Vriend geeft te duur cadeau

13-08-2019 16:41 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Afgelopen weekend heeft een jongen waarmee ik een paar weken gedatet hebt gevraagd of ik een exclusieve relatie met hem wou, met andere woorden hij wilde dus mijn vriend zijn. Ik zei natuurlijk ja. Ik was zo gelukkig. Daarnaast gaf hij mij een mooi goud kettinkje als blijk van zijn waardering. Het was erg mooi en zag er heel duur uit. En tussen neus en lippen daar kwam ik erachter dat hij meer dan 300 euro er aan uitgegeven had. Ik vind dit echt te veel, zeker omdat wij nog geen seks hebben gehad.
Wat moet ik nu doen?
Ik voel mij erg lullig als ik het zal dragen en zeker omdat ik het geld niet heb om hem een net zo duur cadeau te geven.
En als ik het terug zou geven is hij misschien beledigd.
Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring?
(PS: Ik denk niet dat het een loverboy ding is, ben daar iets te oud voor, daarnaast heeft hij een baan in de ICT dus dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk)
Alle reacties Link kopieren
WinterLenteZomerZon schreef:
13-08-2019 18:11
Hij is erg open over zijn seksualiteit, ik heb hem ook in een homobar ontmoet omdat ik ook onzeker ben over mijn seksualiteit. Daarnaast heeft hij al een vriendje gehad. Dus ik denk niet dat hij mij gebruikt voor een 'beard'. Daarnaast is hij best wel een gentleman dus dat verklaart waarom wij nog geen seks hebben gehad.

Nee, maar hij kan wel worstelen met zijn emoties. Dat hij liever een vrouw en gezinnetje heeft dan een relatie met een man. Jij hebt hem ontmoet in een homobar, je begrijpt zijn biseksualiteit, dus dan is de kans groot dat jij open staat voor een relatie. Sta je ook open voor een open relatie? Kan hij, of jij, bewust kiezen voor een exclusieve lange relatie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
WinterLenteZomerZon schreef:
13-08-2019 18:12
Ik zei dat het er heel erg duur uitzag omdat het uit een doosje kwam van een goed merk. En toen zei die iets over die 300 euro. Ik was best geschokt want dat is het duurste wat iemand mij ooit gegeven had.

TO, dit is niet tussen neus en lippen door, dit is gewoon heel expliciet jou laten weten hoeveel je hem gekost hebt.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
13-08-2019 18:27
Nee, maar hij kan wel worstelen met zijn emoties. Dat hij liever een vrouw en gezinnetje heeft dan een relatie met een man. Jij hebt hem ontmoet in een homobar, je begrijpt zijn biseksualiteit, dus dan is de kans groot dat jij open staat voor een relatie. Sta je ook open voor een open relatie? Kan hij, of jij, bewust kiezen voor een exclusieve lange relatie?
Ik ben daar ook best onzeker over. Ik heb namelijk een foto van zijn ex-vriend gezien en die is vrouwelijker dan mij. Maar hij zij dat hij exclusief met mij wilde, dus geen open-relatie neem ik aan. En hij is zo zelfverzekerd, hij lijkt mij wel de laatste die met zijn emoties worstelt.
Natuurlijk kan het zijn dat hij op deze manier macht wil krijgen over TO

Maar het kan ook gewoon zijn dat het om een man gaat die geld gewoon niet zo boeiend vindt en er niet bij stilstaat dat €300 een hoop geld is en dat hij hiermee een bepaalde boodschap afgeeft.

Zoals ik al zei: toen mijn man en ik elkaar net leerden kennen kocht hij ook wel eens een heel duur cadeau voor me. Ik vond dit ook een beetje too much en heb dit ook met hem besproken en kwam er toen dus achter dat hij daar gewoon totaal niet bij stil had gestaan dat het wel erg duur was.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij verlatingsangst?
Alle reacties Link kopieren
Jij maakt wat mee he TO

Dat hij laat vallen, wat het heeft gekost is wel heel onprettig trouwens
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
13-08-2019 18:43
Heeft hij verlatingsangst?
Heb at nog niet gevraagd. Ik denk het niet. Hij komt niet zo bezitterig over.
Alle reacties Link kopieren
WinterLenteZomerZon schreef:
13-08-2019 18:52
Heb at nog niet gevraagd. Ik denk het niet. Hij komt niet zo bezitterig over.
Okay, lijkt me een goede om uit te sluiten. Verlatingsangst uit zich niet per se bezitterig toch?
Alle reacties Link kopieren
Hij doet “iets in de ICT”. 😏

Als ik me al ergens ‘zorgen’ over zou maken, dan is het hoe zijn biseksualiteit in jullie relatie een rol zal gaan spelen.

Wat betreft de prijs van het cadeau zou ik me niet zo druk maken. Sommige mensen hebben geld en doen er niet zo moeilijk over.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij niet biseksueel is, maar homoseksueel en er nog niet aan toe is om daadwerkelijk zo door het leven te gaan.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
13-08-2019 19:08
Ik denk eerlijk gezegd dat hij niet biseksueel is, maar homoseksueel en er nog niet aan toe is om daadwerkelijk zo door het leven te gaan.
Waaruit leid je dat af?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-08-2019 17:02
Uitmaken en ketting houden natuurlijk.

:HA:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
13-08-2019 19:08
Ik denk eerlijk gezegd dat hij niet biseksueel is, maar homoseksueel en er nog niet aan toe is om daadwerkelijk zo door het leven te gaan.
Of to en deze man en een vriend van hem hebben binnenkort gezellig een trio
Het is niet ook gauw goed hé

Had je liever een sleutelhanger gewild,... gemaakt van een hamer.... :|
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
13-08-2019 20:21
Het is niet ook gauw goed hé

Had je liever een sleutelhanger gewild,... gemaakt van een hamer.... :|
Hahaha!
Toen wij nog in de hofmakingsfase zaten heb ik ook veel cadeautjes, etentjes e.d. gekregen. Ik heb me eigenlijk nooit in de prijs van die dingen verdiept, en gaf zelf ook wel eens iets. Dat staat toch eigenlijk ook los van de rest van de relatie?
Nu kom ik niet eens zo gek vaak op het forum maar zelfs zonder te loepen denk ik 'oh die weer'.

Je maakt inderdaad heel wat mee zeg!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-08-2019 16:50

Je bent echt een goed gelovige te lieve onzekere prooi voor iemand met kwade bedoelingen die jou straks misschien rare dingen laat doen voor dure cadeautjes.

Jij mag voor jezelf opkomen wanneer je je gemanipuleerd voelt. Iemand die daar niet leuk op reageert daar wil jij geen relatie mee.
Precies dit.

Ben jij misschien ook wat onzeker kwa persoon? Te lief en naïef en altijd het positieve over iemand denken?

Ik denk dat deze man alvast bezig is om zich op een bepaalde manier in jouw hoofd te wringen zodat jij echt helemaal verliefd op hem bent en dan met jou kan gaan spelen.
Ik zou gewoon voorzichtig zijn.

Ik heb het zelfde mee gemaakt en ik kreeg alleen maar te horen met kerst en verjaardagen dat het kado die ik hem gaf zou zeggen hoeveel hij waard was en dat ik zou laten zien hoeveel ik van hem hield.

Eerst zei hij nee joh ik hoef geen dure kados en dan zat hij mij een schuldgevoel aan te praten.

Het hoeft natuurlijk niet maar pas gewoon goed op jezelf.
Je zegt wel dat je de leeftijd niet hebt voor loverboy praktijken maar dat hoeft niets te betekenen. Soms ben je een prooi om mee te spelen en te manipuleren ongeacht hoe oud je bent. Ze zien het als een uitdaging.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er meer over in zitten dat hij bi is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven