De vriendin van mijn vriend

14-08-2019 17:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben sinds een kleine 2 maanden samen met mijn vriend. Het was niet de dolverliefde start waar ik op had gehoopt (door wat bindingsangst langs mijn kant) maar nu gaat het goed! Op één twijfelpuntje na, namelijk zijn beste vriendin. Ze kennen elkaar nu een jaar en hebben een hele hechte band. Ik heb vanaf de start gezegd dat ik niet de jaloerse vriendin wil zijn die eist dat hij elk contact met haar stopzet. Ik heb namelijk zelf vaak aan de andere kant gestaan waarbij een goede vriendschap stuk liep wanneer de nieuwe vlam mij als een bedreiging zag. Dus dat wil ik zeker niet. Maar hoe meer ik over haar hoor, hoe meer hun onderlinge band me begint te storen. Zo zijn er een paar dingen waar ik toch wat meer moeite mee heb.

- Ze bellen elkaar dagelijks op na hun werk om over hun dag te spreken, de frustraties waar ze tegenaan liepen etc. Ze hangen dan zeker een uur aan de telefoon. Volgens hem is ze een echte vertrouwenspersoon tegen wie hij alles kan zeggen dat hij tegen anderen niet kan. Hierdoor voel ik me een beetje buiten schot gezet. Als ik voorzichtig opwerp dat ik dit toch iets meer vindt voor de partner, zegt hij dat hij haar al langer kent (een jaartje) en het niet erg vind om een hele avond aan de telefoon te hangen (met haar en met mij).

- Ze zien elkaar minstens 2/week, gaan regelmatig lunchen of iets drinken. Ze hebben ook hetzelfde weekendwerk. Hij praat hier vaak pas achteraf over. Natuurlijk hoeft hij niet eerst toestemming te vragen, maar ik vond het toch wat vreemd om ze tijdens mijn werkpauze met 2 over straat te zien lopen, denkende dat hij op zijn werk was.

- Hij heeft ooit gevoelens voor haar gehad maar zij was toen nog niet klaar voor een nieuwe relatie.

Ik verwacht niet dat hij haar laat vallen, maar ik had verwacht dat ze beiden toch wat meer afstand zouden nemen eens er partners in het spel kwamen (zij heeft sinds kort ook een relatie). Ook mijn vriendinnen trekken grote ogen als ik hen vertel hoeveel tijd ze samen spenderen en lijken argwanend. Het doet me allemaal toch wat twijfelen of onze relatie wel goed zit. De manier waarop hij over haar praat geeft me het gevoel dat zij een veel betere match zijn dan wij. De vlakken waarop mijn vriend en ik verschillen komt zij helemaal aan tegemoet, verder kan hij geen slecht woord over haar zeggen,...

Ik weet niet of ik me nu aanstel en gewoon onzeker ben over mijn nieuwe relatie, of dat er toch echt wel iets verkeerd zit.
hij wacht tot zij beschikbaar is
Alle reacties Link kopieren
Als het een mannelijke collega en vriend was, zou je er dan moeite mee hebben? Heb je haar al eens ontmoet en hoe ging dat?

Ik denk dat het aan jouw onzekerheid ligt.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Een ex van mij had ook al 10 jaar zo'n goede vriendin. Dag voor haar huwelijk gingen ze met elkaar naar bed en hebben sindsdien een verhouding, ondanks dat zij nog steeds getrouwd is en hij meerdere relaties heeft gehad tussendoor.

Mijn man had ook ineens zo'n goede vriendin maar bleek een affaire te hebben. Daar zijn we uit gekomen maar ik geloof niet meer in beste vrienden van het andere geslacht.
S-Meds schreef:
14-08-2019 17:54
hij wacht tot zij beschikbaar is
Dacht ik ook gelijk na het lezen.
Vriendschap moet kunnen, maar de frequentie is wat aan de hoge kant.

En daarbij had (of heeft wat mij aannemelijk lijkt) hij gevoelens.

En dikke kans dat hij wacht tot ze weer beschikbaar is, hij houdt het contact iig warm..
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 18:01
Reden: Tikfoutjes
1.35% gewijzigd
Rationeel gezien zou ik zeggen dat je er gewoon vertrouwen in moet hebben en dat hij recht heeft op zo'n beste vriendin. Maar ik zou me er ook aan storen, haha! Ik kan dus niet helpen.. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Alles behalve het neuken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (als man) ook zo'n vriendin. En meerdere scharrels gehad die daarover vielen. Toen zij een relatie kreeg ontstond er vanzelf wat meer afstand, ook omdat ik haar nieuwe vriend niet het idee wilde geven dat hij mij als concurrentie moest zien. We kunnen goed met elkaar opschieten en ik vind haar niet onaantrekkelijk, maar daar houdt het voor mij op. Wat mij betreft kan dat dus, maar het is voor iedereen anders.

De scharrels die ik had hebben daar ook iets over gezegd, dat ze het niet vertrouwden. Een vrouw was ervan overtuigd dat ik de nacht met haar had doorgebracht. Er is nooit iets gebeurd en het is ook niet in me opgekomen.

In jouw situatie klinkt het wel bijna zo dat je vriend meer tijd met/aan haar besteedt dan aan jou, dat is wel iets wat je zou kunnen aankaarten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een vriend die ik al 30 jaar ken. Vroeger was hij verliefd op me, maar nu niet meer. En ik val niet op hem. Ooit in een dronken bui gezoend maar verder niks.
Catcats schreef:
14-08-2019 17:58
Een ex van mij had ook al 10 jaar zo'n goede vriendin. Dag voor haar huwelijk gingen ze met elkaar naar bed en hebben sindsdien een verhouding, ondanks dat zij nog steeds getrouwd is en hij meerdere relaties heeft gehad tussendoor.

Mijn man had ook ineens zo'n goede vriendin maar bleek een affaire te hebben. Daar zijn we uit gekomen maar ik geloof niet meer in beste vrienden van het andere geslacht.
Ik geloof hier wel in, maar niet als jij daardoor op nr 2 komt. Jij bent de partner en zou dus ook de vertrouwenspersoon moeten zijn en degene met wie hij 2/3 keer per week date. Iemand vroeg of het een probleem zou zijn als het om een man ging? Voor mij wel. Als mijn man een BFF had waar hij op een frequentie mee om zou gaan die onze relatie in de weg zit zou ik mijn conclusies trekken: hij houdt meer van beste vriend(in) dan van mij en zelfs al is de liefde enkel platonisch, dan ben ik nog van mening dat je partner jou tot prioriteit hoort te maken.
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks een uur met elkaar bellen en minstens 2x per week met elkaar lunchen of iets drinken. Klinkt alsof hij een relatie met haar heeft ipv met jou.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Jij moet beslissen of je zo'n relatie wil. Ik had het al lang afgekapt. Je bent 2de keuze.
Madeliefjees schreef:
14-08-2019 18:42
Dagelijks een uur met elkaar bellen en minstens 2x per week met elkaar lunchen of iets drinken. Klinkt alsof hij een relatie met haar heeft ipv met jou.

Doet 'ie dat ook met z'n andere vrienden, vraag ik me dan af.
Ik zou er geen zin in hebben. Je bent nog maar twee maanden samen dus ik zou de stekker eruit trekken nu het nog niet al te pijnlijk is....en lekker op zoek gaan naar een leuke vent waarbij je wel op 1 staat en je niet continu in je hoofd bezig hoeft te zijn of er wel of niet wat speelt...
Alle reacties Link kopieren
Wel overdreven veel contact wat ze hebben. Samen werken in het weekend, samen de pauzes doorbrengen, iedere dag een uur bellen en dan ook nog samen lunchen twee keer per week. Ze hebben helemaal geen tijd voor anderen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ze kennen elkaar pas een jaar hij was verliefd en nu bff? Ik zou wel even rustig met hem er over praten. Ik bedoel platonische vriendschappen kunnen heb ze ook 1 ken ik al 14 jaar nooit wat gebeurd gaat ook niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een echte vrouwenman, heb meer vriendinnen dan vrienden en vind het ook leuker om met vrouwen te praten dan met mannen (behalve over meer intellectuele onderwerpen).

Ik zou er niets achter zoeken.
makreel schreef:
14-08-2019 17:55
Als het een mannelijke collega en vriend was, zou je er dan moeite mee hebben? Heb je haar al eens ontmoet en hoe ging dat?

Ik denk dat het aan jouw onzekerheid ligt.
Vaak vind ik dit ook bij dit soort topics, maar in dit geval niet. Heel recent heeft hij blijkbaar nog geprobeerd met die vriendin iets op te bouwen. Dat is niet gelukt en nu hebben ze een heel intieme relatie. En dat binnen een jaar. Ik zou er ook het mijne van denken.
Orpheus13 schreef:
14-08-2019 19:23
Ik ben ook een echte vrouwenman, heb meer vriendinnen dan vrienden en vind het ook leuker om met vrouwen te praten dan met mannen (behalve over meer intellectuele onderwerpen).

Ik zou er niets achter zoeken.
Dat bleek al uit je topics.. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof zelf ook in vriendschap tussen mannen en vrouwen, maar zoals iemand al aangaf wil ik als partner dan wel niet op de tweede plaats staan en dat gevoel heb ik soms wel een beetje. Zeker omdat de diepgaande gesprekken die hij met haar wel heeft, niet echt met mij heeft.

Op de vraag of hij met al zijn vrienden zoveel contact heeft: grotendeels wel, afgezien het dagelijks bellen. Ze zijn een hechte klik en praten via whatsapp heel de dag door en zien elkaar minstens wekelijks. Ook zijn doen allemaal dezelfde weekendjob waardoor ze elkaar ook daar zien.
Alle reacties Link kopieren
Hij is gewoon nog steeds verliefd op haar.
Alle reacties Link kopieren
Als hij verliefd op haar was terwijl het nog geen jaar geleden is en ze elkaar constant opzoeken zou ik hem dumpen... Zou hier iig geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
14-08-2019 19:23
Ik ben ook een echte vrouwenman, heb meer vriendinnen dan vrienden en vind het ook leuker om met vrouwen te praten dan met mannen (behalve over meer intellectuele onderwerpen).

Ik zou er niets achter zoeken.
Want vrouwen in jouw omgeving zijn niet intellectueel?

Even totaal off-topic.
Marieke101 schreef:
14-08-2019 19:36
Ik geloof zelf ook in vriendschap tussen mannen en vrouwen, maar zoals iemand al aangaf wil ik als partner dan wel niet op de tweede plaats staan en dat gevoel heb ik soms wel een beetje. Zeker omdat de diepgaande gesprekken die hij met haar wel heeft, niet echt met mij heeft.

Op de vraag of hij met al zijn vrienden zoveel contact heeft: grotendeels wel, afgezien het dagelijks bellen. Ze zijn een hechte klik en praten via whatsapp heel de dag door en zien elkaar minstens wekelijks. Ook zijn doen allemaal dezelfde weekendjob waardoor ze elkaar ook daar zien.
ja ze hebben een relatie, behalve de seks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven