Gierige vrienden

16-08-2019 17:23 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
chocodream wijzigde dit bericht op 23-02-2021 22:48
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een topic vol met gierige acties: geld-recht/gierige-acties-deel-x/list_messages/447564
Alleen nog op de koffie gaan? En zeker niks meer voorschieten en zelf wel op eigen kosten dingen in huis halen.
Ze klinken echt aso als het om geld gaat.
Gewoon zelf een tikkie sturen, probleem opgelost!
Oh jakkie, wat een afknapper!
Alle reacties Link kopieren
Niet meer samen eten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat een afknapper.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Andere vrienden zoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het zou voor mij echt een afknapper zijn. Het enige geldige excuus voor dergelijk gedrag is dat ze heel weinig geld hebben.

Maar kom op, je helpt een hele dag mee en moet dan nog je eigen maaltje gaan betalen? Ze hadden ook friet of iets dergelijks kunnen halen als het allemaal te duur zou worden. Het gaat niet eens om “voor wat hoort wat”, maar gewoon voorkomend willen zijn naar je medemens.

Zijn het aardige mensen? Dan zou ik ter sprake brengen dat je er moeite mee hebt dat het zo gaat. En als het niet zoveel uitmaakt zou ik voortaan een eigen lunchpakket meebrengen en alles tot op de laatste cent uitrekenen.
Als ik voor ze in huis bezig was, had ik op een gegeven moment echt toch wel gezegd zin in een broodje te hebben. Als ze dat niet hadden gehad, was ik gewoon naar huis gegaan. Ga niet een hele dag zitten zonder eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ooit 20 jaar (!!) uitgehouden met zulke 'vrienden' en daarna pas met ze gebroken. Had ik 19 jaar eerder moeten doen. Wat een ergernis elke keer weer.
Als iemand zo arm is als een luis vind ik het niet erg maar deze lui hebben zoveel poen en ik wilde er niet meer mee geconfronteerd worden. Ik haat schriepers.
Niet meer langs gaan?! Je krijgt een uitnodiging en dan zeg je 'Nee, bedankt.'
Alle reacties Link kopieren
Jemog. Wat slecht... zou een tikkie sturen met je tarief qua klussen... eat that!
Alle reacties Link kopieren
Heb je er weleens iets van gezegd? Dat je vraagt hoe laat jullie lunchen als je daar de hele dag komt helpen. En dat als ze dan zeggen dat je zelf moet betalen, dat je dan noemt dat jij daar bent om hun te helpen en dat je het gierig vindt als je dan zelf je eten moet betalen.

Dus ik zou er of iets van zeggen of als je dat niet kan/wil dan zou ik gewoon contact op een laag pitje zetten. Zijn ze verder wel leuk?
Oh wauw dit vind ik idd ook wel erg gierig, heel ongastvrij ook! Ik haal altijd eten in huis voor bezoek, zeker als ook weet dat ze drank x of koek y graag lusten. Mee eten kan altijd spontaan -winkelcentrum om de hoek-, maar zeker als ik ze ervoor thuis uitnodig, dan heb ik het in huis en peil wat men graag lust. Ik zou me kapot schamen dan achteraf geld te vragen voor het eten! Toren ik student was deden we dat wel eens, maar dan zeiden we zoiets van tevoren en deelde men het bedrag uit begrip voor de 'meer maand dan geld situatie'. Ik nam dan uit liefde ook wel eens zelf lunch mee voor m'n krap bij kas vrienden én andersom!

Bij uit eten gaan betaal ik altijd een deel om eerlijk te zijn, en al mijn vrienden vinden dat normaal eigenlijk. Dan spreken we af uit eten te gaan en splitten we het bedrag door het aantal personen, ook als we spontaan uit eten gaan. Dit is toch een stuk duurder dan thuis eten bij iemand. Alleen als vrienden hebben geklust bij ons of wij bij hen wordt er altijd voor de afhaal/uit eten betaald als dank, dit is nooit een issue geweest en wordt ook niet expliciet besproken, zo gaat het gewoon en vinden we blijkbaar allemaal normaal. Dus daar kan ik nog inkomen, maar dat te weinig splitten terwijl ze de bon hebben is ronduit aso vind ik, zeker omdat ze thuis ook al zo krenterig zijn zou dat mij ook gestoken hebben. Die keer zou ik zeker nog bespreken, als ze over de brug komen zou ik alleen nog langsgaan voor koffie en ze ook alleen voor koffie bij mij vragen. Als ze zouden zeiken over "maar jij had een duurder drankje/broodje" of "nee hoor het klopte dit was ons deel en de bon is weg oeps..." dan zou ik spontaan alleen nog een belvriendin worden, of geen vriendin. Van zulke mensen krijg ik namelijk geen energie om samen gezellig mee af te spreken
Alle reacties Link kopieren
Echt heel irritant. Ik had ook zo'n vriend in onze vriendengroep. Wij hebben uiteindelijk het contact met hem verbroken omdat hij niet terug betaalde en mega gierig was.
Wow...nog nooit iets van gezegd door jou?

Voor resterende bedrag wat ze te weinig betaald hadden zou ik zeker wat van zeggen. En verder niet meer voorschieten, hun ook geen lunches meer geven, dan maar buiten etenstijd om af spreken.

En werkelijk een hele dag klussen op 1 taartje, dat zou ik fysiek niet eens trekken, dus zou 13 uur gezegd hebben bij geen lunch krijgen, ik ga thuis eten tot een volgende keer..
Zo, echt gierig indd.... dat zijn geen vrienden... hooguit vage kenissen. Zsm ontvrienden, je 'staat' zelf heel anders in het leven.
Dit gaat niet veranderen.... lijkt mij
Op en weer door
:woa:
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
16-08-2019 17:29
Gewoon zelf een tikkie sturen, probleem opgelost!

Dit. En er duidelijk bij vermelden dat jij ook altijd netjes betaald en er dus vanuit gaat dat zij dat nu dus ok zulke doen.
Plus als zij bij jou komen ook alles zo doorberekenen. Doen zij ook.

En idd njet meer met hun lunchen en of langsgaan met eten. Belachelijk dat als zij langs super gaan en jij dag helpt zij de lunch dan niet betalen. Brrrr
En in plaats van dat je je mond open trekt open je maar een topic op het forum? Dat snap ik dan weer niet.
Zoiets overkomt mij maar één keer bij een zelfde persoon. Daarna ben ik daar alert op en betaal niets meer voor diegene en als het dan niet van de andere kant terug komt dan ben ik er klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-08-2019 18:29
Zoiets overkomt mij maar één keer bij een zelfde persoon. Daarna ben ik daar alert op en betaal niets meer voor diegene en als het dan niet van de andere kant terug komt dan ben ik er klaar mee.
Eens met RB. En dan al helemaal als je daar de hele dag gratis aan het helpen bent.
Alle reacties Link kopieren
Chocodream schreef:
16-08-2019 17:23
Nu gebeurde het echter dat ik die hele dag enkel een stukje taart heb gehad. Verder hadden ze niets in huis voor gasten, ondanks dat ik vanaf eind van de ochtend tot 's avonds bij hun was (hun uitnodiging was ook om een hele dag te komen dus). Ik ben er met een rammelende maag vertrokken.
En wat hebben ze zelf gegeten?
Hebben zij ook alleen maar taart gehad?
Sorry maar hierdoor klinkt het raar.
Verder inderdaad 'mond open doen ipv topic openen' lijkt mij handiger voor jou als oplossing.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Wat een gekkigheid. Als je voor vrienden niet eens een keer wat geld over hebt... Zeker als jij bij ze kom5 klussen .

Wij had de ooit een vriendin in de groep die ook zo was. Als ze eens een keer een rondje te veel had gegeven stuurde ze een tikkie, ze wilde altijd alles voor zichzelf betalen en ging helemaal met de bon uitrekenen hoeveel haar eten gekost had. Als zij reed als we ergens heen gingen benzinegeld vragen etc.

We hebben haar geëlimineerd. Waren er wel klaar mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven