Alle damens verzamelen voor deze mannen probleem

06-09-2019 13:50 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een forum te raad te plegen, sterker nog ik ben de geraadpleegde altijd geweest voor advies. Ik kon met mijn vraagstuk/dilemma bij een overheersende mannenforum aankloppen maar ik zou dan waarschijnlijk een stortvloed van typische macho antwoorden krijgen van mannen die geen enkel communicatie skills hebben.
Dus na veel denken heb ik besloten om advies te gaan vragen aan jullie! Want wie anders kan mijn vraagstuk over een vrouw helpen.... dan een menigte vrouwen met toegang tot een keyboard :D

Achtergrond:

Ik ben zelf een man van begin 30 en ik ben momenteel in een relatie van ongeveer 18 maanden met mijn vriendin. We hebben een hobbelige periode achter de rug waar geen einde aan lijkt te komen.
Ik zal de lange details voor nu achterwege laten, ik heb het gevoel dat we in de afgelopen 18 maanden meer drama hebben samen meegemaakt dan menig stellen in een leven hebben meegemaakt, maar het is ook niet iets dat ik hier absoluut over zit op te scheppen...verre van....ze is de 3de meisje waarmee ik een relatie mee heb en bed deel, ik ben nooit vreemdgegaan en ik leef in mijn eigen wereld zowel buiten als wanneer ik thuis ben, een introvert zou je kunnen noemen. Ik hoef niks van bars, uitgaan, feesten en voetbal etc. Mijn avondje zit ik het liefst met haar te chillen of met elkaar praten, en uitgaan zie ik ook met haar als een dinertje of wandelen of samen dingen ondernemen. En wanneer ik met mijn 2 vrienden afspreek is dit altijd gedurende dag in een eettentje samen kletsen of een lunch en dan weer aan de slag en dit gebeurt ongeveer eens per maand of 2 maanden
.
Mijn uitdaging momenteel is dat zij heel erg onzeker is en HSP en verlatingsangst heeft....dit vertaald zich in het volgende situatie en consequenties voor mij.

- Ze wilt niet naar de strand gaan(niet op de strand, maar ik bedoel boulevard bv)
- Ze wilt niet naar zwembad gaan
- Ze wilt niet films samen kijken, of dat ik het kijk (ongeacht welke film)
- Ze wilt niet dat ik bv online cursussen volg waar bv de leraar vrouw is
- Ze wilt niet dat ik tijdschriften lees
- Ze heeft uiterst moeite als ik boeken lees waarin een vrouw voor in komt
- Ze wilt niet samen op bv dansles
- Ik werk zelfstandig in de MKB (marketing) en ze wilt niet dat ik vrouwelijke klanten aanneem
- Ik moest van accountant veranderen omdat ze een vrouw was
- Bioscoop samen gaan zit er niet in
- Op reis gaan, heel veel locaties is afgestreept dus plekken zoals ibiza etc is an no go
- Afspreken met vrienden of familie gaat altijd gepaard met gekwetste gevoelens bij haar dermate dat ik mijn moeder al 6 maanden niet heb gezien, mijn broer en neefjes ook 2 maanden niet.
- Op zakenreis gaan is gewoon een al drama want dan ben 2 weken weg ( dit gebeurt misschien 2x per jaar), en dan bedoel ik echt een zakenreis en niet die “zakenreisjes” sommige van de mannen hebben en dan in thailand eindigen op de massagetafel ;) . Ik heb niks uitgaan, drinken, feesten etc en net zo min heb ik met dat soort zieke praktijken.

Van dit lijst moet je uitmaken dat enige beeld vertoning van een vrouw op mijn netvlies moet geschrapt worden en elke interactie behalve haar wordt geïnterpreteerd als dat ik het ander of andere activiteit boven haar kies... en dus haar als tweede plek weer zet.

Haar uitleg is altijd:
Als ik bewust kies om naar het andere geslacht te kijken in welke vorm dan ook, dan voelt ze zich gekrenkt en gekwetst daarin, of dit nou een film is, een curus is, of bezoek zelfs bij de accountant is of vrouwelijke klanten zijn etc
... ze is HSP, kampt met onzekerheid en verlatingsangst.

Nou heb ik dit bij haar neergelegd, en haar antwoord is: “Ik ben gewoon zo”. Dit is natuurlijk niet een antwoord waarmee ik iets kan, therapie weigert ze en zelfs forum plekken of met andere praten weigert ze... ze zegt... “ik ben gewoon zo” , mensen zullen me niet begrijpen of me overdreven vinden maar ik ben zo...

En dat is ook iets dat ik kan begrijpen en respecteren, alleen ik ben juist niet zo....en ik weet niet zo zeer hoe ik hiermee moet omgaan en of er uberhaupt ermee om te gaan valt.

Ik kan me tot een bepaalde hoogte in haar schoenen plaatsen wat betreft zowel haar HSP als onzekerheden als verlatingsangsten alleen ik vind ook dat dit niet een gezonde manier is voor een langdurige relatie.....maar ook niet gezond voor mijn eigen mentale gesteldheid maar haar kwetsen en pijn doen is ook het laatste wat ik wil.

ik wil graag jullie ongezoute mening en advies hierover. :nerd:
Alle reacties Link kopieren
Wat?
Alle reacties Link kopieren
Maak het uit. Je moeder zes maanden niet zien door de vriendin is wel een soort van reden om dat te doen
Alle reacties Link kopieren
Run Forest run... Dit is geen leven.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Nee! Ze is een jaloers kreng!
Je ziet je eigen moeder al een half jaar niet omdat je vriendin dan gekwetst is? Jij bent gek.
Er zijn heel veel leukere vrouwen op de wereld dan deze prinses op de erwt. Wat een drama-queen. Wat is er wel leuk met haar?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik volg erg weinig van je verhaal. Maar van wat ik zo ongeveer lees mag jij niks en zij ' is gewoon zo'.

Dus, accepteren dat ze zo is, want ze wil er niet aan werken, of einde relatie. Je bent nog jong zat om een leuker persoon tegen te komen, ipv nog meer 'drama' te hebben.
Alle reacties Link kopieren
En haar naam is HEKS?

Dat je hier nog over na moet denken!
Alle reacties Link kopieren
En wat gebeurt er als je wel de dingen doet die je wil of moet doen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oei, ze wil echt heel veel niet. Ik denk niet dat ik het een week uit zou houden met haar. Je mag helemaal niks. Adviseer haar in therapie te gaan en maak het uit.
Alle reacties Link kopieren
Geen boek lezen / film kijken omdat er een vrouw in voorkomt? Dit is toch geen leven! Je wordt gewoon gevangen gehouden, want buiten de deur kun je eventueel een vrouw tegen komen..

Sorry, ik zeg het niet snel maar wegwezen! Dit is niet normaal, en schadelijk voor jezelf. Laat haar issues bij haar.
every journey starts with a single step
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 06-09-2019 14:37
98.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb je ook een flink etiket als je je aan hebt gepast aan haar, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zie je jezelf zo oud worden? Dat kan ik me niet voorstellen. En aangezien zij niet aan de slag wil met haar issues zou het wat mij betreft einde verbaal zijn. Dit is toch geen leven zo.
Spelen met je leven he, het openen van dit topic. Als zij toch eens zou weten dat jij aan vrouwen advies gaat vragen...
Alle reacties Link kopieren
Uhm waar wil je precies advies over?

Maak het uit, serieus dit is geen leven.

Je mag niet eens een boek lezen waar een vrouw in voorkomt :bonk:
blijfgewoonbianca schreef:
06-09-2019 14:35
Zelf heb je ook een flink etiket als je je aan hebt gepast aan haar, hoor.
Ja ik snap ook niet dat je hier ook maar enigszins in mee gaat, bizar..
Alle reacties Link kopieren
Dat ze hier last van heeft is nog tot daaraan toe maar ze wil geen hulp en ze gebruikt dit als excuus, ondertussen wordt jouw wereld wel erg klein. Het is aan jou of je hiermee verder wilt maar het feit dat je een topic opent zegt wel wat....
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg dit niet snel, echt ik ben voor " langere tijd proberen" , maar; maak dat je wegkomt! Dit is echt niet normaal, je wordt zo compleet geïsoleerd wat vrouwen betreft, in je hele doen en laten! Haar probleem is echt haar probleem. En het dan op HSP schuiven. Nou ik ben ook HSP ( ik durf het bijna niet te zeggen op het viva forum) maar daar heeft het weinig mee te maken. Maar ben jij gek dat jij je zo gaat aanpassen!
olifant78 wijzigde dit bericht op 06-09-2019 14:44
5.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen boek mogen lezen omdat er een vrouw in voorkomt :rofl:

Ze is niet HSP, ze is gewoon heel vervelend en wil bepalen wat jij wel en niet doet. Je kunt dus niets meer doen, goed dat je graag binnen bent, want overal zijn vrouwen. En je mag zelfs niet naar je moeder, want....

Nou, als zij 'gewoon zo is' (een dwingeland en iemand die alles wil controleren, jaloers op je moeder!!!) dan ga je zo verder of je maakt het uit.

Of je doet wél wat je wil en kijkt wat er gebeurt.
Later is nu
Ik kon met mijn vraagstuk/dilemma bij een overheersende mannenforum aankloppen maar ik zou dan waarschijnlijk een stortvloed van typische macho antwoorden krijgen van mannen die geen enkel communicatie skills hebben.

Je mag gewoon Fok! zeggen hoor. ;-)


Wat advies betreft: Dat zij zegt “ik ben gewoon zo” is helemaal prima, maar dan kan ze dus ook geen relaties hebben.
Maak het dus uit en zoek iemand die niet ziekelijk jaloers is.
Alle reacties Link kopieren
ik zou maar even niet tegen haar zeggen dat je nu dus communiceert met mensen op een vrouwenforum
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
06-09-2019 14:37
Spelen met je leven he, het openen van dit topic. Als zij toch eens zou weten dat jij aan vrouwen advies gaat vragen...
Afbeelding
Die er ook nog eens allemaal zo uitzien als deze Noorse schonen.....



Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je leeft dus heel geïsoleerd...
Denk niet dat dit vol te houden is.
Kies maar beter voor jezelf en maak het uit.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
06-09-2019 14:43
Afbeelding
Die er ook nog eens allemaal zo uitzien als deze Noorse schonen.....



Afbeelding

Ogen dicht TO!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je leeft dus heel geïsoleerd...
Denk niet dat dit vol te houden is.
Leef je eigen leven en maak het uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven