Getrouwd/relatie en NIET samen slapen.

10-09-2019 18:17 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor steeds vaker van vrienden dat ze niet samen slapen. Om uiteenlopende redenen trouwens. Van snurken tot in bed slapende kinderen, van een ander (werk)ritme tot warmte-kou verschil, van slaapwandelen tot nachtbrakende baby's en van 'ik slaap gewoon beter alleen' tot ik wil overdwars liggen en heb letterlijk ruimte nodig en alles daar tussen in.
In eerste instantie was ik verbaasd en dacht ik: hoe dan? Waar en wanneer heb je dan seks bijvoorbeeld. Maar dat was veel te kortzichtig van mij gedacht want hoezo heb je alleen seks in bed dan? Dat was dus meer mijn eigen norm. Hoe langer ik erover nadacht en praatte hoe meer ik me besefte dat dit dus best vaak gebeurde en dat er toch een soort stigma over hangt.
Ik ben wel benieuwd wie er hier ook apart slapen en waarom dan wel.
Geen waardeoordeel, gewoon benieuwd. Ik slaap overigens wel samen met mijn partner in 1 bed. Ik vind dat fijn. Overigens ook geen ruimte voor een eigen bed/slaapkamer en mijn partner snurkt ook al niet.
Jij vraagt je wel vaak wat af he?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor. En zolang beiden het prima vinden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik slaap beter alleen. Dat krijg ik er bij mijn partner alleen niet doorheen.
"Ticking away the moments that make up a dull day"
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
10-09-2019 18:22
Ik slaap beter alleen. Dat krijg ik er bij mijn partner alleen niet doorheen.
Haha dat had ik ook met mijn ex.😀
Was ook niet de reden van de breuk
Eigenlijk slaap ik ook liever alleen... Maar slaap al 15 jaar naast m'n man. Hij snurkt, dus ik heb aangepaste oordopjes laten maken. Ik ben een avondmens en lees graag tot n uur of 1 in bed snachts, of filmpje ofzo. Dat kan nu niet of nauwelijks.
Ik ben een lichte slaper en wordt snel wakker als hij draait, zucht of geluiden maakt... Allemaal dingen om beter alleen te slapen dus.
Maar ach, het gaat nu al zolang redelijk goed en hij heeft het graag zo.
Zolang hij maar slaapt voordat ik ga slapen 😊 en dat is eigenlijk altijd zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook wel willen hoor. Helaas geen ruimte voor. Maar in een volge d huis komt er zeker een logeerbed.
Mn partner snurkt regelmatig en slaapt ook veel later dan ik.
Ervaring mee, begin van het einde, zou ik ook nooit meer willen. Maar ik snap het wel want ik had gewoon geen nachtrust meer. En daar word je echt ongelukkig en ongezellig van. Nu gelukkig een stille slaper als partner :-D
Alle reacties Link kopieren
Niks voor mij, ik houd graag hand vast van mijn man. Erg klef, en dat na al die jaren
Alle reacties Link kopieren
Hier een logeerbed waar door man regelmatig dankbaar gebruik wordt gemaakt. Hij heeft periodes van nachtzweten en wordt dan van alles wakker en slaapt bijna niet. In het logeerbed kan hij dan op de tablet een filmpjes kijken, net zo vaak woelen als hij wil, er nog een keertje uit, als een zeester in bed liggen of gewoon zich niet irriteren aan mijn slaap-geluiden (als je niet kan slapen is niks zo irritant als iemand naast je die WEL slaapt). Meestal kruipt hij tussen 6 en 6.30 weer terug bij mij en dat vind ik dan altijd heel gezellig. Lekker nog even tegen elkaar aan liggen. Meestal merk ik ook dan pas dat hij iets na middernacht vertrokken was.
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen niet samen omdat ik snachts slaap en hij overdag.
Ik heb om de week het bed voor mij alleen, dan is man weg voor werk. Dus extra gezellig als hij er weer is. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook samen slapen, meestal een flinke zoenpartij voor het slapen gaan.
Voor de niet samen slapers: sex kan ook in de woonkamer of elders in huis.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heerlijk. Vriend klampt zich het liefst de hele nacht aan mij vast, terwijl ik liever niet aangeraakt wil worden als ik echt wil slapen. Hij praat regelmatig in zijn slaap en snurkt ook af en toe. Hij slaapt heel diep, terwijl ik van alles wakker word, zelfs als ik oordopjes draag. En we hebben ook nog een heel ander werkritme.

Helaas maar één slaapkamer, dus apart slapen zit er voorlopig niet in. Al zou vriend daar denk ik ook niet heel gelukkig van worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen apart! En ik ben 8 maanden zwanger, dus qua intimiteit zit het wel goed ;)
Wij slapen beide beter apart, hij snurkt, ik beweeg veel in mijn slaap. We hebben een heel ander (werk)ritme, mijn man moet er heeeel vroeg uit, dus ligt vroeg in bed en ik dus pas later. Wij vinden het ideaal zo en blijven het denk ik voor altijd doen (indien mogelijk). Verder knuffelen en seksen we ook veel, in 1 vd 2 bedden. De 1 zoekt de ander op als die wakker is in het weekend. Ook liggen we in t weekend voor we gaan slapen altijd even samen in 1 bed voor de ander naar zijn eigen bed gaat.
Wij slapen samen, maar gaan niet altijd gelijkertijd naar bed. Dat vond ik in het begin ook heel vreemd, als koppels dat niet deden. Maar ach, als vriendin om 23u thuis komt van werk, ben ik vaak al moe en zij natuurlijk nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks zijn gesnurk en lawaai wil ik naast hem liggen. We gaan altijd samen slapen en staan bijna altijd samen op.
En in ‘t weekend rustig wakker worden en even in zijn armen liggen... heerlijk :flirting:
Samen slapen is toch een intiem iets... ik zou het niet anders willen.
Ik snap het wel. Ik slaap bijna altijd samen maar slaap echt beter als ik alleen slaap. Ik heb insomnia en word van alles wakker. Dus af en aan moet ik bijslapen en slaap dan apart.

Ik snap ook niet waarom alleen de behoefte van de welsamenwillenslaper geldt bij sommigen zo te lezen.
En ook dat er net gedaan word als je niet graag samen slaapt er wat mis is met je .. of je relatie.

Het kan toch allebei? Als je meer dan 1 bed hebt en een van de 2 slaapt kut.. dan hoef je toch niet elke nacht wel of apart te slapen? Sommige nachten wel en sommige niet kan toch ook?

Ken ook zat mensen met onregelmatige werktijden en consignatie/storingsdiensten die ook niet elke nacht bij elkaar in bed slapen. Omdat de ander wakker word als iemand er uit of er weer in komt.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 10-09-2019 19:01
24.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel fijn om samen te slapen. Lekker tegen elkaar aan liggen. En ‘s nachts als ik niet kan slapen (bijna elke nacht) kruip ik in zijn armen en ben ik zo weer in dromenland.
Het scheelt ook wel dat hij doordeweeks lange dagen maakt en we elkaar dan niet zo heel veel zien. Samen slapen is nog wat extra quality time samen.
Snurken is wel irritant, maar dat doet hij niet vaak.
Ik ben een hartstochtelijke samenslaper en man ook. Maar ik ken inderdaad ook veel stellen die apart slapen, vooral als ze wat langer samen zijn. Zij kunnen weer niet voorstellen dat wij beiden het fijn vinden om in elkaar gestrengeld samen te slapen na 19 jaar samen.

Ik vind alleen slapen en in slaap vallen echt veel minder fijn, ik slaap dan ook veel lichter en wordt meermaals s nachts wakker. Ik mis dan echt de armen van mijn man om mij heen. We reizen beiden regelmatig voor werk, dus alleen slapen komt (helaas) ook vaak voor. We gaan ook altijd tegelijk naar bed als we allebei thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen nu een paar jaar apart. Ik vond het ook best moeilijk in het begin, want dat 'hoorde' toch niet. Ik ben een hele, hele slechte slaper, lag mijn man al te porren vanwege zijn ademhaling :facepalm: , laat staan als hij eens een snurk liet horen. Hij is zelf ook een erg lichte slaper, dus het werd er eerlijk gezegd niet gezelliger op. Daarnaast heb ik rugproblemen, ik draai veel en dat gaat niet bepaald soepeltjes. Op een gegeven moment lag ik meer op de bank voor mijn rust dan naast elkaar. Toen we zijn verhuist heb ik een mijzelf een kamer toegeëigend. Eerst onder het mom van zo nu en dan, nu is het standaard geworden. En wat een rust geeft het ons beide, het is inmiddels goed zo. Ennuh, seks zonder naast elkaar te slapen kan echt nog wel hoor ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wij slapen apart en hebben toch vaak seks. Voor het slapen, na het slapen, overdag, kan allemaal. Alleen het slapen zelf doen we apart.
Vriend draait ontzettend veel en doet dat niet bepaald zachtjes. En ik heb het graag donker op de slaapkamer en hij vind wat licht niet erg.
En dat apart slapen het begin van het einde is klopt hier niet, we slapen allebei beter en daardoor uitgeruster en is ons humeur overdag beter.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn man hard snurkt, of als jongste niet wil slapen dan gaat hij in de logeerkamer slapen.
(En jongste bij mij )
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vier slaapkamers in huis, waarvan drie met een tweepersoons bed, en slapen in wisselende samenstelling, afhankelijk van hoe het loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven