Vriend geeft te duur cadeau

13-08-2019 16:41 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Afgelopen weekend heeft een jongen waarmee ik een paar weken gedatet hebt gevraagd of ik een exclusieve relatie met hem wou, met andere woorden hij wilde dus mijn vriend zijn. Ik zei natuurlijk ja. Ik was zo gelukkig. Daarnaast gaf hij mij een mooi goud kettinkje als blijk van zijn waardering. Het was erg mooi en zag er heel duur uit. En tussen neus en lippen daar kwam ik erachter dat hij meer dan 300 euro er aan uitgegeven had. Ik vind dit echt te veel, zeker omdat wij nog geen seks hebben gehad.
Wat moet ik nu doen?
Ik voel mij erg lullig als ik het zal dragen en zeker omdat ik het geld niet heb om hem een net zo duur cadeau te geven.
En als ik het terug zou geven is hij misschien beledigd.
Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring?
(PS: Ik denk niet dat het een loverboy ding is, ben daar iets te oud voor, daarnaast heeft hij een baan in de ICT dus dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk)
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
13-08-2019 16:52
Ik denk dat het 't effect is van de kristallen. Ik zou er nog een paar bijkopen, want deze vent wil je natuurlijk wél houden.
Ik had inderdaad een kristal om. Dus misschien...
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-08-2019 16:48
Dus als je wel seks zou hebben gehad is het niet te duur?

Met andere woorden betaling Voir verrichte seksuele diensten is oké.?

Dat zou jou dan tot een hoer maken.
:rofl: :rofl: :rofl:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
my god... je bent zo doorzichtig als kristal

ik voorspel :fortune: nog tien achterlijke topics
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
WinterLenteZomerZon schreef:
13-08-2019 16:49
Meestal geven mannen geen cadeuas aan vrouwen waar ze maar oppervlakkig gedatet mee hebben zonder seks.

Het is wel feministisch.
De meeste mannen vragen ook niet of je een exclusieve relatie wilt, na wat oppervlakkig gedate zonder seks.

Voor jou is 300 euro veel geld. Voor hem waarschijnlijk niet. Ik vind het ook niet wereldschokkend ofzo. Gewoon een aardigheidje om te vieren dat je nu zijn vriendinnetje bent. Is toch schattig?

Maar als jij hebt gevoel hebt dat hij nu iets van jou terug verwacht, zou ik het daar met hem over hebben. Dat gevoel is namelijk nooit ok.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
13-08-2019 16:59
my god... je bent zo doorzichtig als kristal

ik voorspel :fortune: nog tien achterlijke topics

We shall see :proud:
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken en ketting houden natuurlijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
WinterLenteZomerZon schreef:
13-08-2019 16:56
Ja, maar hij is een goede man en werkt fulltime, dus ik denk dat hij geen kwaad in de zin heeft. Daarnaast is hij biseksueel, dus niet zo'n macho hetero man. Dus ik denk dat ik hem wel aankan als het misgaat. Maar dankje wel voor de waarschuwing.
Want homo's hebben nooit gewelddadige partners?
Sugar and spice, and everything nice.
WinterLenteZomerZon schreef:
13-08-2019 16:56
Ja, maar hij is een goede man en werkt fulltime, dus ik denk dat hij geen kwaad in de zin heeft. Daarnaast is hij biseksueel, dus niet zo'n macho hetero man. Dus ik denk dat ik hem wel aankan als het misgaat. Maar dankje wel voor de waarschuwing.
:wtf:

ik denk dat hij helemaal niet zo tussen neus en lippen door liet vallen dat het meer van 300 euro kostte. normaal vertel je iemand niet wat een cadeautje heeft gekost, maar hij wilde heel graag dat je dat wel wist. waarom, dat weet je niet. maar geef het wat tijd, dan kom je er vanzelf achter.

ik zou het teruggeven, ik hou er niet van om bij mensen in het krijt te staan. maar goed, ik zou het in de eerste plaats niet eens aangenomen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
13-08-2019 17:05
Want homo's hebben nooit gewelddadige partners?
Goede vraag. Er zijn geen blijfvanmnlijf huizen voor homo's. Is dat een indicatie?
Alle reacties Link kopieren
Als hij een appartement voor je zou kopen dan zou ik het niet raar vinden als je het weigerde. Maar een kettinkje is een fatsoenlijk cadeau. de prijs ergens van zien te achterhalen vind ik dan weer ongepast.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
“Ik vind dit echt te veel, zeker omdat wij nog geen seks hebben gehad.
Wat moet ik nu doen? “

Seks hebben, misschien krijg je wel een auto!

En zonder gekheid: jij hebt hele rare denkbeelden over relaties en ik denk dat viva-amber een heel goed punt heeft. Dat jij dan denkt dat je hem wel aankan als het misgaat omdat hij bi is, is weer zo’n bijzonder denkbeeld.
Als het niet goed voelt ... Geef het ding terug en zeg dat hij het met Kerst cadeau mag geven als jullie dan nog samen zijn.
Hoe kwam je er dan precies achter?

Ik vind het zelf allemaal niet zo schrikbarend, ik ben zelf getrouwd met een man die zoiets ook heel makkelijk zou doen als cadeautje voor verkering krijgen. Gewoon niet zoveel geven om geld en er dus niet bij stilstaan dat zo'n duur cadeau raar over kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
13-08-2019 16:56
Seks hoef je toch niet met het cadeu te verbinden? Ik kan me voorstellen dat je je er een beetje ongemakkelijk bij voelt, maar ik zou er voor nu geen ding van maken. Als hij met cadeautjes blijft overladen zou je er wat van kunnen zeggen, maar nu zou ik het lekker dragen. En dat jij dat niet terug kan/wil doen is jouw probleem niet. Je kan een keer lekker voor hem koken, iets organiseren, etc. En dat hoeft ook geen 300 euro te kosten.
Het probleem is dat to is gelijkwaardig wil terug doen. Zijn beroep en geaardheid maken echt niet uit.

Als het goed zit dan kan je er ook voor kiezen dat het ok is voor nu. Blijkbaar is er toch iets in jou waardoor het niet goed zit.

Inderdaad hij had niet hoeven vertellen wat het kost.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-08-2019 17:56
3.52% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een afknapper.

Cadeaus krijgen vind ik leuk, vooral als het sieraden zijn.

Wat ik niet leuk vind is een man die vraagt of we exclusief kunnen zijn, daarom een cadeautje koopt en tussen neus en lippen door vertelt hoe duur het was.

Je koopt een cadeautje voor me omdat je me blij wil maken. Niet om te pochen (waarom anders vertellen hoe duur het was) en niet om me te kopen vanwege de vermeende exclusiviteit.
Dat wordt op je knieën meid.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
13-08-2019 17:05
Want homo's hebben nooit gewelddadige partners?
Ze is geen homoseksueel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer jij je er niet prettig bij voelt dan geef je het cadeau terug.

het zal vast geen kettinkje geweest zijn.

Ik zou hem terug geven met de mededeling dat dit nog veel te vroeg in de relatie is voor zo'n speciaal cadeau en vragen om deze te bewaren tot een beter tijdstip.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik kom nog even terug op de prijs van het kadootje, en dat zonder seks.

Wie weet wat ga je krijgen als jullie seks hebben gehad! Misschien een auto.
Al geschreven, dus het nieuwe is er af!
Dit is een grapje en helemaal niet om je uit te lachen. Alleen omdat het wat grappig overkwam omdat je het zo benadrukte: zonder seks.

Blijkbaar houdt hij heel veel van je, forceert hij je niet en daar moet je heel blij mee zijn. Veel plezier in jullie relatie.
Alle reacties Link kopieren
Nog iets; hij zegt biseksueel te zijn en jullie hebben nog geen seks gehad.

Ik vermoed dat hij toch meer homoseksueel is, maar dat hij heel graag voor de buitenwereld aan het ideaalbeeld van "trouwen met een vrouw" wil doen. Op deze manier probeert hij goed voor je te zijn en je te binden.

Tijd voor een goed gesprek.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Waarom zoek jij uit hoeveel jouw cadeautje gekost heeft?
Of zei hij dat tussen neus en lippen door?
In beiden gevallen #raar.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
13-08-2019 18:03
Nog iets; hij zegt biseksueel te zijn en jullie hebben nog geen seks gehad.

Ik vermoed dat hij toch meer homoseksueel is, maar dat hij heel graag voor de buitenwereld aan het ideaalbeeld van "trouwen met een vrouw" wil doen. Op deze manier probeert hij goed voor je te zijn en je te binden.

Tijd voor een goed gesprek.
Hij is erg open over zijn seksualiteit, ik heb hem ook in een homobar ontmoet omdat ik ook onzeker ben over mijn seksualiteit. Daarnaast heeft hij al een vriendje gehad. Dus ik denk niet dat hij mij gebruikt voor een 'beard'. Daarnaast is hij best wel een gentleman dus dat verklaart waarom wij nog geen seks hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
13-08-2019 18:06
Waarom zoek jij uit hoeveel jouw cadeautje gekost heeft?
Of zei hij dat tussen neus en lippen door?
In beiden gevallen #raar.
Ik zei dat het er heel erg duur uitzag omdat het uit een doosje kwam van een goed merk. En toen zei die iets over die 300 euro. Ik was best geschokt want dat is het duurste wat iemand mij ooit gegeven had.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
13-08-2019 17:58
Ik kom nog even terug op de prijs van het kadootje, en dat zonder seks.

Wie weet wat ga je krijgen als jullie seks hebben gehad! Misschien een auto.
Al geschreven, dus het nieuwe is er af!
Dit is een grapje en helemaal niet om je uit te lachen. Alleen omdat het wat grappig overkwam omdat je het zo benadrukte: zonder seks.

Blijkbaar houdt hij heel veel van je, forceert hij je niet en daar moet je heel blij mee zijn. Veel plezier in jullie relatie.
Dankje, hij zegt ook dat hij gek op mij is. Mijn vorige vriend gaf mij alleen cadeau's als ik er ook echt wat voor gedaan had, zoals iets seksueels wat hij graag wou of zijn huis opgeruimd had of zo. Daarom vond ik het zo opvallend dat deze jongen mij uit het niets cadeuas geeft.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
13-08-2019 17:40
Wat een afknapper.

Cadeaus krijgen vind ik leuk, vooral als het sieraden zijn.

Wat ik niet leuk vind is een man die vraagt of we exclusief kunnen zijn, daarom een cadeautje koopt en tussen neus en lippen door vertelt hoe duur het was.

Je koopt een cadeautje voor me omdat je me blij wil maken. Niet om te pochen (waarom anders vertellen hoe duur het was) en niet om me te kopen vanwege de vermeende exclusiviteit.
Oh, het was ook mijn schuld ik had het soort van niet zo subtiel gevraagd, Maar ik ben wel blij dat we exclusief zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven