Hoe verder?

15-08-2019 10:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd als mijn vriend en ik ruzie of onenigheid hebben, ben ik degene die uiteindelijk weer toegeeft. Omdat hij het nooit doet, en ik ondanks wat er speelt, hem toch niet kwijt wil.

Maar nu hebben we het volgende probleem.
Ik vertrouw hem soms niet, toen heb ik zijn berichten op messenger bekeken. Ja, dit is fout, maar toch heb ik het gedaan.
Toen vond ik berichten naar een meisje wat ik wat flirterig vond overkomen. Ik heb dit aan hem verteld, dat ik zijn berichten heb bekeken en het wat flirterig vond. Hier reageerde hij redelijk goed op. Het was niet zijn bedoeling om flirterig te zijn en hij zou er op letten.

Paar uur later krijg ik bericht van hem. Of ik een bericht naar dat meisje gestuurd heb.
Nee natuurlijk niet, waarom zou ik. Dus ik vraag hem waarom hij het vraagt.
Toen begon hij ontwijkend te antwoorden. "Gewoon." Na nog 3x dezelfde vraag te stellen, zegt hij "omdat ze begon over flirten".
Ja maar wat dan, over flirten? Geen antwoord.
Hij wil me niet zeggen waarover haar bericht ging. "Er is niks" , zegt hij dan altijd.
Ik vind het jammer dat hij zoiets simpel achterhoudt, waarom wil hij me dit niet zeggen?

Dus toen hij gaan werken was, wou ik toch weer zijn berichten bekijken. Wat blijkt? Hij heeft zijn wachtwoord verandert.
Ik weet dat het fout is om hem te controleren, maar waarom kan hij niet gewoon eerlijk zijn?
In plaats van eerlijk zijn, verandert hij zelfs zijn wachtwoord.
Dit geeft mij het gevoel dat hij iets te verbergen heeft. En om even duidelijk te maken, hij verwacht ook van mij dat hij alles mag zien.
1x heb ik een bericht dat ik gestuurd had naar mijn ex verzwegen, en toen wist hij niet of hij nog verder wou met me, omdat hij niet wist wat ik dan nog allemaal te verbergen had, hij had het gevoel dat er meer speelde en ik het hem niet wou zeggen.
Ben ik nu gek, dat ik denk dat we nu in precies dezelfde situatie zitten maar omgekeerd?

Ik ben toen door het stof gegaan voor hem, hem op het hart gedrukt dat er echt niets was, hem alles getoond.
Wat doet hij? Hij probeert nog meer alles te verbergen, en zegt dat hij helemaal niks heeft misdaan.

Eigenlijk is dit voor mij de druppel. Ik wil deze keer niet toegeven, omdat ik het belangrijk vind dat hij gewoon eerlijk is.
Overdrijf ik nu hier in?
Alle reacties Link kopieren
ah toe, gun jezelf een leukere vent
Dump deze
Alle reacties Link kopieren
klinkt niet als dat jullie bij elkaar blijven, wederzijds is er geen vertrouwen. Wil je wel samen blijven zullen jullie of van elkaar moeten respecteren dat je niet alles ziet en weet of helemaal open kaart spelen.
Alle reacties Link kopieren
vind je jezelf niet een beetje te oud voor dit gedrag?

jullie maken ruzie, jij geeft toe... je vertrouwt hem niet en gaat controleren

ga werken aan jezelf en zoek dan pas iemand uit waar je beter mee uit de voeten kan
Lorem Ipsum
Wat lijken veel topics toch op elkaar. Allemaal vrouwen zonder zelfrespect en met een verstoord moreel kompas.

Nee, jij bent niet gek. Ja, deze situatie is precies gelijk. Ja, jij hebt recht op privacy, net als hij. Ja, uitmaken is een goed idee.
Ja, hij heeft wat te verbergen.

Dat je hier zin in hebt zeg.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk. Ik zou niet toegeven. Ik zou sowieso de relatie heroverwegen als we regelmatig heftige ruzies hadden, hij nooit zijn aandeel ziet en ik ondanks alles hou ik toch van hem zou denken. En dan zou onduidelijkheid en wantrouwen daar nog bovenop komen? Nee bedankt. Ik gun je een relatie waarin je je lekker voelt en die gelijkwaardig is. Met samen het goed maken als er ruzie is en zonder wantrouwen. Ik denk dat je daarvoor een andere relatie moet hebben, dus ik zou deze verbreken.
ikBedoelHetGoed schreef:
15-08-2019 10:55
Wat lijken veel topics toch op elkaar. Allemaal vrouwen zonder zelfrespect en met een verstoord moreel kompas.
Nou idd zeg wat is dat steeds. Ook dat overgeanalyseer en iemand maar eindeloos proberen te snappen, begrijpen en dat gepaart met schuldgevoel en denken dat je zelf gek bent.

Het enige wat telt is: accepteer IK dit? Ja of nee en daarnaar handelen.
Alle reacties Link kopieren
Heei ik snap dat de situatie best lastig is, uitmaken kan iedereen makkelijk zeggen maar je hebt natuurlijk wel wat met deze vent opgebouwd en snap dat je dat niet zomaar wilt opgeven. Maar er is duidelijk geen vertrouwen wederzijds en dat is geen goede relatie.

Mijn tip confronteer hem hiermee zeg dat je het gevoel hebt dat hij iets achterhoudt en dat jullie elkaar niet vertrouwen. Misschien werkt het en komen jullie er sterk uit, als het niet werkt dan weet je het ook en lijkt me dat een goede reden om het toch uit te maken. Want meid dan verdien je echt beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je wel heel gemakkelijk doet over het schenden van zijn privacy.
Het is zijn goed recht om zijn wachtwoord te wijzigen. Zou ik ook doen. En dan helemaal hem opleggen dat hij niet "wat flirterig" mag gaan doen. Jij bent degene die hier fout zit.

In het verleden zat hij dus fout en jij hebt dat geaccepteerd (wat ik nooit zou doen). Dat wil niet zeggen dat omdat hij dat ook heeft gedaan, jij dat nu ook kan doen.
Alle reacties Link kopieren
De verhoudingen waren al duidelijk aan het worden toen jij door het stof moest vanwege dat bericht. Hoezo door het stof? Dat bericht was onschuldig en dat had hij maar gewoon aan te nemen. Hij is er inmiddels aan gewend dat hij altijd aan het langste eind trekt en voor hem kruipt als hij je iets verwijt, hoe onterecht ook, en dat jij je schikt naar wat hij wil. Dat krijg je er niet zomaar weer uit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
15-08-2019 11:16
Ik vind dat je wel heel gemakkelijk doet over het schenden van zijn privacy.
Het is zijn goed recht om zijn wachtwoord te wijzigen. Zou ik ook doen. En dan helemaal hem opleggen dat hij niet "wat flirterig" mag gaan doen. Jij bent degene die hier fout zit.

In het verleden zat hij dus fout en jij hebt dat geaccepteerd (wat ik nooit zou doen). Dat wil niet zeggen dat omdat hij dat ook heeft gedaan, jij dat nu ook kan doen.
Zijn standpunt was blijkbaar dat je je bij elkaar mag bemoeien met wat voor berichtjes je stuurt en de ander ter verantwoording mag roepen. Als hij zo op zijn privacy gesteld was, had hij de hare destijds ook wat meer moeten respecteren. Dit is een toon die hij zelf heeft gezet. Ik vind het onzin dat dat er nu dan opeens niks mee te maken heeft. Dat is wel heel erg in zijn voordeel beredeneerd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Als je wil bereiken dat hij gewoon eerlijk is: dat gaat je niet lukken.
Als je er een punt achter zet omdat je zo niet verder wil: dat kan wel.
Maar je wil hem ondanks alles toch niet kwijt?
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
15-08-2019 10:55
Wat lijken veel topics toch op elkaar. Allemaal vrouwen zonder zelfrespect en met een verstoord moreel kompas.

Nee, jij bent niet gek. Ja, deze situatie is precies gelijk. Ja, jij hebt recht op privacy, net als hij. Ja, uitmaken is een goed idee.

:high5: Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
15-08-2019 11:19
Zijn standpunt was blijkbaar dat je je bij elkaar mag bemoeien met wat voor berichtjes je stuurt en de ander ter verantwoording mag roepen. Als hij zo op zijn privacy gesteld was, had hij de hare destijds ook wat meer moeten respecteren. Dit is een toon die hij zelf heeft gezet. Ik vind het onzin dat dat er nu dan opeens niks mee te maken heeft. Dat is wel heel erg in zijn voordeel beredeneerd.
Als dat de toon is dan kan ze hem gewoon vragen om het te laten zien. En niet stiekem achter zijn rug om. Stiekem achter iemands rug om is nooit oke.
Maar ik had het sowieso van hem ook niet geaccepteerd. Ik ga niet verantwoording afleggen voor wat ik naar een ex stuur. Of je vertrouwt me of niet. Zo niet... daar is het gat van de deur...

Heb ooit eens zo een controlerende ex gehad. Dat maakt de relatie er niet leuker op. Nooit meer laat ik toe dat iemand zonder toestemming in mijn telefoon of messenger of wat dan ook kijkt. En ik heb echt helemaal niks te verbergen. Maar mij stiekem controleren is exit.
Alle reacties Link kopieren
oh jeeee, even loepen
TO heeft een kind en is ondertussen tegen de 30
Ik dacht dat het om een meisje van 19 ging met een eerste verkering

Kom op TO! dumpen die gast!!!!!
Mijn ex zei mij ook dat hij af en toe mijn mobiel wilde controleren. Ik zei dat dat goed was, maar dan wilde ik ook zijn mobiel controleren. Toen zag hij er toch maar vanaf..
Alle reacties Link kopieren
Accepteren en ophouden met zeiken of wegwezen.
Dat zijn jouw keuzes.

Ik raad aan om eens volwassen te worden en dus weg te gaan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven