destructieve relaties

25-08-2019 10:03 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger van mijn vriend. We zijn nog maar een jaar samen. Dit was heel dom van mij, maar hier wil ik het niet over hebben omdat ik dit zelf wel besef. Onze ruzies zijn heel destructief. Meestal begint de ruzie over iets klein. Ik wil dan mijn gevoelens uiten over iets , maar dit wordt dan geminimaliseerd door mijn vriend of hij reageert er niet serieus op. Ik voel me dan niet serieus genomen en onbelangrijk. Dit ligt bij mij heel gevoelig en daarom word ik dan wat emotioneler. Ik probeer dan via berichten en via een gesprek steeds opnieuw uit te leggen hoe ik me voel en wat er me stoort. Mijn vriend reageert dan overschillig en koel. Hij vindt het overdreven en niet de moeite om op in te gaan. Hierdoor word ik boos en worden mijn berichten ook heftiger. Op het einde reageert hij gewoon niet meer. Dit kan een dag of enkele dagen aanslepen. Dan beseft hij dat hij fout is en kunnen we ineens wel heel serieus praten. Dit patroon is al een tijdje aan de gang en ik merk dat ik het niet meer trek. Ik vind het kinderachtig om elke kleine ruzie zo te voeren. Ik heb ook al geprobeerd om hem van bij het begin een tijdje gerust te laten en dit werkt wel, maar het kan toch niet de bedoeling zijn om elke kleine ruzie op te lossen door elkaar een paar dagen gerust te laten. Daarbij vind ik ook dat ik recht heb om mijn gevoelens te uiten en serieus genomen te worden.
Alle reacties Link kopieren
Geen ruzies uit willen vechten via een app. wacht tot hij thuis is, en misschien besef je in die tijd dat het de ruzie niet waard is, en kun je die vergeten en het over iets leuks hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dat gevoelens uiten van jou, is dat vaak negatief?
Damned if I don’t
Kun je een voorbeeld geven van zo’n ruzie?

Als het vaak begint over iets kleins en jij dan herhaaldelijk daarover jouw gevoel wil uiten (via app begrijp ik, sowieso fout), zou je ook daaraan kunnen werken en zorgen dat het daardoor niet iets groots wordt. Ik persoonlijk zou ook kriegel worden als mijn partner over iets onbenulligs heel emotioneel zou reageren.

Wonen jullie wel samen en hoe oud zijn jullie?
Bereid je vast maar voor op het alleenstaand moederschap. Als het na een jaar al zo gaat zal het er met een baby niet gezelliger op worden.
En abortus is geen optie? Je zit voor de rest van je leven aan deze vent vast.
Alle reacties Link kopieren
Jij wil je gevoelens uitleggen aan je vriend.

Dat heb je vast al heel vaak geprobeerd.

Als iemand niet kan of wil snappen wat je bedoeld dan kan je het nog 1000 x proberen maar het gaat niet helpen.

Vriend wil of kan het niet snappen.

Deze relatie is gedoemd om te mislukken.

Oftewel omdat hij het uitmaakt omdat hij vindt dat je zeurt en moeilijk doet.

Of omdat jij na 100.000 x iets uitgelegd te hebben geen zin hebt in poging 100.001.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
25-08-2019 11:24
Jij wil je gevoelens uitleggen aan je vriend.

Dat heb je vast al heel vaak geprobeerd.

Als iemand niet kan of wil snappen wat je bedoeld dan kan je het nog 1000 x proberen maar het gaat niet helpen.

Vriend wil of kan het niet snappen.

Deze relatie is gedoemd om te mislukken.

Oftewel omdat hij het uitmaakt omdat hij vindt dat je zeurt en moeilijk doet.

Of omdat jij na 100.000 x iets uitgelegd te hebben geen zin hebt in poging 100.001.
Precies dit.
Hij vind dat je hem hoofdpijn geeft en heeft er geen zin in om zich te verplaatsen in jou.
Je kan nog zo hard je best doen om het uit te leggen maar dat werkt niet.
Hoe meer jij je best doet om hem het duidelijk proberen te maken hoe meer hij vind dat je hem hoofdpijn bezorgd.

Ik weet hoe je je voelt en ik hoop voor je dat jullie er samen uit komen.
Is dat gedrag van je vriend vanaf je zwangerschap?

Mijn situatie is anders maar mijn ex deed ook ineens heel vervelend tegen mij toen ik zwanger was. Achteraf deed hij dit bewust in de hoop dat ik de relatie zou beëindigen. Want anders kwam zijn geheim uit nu ik zwanger was.
Zijn geheim was dat hij zich voor heeft gedaan als iemand anders en heeft gelogen over zijn identiteit en het feit dat hij al 2 kinderen had. (Uiteraard zou hij niet samen zijn met de moeder van zijn kinderen maar dat geloof ik niet want anders zou je ook niet liegen over je voor en achternaam dan heb je meer te verbergen).
Ik kreeg dit te horen toen ik 8 maanden zwanger was.

Hoeft natuurlijk niet bij jou zoiets te zijn maar ik weet wel hoe je je voelt.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een heel heftig verhaal! Wat erg voor jou! Voed jij het kind nu alleen op? Mijn vriend is altijd zo geweest. Het is zijn manier om met ruzie om te gaan. Hij weet dat dit een probleem is, maar hij verwijt anderen ook dat ze hem niet met rust willen laten als hij boos is. Ik vind niet dat ik me moet aanpassen of toch in ieder geval niet dagenlang. Dat is ook een vorm van machtsmisbruik.
Alle reacties Link kopieren
lina1234567 schreef:
25-08-2019 13:23
Dat is wel een heel heftig verhaal! Wat erg voor jou! Voed jij het kind nu alleen op? Mijn vriend is altijd zo geweest. Het is zijn manier om met ruzie om te gaan. Hij weet dat dit een probleem is, maar hij verwijt anderen ook dat ze hem niet met rust willen laten als hij boos is. Ik vind niet dat ik me moet aanpassen of toch in ieder geval niet dagenlang. Dat is ook een vorm van machtsmisbruik.

Hij was eerder ook wel zo maar nooit in zo'n heftige mate. Ook wilde hij mij wel eens negeren als hij kwaad was. Eerst was dat 1 dag en later gerust meerdere dagen tot een week. Het negeren werd op een gegeven moment minder maar dan verzon hij wel een andere manier om mij pijn te willen doen. Het was in ieder geval altijd zo dat hij de macht wilde en moest hebben.

Ik voed haar inderdaad nu alleen op vanaf haar geboorte.Ze is 16 weken oud. Haar vader was wel bij de geboorte en een paar dagen daarna omdat ik bevallen ben met een keizersnede. Bij mij is het veel ingewikkelder en waar ik het nog steeds heel erg moeilijk mee heb. Deze man heeft mij echt heel erg veel pijn gedaan maar goed ik was er zelf bij en ik heb het ook zelf toegelaten tot op een gegeven moment ik voor mezelf gekozen heb. Hij wilde zei hij alsnog voor ons gaan maar ik kan deze man nooit meer vertrouwen en hij wil altijd de macht hebben. Ook het feit dat hij meerdere jaren gelogen heeft over het feit dat hij kinderen heeft en over zijn identiteit loog kan ik niet verkroppen.

Maar goed dit topic gaat over jouw situatie en niet die van mij. Wil je meer weten mag je altijd een privé bericht sturen.

Ik weet dat je het moeilijk hebt opdit moment en ook gieren er hormonen door je lijf wat het ook niet makkelijker maakt. Ik zou even minder je energie op hem richten en meer op jezelf en op je zwangerschap. Voor dat je het weet ben je bevallen en heb je niet eens kunnen genieten van je zwangerschap.
Alle ruzie is natuurlijk ook niet goed voor de kleine in je buik.

Je moet je afvragen zie jij zelf toekomst in deze relatie? Jullie zijn pas een jaartje samen en wil je zo 30 a 40 jaar nog verder met elkaar.

Dat uitleggen aan hem hoe je je voelt werkt opdit moment toch niet dus verspil je energie daar ook niet aan.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Klinkt voor mij best herkenbaar hoor.
Mannen vinden bepaalde dingen gewoon een stuk minder belangrijk dan vrouwen.
Mijn vriend snapt soms ook niet waar ik me druk om maak en begrijpt mijn gevoelens daarbij soms ook niet. Heel frustrerend.. daarin tegen zijn er weer heel veel vrouwen die niet snappen dat mannen zo emotioneel worden van voetbal/sport.
Jij mag je gevoelens uiten, natuurlijk! Maar hij hoeft het niet eens te zijn met jouw gevoel. Natuurlijk moet hij wel rekening met je houden.

Het ruzie maken/ gesprekken voeren via de app heb ik ook een bepaalde periode gedaan. Vriendlief was dan ook altijd zo verstandig om mij te negeren want over de app gaat het van kwaad tot erger!
Ga eens goed met elkaar om tafel zitten. Accepteer elkaar zoals je bent. Ga er samen voor of kies ervoor om niet meer samen te zijn. Als je nu niet kan communiceren dan wordt het straks een ramp met die kleine erbij.
Wij hebben dit gesprek ook gevoerd en kunnen nu gewoon met elkaar praten. En als we merken dat we het niet eens worden of het even te heet wordt dan laten we elkaar gewoon even een half uurtje met rust zodat we eerst beide even na kunnen denken voor we dingen gaan zeggen die we niet menen. En vaak begrijpen we elkaar na dat half uur veel beter!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je TS?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik ben 35 jaar. Het gaat er ook om dat mijn vriend veel beter is in praten dan luisteren en dat hij in ruzies ook geen moeite wil doen om mijn kant te horen... Ik vind gelijkwaardigheid in een relatie heel belangrijk.
lina1234567 schreef:
25-08-2019 18:31
Bedankt voor de reacties! Ik ben 35 jaar. Het gaat er ook om dat mijn vriend veel beter is in praten dan luisteren en dat hij in ruzies ook geen moeite wil doen om mijn kant te horen... Ik vind gelijkwaardigheid in een relatie heel belangrijk.

Blijkbaar niet. Je bent er al een jaar mee en maakt er een kind mee.

Je vind blijkbaar dat helemaal niet belangrijk. Het hebben van een relatie met wie dan ook is blijkbaar belangrijker.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:37
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lina1234567 schreef:
25-08-2019 18:31
Bedankt voor de reacties! Ik ben 35 jaar. Het gaat er ook om dat mijn vriend veel beter is in praten dan luisteren en dat hij in ruzies ook geen moeite wil doen om mijn kant te horen... Ik vind gelijkwaardigheid in een relatie heel belangrijk.

En hoe oud is hij?
Gelijkwaardigheid ga je waarschijnlijk niet krijgen in deze relatie.
Het draait te veel om hem.

Ik heb je trouwens een privé bericht gestuurd.
05-2019 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:37
10.96% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
lina1234567 schreef:
25-08-2019 13:23
Dat is wel een heel heftig verhaal! Wat erg voor jou! Voed jij het kind nu alleen op? Mijn vriend is altijd zo geweest. Het is zijn manier om met ruzie om te gaan. Hij weet dat dit een probleem is, maar hij verwijt anderen ook dat ze hem niet met rust willen laten als hij boos is. Ik vind niet dat ik me moet aanpassen of toch in ieder geval niet dagenlang. Dat is ook een vorm van machtsmisbruik.

Goed dat je het ziet, maar wat ga je er aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft heel veel positieve eigenschappen. Het is zeker niet zo dat ik met eender wie iets begin. Ik word ook absoluut niet snel verliefd. Bij hem was het direct duidelijk dat er een klik was. Ik weet niet wat ik er ga aan doen. Daarom dat ik dit topic opende. Maar mijn ogen zijn nu wel open gegaan dus bedankt voor jullie oprechte meningen
Alle reacties Link kopieren
lina1234567 schreef:
25-08-2019 18:53
Hij heeft heel veel positieve eigenschappen. Het is zeker niet zo dat ik met eender wie iets begin. Ik word ook absoluut niet snel verliefd. Bij hem was het direct duidelijk dat er een klik was. Ik weet niet wat ik er ga aan doen. Daarom dat ik dit topic opende. Maar mijn ogen zijn nu wel open gegaan dus bedankt voor jullie oprechte meningen
Maar je weet nu dus wel wat je eraan gaat doen? Als het kindje er straks is, wil je dan dat het kindje ook de destructieve ruzies mee krijgt?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
lina1234567 schreef:
25-08-2019 18:53
Hij heeft heel veel positieve eigenschappen. Het is zeker niet zo dat ik met eender wie iets begin. Ik word ook absoluut niet snel verliefd. Bij hem was het direct duidelijk dat er een klik was. Ik weet niet wat ik er ga aan doen. Daarom dat ik dit topic opende. Maar mijn ogen zijn nu wel open gegaan dus bedankt voor jullie oprechte meningen
Maar wat zijn de positieve eigenschappen? Goede seks , handje vast houden op de bank of in bed en gezellig series en films kunnen kijken?

Blijf wel wakker en hou het in de gaten dat het niet van kwaad tot erger word want dat zal waarschijnlijk gebeuren. En onderdruk niet de negatieve eigenschappen want die zijn in dit geval veel belangrijker. Niet alleen voor jou maar ook voor je ongeboren kindje. En vraag je af of je in zo'n relatie je kindje wilt laten grootbrengen. Je ziet duidelijk dat zijn gedrag fout is en blijf dat ook zien en laat niet door hem aanpraten dat jij het fout ziet.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Waar gaan al die kleine ruzies over? En is het wel de moeite om ruzie te maken over kleine dingen? Soms mag je ook gewoon van mening verschillen.

Je zou eens wat filmpjes van hem kunnen kijken. Wellicht heb je er wat aan.
https://youtu.be/t2bZTePuHb0
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Waar vind ik je privébericht 05-2019? De ruzies gaan de laatste tijd over dat hij het heel erg druk heeft op zijn werk (niet zijn fout en ik wist op voorhand waar ik voor stond want hij moet vaak laat werken v zijn werkgever wat ik geen probleem vind) en hier heel erg op gefocust is terwijl ik heel erg gefocust ben op mijn/ons privé leven. Ik mis het gevoel dat we samen voor iets gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hulp? kun je hulp zoeken? Huisarts wellicht
Want je brengt een kind in deze hel
Dat komt niet vanzelf goed hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen met appen want gevoelens komen niet over in een app of SMS omdat je geen emoties ziet. Daarnaast heeft dat escaleren ook geen zin. Sommige mensen kunnen niet goed met de emoties van een ander omgaan omdat zij zich niet kunnen inleven in iets dat zij zelf niet voelen. Je kan dat verder ook niet afdwingen.

Niet je vriend lastig vallen met privé gedoe op het werk tenzij er een echt noodgeval is. Waarom zou alles nu moeten worden opgelost en kan het niet tot een rustig moment wachten?

Daarnaast zou ik voor jezelf een afweging maken: is hij uberhaupt wel relatiemateriaal? Zo nee: maak afspraken over jullie kind en wanneer hij de baby ziet e.d. en laat verder het idee van een vaste relatie los.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als er een kind komt zul je sowieso moeten leren dat jouw gevoelens toch soms even wat minder belangrijk zijn.

Ik zou je het advies willen geven om toch te gaan oefenen met meer verdragen.
Dus niet meteen begrip eisen van hem, gewoon rustig blijven, zélf eerst verwerken van de emoties en pas daarna praten met hem...vaak zal het dan niet eens meer nodig zijn.

Niet klagen, maar dragen.
En dan dus ook ongeacht of hij goed is of fout.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
26-08-2019 08:33

En dan dus ook ongeacht of hij goed is of fout.
Ten aanzien van gevoelens bestaat er geen goed of fout.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven