Contact zus verbroken

13-08-2019 17:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een jaar geen contact met mijn zus. Ze was al sinds kind af aan fysiek agressief, stal geld van mijn ouders, en nu ze volwassen is, is er weibnig veranderd. De druppel was toen ze mij op straat een klap gaf, omdat ik aangaf dat ik het raar vond dat ze haar studie na 10 jaar nog niet had afgemaakt en of dit wel was wat ze wilde.


Het probleem is nu dat ik weer thuis woon. Ik betaal mee aan het huishouden, huur willen ze niet betaald hebben ondanks dat ik het aandrong. Ik woon er nu om te sparen voor een koophuis, zie ander topic. Ik heb een baan, maak schoon, etc. Net een gewone huisgenoot. Mijn zus leeft in een studentenhuis terwijl ze 28 is, laat mijn ouders nog vanalles voor zich betalen en werken wil ze niet. Ook dat vind ik vrij apart en is een reden dat ik geen contact meer wil.


Maar nu ik thuis woon betekent het dat zij er met kerst gewoon zal zijn. Verjaardagen heeft ze tot nu toe gemeden maar met de grote feestdagen kan ik niet om haar heen. Gezien ze agressief is en een kort lontje heeft weet ik dat ze weer drama zal maken. Niet gaan vind ik ook weer zo wat, ik ga niet mijn eigen woning uit omdat zij er is. Ook moet ik dan een kado voor haar kopen, dat zit me ook dwars.


Mijn zus heeft overigens geen ziektes/diagnoses waardoor ze zo is. Ze is gewoon een naar mens.

Wat doe ik?
Sugar and spice, and everything nice.
2019 schreef:
20-08-2019 20:08
Ja hoor.
Dat kun je dan goed verbergen.
Tintelfris schreef:
20-08-2019 20:09
Dat kun je dan goed verbergen.
:facepalm:
2019 schreef:
20-08-2019 20:09
:facepalm:
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
20-08-2019 20:01
Als ouder heb je de taak om er voor te zorgen dat het voor al je kinderen aangenaam toeven is in een veilige omgeving.
Leeftijd heeft daar niks mee te maken.
Zie het al gebeuren dat een sibling mij op mijn kop timmert en mijn ouders niet ingrijpen dat is misschien bij jou de normale gang van zaken maar van een goed ouderschap getuigt het in ieder geval niet..
De laatste keer is zij op straat getimmerd (haar ouders waren daar niet bij maar die moeten blijkbaar nu wel ingrijpen) omdat zij zelf een reeks zeer nare opmerkingen en oordelen richting zus slingerde over haar leven en volhard in haar nare oordelen ook richting haar ouders. Nee dat is geen klappen waard maar gezien TO haar eeuwige gedram over de levens van anderen en wat die allemaal moeten kan ik mij wel voorstellen dat het op het verkeerde moment ook weleens niet goed valt. Als TO een veilige omgeving wil dan kan zij ook zelf eens starten met wat minder treiteren, pesten en stoken want dat is wat zij doet. Zij haalt met haar vervelende gedrag het bloed onder nagels van haar familie vandaan....en maar janken over ouwe koeien en de normen/waarden waar iedereen aan moet voldoen maar waar zij zelf ook niet aan voldoet.
TO is de laatste die moet zeuren over het feit dat anderen voor een veilige omgeving moeten zorgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
20-08-2019 20:28
De laatste keer is zij op straat getimmerd (haar ouders waren daar niet bij maar die moeten blijkbaar nu wel ingrijpen) omdat zij zelf een reeks zeer nare opmerkingen en oordelen richting zus slingerde over haar leven en volhard in haar nare oordelen ook richting haar ouders. Nee dat is geen klappen waard maar gezien TO haar eeuwige gedram over de levens van anderen en wat die allemaal moeten kan ik mij wel voorstellen dat het op het verkeerde moment ook weleens niet goed valt. Als TO een veilige omgeving wil dan kan zij ook zelf eens starten met wat minder treiteren, pesten en stoken want dat is wat zij doet. Zij haalt met haar vervelende gedrag het bloed onder nagels van haar familie vandaan....en maar janken over ouwe koeien en de normen/waarden waar iedereen aan moet voldoen maar waar zij zelf ook niet aan voldoet.
TO is de laatste die moet zeuren over het feit dat anderen voor een veilige omgeving moeten zorgen.
Je vergeet alleen dat to daarvoor al tig keer is belaagd door zus, tot het uit de mond slaan van melktanden aan toe. Dat was zeker ook allemaal haar eigen schuld? Stelselmatige mishandelding doet een hoop met een kind en als ouders dan ook nog hebben gefaald in het beschermen van hun kind tegen dergelijk onheil is dat dubbel zo traumatisch.
En tja dan zou ik wellicht ook niet zo aardig meer zijn tegenover mijn zus. Lees ook nergens dat to bewust aan het treiteren is. Zie het meer als onkunde en onhandigheid zoals zij bepaalde situaties aan pakt. Punt is dat to traumatische gebeurtenissen heeft meegemaakt wat haar gevormd heeft. Meen nog wel meer heftige dingen gelezen te hebben van to in andere topics en daar bovenop dus ook nog autistisch.
Hiermee niet zeggende dat to niks aan te rekenen valt maar het gehak in dit topic gaat veel te ver. En wie is daar precies mee geholpen?
Soms volstaat het om te concluderen dat een situatie complex is en er meerdere factoren zijn die mee kunnen spelen in het gedrag en acties van een persoon. En als gevolg daarvan te besluiten om niet massaal op zo iemand in te hakken en het aan de professionals over te laten.
Alle reacties Link kopieren
TO, je moet nog eens heel goed nadenken. De manier waarop jij over je zus praat en je ouders aanwijst om de problemen "op te lossen" geeft aan dat bij je ouders wonen een tikkende tijdbom is. Je wil bepalen hoe het er aan toegaat , hebt het over "mijn huis", je ouders en je zus moeten doen wat jij zegt of anders.
Dat anders is dwingen, claimen, in augustus al dreigen de kerst te verpesten en een familievete te starten. Onhoudbaar.
Je MOET iets doen aan je denkfouten. Je schrijft dat je wil sparen voor een koophuis maar dat je geen baan kan behouden. Besef wel dat als je ooit in de bijstand komt je dit huis "op moet eten". Huis kwijt en alles voor niets geweest. Zonder vaste baan moet je zonder hypotheek de volledige koopsom in een keer betalen. Dat is zo 1.5 tot 2 ton voor een appartement in de randstad. Hoe lang moet jij bij je ouders wonen voor je dat bij elkaar hebt? twintig jaar? Maak het jezelf en je ouders makkelijk en vraag een uitkering aan, ga iets huren met een huisgenoot ivm de kosten en maak een nieuwe start.
Alle reacties Link kopieren
To is geen 5 meer en inmiddels zelf verantwoordelijk voor haar keuzes. Niet haar ouders en niet haar zus. Je kan vinden dat haar ouders van alles moeten maar of het ook gebeurd is de vraag. TO kan ook voor begeleid wonen gaan en daar een indicatie voor vragen. Lijkt mij helemaal geen slechte zaak want ik betwijfel of zij het alleen gaat redenen. Er ontstaan de hele tijd misverstanden, conflicten en het loopt regelmatig uit op geweld . Het lijkt mij dat getrainde begeleiding daar beter mee om kan gaan dan TO haar ouders daar die haar nu ook, naar haar zeggen, niet beschermen en in haar kindertijd ook al niet. Mensen gaan niet veranderen omdat TO dat zo graag wil.

Mensen hebben nu eenmaal fouten en zwakten en TO doet niets liever dan daar de hele tijd op stampen niet begrijpend dat een ander dan wel eens terug stampt. Het is beter wanneer zij coaching en begeleiding heeft in het dagelijks leven om allerlei verder narigheid te voorkomen. Eén ding kan ik je namelijk garanderen geweld van familie, vrienden en partners blijft haar achtervolgen zolang zij zelf niets aan haar leven veranderd. Er loopt altijd wel ergens een verkeerde rond die het gedrag van TO niet pikt.
viva-amber wijzigde dit bericht op 20-08-2019 21:56
83.68% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tintelfris schreef:
20-08-2019 20:01
Als ouder heb je de taak om er voor te zorgen dat het voor al je kinderen aangenaam toeven is in een veilige omgeving.
Leeftijd heeft daar niks mee te maken.
Zie het al gebeuren dat een sibling mij op mijn kop timmert en mijn ouders niet ingrijpen dat is misschien bij jou de normale gang van zaken maar van een goed ouderschap getuigt het in ieder geval niet..
Punt blijft dat je dat niet gaat veranderen dus dat TO daar eeuwig energie in kan blijven steken maar daar heeft ze alleen zichzelf mee. En dat wil TO toch niet zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven