Friendzone en contact verbreken

10-09-2019 17:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar wilde graag dit verhaal delen en horen of één van jullie ooit in een zelfde soort situatie heeft gezeten of zit.

Het is een lang verhaal, maar ik probeer het wat in te korten.

3 jaar geleden heb ik iemand ontmoet op een backpack reis. Destijds zaten wij maar 3 dagen bij elkaar in het hostel, maar zijn we direct 24/7 met elkaar omgegaan. Voor mijzelf wist ik het direct, ik vind deze jongen heel leuk, maar ik ging ervan uit dat we elkaar nooit meer zouden zien.
Halverwege mijn reis, ongeveer 2 maanden na onze ontmoeting, nodigde hij mij uit om naar hem te komen. Dit heb ik gedaan en ben toen 2,5 week bij hem en zijn familie thuis geweest. Ook ben ik datzelfde jaar nog een keer een week naar hem toe gegaan.

Na deze week heb ik toegegeven hem erg leuk te vinden, en dat ik verliefd op hem was. Dit deed ik helaas via whatsapp, dus heb nooit zn echte reactie destijds kunnen zien. Hij antwoorde toen dat hij mij ook leuk vond, maar dat het lastig was zo ver van elkaar vandaan en dan we misschien beter vrienden konden blijven.

Ik wilde toen eventjes geen contact, want vrienden zijn wilde ik niet, maar na een week ging hij mij toch elke keer appen

Ongeveer een jaar later kwam hij naar Europa, is hij 3 weken bij mij thuis geweest en hebben wij elkaar ongeveer elke maand gezien.( hij verblijft ivm een paspoort aanvragen in een ander land.) Dit is nu nog steeds het geval, hij appt mij al 3 jaar elke dag en de hele dag door, als we elkaar opzoeken heeft hij altijd wat voor mij meegenomen, of verrast hij mij op een andere lieve manier, als we samen zijn hebben we seks, maar knuffelt hij mij ook de hele nacht, zijn moeder appt mij geregeld, deelt foto’s van ons op whatsapp ed, vrienden die ons samen hebben gezien zeggen altijd dat we zo’n leuk stel zijn en je een echte klik kan zien, terwijl ik hen altijd voorhoud dat we vrienden zijn, ik ken zijn vrienden, maar toch zegt hij dat hij vrienden wilt zijn.Misschien naïef vanuit mij, maar ik wilde hem niet kwijt, dus ik heb het al die Tijd zo door laten gaan. De acties kwamen voor mij niet overeen met zijn woorden. Roze bril wellicht.

Nu werd het mij gisteren te veel. Uiteindelijk heb ik hem een bericht gestuurd op whatsapp waarin ik uitleg dat ik hem echt als meer dan een vriend zie en dit niet kan en wil veranderen, maar dat ik weet dat hij er anders over denkt. Dat het mij verdriet doet en dat ik het zo niet volhoudt. Ik heb daarbij gezegd dat ik afstand van ‘m neem op whatsapp en dat ik denk dat het beter is als we elkaar niet spreken (voor mij in ieder geval). Ik heb hem geblokkeerd op whatsapp, omdat ik weet dat ik anders heel de tijd ga kijken of tie wat gestuurd heeft/het gezien heeft/ ed., maar heb er wel bij gezegd dat als er echt iets is, hij mij altijd via Facebook messenger mag benaderen.

Ik denk wel dat het beter is dat ik dit gedaan hebt, al voelt het nu niet zo.

Hebben jullie ooit zoiets soortgelijks meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Niemand?
Alle reacties Link kopieren
Nee nooit meegemaakt.

Lijkt me niks om zo lang aan het lijntje gehouden te worden. Klinkt alsof je een goede keus hebt gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel hetzelfde meegemaakt.
Nu 6 maanden geleden dat ik het contact verbroken heb. Vind t nog steeds moeilijk en denk nog veel aan hem.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je. :hug: Je hebt wel degelijk het juiste gedaan, hoor - je mist hem nu gewoon. Hij zegt jou als een gewone vriendin te willen, terwijl hij je behandelt als een love interest - wetende dat je gevoelens voor hem hebt. Dat is niet eerlijk naar jou toe, zo krijg je valse hoop en blijf je op je hart getrapt worden. Dan ben je beter af zonder hem. Als hij oprecht interesse in jou heeft, zal hij je wel weten te vinden. Veel goede moed!
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de beste keus gemaakt.
Wel heel moeilijk voor je. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Moeilijke keuze, maar verstandig en het beste voor jezelf! Verdriet moet slijten en dat duurt een paar maanden. Daarna kijk je weer positief naar de toekomst en houd je alleen de goede herinneringen en levenslessen over. Goede moed!
Goede keuze TO, veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
:hug:
als je jezelf tegenkomt, wel vriendelijk groeten
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal! Ja, het moet gewoon slijten en dat weet ik ook. Ik merk wel dat het mij wat rust geeft dat ik hem geblokt heb. Ik kijk nu niet constant op whatsapp
Alle reacties Link kopieren
LitaLily schreef:
12-09-2019 02:54
Ik heb wel hetzelfde meegemaakt.
Nu 6 maanden geleden dat ik het contact verbroken heb. Vind t nog steeds moeilijk en denk nog veel aan hem.
Wat vervelend voor je zeg! Ik hoop dat je ‘m toch snel kan loslaten en/of een andere leuke jongen tegenkomt. Heeft hij in die periode nog geprobeerd met je in contact te komen?
Alle reacties Link kopieren
Debbie5 schreef:
12-09-2019 09:36
Wat vervelend voor je zeg! Ik hoop dat je ‘m toch snel kan loslaten en/of een andere leuke jongen tegenkomt. Heeft hij in die periode nog geprobeerd met je in contact te komen?
Dank je wel:).
Nee, ik heb hem geblokkeerd op whats App en gezegd dat ik niet wil dat hij nog contact met me opneemt. Ook niet via mail of Facebook ofzo.
Dat heeft hij ook niet gedaan.
De afgelopen drie jaar is dat blokkeren vaker voorgekomen in pogingen tot hem loslaten, maar dan werd er wel altijd door 1 van ons twee toch weer contact opgenomen, en begon het hele liedje weer van voor af aan. Misschien moet ik blij zijn dat hij deze keer geen contact heeft gezocht via een andere weg, maar toch mis ik hem en voelt het rot. Het is nog steeds moeilijk. Sterkte ook voor jou!.
Ik heb ooit een half jaar lang een relatie gehad met een jongen die het een vriendschap noemde. Voor mij was het een relatie omdat ik echt verliefd was, we heel veel samen deden en ook seks hadden. Dat friends with benefits gedoe heb ik nooit iets van begrepen, ik stak dus liever mijn kop in het zand en dacht het zal wel goed komen.
Uiteindelijk werd hij verliefd op iemand anders en moest het dus stoppen. Ergste liefdesverdriet van mijn leven was dat. Maar achteraf ben ik blij dat dit gebeurde, anders had het misschien nog veel langer geduurd en had het alleen maar meer pijn gedaan.

Dit is overigens al een jaar of 15 geleden dus ik ben er onderhand wel overheen ;-)
Maar ik vind dat je de goede beslissing hebt genomen. Voor jezelf kiezen in dit soort situaties is altijd het beste.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat rot maar ik denk dat je de goede keuze hebt gemaakt. :hug:
Alle reacties Link kopieren
LitaLily schreef:
12-09-2019 14:15
Dank je wel:).
Nee, ik heb hem geblokkeerd op whats App en gezegd dat ik niet wil dat hij nog contact met me opneemt. Ook niet via mail of Facebook ofzo.
Dat heeft hij ook niet gedaan.
De afgelopen drie jaar is dat blokkeren vaker voorgekomen in pogingen tot hem loslaten, maar dan werd er wel altijd door 1 van ons twee toch weer contact opgenomen, en begon het hele liedje weer van voor af aan. Misschien moet ik blij zijn dat hij deze keer geen contact heeft gezocht via een andere weg, maar toch mis ik hem en voelt het rot. Het is nog steeds moeilijk. Sterkte ook voor jou!.

Wat klote zeg! Maar zoals je al zei, idd misschien beter dat hij geen contact probeert op te nemen met je. Sterkte. Het zal met de tijd wel beter gaan :hug:
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
12-09-2019 14:29
Ik heb ooit een half jaar lang een relatie gehad met een jongen die het een vriendschap noemde. Voor mij was het een relatie omdat ik echt verliefd was, we heel veel samen deden en ook seks hadden. Dat friends with benefits gedoe heb ik nooit iets van begrepen, ik stak dus liever mijn kop in het zand en dacht het zal wel goed komen.
Uiteindelijk werd hij verliefd op iemand anders en moest het dus stoppen. Ergste liefdesverdriet van mijn leven was dat. Maar achteraf ben ik blij dat dit gebeurde, anders had het misschien nog veel langer geduurd en had het alleen maar meer pijn gedaan.

Dit is overigens al een jaar of 15 geleden dus ik ben er onderhand wel overheen ;-)
Maar ik vind dat je de goede beslissing hebt genomen. Voor jezelf kiezen in dit soort situaties is altijd het beste.

Ai, dat is echt een pijnlijk einde inderdaad, maar anders had het waarschijnlijk langer geduurd inderdaad.


Ja, ik vind ook dat ik de goede beslissing genomen heb. Al voelt het dubbel, maar logisch denk ik, is nog erg vers. Anders had het waarschijnlijk nog veel langer zo door gegaan terwijl ik mij wel “afsloot” voor andere mannen.
Verlies geeft leegte maar ook ruimte. Ruimte om je over een tijdje open te stellen voor een nieuwe liefde.
Nina is it you?
Santaaa schreef:
14-09-2019 06:22
Nina is it you?
To deze
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
14-09-2019 16:19
To deze
Nee geen Nina hier :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven