Is mijn angst onterecht?

13-08-2019 21:40 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel spannend om hier voor het eerst een vraag te stellen. Het is allemaal niet heel erg maar merk dat ik behoefte heb aan feedback. Ik hoor het graag als ik het bondiger moet vertellen.

Een korte achtergrond: Ik ben begin 30 en heb sinds vijf maanden een hele leuke man ontmoet (halverwege de 30). Beide (nog) kinderloos. We wonen circa 50 km bij elkaar vandaan. Nu is het zo dat ik vreselijk onzeker ben; sterker nog, ik heb een gegeneraliseerde angststoornis waarmee een psycholoog mij helpt.

Mijn nieuwe vlam heeft een hele hoop vrienden (waarvan veel ook collega's zijn) en ik voel mij angstig omtrent degene die hij als aantrekkelijk beschouwt. Hij is super eerlijk en vertelt mij alles wat hij denkt dat ik hoor te weten.

Twee maanden terug waren we een keer bij een gelegenheid van zijn werk waarbij een vrouwelijke collega bij ons kwam zitten. We konden met zijn drietjes gezellig kletsen. Zij vertrok iets eerder en gaf aan een keer een biertje te willen drinken.

Later heeft mijn vriend verteld dat hij behoorlijk verliefd op haar is geweest in het verleden maar dat zij na een zoen-poging vanuit hem het contact heeft laten verwateren. Kortom, ze hebben sindsdien nooit meer samen iets gedaan terwijl ze daarvoor wel eens iets ondernamen in vriendschappelijk verband.

Nu heeft mijn vriend haar op de vrijdagmiddagborrel gesproken en zijn ze tot de conclusie gekomen dat het handiger is als ik de afspraak opzet om een keertje met zijn drietjes wat te gaan drinken aangezien mijn vriend en zij nooit tot een echte afspraak komen.

Ik vind haar oprecht aardig en leuk maar voel mij getriggerd in mijn onzekerheid. Ik ben heel bang dat ze elkaar ineens vinden.

Omdat ik aan een angststoornis lijdt kan ik niet altijd inschatten of het gegrond is. Daarom zou ik jullie mening graag horen; moet ik wel een afspraak regelen? Of doe ik er beter aan om het niet te doen?

Moet ik een afspraak opzetten voor ons drie?

Totaal aantal stemmen: 91

Ja (31%)
nee (65%)
anders (4%)
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
14-08-2019 00:21
...en vond de vrouwelijke collega het zo leuk met TO dat ze haar graag nog een keer wil ontmoeten en dus samen iets wil gaan drinken.
Waar lees je dat? Ik zie het niet staan in de OP.
Alle reacties Link kopieren
"Twee maanden geleden waren we een keer bij een gelegenheid van zijn werk waarbij een vrouwelijke collega bij ons kwam zitten. We konden met zijn drietjes gezellig kletsen. Zij vertrok iets eerder en gaf aan een keer een biertje te willen drinken."

Hier dan madamzonderm!
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
14-08-2019 00:55
"Twee maanden geleden waren we een keer bij een gelegenheid van zijn werk waarbij een vrouwelijke collega bij ons kwam zitten. We konden met zijn drietjes gezellig kletsen. Zij vertrok iets eerder en gaf aan een keer een biertje te willen drinken."

Hier dan madamzonderm!
Er staat dat ze een kerr een biertje wil drinken. Er staat niet met wie.

Met to. De vriend van to. Hun beiden.

Alleen dat to de afspraak maar moet regelen omdat vriend van to en zij niet tot een afspraak komen.

To kan natuurlijk ook gewoon een afspraak regelen met de collega en haar op een moment dat vriend niet kan. Meiden onder elkaar. Kijken hoe de collega daar op reageert.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
14-08-2019 00:55
"Twee maanden geleden waren we een keer bij een gelegenheid van zijn werk waarbij een vrouwelijke collega bij ons kwam zitten. We konden met zijn drietjes gezellig kletsen. Zij vertrok iets eerder en gaf aan een keer een biertje te willen drinken."

Hier dan madamzonderm!
Ah. Bedankt dat je noemt waar je het leest. Dat lees ik meer als met zijn drieën; hij erbij. Jij noemt specifiek dat collega iets wil drinken met UitHetNiets. Als collega het zo leuk vond kan zij beter het initiatief nemen denk ik. Als ze al iets 'moeten' gaan drinken. Vind dat niet iets voor UitHetNiets, ook omdat ze niet bij de vrijmibo was en het idee nu van vriend en die collega komt.
Alle reacties Link kopieren
Is ze uit op een trio Misschien? Ziet ze hem niet echt zitten maar jou meer?
Tja je kan er van alles bij bedenken.

Ik zou het in ieder geval niet waarderen als mijn vriend gezellig af zou spreken nadat hij eerst zo verliefd op haar is geweest. En waarom zou hij de behoefte moeten hebben om wat met haar te gaan drinken?

Ik snap je angst wel.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit voor raar iets: "Nu heeft mijn vriend haar op de vrijdagmiddagborrel gesproken en zijn ze tot de conclusie gekomen dat het handiger is als ik de afspraak opzet om een keertje met zijn drietjes wat te gaan drinken aangezien mijn vriend en zij nooit tot een echte afspraak komen. "

Dus jouw vriend en collega bespreken dat jij maar de afspraak moet plannen omdat zij dat niet kunnen? :wtf:

Als je het gezellig vond, kun je nog eens afspreken. Als jij jezelf daarmee onzeker maakt, dan doe je het niet. Als wij allemaal zeggen, 'kan best' maar jij zit vervolgens vol met angsten en ongemak, dan lijkt me dat je beter kunt doen wat jij wil en niet wat wij vinden.

Ik heb 'nee' gestemd. Nieuwe vrienden kunnen best, maar dat hoeven geen mensen te zijn waar hij verliefd op is geweest en waar nooit eerder een vriendschap was.
Ik vind dit überhaupt als een rare situatie klinken.

Daarnaast vind ik het erg vreemd dat als je met iemand aan het daten bent (of beginnende relatie hebt) je je date gaat vertellen 'Ohja, die persoon vind ik aantrekkelijk. Oh, en op die was ik heel erg verliefd een tijd terug."

Dat is toch raar??
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet handig als je nu een afspraak maakt.
Je hebt behoorlijk veel last van je angsten en het gaat je zeker niet helpen om een afspraak te maken met je vriend en die meid, die meid waar jouw vriend zo ontzettend verliefd op is geweest.
Niet doen, je zou je eigen glazen ingooien.
Alle reacties Link kopieren
Laat die meid gewoon helemaal zitten, ook al vind je d’r aardig.
Er zijn teveel triggers, dat is niet goed voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Ojee, nee dit zou ik echt niet leuk vinden, terecht dat je nu onzeker bent. Ik krijg zelf het gevoel dat ze nu wel wat van hem wilt en aangezien ze weet dat hij hartstikke verliefd op haar is geweest, zou ik zeggen nee! En je vriend zou dit ook niet alleen met haar moeten doen, gewoon nee! Als je vriend daar moeilijk over begint te doen, is het voor mij helder en ik hoop voor jou ook en dat je mijn punt snapt. Hij heeft niets en zij heeft niets te zoeken met een biertje te doen. Ik zie de truc! En al helemaal niet jou als derde bij te betrekken terwijl je hun achtergrond weet.
''Geen woorden maar daden''
En jullie hebben 5 maanden? Ik vind dat echt pril voor dit soort shizzle. Ik zou proberen je te richten op jezelf. Leuke plannen maken. Dingen die los zijn van hem. Voor je t weet wordt je hierin gezogen en voel je je afhankelijk, jaloers, onzeker.
Oja en ik zou zelf bedenken wat je wilt, angststoornis of niet. Heb je er geen zin in dan zeg je: sorry piet, ik heb geen zin om jouw date te regelen waar ik mee naar toe mag. Lijkt je t wel leuk dan doe je t wel. Schijt hebben, en bedenken dat hij weg kan gaan, date of geen date met deze vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo moet jij de afspraak regelen want hen lukt het niet? Wat lukt niet?
Heb jij zin om privé af te spreken met een collega van je vriend waar hij heel verliefd op was?
Ja? Doen!
Nee? Niet doen.
Zo simpel.
Voor mij zou het niet hoeven.
Ben jij ook super eerlijk over jou angststoornis? En dan gaat hij jou vertellen wie hij allemaal aantrekkelijk vindt en waar hij een poging heeft gewaagd? Wat een rare situatie.

Ik zou geen afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niets en zeker geen zaken waar je je niet goed bij voelt ook al kun je niet precies uitleggen waarom. Hij wil jou gebruiken omdat zij niet meer 1 op 1 met hem wil afspreken...apart. Hij kan namelijk ook in een groep opstap met collegas's waar zij bij is. Hij hoeft jou niet in te zetten.

Iemand met paranoide schizofrenie kan ook nog steeds echt achtervolgt worden....het ene sluit het ander niet uit. Wat ik bedoel te zeggen is dat het feit dat jij een angstige achtergrond hebt nog niet betekent dat je gevoelens soms niet gewoon heel valide zijn.

Het was zijn vriendin en collega en zij heeft zijn avances afgeslagen en wil nu niet meer afspreken met hem. Ik zou mij niet laten gebruiken om bij haar weer ingang te vinden.

Ik zou tegen hem zeggen: jammer dat die vriendschap met een collega door avanaces is verwaterd. Ik wil er verder geen rol in het weer aanwakkeren van dat contact. Ik zie daar het nut niet van in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De interesse van de collega ligt bij TO en niet bij haar vriend, tenminste dat is wat ik uit de tekst haal. Zonder TO: Collega neemt afstand. Met TO: Collega geeft aan een keertje iets te willen drinken.

Ik denk dat ze het gewoon echt gezellig met je heeft gehad en dat door jouw aanwezigheid ze ook weer met jouw vriend "durft" af te spreken, omdat hij nu bezet is en zijn interesse op die manier in haar is verdwenen. Ik zie er dus geen enkel probleem in om dit op te zetten.

Kans is groot dat ze daarna oppert om een keer met zijn 2-tjes af te spreken ipv met 3 dus zonder vriend.

Misschien bekijk ik de dingen iets te positief, maar zo komt het op mij over.

Wel zou ik vriend vertellen over de angst die het opwekt. Misschien kan hij helpen die weg te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het inderdaad gelezen en het klinkt alsof de vrouw wil afspreken met jou en je vriend. Zij heeft die avances destijds afgeslagen dus zij kan jou gewoon aardig vinden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
14-08-2019 07:51
Ben jij ook super eerlijk over jou angststoornis? En dan gaat hij jou vertellen wie hij allemaal aantrekkelijk vindt en waar hij een poging heeft gewaagd? Wat een rare situatie.

Ik zou geen afspraak maken.
Ik zou verder gaan en hem dumpen.
Alle reacties Link kopieren
hier is geen sprake van angst maar van terechte tegenzin

héél raar van jouw vriend dat hij denkt dat jij zijn eigenhandig verpeste vriendschap met een collega weer aan zou moeten gaan zwengelen...

ik zou door zoiets heel kritisch gaan kijken naar wat voor kul hij nog meer gaat opperen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-08-2019 10:36
Ik heb het inderdaad gelezen en het klinkt alsof de vrouw wil afspreken met jou en je vriend. Zij heeft die avances destijds afgeslagen dus zij kan jou gewoon aardig vinden.
Ja, meer is het niet.
Maar het lijkt wel of men hier niet houdt van simpel en aardig en er allerlei vreemde ideeen op los wil laten.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-08-2019 10:36
Ik heb het inderdaad gelezen en het klinkt alsof de vrouw wil afspreken met jou en je vriend. Zij heeft die avances destijds afgeslagen dus zij kan jou gewoon aardig vinden.
Maar zij kunnen niet het initiatief nemen maar willen wel die afspraak. Dat legt de verantwoordelijkheid niet bij UitHetNiets terwijl ze die verantwoordelijkheid wel bij haar leggen. En dat terwijl ze haar angsten/onzekerheid heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik lees er niet iets heel engs in maar ik zou die afspraak niet gaan plannen. Waarom zou ik met een collega van mijn vriend moeten afspreken waar die ook nog eens heel erg verliefd op is geweest... genoeg andere leuke mensen om mee af te spreken toch?
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
14-08-2019 11:33
Ja, meer is het niet.
Maar het lijkt wel of men hier niet houdt van simpel en aardig en er allerlei vreemde ideeen op los wil laten.
Ik denk eerder dat er genoeg mensen dingen al mee hebben gemaakt. Ik was altijd ontzettend goed gelovig en positief maar ik kan je vertellen dat dat nu niet meer zo is na genoeg ellende.

Ik denk dat de meesten hier haar willen beschermen voor meer narigheid.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
14-08-2019 07:14
Laat die meid gewoon helemaal zitten, ook al vind je d’r aardig.
Er zijn teveel triggers, dat is niet goed voor jou.
Triggers moet je niet vermijden maar juist aangaan. Anders komt er ook nog angst voor triggers Bij en wordt een t alleen maar erger...

Maar ik zou hier ook niet op zitten wachten. De situatie is gewoon raar
TO, dit heeft niks met je angststoornis te maken. Het lijkt wel of je vriend een stoornis heeft, want dit is een hele bizarre situatie.
Niet in meegaan hoor, deze belachelijke voorstellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven