Is mijn angst onterecht?

13-08-2019 21:40 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel spannend om hier voor het eerst een vraag te stellen. Het is allemaal niet heel erg maar merk dat ik behoefte heb aan feedback. Ik hoor het graag als ik het bondiger moet vertellen.

Een korte achtergrond: Ik ben begin 30 en heb sinds vijf maanden een hele leuke man ontmoet (halverwege de 30). Beide (nog) kinderloos. We wonen circa 50 km bij elkaar vandaan. Nu is het zo dat ik vreselijk onzeker ben; sterker nog, ik heb een gegeneraliseerde angststoornis waarmee een psycholoog mij helpt.

Mijn nieuwe vlam heeft een hele hoop vrienden (waarvan veel ook collega's zijn) en ik voel mij angstig omtrent degene die hij als aantrekkelijk beschouwt. Hij is super eerlijk en vertelt mij alles wat hij denkt dat ik hoor te weten.

Twee maanden terug waren we een keer bij een gelegenheid van zijn werk waarbij een vrouwelijke collega bij ons kwam zitten. We konden met zijn drietjes gezellig kletsen. Zij vertrok iets eerder en gaf aan een keer een biertje te willen drinken.

Later heeft mijn vriend verteld dat hij behoorlijk verliefd op haar is geweest in het verleden maar dat zij na een zoen-poging vanuit hem het contact heeft laten verwateren. Kortom, ze hebben sindsdien nooit meer samen iets gedaan terwijl ze daarvoor wel eens iets ondernamen in vriendschappelijk verband.

Nu heeft mijn vriend haar op de vrijdagmiddagborrel gesproken en zijn ze tot de conclusie gekomen dat het handiger is als ik de afspraak opzet om een keertje met zijn drietjes wat te gaan drinken aangezien mijn vriend en zij nooit tot een echte afspraak komen.

Ik vind haar oprecht aardig en leuk maar voel mij getriggerd in mijn onzekerheid. Ik ben heel bang dat ze elkaar ineens vinden.

Omdat ik aan een angststoornis lijdt kan ik niet altijd inschatten of het gegrond is. Daarom zou ik jullie mening graag horen; moet ik wel een afspraak regelen? Of doe ik er beter aan om het niet te doen?

Moet ik een afspraak opzetten voor ons drie?

Totaal aantal stemmen: 91

Ja (31%)
nee (65%)
anders (4%)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een rare situatie. Ik vind het raar dat hij jou zo nodig moet vertellen dat hij verliefd op haar is geweest en ik vind het ook raar dat hij die afspraak met haar niet gewoon afhoudt. Hij is al die tijd niet met haar omgegaan, dus waarom nu opeens weer wel?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezegd dat ik er moeite mee heb. Was geen enkel probleem gelukkig. Ik denk dat dit een soort onhandigheid van alle kanten tegelijk kwam. Ik dacht namelijk eerst dat ze nog met elkaar afspraken en dus heb ik er wel eens naar gevraagd wanneer ze dat biertje dan wilden doen.

Fijn dat jullie je mening deelden.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Sowieso vind ik het raar dat je ineens zonodig 'een biertje moet doen' terwijl je elkaar geregeld op de vrijdagmiddagborrel ziet. En al helemaal dat je óp die vrijdagmiddagborrel tegen elkaar zegt 'goh, het lukt ons nooit om een afspraak te maken' en dan in plaats van de agenda's te pakken de conclusie is dat de vriendin het maar moet regelen. Maar na het laatste bericht van TO lijkt het erop dat ze er beide niet zoveel behoefte aan hadden en dan snijdt het wel weer hout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven