Ex loslaten

06-09-2019 14:03 75 berichten
Ik kan hier een heel boek over schrijven maar laat ik dat maar niet doen.. Probeer het zo kort mogelijk te houden, in hoeverre dat kan..

Ik heb een erg stormachtige relatie meegemaakt waarin me ex en ik elkaar continu aantrekken en afstoten. Ik heb bindingsangst en hij verlatingsangst. Nu ben ik in verloop van tijd ook achter dat hij ook bindingsangst heeft, want zodra het te dichtbij komt voel ik een bepaalde afstand.
Daarbij kwam ook nog eens bij kijken dat hij verslaafd is toen ik hem leerde kennen. Ben toen niet bij hem weggegaan want iedereen verdient een kans. Na de afkickkliniek is hij een jaar clean gebleven en is hij langzaam weer begonnen met drinken drugs en af en toe gokken.
Elke keer als ik hem betrapte bleef ik toch bij hem. gevolg: zware grenzen overschrijden.
Was namelijk niet elke dag, maar periode van dagen en dan stopte het weer.
Daar kwam ook nog eens bij dat hij me ontzettend claimde en bang was dat ik vreemdging, omdat zijn ex ook was vreemdgegaan. verlatingsangst dus.

1.of andere manier vond ik dat wel fijn, want bevestigde zijn "liefde" voor mij.
( heb namelijk veel meegemaakt en ben erg onzeker)
Maar waren genoeg momenten dat ik dat ontzettend naar vond.

Hadden ook elke dag contact en hij schreef altijd van die lieve dingen op de.app .. waar ik veel waarde aan hecht omdat ik dat nog nooit zo gevoeld had bij iemand.
Maaarr we hadden ook bijna elke dag ruzie en discussie, hij meette ook ontzettend met 2 maten. Was jaloers als ik iets kreeg van me moeder.Heb het idee dat hij ook manipuleerde. We zijn zo vaak uit elkaar geweest en weer bij elkaar teruggekomen.. Vaak omdat we de pijn niet willen voelen van alleen zijn, maar ook omdat ik ontzettend veel van hem hou..
Hij was van de spontane dingen, weekendjes weg of zomaar cadeautjes, maar kon mij ook zoveel liefde geven, en dat heb ik nog nooit zo ervaren bij iemand.

Zoals ik al zei kwamen we.altijd weer bij elkaar na een ruzie .. of hij appte me of stond aan me deur of ik appte hem..
Konden echt niet zonder.elkaar.

Maar nu rond 7 weken geleden merkte ik dat hij weer over iets onbenulligs loog, en was ik er klaar mee..
Hij ook want hij appte niet meer en kwam zijn spullen halen..
Ergens hoopte ik dat hij wel weer contact.zou opzoeken maar dat deed hij niet. Ik appte hem elke keer.. zielige gezichtjes blabla om maar zijn aandacht te trekken. Hij voelt als een soort verslaving voor me, want ik hou me alleen vast aan de goede dingen en wil alleen hem..
Hij appte wel terug maar daar bleef het bij..
Hij was anders dit keer. Toen hij op vakantie was belde hij me 3 nachten achter elkaar dronken op. Later vertelde hij dat hij me miste maar toch spijt had dat hij me belde..
Elke keer kwam het contact van mij erna .. Niks kwam meer van hem. Vervolgens dik een week geen contact gehad waardoor ik hem weer appte. Hij appt wel terug maar gewoon normaal. Zodra ik over gevoelens praatte ontweek hij me of was kort. Nu weet ik dat het geen prater is..
Eerst wou hij vrienden zijn maar dat wou ik niet, waardoor ik het contact definitief wou verbreken, maar elke keer had hij wel een smoes dat dat niet gebeurde. Heb hem gevraagd of er een ander in het spel is maar dat is niet zo volgens hem. Hij is het gewoon zat.
Maar hij wil me ook niet blokkeren of verwijderen van de app.

Elke keer app te ik hem dat ik hem miste en hij zei dat hij dat ook deed, maar er was geen weg meer terug.
Doet me zoveel pijn en zou niks lievers willen om weer met hem samen te zijn.
Vind het zo moeilijk om geen contact te zoeken.
Gisteren hebben we nog voor de laaste keer contact gehad.. en hij zei dat hij het ook heel moeilijk vind en me mist,maar we elkaar toch echt los moeten laten. En ik weet dat hij dat ook moeilijk vind, want de laaste keer dat hij bij me was zei hij nog dat ik hem altijd kon appen of keek hij in me slaapkamer of ik al sex had gehad met iemand anders.

Ik heb genoeg tijdverdrijf maar hij zit 24/7 in me hoofd. Heb er zelfs nog meer moeite mee als me relatie van hiervoor die 10 jaar duurde.
Ik weet dat hij het ook heel moeilijk vind om me los te laten, en stiekem hoop ik dat hij ooit weer contact zoekt. Maar beste is geen contact meer opzoeken want wil niet meer wanhopig overkomen

Wat kan ik nou het beste doen.. Voel me zo naar en het voelt alsof hij de enige man is op de wereld. Mijn hart is echt gebroken, terwijl ik aan ene kant weet dat t niet werkt, maar hou me alleen maar vast aan de goede dingen. Zou hij ooit nog omswitchen als we lange tijd ECHT geen contact hebben. langste van geen contact was dik een week. Pff . en ik weet dat ik moet doorgaan met het leven maar ik voel me gewoon depressief door dit. Ik wist dat dit ging gebeuren maar toch komt het als een klap. Denk alleen maar aan de lieve dingetjes die we samen deden plus dat de sex tussen ons echt geweldig was, wat ik ook nog nooit zo gevoeld heb met iemand. Was zo een bepaalde chemie tussen ons. Dat maakt het allemaal zo lastig
anoniem_64479b42c77fd wijzigde dit bericht op 06-09-2019 14:39
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat te doen?
Handelen zoals met een verslaving; afstand nemen, ook van de wereld eromheen, afleiding zoeken en jezelf de tijd geven om los te komen. Denk aan alle negatieve momenten als het je teveel wordt. Sterkte! Ik hoop dat het je lukt! Deze relatie klinkt als giftig
Grappig dat je het woord giftig noemt. Althans grappig. Wij zeiden dat ook elke keer tegen elkaar dat deze relatie giftig was. En dan nog door willen gaan pff :frusty:
Zolang je hem mijn ex blijft noemen, moet je er nog iets mee, want je maakt het iets van jou, dus noem hem voortaan de man van ooit of vroeger of bij zijn naam, dan is hij niet meer van jou en maakt geen deel meer uit van jou en kan je het beter los leren laten.
Snow2018 schreef:
06-09-2019 14:03

Maar hij wil me ook niet blokkeren of verwijderen van de app.


Waarom blokkeer jij hem niet, of verwijder jij hem niet gewoon van de app?

Zolang je nog zulke verhalen over hem blijft schrijven kom je niet van hem los. Dit is nog heel erg 'denk niet aan een roze olifant'. Je moet hem in gedachten gaan loslaten.
Klopt wat je zegt Marana. Ik had hem ook 2x geblokkeerd en dan deblokeer ik hem weer. Zelfde voor verwijderen. Dan heb ik die keus gemaakt, en dan nog zet ik hem weer terug in me lijst. Welke profielfoto hij heeft, of wanneer hij online is. Zijn nummer weet ik ook uit mijn hoofd, dus dan weet ik zeker dat ik als ik hem verwijder over een tijdje weer erinzet om te kijken welke foto hij heeft. Vrienden zeggen ook tegen me: neem een ander nr, maar vind dat ook weer zo'n gedoe.
Als ik dit zo schrijf voel ik me zo een debiel. Maar kan er niks aan doen.
Snow2018 schreef:
06-09-2019 15:17
Klopt wat je zegt Marana. Ik had hem ook 2x geblokkeerd en dan deblokeer ik hem weer. Zelfde voor verwijderen. Dan heb ik die keus gemaakt, en dan nog zet ik hem weer terug in me lijst. Welke profielfoto hij heeft, of wanneer hij online is. Zijn nummer weet ik ook uit mijn hoofd, dus dan weet ik zeker dat ik als ik hem verwijder over een tijdje weer erinzet om te kijken welke foto hij heeft. Vrienden zeggen ook tegen me: neem een ander nr, maar vind dat ook weer zo'n gedoe.
Als ik dit zo schrijf voel ik me zo een debiel. Maar kan er niks aan doen.
@(
Snow2018 schreef:
06-09-2019 15:17
Klopt wat je zegt Marana. Ik had hem ook 2x geblokkeerd en dan deblokeer ik hem weer. Zelfde voor verwijderen. Dan heb ik die keus gemaakt, en dan nog zet ik hem weer terug in me lijst. Welke profielfoto hij heeft, of wanneer hij online is. Zijn nummer weet ik ook uit mijn hoofd, dus dan weet ik zeker dat ik als ik hem verwijder over een tijdje weer erinzet om te kijken welke foto hij heeft. Vrienden zeggen ook tegen me: neem een ander nr, maar vind dat ook weer zo'n gedoe.
Als ik dit zo schrijf voel ik me zo een debiel. Maar kan er niks aan doen.


Natuurlijk kun je er wel iets aan doen. Verwijder hem overal. Iedere keer dat je hem terug wilt plaatsen ga je afleiding zoeken. Netflixen. Een nieuw topic hier lezen en er op reageren. Een blokje om lopen. Thee zetten. Maakt niet uit wat, maar niet hem terug zetten.
Je bent gewoon zwak en 'ik kan er niks aan doen' is bs.
Het is ook zwakte ja, en daarom zeg ik ook dat ik me een debiel voel als ik het zo teruglees. Als een ander dit zou schrijven dan zou ik denken: Serieus?? wegwezen.. Maargoed ik zit er middenin, en zit nog vol met die gevoelens. En praat er heel veel over met mensen, zoek afleiding, werk. En dan nog denk ik er teveel aan
Het is over en dat moet je accepteren. Uit zijn gedrag blijkt dat hij niet meer open staat voor een relatie met jou. Ga jezelf niet gek maken door steeds te checken of hij online is, zijn foto's te bekijken of hem weer te berichten dat je hem mist. Je helpt jezelf (en hem) er echt niet verder mee. Richt je op je eigen leven en je zult merken dat dat rot gevoel meer en meer op de achtergrond raakt. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk maar het is echt de enige manier.
Snow2018 schreef:
06-09-2019 15:29
Het is ook zwakte ja, en daarom zeg ik ook dat ik me een debiel voel als ik het zo teruglees. Als een ander dit zou schrijven dan zou ik denken: Serieus?? wegwezen.. Maargoed ik zit er middenin, en zit nog vol met die gevoelens. En praat er heel veel over met mensen, zoek afleiding, werk. En dan nog denk ik er teveel aan


Er heel veel over praten met mensen: niet doen. Het is een wondje wat je maar blijft openkrabben, iedere keer als je zijn naam uitspreekt.

Afleiding zoeken: wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker zo door pruttelen.. Hoeveel jaren van je leven wil je zo nog verder? 5/10/20?
En wanneer ga je regie nemen en plannen maken voor JOUW leven?

Zoek hulp en maak een plan.
mikiniki wijzigde dit bericht op 06-09-2019 17:21
Reden: Toevoeging
9.94% gewijzigd
Yep heb je gelijk in Mikiniki.
Relatie duurde bijna 4 jaar. Te lang eigenlijk want ben ook al 34, en je word er niet jonger op. Zeker omdat ik ook nog kids wou, en ook de hoop bleef houden om kids met hem te nemen.

Wil ook zeker verder met mijn leven, maar het is nog zo vers, en als we idd zoals gisteren weer contact hebben, dan komt het weer als een mokerslag aan. Zelfkwelling :bonk:
Moet en zal nu ook doorzetten en zeker geen contact meer opzoeken
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
06-09-2019 16:43


Wil ook zeker verder met mijn leven, maar het is nog zo vers,
Kies dan voor je verleden en blijf bij hem. Dan blijft het vers.
Alle reacties Link kopieren
Of kies voor je toekomst. Maar zoek er hulp bij, het hoeft niet alleen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Geen contact! En zeker niet aan kinderen beginnen met hem. Hij is niet stabiel. En jullie relatie ook niet.
Het wordt er dan echt niet beter op.
Levensgenieter ;)
Ik zit ook bij de pschyoloog om aan mezelf te werken. Iemand die een goed zelfbeeld heeft was allang uit deze relatie vertrokken. Moet ook echt aan mezelf werken. Doordat de relatie zo giftig was, ben ik mezelf verloren, en me hele identiteit kwijtgeraakt.
Zie de toekomst nu even somber in, maar dat is wel logisch als je liefdesverdriet heb. Hoop snel uit die diepe put te komen. En ja, alleen ik kan er wat aan doen
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
06-09-2019 17:38
Ik zit ook bij de pschyoloog om aan mezelf te werken. Iemand die een goed zelfbeeld heeft was allang uit deze relatie vertrokken. Moet ook echt aan mezelf werken. Doordat de relatie zo giftig was, ben ik mezelf verloren, en me hele identiteit kwijtgeraakt.
Zie de toekomst nu even somber in, maar dat is wel logisch als je liefdesverdriet heb. Hoop snel uit die diepe put te komen. En ja, alleen ik kan er wat aan doen
Je verwart liefde met afhankelijkheid en dat is inderdaad een verslaving. Dus je moet afkicken, maar dat wel echt willen. Misschien ben je nog niet tot het besef dat deze man je slecht behandeld heeft en dat altijd zal blijven doen. Hij is een onstabiele dramaqueen en jij denkt dat je hem kan veranderen of dat hij nog 100 kansen verdient. Je hebt hem genoeg kansen gegeven en hij blijft het verprutsen, dus stoppen ermee.
@vriendgedumpt
Iedereen in mijn omgeving zegt dat hij manipuleert, en mij als een prinses behandelt om me vervolgens weer naar beneden te trappen.
Om heel eerlijk te zijn zijn er wel dingen wat ik absoluut niet goedkeur, maar het lijkt wel of ik een blok beton voor me.hoofd heb. Wil het niet zien ofzo.
Ik denk dan: heeft.hij me echt slecht behandeld ? of moet ik gewoon veranderen. Toen het uitging zei hij ook dat hij er alles aan gedaan heeft om het te laten slagen. Alsof ik dat niet gedaan heb.
Ik heb hem idd zoveel kansen gegeven betreft zijn verslaving, en dan krijg ik van hem te.horen dat hij extra gebruikte omdat onze relatie zo toxic was. Nou vind ik knap want hij was voor mij al zwaar verslaafd. schuldgevoel proberen aan te praten. En als iemand geduld met hem had was ik het wel.
En idd ik blijf maar denken aan de goede dingen. En het is zo erg dat ik denk dat het allemaal mijn schuld is geweest dat het over is. pfff
Het is idd zwaar afkicken.
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
06-09-2019 20:53
@vriendgedumpt
Iedereen in mijn omgeving zegt dat hij manipuleert, en mij als een prinses behandelt om me vervolgens weer naar beneden te trappen.
Om heel eerlijk te zijn zijn er wel dingen wat ik absoluut niet goedkeur, maar het lijkt wel of ik een blok beton voor me.hoofd heb. Wil het niet zien ofzo.
Ik denk dan: heeft.hij me echt slecht behandeld ? of moet ik gewoon veranderen. Toen het uitging zei hij ook dat hij er alles aan gedaan heeft om het te laten slagen. Alsof ik dat niet gedaan heb.
Ik heb hem idd zoveel kansen gegeven betreft zijn verslaving, en dan krijg ik van hem te.horen dat hij extra gebruikte omdat onze relatie zo toxic was. Nou vind ik knap want hij was voor mij al zwaar verslaafd. schuldgevoel proberen aan te praten. En als iemand geduld met hem had was ik het wel.
En idd ik blijf maar denken aan de goede dingen. En het is zo erg dat ik denk dat het allemaal mijn schuld is geweest dat het over is. pfff
Het is idd zwaar afkicken.
Hoeveel moeite je ook voor hem dowt en hoeveel geduld je ook met hem hebt, het gaat nooit genoeg zijn. En alles wat hij je verwijt is projectie van de dingen die hij zelf doet of denkt. Hij draait alles om. Je zegt dat hij al ver over je grenzen is gegaan dus die heb je ook al opgeschoven. Stop met veranderen voor hem en ga gewoon je eigen leven weer leiden en laat je niet meer manipuleren.
Alle reacties Link kopieren
Hij lult zijn eigen geweten goed, extra gebruiken is alleen hij verantwoordelijk voor.

Als je 34 jaar bent en nog kinderen wil, verspil je leven niet aan een verslaafde. Een verslaafde leeft voor 1 ding: zijn eigen kick.

Kies voor je eigen geluk, ga alleen voor het beste, en leef.

Als je aan hem denkt: zeg tegen je eigen geweten: nee! Dit wil ik niet, en doe iets fysieks, leidt jezelf af.
Alle reacties Link kopieren
Je was mij al kwijt bij iedereen verdient een kans....
Verder klinkt het vooral erg kansloos allemaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jij mag het kansloos vinden, hou die mening lekker voor je.. Andere reageren er toch ook gewoon normaal op. Reageer dan lekker niet!
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe om een ongezonde verliefdheid. Waarom zou je jezelf dit aan blijven doen? Je kunt niet zonder hem? Natuurlijk wel, je maakt het je wijs dat het niet kan maar "al die tijd" zonder contact is het je ook gelukt. Je bent niet dood neergevallen, dus je kunt het gewoon.

Je overdrijft, en stookt jezelf zo op om daarin te blijven hangen. Maar je bent toch zeker calimero niet?
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven