Ex loslaten

06-09-2019 14:03 75 berichten
Ik kan hier een heel boek over schrijven maar laat ik dat maar niet doen.. Probeer het zo kort mogelijk te houden, in hoeverre dat kan..

Ik heb een erg stormachtige relatie meegemaakt waarin me ex en ik elkaar continu aantrekken en afstoten. Ik heb bindingsangst en hij verlatingsangst. Nu ben ik in verloop van tijd ook achter dat hij ook bindingsangst heeft, want zodra het te dichtbij komt voel ik een bepaalde afstand.
Daarbij kwam ook nog eens bij kijken dat hij verslaafd is toen ik hem leerde kennen. Ben toen niet bij hem weggegaan want iedereen verdient een kans. Na de afkickkliniek is hij een jaar clean gebleven en is hij langzaam weer begonnen met drinken drugs en af en toe gokken.
Elke keer als ik hem betrapte bleef ik toch bij hem. gevolg: zware grenzen overschrijden.
Was namelijk niet elke dag, maar periode van dagen en dan stopte het weer.
Daar kwam ook nog eens bij dat hij me ontzettend claimde en bang was dat ik vreemdging, omdat zijn ex ook was vreemdgegaan. verlatingsangst dus.

1.of andere manier vond ik dat wel fijn, want bevestigde zijn "liefde" voor mij.
( heb namelijk veel meegemaakt en ben erg onzeker)
Maar waren genoeg momenten dat ik dat ontzettend naar vond.

Hadden ook elke dag contact en hij schreef altijd van die lieve dingen op de.app .. waar ik veel waarde aan hecht omdat ik dat nog nooit zo gevoeld had bij iemand.
Maaarr we hadden ook bijna elke dag ruzie en discussie, hij meette ook ontzettend met 2 maten. Was jaloers als ik iets kreeg van me moeder.Heb het idee dat hij ook manipuleerde. We zijn zo vaak uit elkaar geweest en weer bij elkaar teruggekomen.. Vaak omdat we de pijn niet willen voelen van alleen zijn, maar ook omdat ik ontzettend veel van hem hou..
Hij was van de spontane dingen, weekendjes weg of zomaar cadeautjes, maar kon mij ook zoveel liefde geven, en dat heb ik nog nooit zo ervaren bij iemand.

Zoals ik al zei kwamen we.altijd weer bij elkaar na een ruzie .. of hij appte me of stond aan me deur of ik appte hem..
Konden echt niet zonder.elkaar.

Maar nu rond 7 weken geleden merkte ik dat hij weer over iets onbenulligs loog, en was ik er klaar mee..
Hij ook want hij appte niet meer en kwam zijn spullen halen..
Ergens hoopte ik dat hij wel weer contact.zou opzoeken maar dat deed hij niet. Ik appte hem elke keer.. zielige gezichtjes blabla om maar zijn aandacht te trekken. Hij voelt als een soort verslaving voor me, want ik hou me alleen vast aan de goede dingen en wil alleen hem..
Hij appte wel terug maar daar bleef het bij..
Hij was anders dit keer. Toen hij op vakantie was belde hij me 3 nachten achter elkaar dronken op. Later vertelde hij dat hij me miste maar toch spijt had dat hij me belde..
Elke keer kwam het contact van mij erna .. Niks kwam meer van hem. Vervolgens dik een week geen contact gehad waardoor ik hem weer appte. Hij appt wel terug maar gewoon normaal. Zodra ik over gevoelens praatte ontweek hij me of was kort. Nu weet ik dat het geen prater is..
Eerst wou hij vrienden zijn maar dat wou ik niet, waardoor ik het contact definitief wou verbreken, maar elke keer had hij wel een smoes dat dat niet gebeurde. Heb hem gevraagd of er een ander in het spel is maar dat is niet zo volgens hem. Hij is het gewoon zat.
Maar hij wil me ook niet blokkeren of verwijderen van de app.

Elke keer app te ik hem dat ik hem miste en hij zei dat hij dat ook deed, maar er was geen weg meer terug.
Doet me zoveel pijn en zou niks lievers willen om weer met hem samen te zijn.
Vind het zo moeilijk om geen contact te zoeken.
Gisteren hebben we nog voor de laaste keer contact gehad.. en hij zei dat hij het ook heel moeilijk vind en me mist,maar we elkaar toch echt los moeten laten. En ik weet dat hij dat ook moeilijk vind, want de laaste keer dat hij bij me was zei hij nog dat ik hem altijd kon appen of keek hij in me slaapkamer of ik al sex had gehad met iemand anders.

Ik heb genoeg tijdverdrijf maar hij zit 24/7 in me hoofd. Heb er zelfs nog meer moeite mee als me relatie van hiervoor die 10 jaar duurde.
Ik weet dat hij het ook heel moeilijk vind om me los te laten, en stiekem hoop ik dat hij ooit weer contact zoekt. Maar beste is geen contact meer opzoeken want wil niet meer wanhopig overkomen

Wat kan ik nou het beste doen.. Voel me zo naar en het voelt alsof hij de enige man is op de wereld. Mijn hart is echt gebroken, terwijl ik aan ene kant weet dat t niet werkt, maar hou me alleen maar vast aan de goede dingen. Zou hij ooit nog omswitchen als we lange tijd ECHT geen contact hebben. langste van geen contact was dik een week. Pff . en ik weet dat ik moet doorgaan met het leven maar ik voel me gewoon depressief door dit. Ik wist dat dit ging gebeuren maar toch komt het als een klap. Denk alleen maar aan de lieve dingetjes die we samen deden plus dat de sex tussen ons echt geweldig was, wat ik ook nog nooit zo gevoeld heb met iemand. Was zo een bepaalde chemie tussen ons. Dat maakt het allemaal zo lastig
anoniem_64479b42c77fd wijzigde dit bericht op 06-09-2019 14:39
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
06-09-2019 17:38
Ik zit ook bij de pschyoloog om aan mezelf te werken. Iemand die een goed zelfbeeld heeft was allang uit deze relatie vertrokken. Moet ook echt aan mezelf werken. Doordat de relatie zo giftig was, ben ik mezelf verloren, en me hele identiteit kwijtgeraakt.
Zie de toekomst nu even somber in, maar dat is wel logisch als je liefdesverdriet heb. Hoop snel uit die diepe put te komen. En ja, alleen ik kan er wat aan doen
Nou bij deze ik begrijp je gevoel helemaal. Ik zit er zelf nog vollop in. Ontzettend verwarrende emoties.

Ik heb iets meer dan 4 jaar in een ontzettend giftige relatie gezeten. Natuurlijk niet altijd even negatief en waren er ook leuke en mooie momenten maar dat staat in de schaduw in de minder mooie momenten. Hij manipuleerde , chanteerde, kleineerde mij en maakte financieel misbruik van mij en ik ben er gewoon met open ogen ingetrapt. Ik wilde het gewoon niet zien. Ik bleef hem maar zien als die mooie grote man die heel erg lief kon zijn. Ik wilde de man in mijn gedachten vast houden die ik had leren kennen maar zo was hij helaas niet. Ik begon steeds meer gefrustreerd te raken en hij zette me steeds meer onder druk want ik moest gewoon luisteren en achter je vriend moeten staan ongeacht wat. Doordat ik steeds meer van me af beet behandelde hij me steeds slechter. Toen ik 8 maanden zwanger was zette hij me onder druk want hij was kwaad op mij omdat ik iets zou hebben gezegd waar hij niet van gediend was. Ik moest nieuwe schoenen halen of hij ging een andere vrouw neuken. Daar sta je dan 8 maanden zwanger. Ik was niet meer van plan om mij onder druk te laten zetten en heb dan ook gezegd dat hij maar moest doen wat hij niet laten kon. Hij zag dit als "stoer" praten van mij en zou me dan ook laten zien dat hij zijn woord zou houden. Volgende dag kreeg ik te horen niet vragen naar de bekende weg je weet wat ik vannacht gedaan heb.

Ik was gebroken en nog wilde ik luisteren naar zijn uitleg. En hij legde uit dat het echt mijn eigen schuld was want zo moeilijk was het niet om schoenen te kopen. Ik begon aan mezelf te twijfelen wat ik al 100x eerder heb gedaan en telkens mijn grenzen had verlegd.

Kreeg ook te horen dat hij al 4 jaar gelogen had over het feit dat hij kinderen had. Zou niet samen zijn met de moeder. (Geloof er geen reet van)
Daarna kreeg ik nog te horen dat hij gelogen had over zijn identiteit en geeft deze tot op de dag van vandaag nog steeds niet.

Ik heb me veel te lang aan deze man vast geklemd en die dikke roze bril wilde maar niet voor mijn ogen weg. Ik was verliefd en hield van hem en dat heeft ervoor gezorgd dat er misbruik van mijn goedheid en zachtaardige karakter heeft gemaakt.

Ik ben mezelf helemaal kwijt geraakt en mijn eigenwaarde is tot het vriespunt gedaald.
Ik heb nog steeds verdriet en voel nog steeds liefde voor hem maar uitleggen kan ik het niet. Maar ik ben ook opgelucht dat ik van deze giftige relatie af ben.

Ik weet hoe jij je voelt. Ik zie dat je goed bezig bent om hulp te hebben gezocht. En je moet nu in jezelf gaan vertrouwen. Ga weer van jezelf houden hoe moeilijk je het nu ook hebt. Ga lekker shoppen en naar de kapper en maak een nieuw begin.

Maak een lijst met negatieve en positieve punten van je ex en lees dat iedere dag even weer door en vraag je af of de negatieve punten weg gestreept kunnen worden tegenover de positieve....waarschijnlijk niet. En bagataliseer de negatieve punten niet om het voor hem goed te praten.

Het is heel hard werken en ik zit er middenin maar als je weer van jezelf gaat geloven dan kan jij dat ook.

Verbreek alle contact want je hebt in principe niets meer met hem te maken. Gun het je zelf dan ook om te "helen" en maak het je niet moeilijker.

En mee lezen en schrijven hier op het forum lucht ook op en de reacties die ik lees haal ik ook kracht uit.

Heel veel sterkte :hug:

Ps. Als je zo'n grote kinderwens hebt dan schrijf je in bij een donor bank. Overweeg het misschien geeft het je rust dat je weet dat je kinderwens ook zo vervult kan worden.
Blijf in jezelf geloven !
Ik snap dat Ik niet dood ga en tuurlijk wel zonder hem kan. Maar ik heb nu een bepaald gevoel en dat is niet 1 2 3 weg, en als buitenstaander is dat makkelijker te zeggen.
Ik heb nooit liefde gekend van mijn ouders, en hij kon mij die liefde geven wat ik altijd tekort ben gekomen. Was natuurlijk niet alleen maar kommer en kwel. Maar daardoor blijf ik er zo in hangen. Denken dat geen man meer zoveel liefde gaat geven, maar ik weet dat dat natuurlijk onzin is.
Alle reacties Link kopieren
Sorry zie dat mijn verhaal een beetje lang is geworden.
Blijf in jezelf geloven !
Oh jeetje 05-2019 ..
Dat van jouw gaat nog wel iets verder hoor. Deze.man is wel heel erg ver gegaan.
Kon hij je wel veel liefde geven.. bleef je je daar ook maar aan vast houden ?
Ik kon dus uit mezelf weinig liefde geven, vond dat heel moeilijk, en voornamelijk als hij loog dan sloeg ik helemaal dicht. Hij irriteerde zich daar dan weer aan, want hij wou dat ik meer liefde gaf. Ik vond dat zelf ook wel, maarja het lukte me gewoon niet. En dan super jaloers zijn als ik mijn katten wel knuffel :@@:
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
06-09-2019 22:52
Oh jeetje 05-2019 ..
Dat van jouw gaat nog wel iets verder hoor. Deze.man is wel heel erg ver gegaan.
Kon hij je wel veel liefde geven.. bleef je je daar ook maar aan vast houden ?
Dat was het hem juist als hij niet zo vervelend was was hij een hele leuke man die mij liefde gaf. Maar ik vraag me nu af was het wel echte liefde want anders ga je niet zo met iemand om.

Het was afstoten en weer aantrekken. En hij wist waar hij mee bezig was want hij zei gewoon met een soort van trots dat hij dit altijd nog met vrouwen heeft kunnen doen en dan in zijn web kwamen te zitten en niet meer los van hem kwamen. En dat vrouwen dan alles voor hem deden.

Maar ik bleef meer aan het "idee" vasthouden dat hij zoveel liefde gaf. Daar hield ik me aan vast alsof het een reddingsboei was.

Maar vraag je af is dat dan liefde ? Of wil je het zien als liefde ?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
06-09-2019 22:58
Ik kon dus uit mezelf weinig liefde geven, vond dat heel moeilijk, en voornamelijk als hij loog dan sloeg ik helemaal dicht. Hij irriteerde zich daar dan weer aan, want hij wou dat ik meer liefde gaf. Ik vond dat zelf ook wel, maarja het lukte me gewoon niet. En dan super jaloers zijn als ik mijn katten wel knuffel :@@:
Hij liegt tegen je moet je hem dan gaan belonen met extra liefde?

(Ik mag eigenlijk niet mijn mond open trekken want ik heb zelf teveel grenzen verlegt maar omdat ik het weet vertel ik toch mijn situatie en wat ik er van vind )
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
06-09-2019 20:40
Je verwart liefde met afhankelijkheid en dat is inderdaad een verslaving. Dus je moet afkicken, maar dat wel echt willen. Misschien ben je nog niet tot het besef dat deze man je slecht behandeld heeft en dat altijd zal blijven doen. Hij is een onstabiele dramaqueen en jij denkt dat je hem kan veranderen of dat hij nog 100 kansen verdient. Je hebt hem genoeg kansen gegeven en hij blijft het verprutsen, dus stoppen ermee.
Lees dit goed een paar keer en laat het tot je doordringen. Ze slaat precies de spijker op zn kop.

En word niet boos als mensen zeggen kansloos ze zeggen het waarschijnlijk uit ervaring en weten dan ook dat het kansloos is. Hun zien het alleen moet jij het ook nog gaan zien en vooral WILLEN gaan zien
Blijf in jezelf geloven !
Nee ik snap je. Als.andere mensen in hetzelfde schuitje zitten kan ik het heel goed vertellen, maar voor mezelf niet.
Ik zit me ook steeds meer af te vragen of hij wel ECHT van me hield. Of was het Omdat hij niet alleen kon zijn.
en of dit idd echt liefde was.
In principe moet ik alles overboord gooien en er niet meer aan denken, want dit was een hele WIJZE les, dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT.meer over mijn grenzen ga in een relatie.
Mijn emoties gaan alle kanten op. Ene keer ben ik super verdrietig, andere keer haat ik hem.
Mijn eigenwaarde is ook tot zero gedaald, en schaam me aan ene kant dat ik nog zo als een hondje achter hem aanliep. Dat geeft hem alleen maar macht
Deze reacties laten me weer op aarde landen, en laten me inzien waar ik mee bezig ben. Waarom ben ik de enige die maar het goede in hem ziet. Ik moet ook zo denken. Vrienden zeggen precies hetzelfde.
Ben blij dat ik deze.topic heb aangemaakt want het ligt niet alleen aan mij!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je emoties ik ben op het ene moment verdrietig omdat ik nog van hem hou (of ik maak mezelf wijs dat ik nog van hem hou) en andere moment haat ik hem. Ik schaam me diep om wat ik toe heb gelaten. En vooral omdat ik mezelf in de steek heb gelaten en hem bovenaan de ladder heb gezet en mezelf weg heb gecijferd.
Maar je word er geen beter en leuker mens van als je de heletijd iemand tevreden wilt houden en grenzen verlegt. Want het is frustrerend en je raakt ook gefrustreerd op jezelf omdat je teleurgesteld bent in jezelf.

Dus verbreek aub alle contact met hem en laat je ook niet verleiden om wat te gaan sturen. Ga desnoods hier topics lezen en reageer zodat je afleiding hebt.
Zorg ervoor dat je weer controle neemt over je eigen leven nu is hij nog steeds de hoofdfactor in jouw leven.
Blijf in jezelf geloven !
Idd, mocht ik weer in de verleiding komen dan ga ik meteen dit weer lezen

Ben ook een ander persoon geworden, en snap niet hoe ik het zo ver kon laten komen. Langzaam sluipt dat er zo in, zonder dat je daar eigenlijk erg in hebt.
05-2019 hoelang is het van jouw geleden ?

Nu voel ik me weer alsof ik de wereld aankan, en walg van hem :puh:
Alle reacties Link kopieren
Hij gedraagt zich precies als mijn ex. Lees mijn topic van een paar maanden terug eens. Toen ik daarin op een rijtje schreef wat er allemaal al was voorgevallen, besefte ik pas hoeveel belachelijk gedrag ik al van hem geaccepteerd had. Gedrag waarvan ik inderdaad ook mijn vriendinnen zou adviseren om hard weg te rennen, maar wat mij niet lukte omdat ik het goede in hem bleef zien en daaraan vast bleef houden. Liefde maakt blind. Maar gelukkig gaat verliefdheid over en kom je hopelijk snel bij je positieven. Stop maar met je afvragen of hij wel of niet van je houdt, het doet er niet echt toe want ook als hij wel van je houdt zou hij zich niet als zo een ontzettende hufter moeten gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
06-09-2019 23:33
Idd, mocht ik weer in de verleiding komen dan ga ik meteen dit weer lezen

Ben ook een ander persoon geworden, en snap niet hoe ik het zo ver kon laten komen. Langzaam sluipt dat er zo in, zonder dat je daar eigenlijk erg in hebt.
05-2019 hoelang is het van jouw geleden ?

Nu voel ik me weer alsof ik de wereld aankan, en walg van hem :puh:
Dat is nu 5 maanden geleden. Maar ik had nog de deur op een kier toen staan omdat ik dacht dat het allemaal wel een goede reden had en nog goed kon komen. (Was toen dat voor was gevallen ik 8 maand zwanger was).

Maar dat ik echt definitief voor mezelf heb gekozen en heb gedacht waar ben ik mee bezig is iets meer dan 3 maanden geleden. Ik wilde mijn dochtertje ook niet in zo'n giftige situatie op laten groeien.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
06-09-2019 23:54
Hij gedraagt zich precies als mijn ex. Lees mijn topic van een paar maanden terug eens. Toen ik daarin op een rijtje schreef wat er allemaal al was voorgevallen, besefte ik pas hoeveel belachelijk gedrag ik al van hem geaccepteerd had. Gedrag waarvan ik inderdaad ook mijn vriendinnen zou adviseren om hard weg te rennen, maar wat mij niet lukte omdat ik het goede in hem bleef zien en daaraan vast bleef houden. Liefde maakt blind. Maar gelukkig gaat verliefdheid over en kom je hopelijk snel bij je positieven. Stop maar met je afvragen of hij wel of niet van je houdt, het doet er niet echt toe want ook als hij wel van je houdt zou hij zich niet als zo een ontzettende hufter moeten gedragen.
Ook heel veel sterkte toe gewenst , zo zie je maar weer dat we niet de enige zijn.

Hoe gaat het nu met jou?
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
07-09-2019 00:01
Dat is nu 5 maanden geleden. Maar ik had nog de deur op een kier toen staan omdat ik dacht dat het allemaal wel een goede reden had en nog goed kon komen. (Was toen dat voor was gevallen ik 8 maand zwanger was).

Maar dat ik echt definitief voor mezelf heb gekozen en heb gedacht waar ben ik mee bezig is iets meer dan 3 maanden geleden. Ik wilde mijn dochtertje ook niet in zo'n giftige situatie op laten groeien.
Goed van je.. Laat deze loser ook nooit meer in je leven komen, zeker niet nu je al zo ver bent
Vriendgedumpt schreef:
06-09-2019 23:54
Hij gedraagt zich precies als mijn ex. Lees mijn topic van een paar maanden terug eens. Toen ik daarin op een rijtje schreef wat er allemaal al was voorgevallen, besefte ik pas hoeveel belachelijk gedrag ik al van hem geaccepteerd had. Gedrag waarvan ik inderdaad ook mijn vriendinnen zou adviseren om hard weg te rennen, maar wat mij niet lukte omdat ik het goede in hem bleef zien en daaraan vast bleef houden. Liefde maakt blind. Maar gelukkig gaat verliefdheid over en kom je hopelijk snel bij je positieven. Stop maar met je afvragen of hij wel of niet van je houdt, het doet er niet echt toe want ook als hij wel van je houdt zou hij zich niet als zo een ontzettende hufter moeten gedragen.
Hoe heet je topic? kan het niet zo snel vinden :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
07-09-2019 00:05
Goed van je.. Laat deze loser ook nooit meer in je leven komen, zeker niet nu je al zo ver bent
Het lastige is dat je een kind samen hebt. Maar toe laten in mijn hart en een liefdes relatie mee aan gaan nee dat nooit meer.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
07-09-2019 00:18
Het lastige is dat je een kind samen hebt. Maar toe laten in mijn hart en een liefdes relatie mee aan gaan nee dat nooit meer.
Merk je wel dat je het meer los heb kunnen laten ?
Ik heb het gevoel alsof ik hier jaren nog verdriet van heb, maar dat komt natuurlijk omdat ik er nog middenin zit
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
07-09-2019 00:06
Hoe heet je topic? kan het niet zo snel vinden :bonk:
relaties/hoe-omgaan-met-twijfelende-vri ... #p30087732

Vanwege privacy destijds geopend onder een andere nick
Alle reacties Link kopieren
Snow2018 schreef:
07-09-2019 11:01
Merk je wel dat je het meer los heb kunnen laten ?
Ik heb het gevoel alsof ik hier jaren nog verdriet van heb, maar dat komt natuurlijk omdat ik er nog middenin zit
Echt loslaten niet echt maar dat komt omdat ik ontzettend druk nog ben in mijn hoofd met van alles en nog wat. Ik heb gewoon zoveel vragen waar ik geen antwoorden op krijg of waar ik een antwoord op krijg waarvan ik weet dat het gelogen is. Dan krijg je een antwoord waarin hij het allemaal zo uitlegt dat hij er beter van word. Dan lijkt hij toch niet zo de boeman.

Het is echt moeilijk om het los te laten omdat ik gewoon antwoorden wil en vind dat ik daar ook recht op heb. Niet alleen voor mij maar ook voor mijn dochtertje.

Maar zijn naam en adres gaat hij toch niet geven want hij heeft gewoon nog dingen te verbergen en daarom krijg ik het ook niet is mijn mening.

Met mijn emoties zit ik er ook nog middenin en ik weet dat ik hier nog heel erg lang last van ga hebben.
Heb niet alleen liefdesverdriet maar ben ook nog eens belogen en bedrogen. Mix van allerlei emoties.

Wat ik wel heb gedaan en heb geaccepteerd is dat deze man slecht is geweest voor mijn zelfvertrouwen en eigenwaarde. Ik ben nu echt in gaan zien hoe hij met mij om is gegaan en hoe giftig het was. Eerst kon ik dat niet zien omdat ik alleen maar bezig was de relatie te "redden". Nu ik meer rust krijg en de tijd verstrijkt merk ik wel dat ik alles steeds beter kan inzien en het maakt me nu ook boos dat hij zo met me om is gegaan.

Ik ben nu vooral bezig met mij in plaats van de hele dag in mijn hoofd met hem bezig te zijn.
Hij verdient het niet eens dat ik nog energie aan hem verdoe.

Eerder had ik ook zoiets van als hij maar niet al met een andere vrouw is. Alleen die gedachte maakte me gek. Nu heb ik er echt vrede mee en heb zoiets van beter als hij al iemand anders heeft. Maar wat ik dan wel weer heel erg vind is dat ik weet hoe hij gaat doen tegen die vrouw als hij haar in zijn macht heeft maar dat is niet meer aan mij.

Dus losgelaten nog niet maar wel geaccepteerd alleen verder te gaan.
Ik kies voor mezelf en heb dan ook geen 1x tegen hem gezegd dat ik hem terug wil. Hij heeft een heel groot ego en denkt dat alle vrouwen hem weer terug willen. Er zijn ook exen die hem alsnog terug willen (Maar dat zijn zijn woorden uiteraard) maar deze ex gaat echt niet terug.

Ik probeer dan ook zoveel mogelijk met mezelf bezig te zijn en uiteraard ook met mijn dochtertje.
Ben lekker naar de kapper geweest en een nieuwe garderobe aangeschaft.

Misschien een tip voor je om te lezen dat is het boek monsterverbond/ aantrekkingskracht van foute mannen van Carolien Roodvoets.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het vandaag met je ?
Blijf in jezelf geloven !
@05-2019

Ik heb je even een privé bericht gestuurd
Alle reacties Link kopieren
Het kost heeeeel veel tijd, heeeel veel doorzettingsvermogen en moed om je écht goed los te rukken uit een destructieve relatie, om van het gevoel dat je nu hebt af te komen, om uiteindelijk in te zien dat dit geen liefde is. Als je gewend bent aan pijn en ellende, is dat veilig. Dat heeft hij je gegeven. Dat was voor mij destijds een hele dikke wake up call. Niemand is altijd slecht. Zelfs de grootste klootzakken hebben lieve momenten/dingen. En als je zo hard liefde nodig hebt, veel hebt meegemaakt, vervaagt de rest als het weer even goed is. Want je bent zo weinig goeds gewend.

Je moet er doorheen breken en blijf doorzetten, echt. Het wordt stukje bij beetje beter. Gun het jezelf, zeker als je al zoveel meegemaakt hebt in je leven.
Snow2018 schreef:
06-09-2019 23:16
Nee ik snap je. Als.andere mensen in hetzelfde schuitje zitten kan ik het heel goed vertellen, maar voor mezelf niet.
Ik zit me ook steeds meer af te vragen of hij wel ECHT van me hield. Of was het Omdat hij niet alleen kon zijn.
en of dit idd echt liefde was
.
In principe moet ik alles overboord gooien en er niet meer aan denken, want dit was een hele WIJZE les, dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT.meer over mijn grenzen ga in een relatie.
Mijn emoties gaan alle kanten op. Ene keer ben ik super verdrietig, andere keer haat ik hem.
Mijn eigenwaarde is ook tot zero gedaald, en schaam me aan ene kant dat ik nog zo als een hondje achter hem aanliep. Dat geeft hem alleen maar macht
Echte liefde? Ik denk dat hij van je hield op de manier die voor hem bekend was. Hij kon waarschijnlijk niet beter. En jij ontving het op de manier die voor jou bekend was. Zoals je al zei: je kreeg niet echt liefde van je ouders, of in ieder geval niet op de juiste manier. Die voorwaardelijkheid die je wellicht vroeger hebt ervaren, kreeg je ook van hem.

Ik zou jezelf niet pijnigen met de vraag of hij van je houdt of hield. Als het al liefde was, is het een giftige soort die je beter uit je leven kunt elimineren. Laat dat lekker bij hem. Is zijn strijd, zijn probleem. Jij hebt volgens mij je handen vol aan jezelf. Wellicht staat het al ergens en heb ik eroverheen gelezen, maar heb je hulp?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven