Schrik ik af?

16-08-2019 22:22 66 berichten
Hey all,

Ik heb momenteel denk ik een beetje last van een quarterlife crisis. Ben een beetje bang dat ik in het leven ga falen ten opzichte van mijn doelstellingen etc en kan mij daar af en toe enorm over panieken. Daardoor ga ik over dingen nadenken, zo ook over het onderstaande:

Reeds had ik een gesprek met mijn moeder wat eindige in een meningsverschil..
Zij vindt namelijk dat ik als forever single mannen afschrik met mijn materiële uitstraling.

Ik houd van mooie dingen en als ik koop, koop ik graag relatief duurdere en kwalitatieve / duurzame dingen die jaren meegaan.
Nu heb ik bijvoorbeeld één sieraad met een echte diamant en verder geen andere sieraden, waarvoor ik heb gespaard. (ik koop liever 1 echte dan allemaal verschillende zirkonia's i.v.m het waardebehoud). Zij zegt met dat soort sieraden, schrik je een man af, "dan ben je een dure vrouw" etc. Een ander voorbeeld is dat ik een lease auto mag rijden van mijn werkgever en zij zegt neem maar geen audi, bmw, mercedes etc. omdat dat mannen ook afschrikt (verwende bitchen uitstraling vanwege mijn relatieve jonge leeftijd).

Verder werd het gesprek niet veel vriendelijker en kwam het erop neer dat:
- de man niet mij kan "betalen" nooit op mij zal vallen
- de man nwel op jou valt, dat zal doen vanwege jouw comfortabele leven en daarmee zijn voordelen.

Ik weet niet hoe jullie hierover denken, maar ik denk dat ik gewoon achter mijn eigen keuzes en leefstijl moet staan en mijzelf niet anders moet voordoen. Dat heeft namelijk geen zin.

* overigens verwacht ik niet dat iemand mij gaat onderhouden. Ik kan dat prima zelf, leven naar je koopkracht.

Van dit soort gesprekken word ik nog meer onzeker en twijfel of ik het allemaal wel goed doe.

Klopt het wat mijn moeder zegt? Schrikt het bovenstaande af?

MANY THANKS
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 22:40
5.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jouw moeder is jaloers op je.
Alle reacties Link kopieren
Hell no. Ik houd ook van kwalitatieve dingen. Koop liever een winterjas van 600 euro waar ik lang mee doe dan dat ik elk jaar naar de H&M moet voor een nieuwe, die niet eens echt mooi is. Dus ik snap je. En ik heb al jaren een vriend.

Nu is een anekdote natuurlijk niet alleszeggend, maar wees gewoon jezelf. Lijkt me ook lastig om in een relatie altijd anders te moeten zijn dan je werkelijk bent, dat houdt toch niemand vol? En als je dan eindelijk de man vindt die zich niet zgn afgeschrikt voelt door jou, dan weet je ook dat je je match gevonden hebt. Kan soms alleen lang duren (net als bij mij.. ik dacht dat ie nooit zou komen). Wees jezelf en wees geduldig en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
De combinatie "eeuwige single" (lijkt me wel meevallen gezien je leeftijd) en "dure smaak" zegt toch juist dat je financieel zelfstandig bent en voor je eigen spullen betaalt?

Hoe dan ook, dit is hoe jij bent en het lijkt me onzin dat je dat moet gaan aanpassen omdat je moeder dat vindt. Als er al mannen zijn die denken zoals zij zegt dat mannen denken dan is dat toch niet het type dat bij jou past.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mannen kan het afschrikken, sommige niet. Ze zijn niet allemaal gelijk hè? Ik hou niet van mensen die materialistisch zijn, zijn er genoeg die er geen probleem mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
Blijf alsjeblieft achter je eigen keuzes staan, de jaren 50 zijn voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zowel jij als je moeder zich niet zo druk moeten maken over hoe je overkomt op anderen. Wees gewoon jezelf. Je wil toch ook dat een mogelijke vriend jou leuk vindt om wie jij bent en niet om als wie jij je voordoet?
Alle reacties Link kopieren
Gezellige moeder heb je. :nope:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik denk dat het onzin is wat je moeder zegt. Een man valt op je of niet. Gaat bij een man in eerste instantie vaak alleen op uiterlijk. Of je verder bij elkaar past, zal pas blijken als je verder in de relatie bent. Maar jouw voorkeur voor dure spullen is nogal irrelevant. Je leeft naar wat je je kunt veroorloven. Ik neem aan dat als er een periode in je leven komt waarin je minder te besteden hebt, je ook echt geen diamanten wil kopen. Dan geef je het uit aan huur, boodschappen, kinderen. Maar op je 25ste lekker doen waar je zin in hebt en de ware Jacob komt vanzelf wel een keer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Diamand......?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Solomio schreef:
16-08-2019 22:28
Gezellige moeder heb je. :nope:

Ze heeft ook wel leuke kanten hoor. Ik vind het alleen erg jammer dat elk gesprek bijna uitloopt tot een kritiekvuur.
Waardoor ik nog meer onzeker word.
Als je een materialistische instelling uitdraagt zal dat wel van invloed zijn op hoe men naar jou kijkt en jou inschat. En ook het soort mensen dat je aantrekt lijkt mij. Als je bijzonder veel of juist weinig geld hebt is dat wel factor. Maar dat kun je ook aan je laars lappen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets tegen kwaliteit en mooie spullen. Waar ik persoonlijk wel moeite mee heb ik mensen die dat graag uitgebreid willen tonen. Bijvoorbeeld van die vreselijk grote merken op shirts. Ook jouw manier van praten over bijvoorbeeld jouw diamant of auto zal mij persoon afstoten. Dat geldt ook voor mijn man. Dat kwaliteit mannen afstoot is natuurlijk onzin van jouw moeder. Ik denk dat het dus vooral gaat om de manier hoe je hier zelf mee omgaat en het uitdraagt naar de omgeving. En dan vind ik persoonlijk diamanten en dure auto's wel erge cliché voorbeelden.
anoniem_389157 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 22:38
9.34% gewijzigd
Misschien zal je niet direct mannen aantrekken die minder materieel zijn ingesteld, maar ik denk niet dat je elke man afschrikt. Tenzij je een afschrikwekkend karakter hebt, maar ook dat is een kwestie van smaak.
En verder denk ik dat je moeder vooral zelf een probleem heeft met jouw levensstijl.
Alle reacties Link kopieren
Je moeder praat onzin. Net zoals dat jij een comfortabel leven hebt zijn er ook zat mannen die dat hebben. Ik neem aan dat jij ook niet direct valt op een sjonnie in de schuldsanering?

Een leuk en fijn leven hebben zo der al te veel stres dat trekt leuke fijne mannen aan.

Je meer of minder voordoen dan dat je bent levert hoe dan ook op de lange termijn problemen op.

En je bent nog hartstikke jong. De meeste vrouwen komen hun toekomstige man pas tegen tussen de 25 en 30 jaar. Dus je hebt nog even als je binnen de gemiddelde wil vallen. Komt vast goed
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan op wat voor mannen je valt. Sommige mannen vinden je misschien een patser, anderen houden juist van vrouwen die luxe weten te waarderen.

Mn broer houdt enorm van luxe maar neemt soms expres de Golf van Mn moeder mee naar een date i.p.v. zn Porsche en laat zijn Rolex bewust thuis. Hij is al lang vrijgezel en klaagt dat hij alleen gold diggers aantrekt. Hij ziet er uit als een patser, terwijl hij die spullen gewoon zelf heel mooi vindt en er oprecht van geniet en er ook hard voor heeft gewerkt.

Het is gewoon een kwestie van met de juiste persoon daten. Iemand met dezelfde interesse, in dit geval in mooie spullen. Die schrik je echt niet af, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je praat wel denigrerend over mannen. Net alsof een man het financieel niet beter kan hebben dan jij en alsof ze alleen je levensstijl en uitgavepatroon belangrijk vinden. Zou jij er moeite mee hebben als je een leuke man ontmoet die een lager inkomen heeft dan jij of die zijn geld aan andere zaken dan materiele dingen spendeert. Je komt nu nogal oppervlakkig over. En daarmee kun je mannen wel afschrikken ja.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
ViveMarie schreef:
16-08-2019 22:32
Ze heeft ook wel leuke kanten hoor. Ik vind het alleen erg jammer dat elk gesprek bijna uitloopt tot een kritiekvuur.
Waardoor ik nog meer onzeker word.
Zeg dat je er genoeg van hebt elke keer dat ze het doet en ga dan weg.

Als ze boos opbelt, hang je op.
SweetFirefly schreef:
16-08-2019 22:40
Je praat wel denigrerend over mannen. Net alsof een man het financieel niet beter kan hebben dan jij en alsof ze alleen je levensstijl en uitgavepatroon belangrijk vinden. Zou jij er moeite mee hebben als je een leuke man ontmoet die een lager inkomen heeft dan jij of die zijn geld aan andere zaken dan materiele dingen spendeert. Je komt nu nogal oppervlakkig over. En daarmee kun je mannen wel afschrikken ja.

uhmm zo is dat niet bedoel. De bovenstaande tekst zijn overigens NIET mijn woorden. Menig mens heeft het leven beter voor elkaar dan ik, dus maak je daar maar geen zorgen over. Enfin, ik val op de man zelf, niet op zijn inkomen, auto of horloge. Want als dat wegvalt, wat blijft er dan nog van hem over als je alleen op het materiële valt. Ik vind het wel belangrijk dat de persoon financieel onafhankelijk is, maar dat zijn vééél mensen.
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 22:46
Reden: missende woorden
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
16-08-2019 22:40
Je praat wel denigrerend over mannen. Net alsof een man het financieel niet beter kan hebben dan jij en alsof ze alleen je levensstijl en uitgavepatroon belangrijk vinden. Zou jij er moeite mee hebben als je een leuke man ontmoet die een lager inkomen heeft dan jij of die zijn geld aan andere zaken dan materiele dingen spendeert. Je komt nu nogal oppervlakkig over. En daarmee kun je mannen wel afschrikken ja.
Lees dat helemaal niet.

Misschien trekt TO's smaak wel een zekere nijd aan bij sommige mensen, zoals haar moeder, en projecteren ze daarom op haar dat ze mannen zou haten.
Alle reacties Link kopieren
Op elk potje past een dekseltje. De mannen die erop afknappen, passen gewoon niet bij jou en daar zou je dan toch geen relatie mee moeten willen.

Ik val qua mannen absoluut niet op uiterlijk vertoon, maar zat vrouwen die dat geweldig vinden. Andersom zijn er vast genoeg mannen die wel op jouw type vrouw vallen.
Waar ben je zo onzeker over dan? Wel echt rot voor je dat je moeder daar helemaal geen oog voor heeft en het nog even wat erger maakt.
Wil je (te) graag een relatie?
Je moeder is een seksist(e). Ik zou haar mening dan ook ver naast me neerleggen als ik jou was.
Zhy schreef:
16-08-2019 22:50
Waar ben je zo onzeker over dan? Wel echt rot voor je dat je moeder daar helemaal geen oog voor heeft en het nog even wat erger maakt.
Wil je (te) graag een relatie?
Of ik wel normaal ben haha
Relatie is welkom. Ik ben niet op jacht, tinder etc.

Het is meer dat dat de norm is en ik voldoe daar niet aan, en ik krijg de vraag waarom dan niet. En ik weet t zelf ook niet.

Verder staan er in 2020 een heleboel bruiloften in mijn agenda van mijn vriendinnen die gaan trouwen (zelfde leeftijd als ik). En ik ben diegene zonder +1 op de gastenlijst tijdens gesprekken. Dat steekt dan wel een beetje.

Ik doe er iig alles aan om een leuk mens en gelukkig te blijven in mijn eentje :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
ViveMarie schreef:
16-08-2019 23:05
Of ik wel normaal ben haha
Relatie is welkom. Ik ben niet op jacht, tinder etc.

Het is meer dat dat de norm is en ik voldoe daar niet aan, en ik krijg de vraag waarom dan niet. En ik weet t zelf ook niet.

Verder staan er in 2020 een heleboel bruiloften in mijn agenda van mijn vriendinnen die gaan trouwen (zelfde leeftijd als ik). En ik ben diegene zonder +1 op de gastenlijst tijdens gesprekken. Dat steekt dan wel een beetje.

Ik doe er iig alles aan om een leuk mens en gelukkig te blijven in mijn eentje :cheer2:
Juist op die huwelijken kun je een leuke man opduikelen! Maak je niet druk dat jij niet alles volgens een “ideaalplaatje” doet, want je komt er vanzelf achter dat dat plaatje niet bestaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven