Weer iemand met liefdesverdriet

09-09-2019 20:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het afgelopen jaar was voor mij niet makkelijk. Ik had jarenlang een relatie en die is op zijn zachts gezegd op een kut manier uit gegaan. Zag het totaal niet aankomen en heb het er ontzettend moeilijk mee gehad.
Mijn inmiddels lieftallige ex heeft me toen via de app verteld dat het over was. Amper uitleg en toen ik uiteindelijk heb gezegd dat ik dit een rotstreek vond, kreeg ik te horen dat ik kanker moest krijgen. Of nog beter, ik moest de wereld mij besparen en zelfmoord plegen. Niet bepaald leuk om te horen na zo’n tijd. Ik begreep er niks van. Waarom ook die overdreven reacties? Terwijl ik een week van tevoren te horen kreeg dat ik de liefde van zijn leven was. Maar toen ik een aantal maanden later hoorde dat hij zeer kort daarop een relatie had gekregen met zijn collega, verklaarde dat het 1 en ander...

Ik heb het er ontzettend moeilijk mee gehad en ben door een diep dal gegaan... Last van suïcidale gedachten, door de dingen die hij allemaal zei. Veel paniekaanvallen. Er gewoon echt geen zin meer in hebben... Totdat ik iemand via Tinder leerde kennen. Het was geen dikke mik, maar het was wel fijn. Ik kreeg goedemorgen en slaap lekker berichten. Het deed me goed. (En het heeft ervoor gezorgd dat ik zo goed als over mijn ex heen ben gekomen. Ik kan nu echt inzien dat die relatie sowieso vergif was voor mij. Hij was een bloedzuiger.) Toch was deze nieuwe man het hem net niet... ik miste diepgang in onze persoonlijke gesprekken. En voor hem was het hem blijkbaar ook niet, want hij heeft laatst aangegeven geen klik te voelen. Daar kon ik mij ook in vinden.

Ik heb nog een FWB voorgesteld, maar dat heeft hij uiteindelijk geweigerd. Hij merkte dat ik toch nog wat voor hem voelde en hij wilde mij de pijn besparen als hij iemand zou ontmoeten waar hij verder mee wilde. Ik moet zeggen dat ik dit wel heel netjes van hem vond. Ook al vind ik het niet leuk dat het nu helemaal over is...

Maar ik voel me helaas wel weer verrekte eenzaam momenteel... Het is een week geleden, maar ik heb weer zo’n last van paniekaanvallen. Ik voel me de hele dag zenuwachtig en raak soms ook echt heel erg overstuur. Ik weet niet wat ik ermee aan moet... Tinder staat weer op de telefoon, maar ik voel me daar niet beter door.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? Dat ik verdriet heb kan ik wel mee leven, maar die paniekaanvallen vind ik echt vreselijk. Het kan ook lang duren of meerdere keren op een dag terugkomen. Ik weet niet wat ik ermee aan moet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ga eens langs je huisarts. Je hebt in kortere tijd veel intense emoties gehad en hebt nu last van paniekaanavallen. Heel rot voor je.
Vraag je huisarts om hulp.
He bah, wat een nare ervaring met die ex..! Dat is echt niet niks wat hij gedaan heeft :-(
Mijn tip is om even niet meer te daten. Ga leren van jezelf te houden, desnoods met therapie. Het komt op mij over alsof je je eigenwaarde laat afhangen van het hebben van een vriend...
Alle reacties Link kopieren
Wordt eerst gelukkig met jezelf! Pas daarna is er ruimte om van iemand anders te houden.

Sterkte
Ik herken t wel van een paar jaar terug.
Je moet inderdaad eerst met jezelf overweg kunnen. Probeer ook eens wat dingen alleen te doen. Een vriend gaat die leegte niet oplossen.
Ik vind dat je je raar gedraagt.
Je hebt depressieve gevoelens en paniekaanvallen. Door je geflipte ex waarmee de relatie blijkbaar knudde was. Dan ga je maar op Tinder. Waar je iemand ontmoet waar je geen klik mee voelt, maar wel vraagt om je fuckbuddy te worden. Dat contact eindigt en nu is je psychische toestand nog net zo dramatisch als eerst. En dan ga je weer dat kansloze Tinder installeren. Voor wat? Het enige wat jij in deze situatie op je telefoon zou moeten doen is het telefoonnummer intoetsen van de huisarts. Waar je naartoe moet, omdat je hulp nodig hebt. Laat dat daten maar zitten voorlopig. De enige date die je moet hebben is die met je huisarts. En daarna een psycholoog.
Je bent gekwetst door je ex, had een rebound gewoon om je gevoel op te vijzelen en je niet alleen te voelen. Nu pas ben je echt single dus nu komt de verwerking van je vorige relatie pas.

Laat alles gewoon lekker tot rust komen. Verwerk het, doe dingen waar jij blij van wordt en laat het gaan.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik voorop stellen dat ik de laatste man echt wel leuk vond, maar gedurende de weken kwam ik erachter dat er toch wat miste voor mij. En hij had dat ook.

Ik kan er alleen inderdaad slecht tegen om me alleen te voelen... Daarom had ik het FWB ook voorgesteld, maar dat is niet de oplossing. Dat weet ik zelf ook wel.

Ik heb een afspraak met de huisarts gemaakt, maar ik ben bang dat daar niet veel uit gaat komen. Ik ben er al in eerder voor naartoe gegaan en ik krijg kort gezegd te horen: zit het maar uit. Of ga sporten. Dat werkt voor mij helaas niet.
En ondertussen heb ik de hele dag het gevoel alsof ik uit elkaar klap. Ik kan voor mijn gevoel geen kant op met mezelf...
Alle reacties Link kopieren
Vraag de huisarts om een verwijzing naar een therapeut. Een therapeut gaat jou beter begrijpen dan de huisarts, en jou ook van veel beter advies voorzien. En laat je door je huisarts niet afschepen met 'Kijk het nog maar eventjes aan'. Voet bij stuk houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nadat die jarenlange relatie ineens uit ging bij de psycholoog gezeten, maar dat hielp mij niet echt... Ook daar kreeg ik het advies om te gaan sporten. Dat kan ik zelf ook wel bedenken...
Mijn probleem is ook meer dat ik overal veel te ver over nadenk. Ik kan dingen van jaren geleden nog steeds helemaal gaan overdenken.
En momenteel word mij dat echt teveel... ik heb er ook slapeloze nachten door. Het is zo uitputtend.
Ik hoop dat de huisarts morgen toch wat uitkomst bied. Ik ga het zien
Misschien naar de poh?
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
10-09-2019 17:44
Misschien naar de poh?
Ja sorry, ik zei het verkeerd, ben al bij de POH geweest. Heb wel ook daar gevraagd of ik weer langs mocht komen, maar heb er echt geen hoge verwachtingen van
Alle reacties Link kopieren
dare_tobedifferent schreef:
10-09-2019 17:42
Ik heb nadat die jarenlange relatie ineens uit ging bij de psycholoog gezeten, maar dat hielp mij niet echt... Ook daar kreeg ik het advies om te gaan sporten. Dat kan ik zelf ook wel bedenken...
Mijn probleem is ook meer dat ik overal veel te ver over nadenk. Ik kan dingen van jaren geleden nog steeds helemaal gaan overdenken.
En momenteel word mij dat echt teveel... ik heb er ook slapeloze nachten door. Het is zo uitputtend.
Ik hoop dat de huisarts morgen toch wat uitkomst bied. Ik ga het zien

Vertel de huisarts dat het echt serieus is en je last hebt van paniekaanvallen en angsten, je slecht slaapt.
Print desnoods je openingspost uit en laat het je huisarts lezen.
Je trekt dit zo niet dus je hebt hulp nodig. Misschien dat medicijnen ook kunnen helpen.
Misschien heb je verder baat bij een psychotherapeut of een hypnotherapeut. Die werken wat dieper in op onderliggende patronen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp ben je niet gaan sporten na de raad van de psy.
Terwijl je zegt dingen te overdenken, slecht te slapen... Terwijl je aan het sporten bent (maar dan echt iets waar je intensief mee bezig bent) ben je dingen niet aan het overdenken, je reageert je af, bent moe, slaapt beter.
Waarom al die excuses? 'De huisarts kan niets voor me doen' 'de psy doet niets voor me' Wil je geen hulp?
Alle reacties Link kopieren
Door te daten via Tinder ga je straks alleen maar weer gekwetst worden omdat de meeste mannen alleen willen neuken en je dan laten zitten. Fwb is toch voor veel vrouwen ook niks, vaak krijgt de vrouw toch gevoelens en wordt dan gedumpt want dat is niet de bedoeling.

Er zijn legio apps waarbij je connecties kan maken met mensen zoals Slowly of Patook, allemaal platonisch met de intentie tot vriendschappen. Je hebt dan contact met mensen die niet in alleen maar tussen je benen willen.

Ook is er een app voor depressieve mrnsen, je kan dan instant chatten met iemand, kreeg erg goede reviews.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
11-09-2019 05:33
Als ik het goed begrijp ben je niet gaan sporten na de raad van de psy.
Terwijl je zegt dingen te overdenken, slecht te slapen... Terwijl je aan het sporten bent (maar dan echt iets waar je intensief mee bezig bent) ben je dingen niet aan het overdenken, je reageert je af, bent moe, slaapt beter.
Waarom al die excuses? 'De huisarts kan niets voor me doen' 'de psy doet niets voor me' Wil je geen hulp?
Ik ben wel gaan sporten, maar het werkt voor mij niet. Het zal ongetwijfeld werken voor de meeste mensen, maar niet voor mij.
En mijn huisarts ben ik wel eens eerder hiervoor geweest, maar daar word ik dan ook afgescheept met zit het maar uit.

Het is ook niet zo alsof ik de hele dag zielig in bed lig. Ik heb een leuke vriendengroep waar ik veel contact mee heb en ik werk ook doordeweeks. Maar ondanks dit alles blijf ik met het paniekgevoel zitten. Ook als ik aan het werk ben of met vrienden afspreek. Dat maakt het ook zo lastig voor me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven