Teleurgesteld in vrienden. Aankaarten?

08-09-2019 11:15 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hopelijk hebben jullie advies.
Wij zijn bevriend met een stel, in eerste instantie waren ze nogal gesloten, maar inmiddels nemen ze ons in vertrouwen over van alles. We gingen redelijk vaak met ze om en toen zij plots ziek bleek te zijn, hebben we veel voor ze gedaan. Vinden we niet meer dan normaal.
Nu ging het laatst mentaal minder met mij en ik heb laten weten dat ik even rust ging nemen.
Afijn, het gaat nu weer beter en gisteren kwamen we ze tegen en zijn wat gaan drinken.
Toen vertelden ze dat ze via vrienden van hun kaartjes voor een bepaald evenement hadden kunnen regelen en dat ze daar met meerdere mensen naartoe zouden gaan.
Nu is het zo dat mijn vriend helemaal weg is van dat evenement en dat weten ze. Ze hebben niet aan mijn vriend gevraagd of hij wellicht ook mee wilde en dat steekt bij mij (bij mijn vriend ook).
Ik zit hier nu n beetje mee en vraag me af of ik dit zal aankaarten of niet.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het aankaarten, als het goede vrienden zijn moeten dat soort dingen ook bespreekbaar zijn. Doe je dat niet blijft het sluimeren.
Ze hoeven jullie toch niet op sleeptouw te nemen terwijl ze met andere vrienden iets willen ondernemen?
Wellicht zijn zij uitgenodigd door die andere vrienden om samen te gaan en willen zij met z'n vieren optrekken.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan vriend dan zelf toch vragen als hij ermee zit?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben zij gedacht dat het voor jou niet leuk was als je vriend mee zou gaan terwijl jij geen behoefte had aan drukte. Ofzoiets. Je weet niet wat ze gedacht hebben. Kennelijk deden ze ook niet geheimzinnig over het gebeuren.

Ik zou het ook ter sprake brengen. Misschien kan je vriend nog ergens een kaartje regelen en alsnog mee.
Je kunt méér.
Je zou kunnen vragen of ze aan nog meer kaartjes kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-09-2019 11:18
Ze hoeven jullie toch niet op sleeptouw te nemen terwijl ze met andere vrienden iets willen ondernemen?
Wellicht zijn zij uitgenodigd door die andere vrienden om samen te gaan en willen zij met z'n vieren optrekken.
Natuurlijk hoeft dat niet.
Ze gaan met meerdere mensen en hebben voor anderen dus wel kaartjes geregeld.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-09-2019 11:19
Dat kan vriend dan zelf toch vragen als hij ermee zit?
Hij heeft al gevraagd of er nog n kaartje geregeld kan worden.
Waar ik mee zit is dat ik het erg zou vinden dat mijn vriend ahw gepasseerd wordt omdat ik even rust wil.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ervan uitgaan dat ze jullie niet bewust vergeten zijn en vragen of ze, mochten ze bij een volgende gelegenheid weer kaartjes kunnen regelen, ook aan jullie willen denken. Omdat je man er ook zo graag naartoe zou willen.

Ik zou uit de verwijtende sfeer blijven, als ik jou was. Anders komt het wel heel erg over alsof jullie vinden dat je iets terugverwacht voor een vriendendienst en je uitspraak 'vind ik niet meer dan normaal' dus niet klopt. (Want dan vind je het niet normaal, dan vind je dat er eigenlijk iets tegenover moet staan.)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat man ook wel mee had gewild kan toch gewoon? Zeker bij vrienden.
Maar de kaartjes komen via andere mensen? Misschien konden zij maar een bepaalde hoeveelheid kaartjes regelen.
Ik zou mij er ook rot onder voelen. Misschien aangeven dat jij wel rust wil, maar dat vriend het niet nodig heeft?
noa schreef:
08-09-2019 11:22
Natuurlijk hoeft dat niet.
Ze gaan met meerdere mensen en hebben voor anderen dus wel kaartjes geregeld.
Ze willen die dag dus met die andere mensen optrekken ipv met jullie. Is dat zo raar?
Als iemand met mij wil afspreken naar een bepaald evenement te gaan ga ik ook niet anderen erbij uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
Niet aankaarten. Het maakt de boel beladen, vrienden gaan zich schuldig voelen, terwijl ze zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust zijn. Lekker laten joh.
Ik had ook een vriendin die zich ooit gepasseerd voelde toen ik met iemand anders wat ging doen, en dat naar mij uitsprak. Heel vervelend, want ik bepaal zelf graag wat ik met wie doe. Is de ene keer met haar, de andere keer niet. Daarover wil ik niet aangesproken worden.
...
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zelf aangegeven aan je vrienden dat je rust nodig had. En dat hebben ze dus ook gedaan.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
08-09-2019 11:24
Hij heeft al gevraagd of er nog n kaartje geregeld kan worden.
Waar ik mee zit is dat ik het erg zou vinden dat mijn vriend ahw gepasseerd wordt omdat ik even rust wil.
Oh, zo. Nou dan gaat je vriend toch iets anders leuks doen terwijl jij rust neemt?

Ik zou dat hele idee van passeren maar snel uit m'n hoofd zetten. Nu gaat een ander mee, de volgende keer misschien jouw vriend. Zo gaat dat in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens ook zo een vriendin. Als ik met een andere vriendin ging shoppen moest ik dat geheim houden want anders wilde ze óf mee, óf ook nog een keer apart met mij shoppen want anders was ze ook beledigd.
Alle reacties Link kopieren
Zijn die andere vrienden nu ook vrienden van jullie of niet?
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ze willen blijkbaar met zijn vieren. Ik heb verschillende vriendinnen maar die matchen niet allemaal samen, ik denk eerder dat het zoiets is.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt gewoon als een misverstand. Kan gebeuren, niet te zwaar aan tillen.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid: deze vrienden willen ons normaalgesproken overal bij hebben. Willen het liefst vaker weekendjes weg met ons etc. Daarom vind ik het zo’n verschil nu.
Wij hoeven echt niet overal bij te zijn, ik zou sowieso niet naar dat evenement gaan.
Waar ik mee zit is dat ik het heel lullig zou vinden dat ze mijn vriend niet mee hebben gevraagd omdat ik heb aangegeven dat ik rust wil.
Cum non tum age
noa schreef:
08-09-2019 11:33
Even voor de duidelijkheid: deze vrienden willen ons normaalgesproken overal bij hebben. Willen het liefst vaker weekendjes weg met ons etc. Daarom vind ik het zo’n verschil nu.
Wij hoeven echt niet overal bij te zijn, ik zou sowieso niet naar dat evenement gaan.
Waar ik mee zit is dat ik het heel lullig zou vinden dat ze mijn vriend niet mee hebben gevraagd omdat ik heb aangegeven dat ik rust wil.
Want?

Wat een drama over niets. Vriend kijkt of hij een kaartje kan regelen en voor de volgende keer weten ze dat hij prima zonder jou mee kan en wil en mag.

Klaar.
Bij ons is het gebruikelijk om zestig keer 'zonder mij! Wat! Hoezo!' te roepen en te pruilen.
(Dit is serieus. Ik kreeg laatst nog een klap van een kennis die 'kwaad' was omdat ik zonder hem naar een grote rommelmarkt was geweest. Met een 'lekker voor je' ook nog omdat er niks aan was).
noa schreef:
08-09-2019 11:33
Even voor de duidelijkheid: deze vrienden willen ons normaalgesproken overal bij hebben. Willen het liefst vaker weekendjes weg met ons etc. Daarom vind ik het zo’n verschil nu.
Wij hoeven echt niet overal bij te zijn, ik zou sowieso niet naar dat evenement gaan.
Waar ik mee zit is dat ik het heel lullig zou vinden dat ze mijn vriend niet mee hebben gevraagd omdat ik heb aangegeven dat ik rust wil.
Maar dat is dan jullie met hen samen, met z'n vieren dus. Of ook met die andere vrienden van hen erbij?
En sommige stellen doen alleen wat met andere koppels en willen geen vijfde wiel aan de wagen.
Als je vriend zo dol is op dit evenement waarom had hij dan zelf al geen kaartje geregeld?
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 11:37
0.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
08-09-2019 11:24
Hij heeft al gevraagd of er nog n kaartje geregeld kan worden.
Waar ik mee zit is dat ik het erg zou vinden dat mijn vriend ahw gepasseerd wordt omdat ik even rust wil.
Ja dat kan gebeuren. Of vriend regelt zelf een kaartje en vraagt of het goed is dat hij aansluit. Ik zou het soïso aan hem laten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dan bied jij je excuses aan je vriend aan en regelt iets anders leuks voor hem.
Je vrienden kunnen er niets aan doen dat jij kennelijk een misverstand in het leven hebt geroepen.

Neem je eigen verantwoordelijkheid in plaats van hen ermee op te zadelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven