Alles was een leugen

07-09-2019 00:10 69 berichten
Oké beetje dramatische topictitel, maar ik wist geen betere.

Ik heb, had, vier jaar lang een relatie. Deze man begon enige weken geleden vreemd te doen, ik kan er de vinger nog steeds niet helemaal op leggen. Hij loog over stomme dingetjes, was soms een tijdje onbereikbaar, gewoon rare dingen.

Sinds twee weken negeert hij me. Dat vind ik al vreselijk, hij doet gewoon alsof ik niet besta. Na een relatie van vier jaar.

Vandaag sprak ik wat kennissen van hem en ik hoorde allerlei verhalen over hem, alsof ze nu pas vrijuit durven spreken over hem. Verhalen over drugs, andere vrouwen, agressief gedrag. De man in de verhalen is een totaal ander persoon dan de man die ik ken.

En nu pieker ik me suf. Was onze hele relatie gebaseerd op een leugen of zijn de verhalen die ik heb gehoord niet waar?
De man in kwestie negeert mij nog steeds dus ik kan het ook niet bespreken met hem.

Ik weet gewoon even niet wat ik met mezelf en mijn gevoel aan moet nu :(
Alle reacties Link kopieren
Er valt niets te bespreken. Sommige mensen deugen gewoon niet. Diep van binnen.

Wat wil je van hem horen? Dat al die anderen het mis hebben?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat de geruchten geen geruchten zijn maar op waarheid berusten. Heel naar dat je daar na 4 jaar achterkomt en begrijpelijk dat je het allemaal even niet weet. Ik zou geen contact meer met hem willen. Het enige dat je nog gaat krijgen zijn meer leugens. Blokkeer hem en neem tijd voor jezelf en voor mensen waar je wel van op aan kan. :hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Hoe kun je je zo in iemand vergissen? Hoe kan iemand zo anders zijn? Ik woonde half met hem samen. Ben ik dan zo naïef?
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen zijn gewoon heel goed in rookgordijnen ophangen en liegen alsof het gedrukt staat is een onderdeel van hun leven. Over een tijdje gaan er bij jou steeds meer puzzelstukjes op hun plek vallen. Niet dat je daarmee geholpen bent, maar het scherpt je instinct wel aan naar de toekomst toe.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Je moet deze persoon uit je leven bannen. Echt weg. Alle middelen waarmee hij je kan bereiken blokkeren.

Het probleem is dat je pas kunt gaan rouwen en verwerken wanneer je ervan overtuigd bent dat hij een leugenaar is. En om daarvan overtuigd te worden, heb je contact met hem nodig. Leugens aanhoren, achterdocht voelen.

Na zoveel jaren is dat amper te doen. Het gaat pijn doen, TO. En het gaat heel veel tijd kosten. En je zult waarschijnlijk nooit meer hetzelfde zijn.

Je gaat doen wat je moet doen. Hopelijk weet je over een poosje wat het nou was wat jou aan hem bond en kun je dat los zien van wat jij niet kon weten (of toch?).
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Rookgordijn1 schreef:
07-09-2019 00:15
Hoe kun je je zo in iemand vergissen? Hoe kan iemand zo anders zijn? Ik woonde half met hem samen. Ben ik dan zo naïef?
Hoe kan hij je nu volkomen negeren als je daar de helft van de tijd gewoon inwoont?


Kan het ook zijn dat hij is opgepakt / is verhoord door de politie?
En dat daardoor mensen wél hun mond durven opentrekken?
Alle reacties Link kopieren
Vanzai: Ik ben het zowaar eens met je advies en visie!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
07-09-2019 00:21
Vanzai: Ik ben het zowaar eens met je advies en visie!
Gebruik daar lekker het napraattopic voor
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
07-09-2019 00:23
Gebruik daar lekker het napraattopic voor

o_o
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
07-09-2019 00:15
Hoe kun je je zo in iemand vergissen? Hoe kan iemand zo anders zijn? Ik woonde half met hem samen. Ben ik dan zo naïef?
Ik heb je een privé bericht gestuurd. Ik heb ook 4 jaar lang in een relatie gezeten waar alles bij elkaar gelogen was. Zelfs over zijn identiteit had hij gelogen en dat hij al 2 kinderen had. Hij was een ontzettend goede leugenaar en hij was er zelfs trots op. Zo had hij het altijd nog gedaan bij vrouwen en was gewoon een patalogische leugenaar (waren letterlijk zijn woorden)
05-2019 wijzigde dit bericht op 07-09-2019 00:37
19.42% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
ik kan er de vinger nog steeds niet helemaal op leggen. Hij loog over stomme dingetjes, was soms een tijdje onbereikbaar, gewoon rare dingen.


Vandaag sprak ik wat kennissen van hem en ik hoorde allerlei verhalen over hem, alsof ze nu pas vrijuit durven spreken over hem. Verhalen over drugs, andere vrouwen, agressief gedrag. De man in de verhalen is een totaal ander persoon dan de man die ik ken.


Goh.
Oudblond schreef:
07-09-2019 00:17
Sommige mensen zijn gewoon heel goed in rookgordijnen ophangen en liegen alsof het gedrukt staat is een onderdeel van hun leven. Over een tijdje gaan er bij jou steeds meer puzzelstukjes op hun plek vallen. Niet dat je daarmee geholpen bent, maar het scherpt je instinct wel aan naar de toekomst toe.
Dat denk ik ook ja, dat die puzzelstukjes gaan vallen. Bah.
Marnamai schreef:
07-09-2019 00:20
Hoe kan hij je nu volkomen negeren als je daar de helft van de tijd gewoon inwoont?


Kan het ook zijn dat hij is opgepakt / is verhoord door de politie?
En dat daardoor mensen wél hun mond durven opentrekken?
Hij woonde half bij mij in. Nu niet meer.
Nee hij is niet opgepakt.
Vanzai, bedankt voor je post. Pijnlijk maar waar.
Alle reacties Link kopieren
Heb je vrienden, familie in de buurt waar je dit mee kan delen? Met hem moet je echt niet meer willen praten. Verzamel morgen zijn spullen die eventueel nog in jouw huis zijn en breng ze naar 'iemand' in zijn omgeving. Weg met al het bedrog in je leven. Blokken en je eigen netwerk opzoeken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
05-2019 schreef:
07-09-2019 00:33
Ik heb je een privé bericht gestuurd. Ik heb ook 4 jaar lang in een relatie gezeten waar alles bij elkaar gelogen was. Zelfs over zijn identiteit had hij gelogen en dat hij al 2 kinderen had. Hij was een ontzettend goede leugenaar en hij was er zelfs trots op. Zo had hij het altijd nog gedaan bij vrouwen en was gewoon een patalogische leugenaar (waren letterlijk zijn woorden)
PB terug
Oudblond schreef:
07-09-2019 00:42
Heb je vrienden, familie in de buurt waar je dit mee kan delen? Met hem moet je echt niet meer willen praten. Verzamel morgen zijn spullen die eventueel nog in jouw huis zijn en breng ze naar 'iemand' in zijn omgeving. Weg met al het bedrog in je leven. Blokken en je eigen netwerk opzoeken.
Niet echt.
Geen familie, een handjevol vrienden waarmee het ook niet meer lekker loopt de laatste tijd ivm wegen die andere kanten op gaan.
Dat is nog zoiets. Nu, zo zonder partner, ben ik écht alleen. Of ja, zo voel ik me nu even. Misschien valt het na een nachtje slapen wel weer mee.
Alle reacties Link kopieren
En heel naar, maar ik zou maandag toch even een afspraak maken voor een soa test. Weten waar je aan toe bent, zal je helpen om weer verder te kunnen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik had hem wel nog een berichtje gestuurd. Ik ben er geen voorstander van dit soort dingen via whatsapp te bespreken maar ik heb even geen andere mogelijkheid. Hij heeft het gelezen (hoera voor de blauwe vinkjes) en hij negeert het volkomen.
Hoe kun je zo harteloos zijn? Na vier jaar relatie interesseert het hem gewoon niet wat ik heb gehoord en hoe ik me voel.
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
07-09-2019 00:47
Niet echt.
Geen familie, een handjevol vrienden waarmee het ook niet meer lekker loopt de laatste tijd ivm wegen die andere kanten op gaan.
Dat is nog zoiets. Nu, zo zonder partner, ben ik écht alleen. Of ja, zo voel ik me nu even. Misschien valt het na een nachtje slapen wel weer mee.
Ben je 'vervreemd' geraakt van je vrienden/familie onder invloed van je ex-partner? Als dat zo is, dan is er ook weer een deur open om het contact aan te halen want de 'stoorfactor' is uit je leven.
En blijf hier maar schrijven. Je zal verbaasd zijn van hoeveel steun je van anonieme forummers kan voelen. :rose:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
07-09-2019 00:49
En heel naar, maar ik zou maandag toch even een afspraak maken voor een soa test. Weten waar je aan toe bent, zal je helpen om weer verder te kunnen.
Ja. Ik heb volgende week al een afspraak voor een uitstrijkje ivm klachten.
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
07-09-2019 00:51
Ik had hem wel nog een berichtje gestuurd. Ik ben er geen voorstander van dit soort dingen via whatsapp te bespreken maar ik heb even geen andere mogelijkheid. Hij heeft het gelezen (hoera voor de blauwe vinkjes) en hij negeert het volkomen.
Hoe kun je zo harteloos zijn? Na vier jaar relatie interesseert het hem gewoon niet wat ik heb gehoord en hoe ik me voel.
Wat je eerder over hem schrijft, illustreert dat hij inderdaad vier jaar lang zijn prio niet bij jullie relatie/jou had. Hard maar waar. Hij was in die vier jaar ook harteloos. Alleen verbloemde hij dat en dat doet hij nu niet meer. Hij heeft geen belang bij jouw emotie of pijn en verwacht dus ook geen 'begrip of afronding'. Neem het heft in eigen handen. Het is jouw leven. Neem daar opnieuw de regie over.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
07-09-2019 00:52
Ben je 'vervreemd' geraakt van je vrienden/familie onder invloed van je ex-partner? Als dat zo is, dan is er ook weer een deur open om het contact aan te halen want de 'stoorfactor' is uit je leven.
En blijf hier maar schrijven. Je zal verbaasd zijn van hoeveel steun je van anonieme forummers kan voelen. :rose:
Nee, niet onder invloed van hem, dat heeft andere redenen.

Dank je Oudblond, ik voel me inderdaad al iets minder alleen en fucked up door hier te schrijven en een bericht terug te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven