Eerste date na ex vriend

25-08-2019 20:11 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal kort mijn verhaal vertellen:

Ik heb na maanden twijfelen mijn relatie van 7.5 jaar uitgemaakt afgelopen juni. Ik heb er hard voor gevochten toen, maar mijn gevoel zei: “nee, dit is het niet meer”. Ik voelde me benauwd, zaten niet op 1 lijn en wilde meer van de wereld zien/ontdekken.

Toen heb ik aantal weken naar het buitenland gegaan en heb ik de tijd van mijn leven gehad. Leuk iemand ontmoet die ook uit Nederland kwam en daar heb ik vandaag mee afgesproken. Was heel gezellig enzo, maar niet voor iets serieus (ben ik trouwens ook niet naar opzoek).

Toch overviel mij alles weer in de auto. Ik dacht aan mijn ex en moest huilen. Het is niet zo dat ik spijt heb van mijn keuze, want ik heb dit heel weloverwogen besloten, maar ik merk wel dat ik nog niet over mijn ex volledig heen ben ofzo. Ik merk gewoon dat zo’n eerste date met een ander persoon veel los heeft gemaakt qua emoties. Is dit herkenbaar?
Ja. Ik ging tijden geleden voor het eerst een weekend weg met een ander nadat ik een half jaar ervoor mijn 7 jaar durende relatie had beëindigd. Verschrikkelijk gehuild toen ik weer thuis was! (Het is goed met me gekomen en dat komt het met jou ook!)
Ja ik had precies hetzelfde na een jarenlange relatie. Ik maakte het uit en had er relatief weinig moeite mee. 9 maanden later begon ik met iemand te daten en heb ik zo gejankt! (thuis in m'n eentje hoor, niet op de eerste date:p)

Ik denk dat het een soort moment van realisatie was dat ik nooit meer zou krijgen wat ik had bij mijn ex. Wilde ik ook niet, maar op een zwak moment denk je ineens weer aan alle leuke kanten terug.

Dit was echter snel voorbij en een week later lag ik zonder moeilijke gevoelens alweer bij een andere kerel in bed!

Geef je gevoel even de ruimte, schrijf de nood het een en ander op van je emoties en kijk daarna weer vooruit. En dan niet te hard van stapel met die nieuwe!
Bij mij was het meer het gevoel niet klaar te zijn om weer rekening te houden met iemand anders. Ik had te veel van mijzelf verloren in mijn vorige relatie. En eigenlijk zag ik dat achteraf pas echt. Ik was bang dat, dat weer zou gebeuren.

En toen kwam er iemand waar ik niet omheen kon, helemaal mijzelf kon zijn en hij ook.. En ging het gewoon vanzelf.

Komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel erg herkenbaar. Regelmatig gehad als ik weer ging daten, tenzij er jaren tussen zat.

Of het nu de keuze van mijn ex was of van mezelf, je gaat toch weer eventjes terug naar de goede tijden die je had, de eerste dates die je nu met een ander hebt. Pfff, werd daar ook altijd verdrietig van, hoor. Althans, zo ging dat bij mij.

Komt, zoals de anderen ook zeggen, zeker goed! En als het nog niet juist voelt uiteindelijk, dan is dat ook oké.
Het is nog maar kort uit. Geef het tijd en twijfel niet aan je beslissing doordat je je nu zo voelt. Dit hoort erbij :hug:
Gewoon nog niet toe aan daten. Het is net 3 maanden geleden dus niet heel raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven