Geheim is op mijn schouders gedrukt

07-09-2019 23:57 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik al erg lang van stof kan zijn schiet ik maar meteen van wal, zonder diepe details te geven zodat het verhaal niet herkenbaar is.
Vandaag is er een geheim op mijn schouders gedrukt. Ik weet gewoon NIET wat ik er mee aan moet. Hoe het zit is als volgt: Mijn vriend, met wie ik sinds een jaar samen ben, heeft een beste vriend die hij al vanaf zijn jeugd kent, ze zijn samen opgegegroeid. Ze zijn echt heel close en goed met elkaar. Die jeugdvriend, en zijn vriendin, ken ik dus een jaar. Die vriendin is tevens ook nog zijn nichtje, wat het allemaal nog ingewikkelder maakt. Vanavond is mij namelijk verteld dat die vriendin een verhouding heeft. De beste vriendin van haar, die haar al heel erg lang kent, heeft mij dit verteld en die is erachter gekomen. Geen idee waarom ze het uitgerekend mij heeft verteld, ik heb die beste vriendin vanavond voor de tweede keer gezien. Ze gaan ook nog trouwen... Ik vind dit zo vreselijk, het drukt op mijn schouders, en die beste vriendin heeft me gezegd het echt aan NIEMAND te vertellen. De afspraak is er dat de persoon die de verhouding heeft hiermee stopt na de bruiloft. Maar... Er was geen zichtbaar schuldgevoel of enig gevoel van schaamte bij de confrontatie. Ik zou zoiets sowieso nooit doen, maar ik zou me KAPOT schamen en er meteen mee kappen en me beseffen wat ik aan het doen ben, terwijl mw verder gaat en zich ook nog ergens beledigd voelt dat het nu bekend is. Het is in mijn ogen dus duidelijk dat dit niet na de bruiloft zal gaan stoppen. Die jeugdvriend is zo een lieverd en zo goedgelovig, hij verdient dit gewoon echt niet. Niemand verdiend dit. Ik heb beloofd het geheim te bewaren maar aangezien deze jongen de allerbeste vriend is van mijn vriend, komen ze hier regelmatig over de vloer en andersom. Terwijl ik, nu ik dit weet, haar niet meer onder ogen wil komen en deze jeugdvriend ook niet want ik heb het gevoel dat ik hem hiermee verraad en in zijn gezicht lieg. Die beste vriendin drukt me erop dat ze niet wil dat dit uitkomt, want dan weet mw dat de beste vriendin het door heeft gebrieft en zien ze elkaar nooit meer. Deze vriendin heeft ook nog de hele bruiloft georganiseerd. God, wat moet dit me van mijn hart, en wat voel ik me klote. Ik wil niet degene zijn die hem recht in de ogen aankijkt en zijn hart ziet breken. En ik wil ook geen verrader zijn en mijn belofte niet nakomen. Maar dit is toch ethisch onverantwoord?? Moet ik mijn mond houden, terwijl ik weet, aangezien het gebrek aan schuldgevoel, dat dit niet zal stoppen na de bruiloft? Wanneer zal deze jongen erachter komen, als hij er uberhaupt achterkomt? En moet ik dan al die tijd met dit gevoel rondlopen? Heeft er aub iemand advies... Mijn emoties gaan alle kanten op en die jongen zijn hart gaat helemaal dood kapot als dit uitkomt. Ik ben het niet eens met ''wat niet weet, wat niet deert'' maar nu ik in deze postitie zit twijfel ik enorm omdat ik niemand pijn wil doen.
Als deze vriendin wil dat het geheim een geheim blijft dan had zij het zelf geheim moeten houden. Dat heeft ze niet gedaan. Jij bent haar niets verschuldigd. Als jij erover wilt praten met bijvoorbeeld jouw vriend, dan moet je dat doen.
Nou, dat geheim is in ieder geval nu geen geheim meer. Probleem opgelost dus.
Alle reacties Link kopieren
Een anoniem briefje sturen?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Dus iemand die je net voor de tweede keer in je leven ziet zadelt jou met dit geheim op. Klinkt haast alsof ze wil dat iemand actie onderneemt maar het zelf niet direct durft te zeggen. Waarom zou ze het anders aan een vreemde vertellen? Zij weet helemaal niet of jij te vertrouwen bent.

Ik zou tegen je vriend vertellen 'wat voor raars mij vandaag nou weer is overkomen...'. Ik zou dit niet geheim houden. Het lijkt me hartstikke kut als meerdere mensen weten dat je partner vreemdgaat en niemand iets tegen jou zegt. Dus ik zou het wel vertellen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
08-09-2019 00:18
Dus iemand die je net voor de tweede keer in je leven ziet zadelt jou met dit geheim op. Klinkt haast alsof ze wil dat iemand actie onderneemt maar het zelf niet direct durft te zeggen. Waarom zou ze het anders aan een vreemde vertellen? Zij weet helemaal niet of jij te vertrouwen bent.

Ik zou tegen je vriend vertellen 'wat voor raars mij vandaag nou weer is overkomen...'. Ik zou dit niet geheim houden. Het lijkt me hartstikke kut als meerdere mensen weten dat je partner vreemdgaat en niemand iets tegen jou zegt. Dus ik zou het wel vertellen.
Dit gevoel had ik er inderdaad ook bij, Die vriendin zit er enorm mee en weet het al een maand. Maar zij ziet haar verloofde weinig geloof ik. Omdat mijn vriend en ik zo' n diepe connectie hebben voel ik ook de diepte van de vriendschap die hun hebben en voelt het als zo een diep verraad als ik dit voor me houd. Dit vreet me op joh, sinds ik het weet zitten er diepe wallen onder mijn ogen. De zin die jij boven noemt zou ik niet zo zeggen, omdat het zo intens persoonlijk is. Ze zijn als broers. Hoe kan ik dit het beste brengen? Mij lijkt meteen morgen, want ik wil niet op de vraag ''Hoelang weet je dit al'' ''sinds een maand'' antwoorden. Zeker gezien de deadline voor de bruiloft..
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
08-09-2019 00:04
Als deze vriendin wil dat het geheim een geheim blijft dan had zij het zelf geheim moeten houden. Dat heeft ze niet gedaan. Jij bent haar niets verschuldigd. Als jij erover wilt praten met bijvoorbeeld jouw vriend, dan moet je dat doen.
Dank je wel :heart:
Alle reacties Link kopieren
Springandsun schreef:
08-09-2019 00:23
Dit gevoel had ik er inderdaad ook bij, Die vriendin zit er enorm mee en weet het al een maand. Maar zij ziet haar verloofde weinig geloof ik. Omdat mijn vriend en ik zo' n diepe connectie hebben voel ik ook de diepte van de vriendschap die hun hebben en voelt het als zo een diep verraad als ik dit voor me houd. Dit vreet me op joh, sinds ik het weet zitten er diepe wallen onder mijn ogen. De zin die jij boven noemt zou ik niet zo zeggen, omdat het zo intens persoonlijk is. Ze zijn als broers. Hoe kan ik dit het beste brengen? Mij lijkt meteen morgen, want ik wil niet op de vraag ''Hoelang weet je dit al'' ''sinds een maand'' antwoorden. Zeker gezien de deadline voor de bruiloft..

Ik zou het in ieder geval tegen je vriend vertellen, niet zomaar ineens tegen de verloofde. (Wist niet of dat duidelijk was). Maar anders kun je toch tegen je vriend zeggen dat je even wil praten omdat je ergens mee zit. Ik weet niet hoelang je het nu al weet, maar ik zou dit wel morgen meteen zeggen ja. Ik zou het feitelijk brengen zoals je het hebt gehoord. Dus vertel dat je op dat feestje oid was en dat die vriendin naar je toekwam en wat ze zei. Je kan vooraf ook zeggen dat je twijfelt of je het moet vertellen omdat je geen bewijs hebt en het nogal heftig nieuws is. Eventueel dat je het niet meteen die avond hebt gezegd omdat je beloofd had het niet door te vertellen maar dat het je niet lekker zit omdat je het niet eerlijk vindt richting vriend x.
Hoe zou je vriend reageren als hij erachter komt dat jij dit al wist? Zulke dingen komen een keer uit. Is dit je je relatie waard? Die meid heb je maar twee keer gezien. Weet je wat het is.. Zij wilde ook die last van haar schouders af en legde mooi het probleem bij jou. Dat probleem mag jij ook weer weggeven. Het is niet jouw probleem, maar het probleem van die vriendin en de vriendin van die vriend. Mensen die vreemdgaan zijn al erg genoeg, laat staan dat ze andere mensen er mee opzadelen. En die vriendin is geen beste vriendin als ze aan een vreemde dit verhaal zo door verteld. Haar probleem bij haar laten. Het is een rotstreek van haar geweest. Ik had het gedeeld met mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
Niet vertellen. Die vriendin gaat alles ontkennen, jij hebt geen bewijs, de trouwerij gaat gewoon door en jij wordt niet meer uitgenodigd.

Hoe is die beste vriendin erachter gekomen dat die vriendin vreemd gaat? Heeft die vriendin misschien een reden om te stoken in hun relatie?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
08-09-2019 00:41
Niet vertellen. Die vriendin gaat alles ontkennen, jij hebt geen bewijs, de trouwerij gaat gewoon door en jij wordt niet meer uitgenodigd.

Hoe is die beste vriendin erachter gekomen dat die vriendin vreemd gaat? Heeft die vriendin misschien een reden om te stoken in hun relatie?

Maar ipv de bride-to-be te beschuldigen kun je ook vertellen wat haar vriendin tegen jou zei. Dan zeg je niet dat het zo is, maar wil je wel waarschuwen dat er in ieder geval roddels hierover rondgaan. Of die al dan niet waar zijn is voor de ander om uit te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
08-09-2019 00:32
Ik zou het in ieder geval tegen je vriend vertellen, niet zomaar ineens tegen de verloofde. (Wist niet of dat duidelijk was). Maar anders kun je toch tegen je vriend zeggen dat je even wil praten omdat je ergens mee zit. Ik weet niet hoelang je het nu al weet, maar ik zou dit wel morgen meteen zeggen ja. Ik zou het feitelijk brengen zoals je het hebt gehoord. Dus vertel dat je op dat feestje oid was en dat die vriendin naar je toekwam en wat ze zei. Je kan vooraf ook zeggen dat je twijfelt of je het moet vertellen omdat je geen bewijs hebt en het nogal heftig nieuws is. Eventueel dat je het niet meteen die avond hebt gezegd omdat je beloofd had het niet door te vertellen maar dat het je niet lekker zit omdat je het niet eerlijk vindt richting vriend x.
Dank je wel voor je lieve reactie. Ik zie hieronder weer een reactie waarin iemand zegt, je hebt geen bewijs, straks mag jij niet op de bruiloft komen, enzovoorts. Dat is dan toch niet meer mijn verantwoordelijkheid? Moet ik om eigen ''gewin'' mijn mond houden en op de bruiloft zitten met een smile alsof er niets aan de hand is? Goh, ik werd zo kotsmisselijk vanavond, en maar ouwehoeren over de bruiloft en de ring laten zien. Hier is wel bewijs voor hoor, en genoeg ook, talloze whatsapp gesprekken en vreemd gedrag van haar kant vandaan en hele avonden appen, afstandelijk doen. Ik had al een vermoeden, erg genoeg, maar toen ze me dit vertelde wist ik het zeker.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
08-09-2019 00:46
Maar ipv de bride-to-be te beschuldigen kun je ook vertellen wat haar vriendin tegen jou zei. Dan zeg je niet dat het zo is, maar wil je wel waarschuwen dat er in ieder geval roddels hierover rondgaan. Of die al dan niet waar zijn is voor de ander om uit te zoeken.
Uiteraard zal ik wel vertellen van wie ik dit vreselijke nieuws heb.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
08-09-2019 00:18
Dus iemand die je net voor de tweede keer in je leven ziet zadelt jou met dit geheim op. Klinkt haast alsof ze wil dat iemand actie onderneemt maar het zelf niet direct durft te zeggen. Waarom zou ze het anders aan een vreemde vertellen? Zij weet helemaal niet of jij te vertrouwen bent.

Ik zou tegen je vriend vertellen 'wat voor raars mij vandaag nou weer is overkomen...'. Ik zou dit niet geheim houden. Het lijkt me hartstikke kut als meerdere mensen weten dat je partner vreemdgaat en niemand iets tegen jou zegt. Dus ik zou het wel vertellen.
Dit vind ik al ongeloofwaardig.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
08-09-2019 00:36
Hoe zou je vriend reageren als hij erachter komt dat jij dit al wist? Zulke dingen komen een keer uit. Is dit je je relatie waard? Die meid heb je maar twee keer gezien. Weet je wat het is.. Zij wilde ook die last van haar schouders af en legde mooi het probleem bij jou. Dat probleem mag jij ook weer weggeven. Het is niet jouw probleem, maar het probleem van die vriendin en de vriendin van die vriend. Mensen die vreemdgaan zijn al erg genoeg, laat staan dat ze andere mensen er mee opzadelen. En die vriendin is geen beste vriendin als ze aan een vreemde dit verhaal zo door verteld. Haar probleem bij haar laten. Het is een rotstreek van haar geweest. Ik had het gedeeld met mijn vriend.
Dank je wel! Ik ga het inderdaad eerst delen met mijn vriend, die kent hem het beste, sowieso niet direct aan hem.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
08-09-2019 00:51
Dit vind ik al ongeloofwaardig.
Die vrouw zat er helemaal doorheen vanavond en is ook nog erg boos op de vriendin geworden. Ze kon het niet meer voor zich houden denk ik en ik denk dat Chocolol gelijk heeft en ze eigenlijk wil dat ik het door vertel, zodat zij die verantwoordelijkheid niet meer heeft. We hebben ook samen haar hele vrijgezellenfeest georganiseerd dus er was wel al meer contact geweest, dan over de app en bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
08-09-2019 00:36
Hoe zou je vriend reageren als hij erachter komt dat jij dit al wist? Zulke dingen komen een keer uit. Is dit je je relatie waard? Die meid heb je maar twee keer gezien. Weet je wat het is.. Zij wilde ook die last van haar schouders af en legde mooi het probleem bij jou. Dat probleem mag jij ook weer weggeven. Het is niet jouw probleem, maar het probleem van die vriendin en de vriendin van die vriend. Mensen die vreemdgaan zijn al erg genoeg, laat staan dat ze andere mensen er mee opzadelen. En die vriendin is geen beste vriendin als ze aan een vreemde dit verhaal zo door verteld. Haar probleem bij haar laten. Het is een rotstreek van haar geweest. Ik had het gedeeld met mijn vriend.
Dank je wel dat je mijn ogen opent, je hebt helemaal gelijk. Dit is zo dichtbij en ik weet het pas sinds vanavond 9 uur. Had dit nodig om helder naar de situatie te kijken en de eventuele gevolgen. Ik ben haar niets verschuldigd en al helemaal niet iemand die haar verloofde bedriegt en dan nog happy de peppy speelt en beledigd is dat het is uitgekomen, plus vrolijk doorgaat. Ik ben wel wat verschuldigd aan de allerbeste vriend van mijn vriend. Namelijk een vriendin zijn.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
08-09-2019 00:32
Ik zou het in ieder geval tegen je vriend vertellen, niet zomaar ineens tegen de verloofde. (Wist niet of dat duidelijk was). Maar anders kun je toch tegen je vriend zeggen dat je even wil praten omdat je ergens mee zit. Ik weet niet hoelang je het nu al weet, maar ik zou dit wel morgen meteen zeggen ja. Ik zou het feitelijk brengen zoals je het hebt gehoord. Dus vertel dat je op dat feestje oid was en dat die vriendin naar je toekwam en wat ze zei. Je kan vooraf ook zeggen dat je twijfelt of je het moet vertellen omdat je geen bewijs hebt en het nogal heftig nieuws is. Eventueel dat je het niet meteen die avond hebt gezegd omdat je beloofd had het niet door te vertellen maar dat het je niet lekker zit omdat je het niet eerlijk vindt richting vriend x.
Zou je graag nog wat willen vragen, hoop dat dat oké is. Ik heb je privé een berichtje gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Springandsun schreef:
08-09-2019 01:00
Zou je graag nog wat willen vragen, hoop dat dat oké is. Ik heb je privé een berichtje gestuurd.

Ja hoor, mijn berichtenbox staat open, heb van jou nog geen pb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die zelf geen geheim kan bewaren (zoals die vriendin) moet niet verwachten dat een ander dat wel kan. Nogal makkelijk, ik hoor een geheim, ik kan het niet voor me houden dus ik vertel het aan een ander, en dan zou ik boos worden omdat die ander dat geheim ook niet kan bewaren.
Eigenlijk moet je hetzelfde doen zoals hier wel eens gezegd wordt tegen mensen met kinderen. Leer ze dat ze "leuke" geheimen (Sinterklaas bestaat en kleine zus weet dat niet, cadeautjes voor vader- moederdag verjaardag, dat soort dingen) wel voor zich houden, maar de niet leuke geheimen (vriendje steelt in winkel, wordt altijd gepest of geslagen) mogen, zelfs moeten vertellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Springandsun schreef:
08-09-2019 00:23
Dit gevoel had ik er inderdaad ook bij, Die vriendin zit er enorm mee en weet het al een maand. Maar zij ziet haar verloofde weinig geloof ik. Omdat mijn vriend en ik zo' n diepe connectie hebben voel ik ook de diepte van de vriendschap die hun hebben en voelt het als zo een diep verraad als ik dit voor me houd. Dit vreet me op joh, sinds ik het weet zitten er diepe wallen onder mijn ogen. De zin die jij boven noemt zou ik niet zo zeggen, omdat het zo intens persoonlijk is. Ze zijn als broers. Hoe kan ik dit het beste brengen? Mij lijkt meteen morgen, want ik wil niet op de vraag ''Hoelang weet je dit al'' ''sinds een maand'' antwoorden. Zeker gezien de deadline voor de bruiloft..
joh wat een toestand

maar het is niet jouw drama. Je weet niet eens of het waar is. Let it go
Springandsun schreef:
08-09-2019 00:54
Die vrouw zat er helemaal doorheen vanavond en is ook nog erg boos op de vriendin geworden. Ze kon het niet meer voor zich houden denk ik en ik denk dat Chocolol gelijk heeft en ze eigenlijk wil dat ik het door vertel, zodat zij die verantwoordelijkheid niet meer heeft. We hebben ook samen haar hele vrijgezellenfeest georganiseerd dus er was wel al meer contact geweest, dan over de app en bellen.
voot hetzelfde geld wordt je gebruikt in een vies spelletje iemand kapot te maken
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-09-2019 01:20
voot hetzelfde geld wordt je gebruikt in een vies spelletje iemand kapot te maken
Goh, dan heb je slechte vriendinnen gehad, na een vriendschap van meer dan 9 jaar.. Die beste vriendin heeft haar nek tien meter uitgestoken om een geweldig feestje te organiseren voor haar. Hoefde ze niet te doen en ze had genoeg keren, terecht, kunnen zeggen dat ze dat niet meer wilde doen omdat er gezeik was in de groep waar we mee gingen. Die vriendin geeft echt wel veel om haar. Ik ben het ook zeker eens met bovenstaande, dat een echte vriendin geen geheimen door vertelt enzovoorts, maar dit statement is wel heel heftig en GTST achtig.
Springandsun schreef:
08-09-2019 01:24
Goh, dan heb je slechte vriendinnen gehad, na een vriendschap van meer dan 9 jaar.. Die beste vriendin heeft haar nek tien meter uitgestoken om een geweldig feestje te organiseren voor haar. Hoefde ze niet te doen en ze had genoeg keren, terecht, kunnen zeggen dat ze dat niet meer wilde doen omdat er gezeik was in de groep waar we mee gingen. Die vriendin geeft echt wel veel om haar. Ik ben het ook zeker eens met bovenstaande, dat een echte vriendin geen geheimen door vertelt enzovoorts, maar dit statement is wel heel heftig en GTST achtig.
(ver)oordeel nooit voor je alle betrokkenen hebt gehoord. verder is het jouw zaak niet
Alle reacties Link kopieren
Springandsun schreef:
08-09-2019 00:49
Dank je wel voor je lieve reactie. Ik zie hieronder weer een reactie waarin iemand zegt, je hebt geen bewijs, straks mag jij niet op de bruiloft komen, enzovoorts. Dat is dan toch niet meer mijn verantwoordelijkheid? Moet ik om eigen ''gewin'' mijn mond houden en op de bruiloft zitten met een smile alsof er niets aan de hand is? Goh, ik werd zo kotsmisselijk vanavond, en maar ouwehoeren over de bruiloft en de ring laten zien. Hier is wel bewijs voor hoor, en genoeg ook, talloze whatsapp gesprekken en vreemd gedrag van haar kant vandaan en hele avonden appen, afstandelijk doen. Ik had al een vermoeden, erg genoeg, maar toen ze me dit vertelde wist ik het zeker.

Hoe komt die vriendin in vredesnaam aan die talloze whatsappgesprekken? Heb jij zelf ook maar iets van bewijs in handen?

Nee, hun relatie is niet jouw verantwoordelijkheid. Maar als jij die vriendin beschuldigt van vreemdgaan en jij niet wordt geloofd, is het opeens wel jouw probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven