Zwanger, man komt afspraken over taakverdeling niet na.

22-08-2019 11:50 832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere vrouwen, niet perse naar oordelen van anderen.

Inmiddels ben ik 11 weken zwanger van mijn 1e kind. Mijn man en ik hebben ongeveer hetzelfde inkomen. Voordat ik zwanger werd hebben uitgebreid gesproken over hoe we de taken zouden verdelen etc. Een van de afspraken was dat man vanaf dat ik zwanger was niet meer in het buitenland zou werken en binnen NL max 2 uur reisafstand zou accepteren. Andere afspraak was ook dat we beiden 4 dagen zouden gaan werken.

Inmiddels heeft man aangegeven dat hij 5 dagen blijft werken. In de omgeving waar ik woon moet je helaas nu al de dagen aan de kinderopvang doorgeven. Hierdoor gaat ons kind straks 3 dagen naar de opvang ipv 2 dagen. Daar heb ik mijn inmiddels bij neergelegd. De andere dag komen mijn ouders oppassen bij ons thuis.

Nu heeft man een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden dus 4 uur reistijd per dag, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten. Heb het gegeven voor kennisgeving aangenomen en gedacht kom er later wel op erug.

Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn en 4 dagen werken :cry: schijnbaar niet meer geldig zijn,realiseer ik mij dat ik er straks waarschijnlijk veelal voorsta mijn kind. Ik ga mij heus wel redden, maar gewoon het idee dat we geen afspraken over zijn werk kunnen maken, maakt mij verdrietig.

Ik baal zo! Heb dit bij vriendinnen zien gebeuren en gezworen dat het mij niet zou overkomen, maar het gebeurd schijnbaar toch.

Ik zou graag in contact komen met andere vrouwen 32-36 uur werken en thuis (bijna) alles zelf moeten doen:
Hoe doen jullie dat?
Wat zijn goede tips?
Of hoe maak ik met mijn afspraken waar hij zich aan houdt?

PS hopelijk draait man nog bij of zie ik door hormonen alles negatief in, maar ben liever voorbereid.
Alle reacties Link kopieren
En wat zegt je man als je met je vuist op tafel slaat en hem herinnert aan de afspraken?
Alle reacties Link kopieren
Ehh en hoezo blijft hij 5 dagen werken dan? Ik zou hem gewoon vertellen dat een dag in de week zijn dag wordt. Ik mag toch hopen dat je hier een serieus en dwingend gesprek over aangaat??? Wat een eikel!
Waarom al vanaf de zwangerschap en niet pas vanaf de bevalling?
dus het kind moet 3 dagen naar de opvang waarom is dat erg?
zijn opdracht met de reistijd duurt tot februari dan is het kind er toch nog niet?
waarom zou je alles alleen moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
Calm your titties, dit is hormonenpaniek. Het komt echt allemaal wel goed.
Mijn man werkt op de binnenvaart en is daardoor veel in het buitenland. En ik red me er ook gewoon mee.

Is het geen optie dat je 3 dagen gaat werken? Zou dat je niet meer rust geven?
Wat is er anders erg aan 3 dagen opvang?
anoniem_386079 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 11:55
7.36% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Niet oké wat hij doet. En jij lost het op. Laat hem het oplossen dan. Ik zou het niet kunnen accepteren dat hij zo makkelijk doet over gemaakte afspraken.

En laat die extra opvangdag dan van zijn inkomen afgaan. Al weet ik niet hoe jullie financiën geregeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er toch gewoon om dat man de afspraken (nu al!) niet nakomt?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-08-2019 11:54
Waarom al vanaf de zwangerschap en niet pas vanaf de bevalling?
Ik heb een medische voorgeschiedenis, waardoor het prettig is als man enigzins dingen in huis kan overnemen en/of mee naar medische afspraken kan. E
Caaf-Dracula schreef:
22-08-2019 11:54
Calm your titties, dit is hormonenpaniek. Het komt echt allemaal wel goed.
Mijn man werkt op de binnenvaart en is daardoor veel in het buitenland. En ik red me er ook gewoon mee.

Is het geen optie dat je 3 dagen gaat werken? Zou dat je niet meer rust geven?
Wat is er anders erg aan 3 dagen opvang?
Daar gaat het in beginsel toch niet om? Haar man besluit zich niet aan de afspraken te houden. Zou daar allerminst gecharmeerd van zijn. En zeker zou ik daar niet een dag van mijn werk voor opgeven.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 11:56
Ik heb een medische voorgeschiedenis, waardoor het prettig is als man enigzins dingen in huis kan overnemen en/of mee naar medische afspraken kan. E
en dat kan nu niet?
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
22-08-2019 11:54
Calm your titties, dit is hormonenpaniek. Het komt echt allemaal wel goed.
Mijn man werkt op de binnenvaart en is daardoor veel in het buitenland. En ik red me er ook gewoon mee.

Is het geen optie dat je 3 dagen gaat werken? Zou dat je niet meer rust geven?
Wat is er anders erg aan 3 dagen opvang?
3 dagen opvang is niet erg, maar niet wat we hebben afgesproken. 3 dagen is zeker geen optie, dan moet ik een andere baan zoeken waar ik minder verdien en geen uitdaging heb. Daarom heb ik zo gehamerd op 50/50 verdeling en hij was zeker akkoord.
Alle reacties Link kopieren
hoho, dit Overkomt je niet. Jij laat het gebeuren

Dat zeg je tegen je man: Dat was niet de afspraak.

je gaat het natuurlijk niet lopen compenseren en oplossen.
Kom op zeg, leer voor jezelf opkomen
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
22-08-2019 11:54
Calm your titties, dit is hormonenpaniek. Het komt echt allemaal wel goed.
Mijn man werkt op de binnenvaart en is daardoor veel in het buitenland. En ik red me er ook gewoon mee.

Is het geen optie dat je 3 dagen gaat werken? Zou dat je niet meer rust geven?
Wat is er anders erg aan 3 dagen opvang?
Het gaat erom dat haar man zich niet aan de afspraken houdt, niet dat ze het allemaal wel redt. Ik zou ook pissig zijn als mijn man eenzijdig de afspraken aan zijn laars lapt. En hoezo moet zij dan drie dagen gaan werken, zo plaatst zij zich in een afhankelijke positie, want minder salaris en compleet verantwoordelijk voor het huishouden want zij werkt maar drie dagen.
Ik heb hier geen ervaring mee wat betreft kinderen (geen kinderen), maar wel wat betreft (te) veel werken.
Mijn tips:
Nu meteen in gesprek gaan en zeggen dat dit tegen de afspraken is.
Meteen nieuwe afspraken maken.
Man laten opdraaien voor gevolgen, dus hij kan die dag extra opvang regelen enz.
Zoveel mogelijk (huishoudelijke) hulp inschakelen zodat je ook vrije tijd overhoudt.
Niet over je hormonen beginnen, die hebben hier niets mee te maken. Het gaat om zijn gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 11:57
3 dagen opvang is niet erg, maar niet wat we hebben afgesproken. 3 dagen is zeker geen optie, dan moet ik een andere baan zoeken waar ik minder verdien en geen uitdaging heb. Daarom heb ik zo gehamerd op 50/50 verdeling en hij was zeker akkoord.
Dat is nu lastiger: als ik een afspraak om 9 uur bij de VK heb kan hij pas rond 11/12 uur op werk zijn. En hij kan ook niet bij afspraken midden op de dag op en neer. Daarnaast is hij nooit voor half 8 thuis.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad TO, tijd om met je vuist op tafel te slaan over die vijf dagen.
Die reisafstand zou ik wat minder problematisch vinden, maar die dagen wel.
Alle reacties Link kopieren
Man gaat toch 5 dagen werken ipv 4 en jij accepteert het. Vervolgens gaat hij 3 uur per dag reizen en jij zegt er niks van.
En nu kom je hier klagen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je OP lezende denk ik, jeetje de hormonen hebben je goed te pakken.

Wel vind ik dat als je afspraken maakt ze na moeten komen maar om nu met 11 weken zwangerschap al bepaalde verwachtingen te hebben over aanwezigheid in huis en reistijd vind ik wat extreem.

Ik, zwanger 20 weken, 2 kids, werkende zelf 1,5 uur enkele reis van huis, man 1 uur enkele reis de andere kant op snap dat je rondom je bevalling liefst hebt dat hij snel thuis is.
Maar waarom kan hij tot aan februari niet zn project draaien en daarna in de buurt iets zoeken, tijd genoeg voor de bevalling.

Dat hij een dag minder zou gaan werken en nu niet meer vind ik wel slap, laat hem die ene dag maar oplossen.
Daarnaast zou ik in aanloop naar jullie kindje afspraken maken over het huishouden, boodschappen etc. Waarom moet jij allee zelf doen. Als dat nu al zo is, is het nu al niet goed geregeld, ga hier dus voor om tafel.

Voor de rest, ga een redelijk gesprek aan. Realiseer je dat je zwanger bent en niet ziek en dat een kind gewoon enorm veel impact heeft op je leven dus sommige dingen gewoon moet laten voor wat het is of minder intensief moet regelen. Dan maar x minder stofzuigen of de boodschappen online bestellen. Er zal nog wel meer gaan veranderen, bespreek dit samen en zoek een modus hiern.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er wel wat van zeggen, maar dit was niet het moment. We hebben al een flinke discussie over die 5 dagen en man heeft een heel drukke week op werk. Maar dit weekend kom ik er op terug.

Over de 5 dagen: mogelijk verandert nog als kind er is, maar op dit moment snij ik mezelf in de vingers met kansen op promotie dus kan beter tot volgend jaar wachten. Eh en als die promotie niet doorgaat? Ja dat zien we dan wel. Geloof mij: nu ik weer energie heb is het oorlog om die 5 dagen.
Wat was zijn antwoord dan, toen jij zei dat dit niet de afspraak was?
Tja ik weet niet wat voor werk je man doet maar misschien is het niet mogelijk om 4 dagen te werken en heeft hij ook zijn best gedaan om een zo kort mogelijke reistijd te hebben en was korter dan 1,5 uur enkel de kortste die de baas kon bieden.

Tja dan kan hij bij de baas wel gaan zeggen dat hij echt maar 4 dagen komt werken en niet meer dan 2 uur per dag wil reizen voor werk. Maar dan zegt de baas: daar is de deur!
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
22-08-2019 12:00
Je OP lezende denk ik, jeetje de hormonen hebben je goed te pakken.

Wel vind ik dat als je afspraken maakt ze na moeten komen maar om nu met 11 weken zwangerschap al bepaalde verwachtingen te hebben over aanwezigheid in huis en reistijd vind ik wat extreem.

Ik, zwanger 20 weken, 2 kids, werkende zelf 1,5 uur enkele reis van huis, man 1 uur enkele reis de andere kant op snap dat je rondom je bevalling liefst hebt dat hij snel thuis is.
Maar waarom kan hij tot aan februari niet zn project draaien en daarna in de buurt iets zoeken, tijd genoeg voor de bevalling.

Dat hij een dag minder zou gaan werken en nu niet meer vind ik wel slap, laat hem die ene dag maar oplossen.
Daarnaast zou ik in aanloop naar jullie kindje afspraken maken over het huishouden, boodschappen etc. Waarom moet jij allee zelf doen. Als dat nu al zo is, is het nu al niet goed geregeld, ga hier dus voor om tafel.

Voor de rest, ga een redelijk gesprek aan. Realiseer je dat je zwanger bent en niet ziek en dat een kind gewoon enorm veel impact heeft op je leven dus sommige dingen gewoon moet laten voor wat het is of minder intensief moet regelen. Dan maar x minder stofzuigen of de boodschappen online bestellen. Er zal nog wel meer gaan veranderen, bespreek dit samen en zoek een modus hiern.
Ik vind het prettig als man mee naar afspraken gaat omtrent mijn gezondheid. Wij moeten o.a. lastige keuzes maken omtrent medicijngebruik die ik liever niet alleen maak. Daarnaast kan ik plotseling dagen/weken uitvallen en dan kan ik echt niks.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vragen hoe die dat gaat doen met het brengen en halen op de opvang?
En vooral als het kindje geboren is hém ook laten vaderen. Niet alles gauw op je nemen, misschien dat het kwartje dan nog valt.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:02
Ik ga er wel wat van zeggen, maar dit was niet het moment. We hebben al een flinke discussie over die 5 dagen en man heeft een heel drukke week op werk. Maar dit weekend kom ik er op terug.

Over de 5 dagen: mogelijk verandert nog als kind er is, maar op dit moment snij ik mezelf in de vingers met kansen op promotie dus kan beter tot volgend jaar wachten. Eh en als die promotie niet doorgaat? Ja dat zien we dan wel. Geloof mij: nu ik weer energie heb is het oorlog om die 5 dagen.
onbegrijpelijk verhaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven