Vriend benauwd me

25-08-2019 10:38 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva’ers,

Ik heb een hele lieve zorgzame vriend. We wonen inmiddels bijna een jaar samen en het gaat prima (beiden 25 jr). Er is alleen één issue en dat blijft terugkeren, waardoor ik ook aan mezelf ga twijfelen.

Ik ben een heel sociaal/outgoing iemand en dat is ook echt waar ik mijn energie/plezier uithaal (vooral nu ik het op mijn werk niet zo leuk vind). Het weekend is dan ook altijd veel te kort en plan ik vol met leuke activiteiten.

Mijn vriend is totaal niet zo. Zijn leven draait voor een groot deel om mij en hij heeft verder niet zoveel vrienden. Heb ik verder geen problemen mee.

Echter, het probleem is nu steeds dat als ik dingen heb gepland in het weekend ik daarna een sacherijnige vriend heb die gaat klagen dat ik hem alleen heb gelaten e.d. en dat ik het ‘hele weekend ben weggeweest’. Dit geldt tevens voor het huidige weekend. Doordeweeks ben ik de hele week thuis geweest. Ik heb vrijdagavond een uur gesport met een vriend, gisteravond ben ik met mijn vriendinnen op stap geweest en bij één van hen blijven slapen. Vandaag werkt mijn vriend overdag de hele dag, dus ik ga zo naar het strand met een vriendin, waar ik ook met haar wat blijf eten. Samengevat ben ik dus een groot deel van de vrijdagavond en zaterdag overdag samen met hem geweest.

Wat ik plan fluctueert per weekend en ik houd er heus rekening mee dat ik niet elk weekend elke avond weg ben, maar soms loopt het zo. Ik vind eigenlijk dat je elkaar daarin los moet laten. Ik wil heel graag ook mijn eigen leven houden. Elke keer als ik een drukke week of druk weekend heb gehad eindigt het in een ruzie..

Inmiddels ga ik hierdoor ook aan mezelf twijfelen en ben heel erg benieuwd naar jullie objectieve blik op dit verhaal.
Dumpen.
Nieuwe vriend zoeken die dit wel accepteert.
Wat een zeur, hier zou ik ook niet tegen kunnen. Heel onaantrekkelijk zo’n man die constant op je leunt en blijkbaar geen eigen leven heeft. Voor mij was dit een exit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Een paar vragen:
Was je al zo outgoing voordat je ging samenwonen of is dit iets van de laatste tijd?Hoe was de relatie voordat jullie samenwoonden?
Hebben jullie de verwachtingen naar elkaar besproken voordat jullie gingen samenwonen?
Is hij claimeriger geworden sinds jullie samenwonen?
Alle reacties Link kopieren
‘benauwt’


Verder zie ik het helaas somber in voor jullie relatie, jullie zijn erg verschillend. Er zijn zoveel socialere mannen op de wereld. Zo zonde als je leuke leventje als jonge meid beperkt wordt!
Wat heb je dan voor leuks met je vriend gedaan dit weekend?
Oeh, hier heb ik dubbele gevoelens bij!

Ik ken helemaal jouw gevoel en hou er niet van om door iemand op de bank gepind te worden. Daarbij denk ik gelijk : Geef je eigen leven vorm ipv mij te beknotten.

Maar van de andere kant ben ik ook ooit heel boos geworden omdat vriend voor mijn gevoel alle leuke dingen met vrienden deed en wij deden niks meer 'want ik was zo fijn en rustgevend om bij thuis te komen'. :| Ik wilde zelf juist ook leuke dingen samen doen ipv samen op de bank en hij was steeds te moe, want al met vrienden weg geweest. Ik zag het helemaal niet als compliment dat hij bij mij wilde relaxen maar voelde me saai en niet leuk genoeg om mee weg te gaan.

Dus ik zou vooral eens goed bespreken wat jullie allebei willen en welke gevoelens en gedachten er onder de oppervlakte zitten.

Als hij een huismus is en jij een sociale vlinder en jullie kunnen elkaar daarin niet vrij laten of een middenweg zoeken (hij bijvoorbeeld af en toe mee uit, jij soms vrienden thuis uitnodigen ipv op stap) , dan verschillen jullie teveel van elkaar. Je kunt de ander niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook niet mee om kunnen hoe je vriend reageert op de situatie..

Maar... Bij een vriendin blijven slapen...? Je bent geen 16 meer he..

Dat sporten met een vriend, had je dat niet met hem kunnen doen? Of proberen hem mee te krijgen? Als hij dan niet wil en hij zeurt alsnog daarna, kan je zeggen dat je het gevraagd heb..

Als mijn vriend elk weekend zulke plannen zou maken, zonder mij daarin te betrekken.. Tja daar zou ik toch ook niet heel vrolijk van worden. Je woont samen, niet alleen in hetzelfde huis.
Alle reacties Link kopieren
Is hij ieder weekend zo of alleen dit weekend?

Gaat hij wel eens mee, of gaan jullie samen op stap?

Werkt hij vaak in het weekend en vind hij het leuk bij jou te zijn als hij eens vrij is?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Begrijp jouw vriend eigenlijk best wel.
Je hebt iig dit weekend geen vrij voor jullie samen gelaten toch.
Je kon bv ook naar huis ipv bij een vriendin blijven slapen of het eten met een vriendin vanavond overslaan?
Wat doen jullie samen op de momenten jullie allebei thuis zijn. Dat het niet lekker loopt op je werk daar hoeft je vriend geen last van te hebben. Jij reageert dit af in je weekend door er zoveel mogelijk op uit te gaan. Misschien zou je daar een betere balans in aan kunnen brengen. Zoek een oplossing voor het werkprobleem.
Alle reacties Link kopieren
Je doet dus met iedereen leuke dingen behalve met je vriend.

Daar zou ik ook niet blij van worden.

En blijven slapen bij een vriendin. Je bent toch geen puber meer.

Blijkbaar ben jij nog helemaal niet toe aan samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een relatie, je bent niet meer vrijgezel, gedraag je dan ook zo. Ik lees dat je liever met anderen de hort op bent dan met je vriend. Ga naar het strand en kom thuis als hij ook thuis komt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het kán goed werken, maar niet op deze manier.

Ik ken stellen waarvan de één heel extravert is en vaak de hort op gaat en de ander het liefst rustig thuis wat aanrommelt. Dat werkt perfect, de één krijgt de gewenste tijd voor zichzelf en de ander krijgt de gewenste dingen buitenshuis. Wel zorgen ze ervoor dat ze ook tijd samen hebben, maar ze hoeven dus niet alles samen te doen.

Ik weet niet precies wat jouw vriend wil? Wil hij constant samen zijn? Dat zou mij ook benauwen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
sugarmiss schreef:
25-08-2019 11:02
Je doet dus met iedereen leuke dingen behalve met je vriend.

Daar zou ik ook niet blij van worden.

En blijven slapen bij een vriendin. Je bent toch geen puber meer.

Blijkbaar ben jij nog helemaal niet toe aan samenwonen.

Maar wil hij dat sowieso wel?
Na loepen gok ik nee. Dit is wel een heel passief exemplaar volgens mij.
TO, volgens mij matchen jullie gewoon niet.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 11:10
15.54% gewijzigd
Waarom zou ze na haar pubertijd niet meer bij een vriendin kunnen blijven slapen? Als het te laat is om met het OV terug te gaan en je wil ook gewoon een drankje kunnen doen (en dus niet rijden), is dat toch heel logisch. Ik blijf nog regelmatig bij vrienden slapen en ik ben de pubertijd toch al 20 jaar voorbij.

Maar verder wel eens met de rest: doe je ook wel leuke dingen met je vriend of alleen maar met vrienden?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-08-2019 10:51
Wat heb je dan voor leuks met je vriend gedaan dit weekend?
Wat heeft haar vriend voor leuks met haar gedaan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
25-08-2019 10:52
Oeh, hier heb ik dubbele gevoelens bij!

Ik ken helemaal jouw gevoel en hou er niet van om door iemand op de bank gepind te worden. Daarbij denk ik gelijk : Geef je eigen leven vorm ipv mij te beknotten.

Maar van de andere kant ben ik ook ooit heel boos geworden omdat vriend voor mijn gevoel alle leuke dingen met vrienden deed en wij deden niks meer 'want ik was zo fijn en rustgevend om bij thuis te komen'. :| Ik wilde zelf juist ook leuke dingen samen doen ipv samen op de bank en hij was steeds te moe, want al met vrienden weg geweest. Ik zag het helemaal niet als compliment dat hij bij mij wilde relaxen maar voelde me saai en niet leuk genoeg om mee weg te gaan.

Dus ik zou vooral eens goed bespreken wat jullie allebei willen en welke gevoelens en gedachten er onder de oppervlakte zitten.

Als hij een huismus is en jij een sociale vlinder en jullie kunnen elkaar daarin niet vrij laten of een middenweg zoeken (hij bijvoorbeeld af en toe mee uit, jij soms vrienden thuis uitnodigen ipv op stap) , dan verschillen jullie teveel van elkaar. Je kunt de ander niet veranderen.
+1 helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-08-2019 11:09
Wat heeft haar vriend voor leuks met haar gedaan?
Daar heeft hij ook weinig kans voor gekregen doir een vriendin die steeds de hort op wilde zonder hem.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
25-08-2019 11:17
Daar heeft hij ook weinig kans voor gekregen doir een vriendin die steeds de hort op wilde zonder hem.

Had hij iets leuks georganiseerd dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
We zijn gisteren overdag naar het strand gegaan. We gaan ook vaak uiteten, naar de stad e.d.

Sporten doen we doordeweeks bijna altijd samen. Gisteravond zouden we eigenlijk ook samen sporten, maar hij voelde zich niet zo lekker, toen ben ik even een uurtje met een vriend gaan zwemmen.

Ik ben bij een vriendin blijven slapen aangezien ik wat wilde drinken en mijn vriend er om 07:00 uit moest vanwege werk, dus storen dan ook niet heel prettig is..

Het is dus niet zo dat we nooit leuke dingen doen. Sowieso houd ik eigenlijk bijna altijd de vrijdagavond en zaterdag overdag vrij. Maar blijkbaar is dat niet genoeg..
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-08-2019 11:09
Wat heeft haar vriend voor leuks met haar gedaan?
daar kreeg hij de kans niet voor!
Ik zou hier als vriend ook niet heel blij van worden geloof ik.
Wij plannen sociale uitstapjes met vrienden meestal doordeweeks, zodat het weekend vrij blijft voor gezinsuitjes. Bij uitzondering en na overleg pas in het weekend. En voor ons werkt dat erg goed.
Don't cry, buy a bag and move on.
Kikkerdril24 schreef:
25-08-2019 11:18
We zijn gisteren overdag naar het strand gegaan. We gaan ook vaak uiteten, naar de stad e.d.

Sporten doen we doordeweeks bijna altijd samen. Gisteravond zouden we eigenlijk ook samen sporten, maar hij voelde zich niet zo lekker, toen ben ik even een uurtje met een vriend gaan zwemmen.

Ik ben bij een vriendin blijven slapen aangezien ik wat wilde drinken en mijn vriend er om 07:00 uit moest vanwege werk, dus storen dan ook niet heel prettig is..

Het is dus niet zo dat we nooit leuke dingen doen. Sowieso houd ik eigenlijk bijna altijd de vrijdagavond en zaterdag overdag vrij. Maar blijkbaar is dat niet genoeg..
kijk of je tot een goed rooster kan komen, anders andere vriend zoeken die ook lekker veel de deur uit is.
Alle reacties Link kopieren
Lastig TO, vooral wanneer jullie sociale behoeften nogal uiteenlopen.

Ik wil wel even zeggen dat ik het super vind dat je juist in het weekend tijd maakt om je vriendinnen te zien. Vaak merk ik dat vriendinnen het weekend helemaal voor hun partner reserveren. Tof om te zien dat jij ook juist weekendtijd voor je vriendinnen vrijmaakt.

Succes met het vinden van een middenweg met je partner!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven