Wandelvakantie met een ex-vriendin

15-08-2019 22:22 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie loopt lekker. We zijn net terug van twee weken zeilvakantie. Het was best intens, spannend, maar zeker de moeite waard. We hebben het samen heel fijn gehad. Nu na een week is mijn vriend weer een paar dagen op pad, wandelen in de bergen. Hij heeft eerder wel gevraagd of ik mee wilde. Maar afzien in de bergen is echt niet mijn ding. Bovendien vind ik het te duur (en dus niet leuk genoeg) Hij is dus nu zonder mij vertrokken en wandelt nu een paar dagen alleen met een ex-vriendin.

Het is niet zijn ex-vrouw, maar een vriendin van voor zijn huwelijk. Vandaag is hij dus vertrokken en gaat wandelen met haar. Ze trekken van hut naar hut. Een mooie ervaring zegt hij. Het zal wel. Normaal gaan er meer mensen mee, maar dit jaar kon niemand mee en ik wilde niet.
Hij wilde zelf ook niet alleen met haar gaan, dat voelde niet echt lekker, maar heeft uiteindelijk besloten toch maar wel te gaan.

Lang verhaal kort, mijn vriend is dus nu in het buitenland aan het wandelen met een ex vriendin en dat zit me toch niet helemaal lekker. Rationeel weet ik dat er niets aan de hand is, maar gevoelsmatig heb ik er echt moeite mee, blijkt nu.
Wat vinden jullie van deze situatie??
Ik vind dat je aan het piepen bent om niks.
Je kon mee, je mocht mee maar je wilde niet. Of vertrouw je je vriend niet?
Zou niet passen in mijn relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een vakantie echt alleen leuk, met de man waar ik van houd. Met een vriendin houd ik het net een weekendje vol. Dus zou mijn keus niet zijn.
Nee, dat zou ik echt niet oké vinden.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
15-08-2019 22:24
Ik vind dat je aan het piepen bent om niks.
Je kon mee, je mocht mee maar je wilde niet. Of vertrouw je je vriend niet?
Ik dacht dat ik wel ruimdenkend was, maar merk nu dat ik het eigenlijk niet echt trek, dat mijn vriend met een ex aan het wandelen is. Heel bekrompen en ik schaam me er wel een beetje voor dat ik niet zo modern en ruimhartig kan zijn.
Waarom heb je er nu moeite mee?
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:36
Ik dacht dat ik wel ruimdenkend was, maar merk nu dat ik het eigenlijk niet echt trek, dat mijn vriend met een ex aan het wandelen is. Heel bekrompen en ik schaam me er wel een beetje voor dat ik niet zo modern en ruimhartig kan zijn.
Je hoeft niet ruimdenkend te zijn hoor, je voelt wat je voelt
En daar kun je van balen
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen wandelen. Je zeurt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het zelf niet zo gepland dus. En hij wil echt graag die wandeling doen.
Ik denk dat dit wel iets is wat je hem mag gunnen, zelfs met de ex-vriendin. Zij is dus ook een echte wandelaar?
Ik heb je even geloept. Hij was 25 jaar getrouwd en sinds een ruim half jaar officieel met jou in een relatie. En deze dame stamt dus nog van voor het 25 jarig huwelijk. En jij maakt je bezorgd?

Verder houdt je vriend niet van kussen en knuffelen, schrijf je, dus wat zou er mis kunnen gaan?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 22:35
Ik vind een vakantie echt alleen leuk, met de man waar ik van houd. Met een vriendin houd ik het net een weekendje vol. Dus zou mijn keus niet zijn.
Dat speelt ook mee, waarom wil hij niet iets anders leuks doen met mij. Nee, hij kiest ervoor iets te doen wat hij leuk vind, dan maar met een andere vrouw. Terwijl wij al twee weken gedaan hebben wat hij ook erg leuk vindt, namelijk zeezeilen. Ben ik wel mee geweest.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:39
Dat speelt ook mee, waarom wil hij niet iets anders leuks doen met mij. Nee, hij kiest ervoor iets te doen wat hij leuk vind, dan maar met een andere vrouw. Terwijl wij al twee weken gedaan hebben wat hij ook erg leuk vindt, namelijk zeezeilen. Ben ik wel mee geweest.
Klinkt niet leuk, behoorlijk egocentrisch
Is hij vaker zo??
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:39
Dat speelt ook mee, waarom wil hij niet iets anders leuks doen met mij. Nee, hij kiest ervoor iets te doen wat hij leuk vind, dan maar met een andere vrouw. Terwijl wij al twee weken gedaan hebben wat hij ook erg leuk vindt, namelijk zeezeilen. Ben ik wel mee geweest.
Je had de kans om mee te gaan en je wilde niet.
En het is niet zo van:”dan maar met een andere vrouw”. De persoon in kwestie is toevallig een vrouw.
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:39
Dat speelt ook mee, waarom wil hij niet iets anders leuks doen met mij. Nee, hij kiest ervoor iets te doen wat hij leuk vind, dan maar met een andere vrouw. Terwijl wij al twee weken gedaan hebben wat hij ook erg leuk vindt, namelijk zeezeilen. Ben ik wel mee geweest.
Misschien heeft hij zichzelf weggecijferd in zijn 25 jarig huwelijk en vindt hij het nu tijd om te doen wat híj leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
15-08-2019 22:42
Misschien heeft hij zichzelf weggecijferd in zijn 25 jarig huwelijk en vindt hij het nu tijd om te doen wat híj leuk vindt.
had hij een jaartje langer vrijgezel moeten blijven
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
15-08-2019 22:39
Ik heb je even geloept. Hij was 25 jaar getrouwd en sinds een ruim half jaar officieel met jou in een relatie. En deze dame stamt dus nog van voor het 25 jarig huwelijk. En jij maakt je bezorgd?

Verder houdt je vriend niet van kussen en knuffelen, schrijf je, dus wat zou er mis kunnen gaan?

Wat dat kussen betreft, heeft hij wel vorderingen gemaakt. Wat knuffelen betreft, wat minder.
Maar wat zou er mis kunnen gaan? Nou dat hij misschien helemaal zijn eigen gang gaat en ik een soort (aangenaam) aanhangsel ben. Hij is geen botte lul, begrijp me goed. Maar soms, nu dus, krijg ik het gevoel dat het toch voornamelijk om hem en zijn beleving draait.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
15-08-2019 22:42
Je had de kans om mee te gaan en je wilde niet.
En het is niet zo van:”dan maar met een andere vrouw”. De persoon in kwestie is toevallig een vrouw.
hij kiest wel heel bewust een vakantie waar TO niet mee wil, na een vakantie die hij ook al uitkoos
Hij wist dat zij niet mee zou willen
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:39
Dat speelt ook mee, waarom wil hij niet iets anders leuks doen met mij. Nee, hij kiest ervoor iets te doen wat hij leuk vind, dan maar met een andere vrouw. Terwijl wij al twee weken gedaan hebben wat hij ook erg leuk vindt, namelijk zeezeilen. Ben ik wel mee geweest.
Dan klinkt het al anders. Hij doet dus wat hij leuk vindt.
Maar voor de rest gaat het heel goed?
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:36
Ik dacht dat ik wel ruimdenkend was, maar merk nu dat ik het eigenlijk niet echt trek, dat mijn vriend met een ex aan het wandelen is. Heel bekrompen en ik schaam me er wel een beetje voor dat ik niet zo modern en ruimhartig kan zijn.
Och we komen er allemaal vroeg of laat wel eens achter dat we niet zo ruimdenkend zijn als we dachten, toch onbewust discrimineren of andere dingen doen of denken die niet maatschappelijk verantwoord zijn. Weet je dan voor de volgende keer. En verder kun je er nu toch niets meer aan doen, zij lopen ergens op een bergpad (nou ja nu zitten ze uitgeput in een hutje ergens te bedenken dat de conditie toch minder is dan ruim 25 jaar geleden. En willen ze alleen maar slapen) en jij bent hier. Ga gewoon dingen doen die hij niet leuk vindt om mee te doen, en je overleeft de dagen wel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:44
Wat dat kussen betreft, heeft hij wel vorderingen gemaakt. Wat knuffelen betreft, wat minder.
Maar wat zou er mis kunnen gaan? Nou dat hij misschien helemaal zijn eigen gang gaat en ik een soort (aangenaam) aanhangsel ben. Hij is geen botte lul, begrijp me goed. Maar soms, nu dus, krijg ik het gevoel dat het toch voornamelijk om hem en zijn beleving draait.
oja dat klinkt al anders, besteed deze dagen dus aan bedenken wat jij allemaal in je leven nog wil doen, en kijk dan hoe hij daar tegenover staat, in een goed gesprek als hij terug is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
lilalinda schreef:
15-08-2019 22:45
hij kiest wel heel bewust een vakantie waar TO niet mee wil, na een vakantie die hij ook al uitkoos
Hij wist dat zij niet mee zou willen
Zo lees ik dat helemaal niet.

Zoals ik het lees;
TO + vriend hebben samen een leuke vakantie gehad. (Hij vind zeezeilen idd leuk.)
Vriend van TO gaat wel vaker op wandelvakantie. TO is meerdere malen meegevraagd. Normaal gaan er meer mensen mee.
TO heeft zelf aanbod afgeslagen, want: niet leuk.
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 22:51
Reden: Aangepast
5.05% gewijzigd
Ik quote mezelf weer eens. Verwijderd.
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 22:52
Reden: Dubbel
89.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En zoek voor jullie volgende uitstapje of vakantie alvast iets uit wat jij leuk vindt.
Dat geeft ook wat troost.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 22:40
Klinkt niet leuk, behoorlijk egocentrisch
Is hij vaker zo??
Hij kan heel ruimdenkend en enorm attent zijn. Maar op sommige gebieden vind ik hem inderdaad echt wel "egoïst". Nu effe geen voorbeelden. Maar het gaat mij nu om deze issue van het wandelen met een ex.
Hij had de rest van de week ook helemaal geen tijd meer om af te spreken...en daarna op reis. Dat steekt me ook wel. Kon hij echt nergens in zijn agenda tijd vrijmaken om mij nog voor vertrek een keertje te zien???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven