, heel naïef in het leven.
Vriendschappen ontstaan op verschillende manieren, niks mis mee. Maar een vent die je zogenaamd de weg vraagt, je op eten trakteert, vertelt over zijn slechte relatie en op de koop toe zeurt om je nummer, tja.
Natuurlijk is het aan vriendin om het af te kappen, als ze niks wil. Maar ze vertelde aan TO dat ze dat moeilijk vindt, dat ze beleefd wil blijven etc. En dat ze haar nummer eigenlijk niet wilde geven.
En iedereen blijft maar doormekkeren over het feit dat ze vrienden mag worden met wie ze wil. Tuurlijk! Maar dat is in dit geval niet aan de orde. Dit gaat over een vrouw die geen nee durft te zeggen tegen een versierpoging.
Maar daar gaat het toch helemaal niet om?
Wat de intenties zijn van die man?
Het gaat er toch om hoe de dame er mee omgaat?

Ik zal ook heus wel eens een nummer hebben gegeven aam een kerel die waarschijnlijk andere intenties had dan ik.
Maar da's 1 appje en dan is de boel ook duidelijk

Daar gaat het volgens mij om
Of je je partners wilsbekwaam genoeg acht om zelf te bepalen wanneer ze aan wie nummers uitwisselt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Anárion schreef:
14-08-2019 14:46
Dat zegt ze toch niet. Jij ziet echt niet in dat dit een doorzichtige versierpoging was van die vent? Bijzonder.
Wat geeft dat dan? Dat hij haar in bed wil kletsen moet hij weten. Zij wou gewoon normaal contact. Als ik met alle mannen niet mag praten omdat ze mij waarschijnlijk ook wel willen neuken word het lastig leven hoor. Zij deed het niet met de verkeerde intentie en daar gaat het om.

Als ze geen nee kan zeggen als ze dat wil gaat het daarom.

Snap best dat to jaloers is hoor (mijn man is ook een klein jaloers kreng soms). Maar ik mag dan nog steeds kletsen met wie ik wil. Ongepast vind ik het in elk geval niet.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
14-08-2019 14:46
Dat zegt ze toch niet. Jij ziet echt niet in dat dit een doorzichtige versierpoging was van die vent? Bijzonder.
En nee dat is voor ons allemaal niet te zien
Ook voor TO niet trouwens.
Hij zat er namelijk niet bij
Net als wij niet

En al was het een versierpoging, dan loopt de man in kwestie toch een blauwtje?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou je vriendin wat meer vertrouwen geven. Ze heeft toch werkelijk helemaal geen belangstelling voor andere mannen op romantisch vlak? Ze wisselt puur alleen contactgegevens uit met andere mensen, omdat ze oprecht geïnteresseerd is in mensen in het algemeen en het leuk vindt om in gesprekken ideeën uit te wisselen.
lilalinda schreef:
14-08-2019 13:11
Ik ben het type 'lekker wijf', en ik weet dat mannen met me willen neuken.
Waarom zou ik me anders moeten gedragen, omdat zij een strakke plasser van mij krijgen?
Ik zeg niet dat het zo niet is, maar:

Je-moet-het-maar-over-jezelf-gezegd-krijgen!
:facepalm:
Er zijn er hier een paar die serieus plezier hebben in rel-schoppen.

Wij moeten er echt niet met ons neus opzitten om te weten dat, als we een verhaal horen van een vent die niet weet waar de gate is, iemand tijdens het eten dat hij voor haar (ongevraagd) betaalt, een blik zielige verhalen opentrekt over zijn slechte relatie en als klap op de vuurpijl aandringt op persoonlijke gegevens, dit een versierder eerste klas is.

Ik dacht echt dat jullie verstandiger waren.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
14-08-2019 15:35
Ik zeg niet dat het zo niet is, maar:

Je-moet-het-maar-over-jezelf-gezegd-krijgen!
:facepalm:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik liever dat hoor dan dat ik onzekere vrouwen hoor praten over alles wat niet goed is aan hun lijf

Ik denk ook sommige dagen Nou Sum, daar mag de winterschilder ook wel eens overheen.
En op andere dagen denk ik ook als ik in de spiegel kijk, zo das een lekker wijf
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
14-08-2019 15:46
Er zijn er hier een paar die serieus plezier hebben in rel-schoppen.

Wij moeten er echt niet met ons neus opzitten om te weten dat, als we een verhaal horen van een vent die niet weet waar de gate is, iemand tijdens het eten dat hij voor haar (ongevraagd) betaalt, een blik zielige verhalen opentrekt over zijn slechte relatie en als klap op de vuurpijl aandringt op persoonlijke gegevens, dit een versierder eerste klas is.

Ik dacht echt dat jullie verstandiger waren.
Ik ben zo verstandig dat ik mijn man, die 11 jaar jonger is dan ondertekende, en dus 11 jaar strakker en goddelijker is dan ik blind vertrouw als hij op Schiphol aan de praat raakt met een flirterige jonge vrouw met relatie problemen die het overduidelijk op mijn man voorzien heeft.

Dom?
Misschien
Lekker rustig in mijn hoofd?
100%

Als mijn man vreemd wil gaan heeft hij daar geen sneuneus op Schiphol voor nodig. Dam vindt hij zelf wel een lekkerder exemplaar

Maar tot op heden is hij toch gewoon heel gelukkig met mij

Dus verstandiger?
Ja ik denk dat mijn leven op dat gebied een stuk rustiger is dan iedereen die ervoor kiest zo wantrouwig te zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
14-08-2019 15:35
Ik zeg niet dat het zo niet is, maar:

Je-moet-het-maar-over-jezelf-gezegd-krijgen!
:facepalm:
nou ja, zelfkennis
En wat is er mis met een 'lekker wijf' zijn? Combinatie van 'lekker wijf' en zelfvertrouwen is ideaal hoor, Opent vele deuren
Jeetje, ik zou er niet aan beginnen, zo’n vriendin die nummers achterlaat bij de eerste de beste flirt. En daarna ook nog doet alsof ze de onschuld zelve is. Vooral dat laatste is een red flag. Sterkte TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven