Belofte niet nagekomen

11-09-2019 07:52 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend gaat regelmatig naar animebeurzen, dit zijn Japanse tekenfilms. Hij was laatst met een vriend van hem naar een geweest en had daar gratis kaarten gekregen voor de volgende beurs. Hij wist nog niet zeker of hij hier naartoe ging met die vriend van hem.

Het leek mij wel leuk om een keertje met mijn vriend te gaan, maar omdat ik nog nooit naar zo'n beurs ben geweest en slecht tegen drukte kan, vroeg ik aan hem of hij er alleen met mij naartoe wilde, omdat als die vriend van hem mee zou gaan mij een beetje links laat liggen.

Hij vond het goed en beloofde om met mij hiernaartoe te gaan. Gisteren appte hij die vriend van hem dat hij met mij ernaartoe ging en of hij dat goed vond. Die vriend vond het niet goed En belde mijn vriend op om te zeggen dat hij liever met hem ging.

Mijn vriend zei ja tegen hem en dat hij toch liever met hem ernaartoe gaat dan met mij, omdat het misschien met mij minder leuk zou zijn. Ik werd best wel boos op hem, omdat hij het al zeker 3 weken had beloofd aan mij. Mijn vriend vind dat ik mij aanstel en dat ik niet moet zeiken, omdat ik een keer mijn zin niet krijg.

Mijn vriend wilt het nu goed maken, maar ik ben nog steeds boos en weet niet hoe ik me nu moet voelen. Iemand tips?

Gr.
Had je vriend zijn vriend al eerder belooft om mee te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Je vriend vind het fantastisch daar te zijn. Gaat regelmatig.
En jij wil 'ook wel een keertje mee, maar kan niet tegen drukte, en wil op die beurs de volledige aandacht van je vriend'.

Ik zou er ook voor passen om met jou naar de beurs te gaan. Hij wil gewoon daar zijn, kletsen met iedereen, kijken, kopen, zien en gezien worden. Volgens mij totaal niets voor jou.

Je hoeft niet alles wat hij leuk vind ook leuk te vinden. Laat hem dit houden voor zichzelf en ga iets anders samen doen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
11-09-2019 09:21
Je vriend vind het fantastisch daar te zijn. Gaat regelmatig.
En jij wil 'ook wel een keertje mee, maar kan niet tegen drukte, en wil op die beurs de volledige aandacht van je vriend'.

Ik zou er ook voor passen om met jou naar de beurs te gaan. Hij wil gewoon daar zijn, kletsen met iedereen, kijken, kopen, zien en gezien worden. Volgens mij totaal niets voor jou.

Je hoeft niet alles wat hij leuk vind ook leuk te vinden. Laat hem dit houden voor zichzelf en ga iets anders samen doen.
dit dus, je stelt je aan TO. Laat je vriend het lekker goed maken en ga lekker uit eten op zijn kosten.
Doreia* schreef:
11-09-2019 09:21
Je vriend vind het fantastisch daar te zijn. Gaat regelmatig.
En jij wil 'ook wel een keertje mee, maar kan niet tegen drukte, en wil op die beurs de volledige aandacht van je vriend'.

Ik zou er ook voor passen om met jou naar de beurs te gaan. Hij wil gewoon daar zijn, kletsen met iedereen, kijken, kopen, zien en gezien worden. Volgens mij totaal niets voor jou.

Je hoeft niet alles wat hij leuk vind ook leuk te vinden. Laat hem dit houden voor zichzelf en ga iets anders samen doen.

Had hij het niet moeten beloven. Als je iets belooft en je laat je vriendin vervolgens barsten omdat je geen nee tegen je vriend kan zeggen, ben je gewoon een slappe zak.
Ik vind het vooral bijzonder dat hij toestemming gaat vragen aan die vriend.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren appte hij die vriend van hem dat hij met mij ernaartoe ging en of hij dat goed vond. Die vriend vond het niet goed

Als hij echt liever met jou had gewild had hij wel gezegd ‘ik ga met vriendin!’ in plaats van toestemming gevraagd. Overigens wel raar dat die vriend ‘het niet goed vindt’

Maar waarom doe je het jezelf aan om in die drukte te gaan lopen terwijl je weet dat je er niet tegen kan? Kijk filmpjes op internet, zodat je er met je vriend over kan praten. Of ga op zaterdagmiddag naar de Primark als je jezelf wilt trainen in drukte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
lise1985 schreef:
11-09-2019 09:26
Ik vind het vooral bijzonder dat hij toestemming gaat vragen aan die vriend.

Ja ook dat. Wat een sukkel.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 09:25
Had hij het niet moeten beloven. Als je iets belooft en je laat je vriendin vervolgens barsten omdat je geen nee tegen je vriend kan zeggen, ben je gewoon een slappe zak.
En nog hartstikke jong en nog niet zo bedreven in diplomatiek weigeren je vriendinnetje mee te nemen naar een beurs.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vind dat ik mij aanstel en dat ik niet moet zeiken, omdat ik een keer mijn zin niet krijg.

Meestal bepaal jij hoe, wat, waar en wanneer iets gaat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hij durft zelf niet te zeggen dat hij jou liever niet mee wil en laat dat aan zijn vriend over.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 09:25
Had hij het niet moeten beloven. Als je iets belooft en je laat je vriendin vervolgens barsten omdat je geen nee tegen je vriend kan zeggen, ben je gewoon een slappe zak.
Dit.

Ik snap die zin ook niet dat die vriend het niet goed vond dat de vriend van TO een keer zonder hem zou gaan. Wat heeft die vriend goed te vinden dan? Heeft je vriend een contract bij hem getekend dat hij altijd samen met hem moet gaan?

En 'hij wil het goedmaken' maar tegelijkertijd vindt hij dat je je aanstelt en niet moet zeiken omdat je een keer je zin niet krijgt. Klinkt niet echt als goedmaken. Hij wil gewoon dat je erover ophoudt, dat is iets anders dan goedmaken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jouw vriend heeft geen ruggengraat. Niet naar jou toe, maar ook niet naar die vriend toe.

Hij had tegen jou al direct "nee" moeten zeggen en aan die vriend had hij geen toestemming moeten vragen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij die belofte had gemaakt had hij die na moeten komen, maar ik vind dat jij hem niet die belofte had moeten laten maken.

Als jij niet van drukte houd en alle aandacht wil dan is dat toch niet eerlijk naar vriend toe?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 09:25
Had hij het niet moeten beloven. Als je iets belooft en je laat je vriendin vervolgens barsten omdat je geen nee tegen je vriend kan zeggen, ben je gewoon een slappe zak.
Dit. En hij kan nog vaak zat met die vriend gaan.

Wat ik wel vind: als TO zo graag mee wil, kunnen ze ook prima met zijn drieën gaan en dan kan haar vriend gewoon zorgen dat zij niet het vijfde wiel aan de wagen is. Dat per se met zijn tweeën willen gaan, vind ik ook een beetje overdreven. Mijn vriend gaat ook regelmatig met een vriend naar bepaalde beurzen en zo nu en dan ga ik gewoon mee. Dan ga ik echt niet tegen mijn vriend zeggen dat hij dan met mij moet gaan en die vriend niet mee mag.
Doreia* schreef:
11-09-2019 09:28
En nog hartstikke jong en nog niet zo bedreven in diplomatiek weigeren je vriendinnetje mee te nemen naar een beurs.

Waar lees je dat?
Alle reacties Link kopieren
Het is de hobby van je vriend die hij samen met een andere vriend uitvoert. Jij kan niet tegen drukte wil misschien niet in de actie zitten en je bepaald dat die vriend niet mee mag. Eigenlijk belemmer je je vriend in het geen wat leuk is aan zijn hobby. En nu ga je er ook nog ruzie over maken. Waarom is dat nodig? Waarom mag hij niet zijn leuke hobby hebben zonder al die eisen van jou?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Twee dingen: jij vind het niet zo leuk om naar zo'n beurs te gaan maar wil toch een keertje mee dus je vriend belooft je dat jullie de volgende keer samen gaan. Soit
Vervolgens gaat hij zijn anime-maatje om toestemming vragen om zonder hem te gaan.
Je vriend is een ruggengraatloze zak hooi.

En over beloftes heb ik een iets andere definitie dan jij: ik heb mijn man trouw beloofd en bij de geboorte van mijn kind de belofte uitgesproken dat ik goed voor haar zal zorgen.
Alle andere dingen dan dat zijn plannen en afspraken. En zoals alle volwassenen weten: dat zijn dingen die soms weleens herzien moeten worden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 09:30
Waar lees je dat?
Ik krijg dat gevoel ook wel een beetje, Star, dat dit een meningsverschil is tussen twee min-twintigers.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend helemaal idolaat is van dit thema en die vriend ook, dan ga je helemaal op in dit genre. Is iets anders dan samen naar de huishoudbeurs gaan.

Ik snap wel dat je dan als vriend (die vriend van je vriend dus) er niet op zit te wachten dat er iemand meegaat die er geen fan van is.

Laat hem een leuke date night organiseren waar je wel beide plezier aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Naomir schreef:
11-09-2019 09:38
Als je vriend helemaal idolaat is van dit thema en die vriend ook, dan ga je helemaal op in dit genre. Is iets anders dan samen naar de huishoudbeurs gaan.

Ik snap wel dat je dan als vriend (die vriend van je vriend dus) er niet op zit te wachten dat er iemand meegaat die er geen fan van is.

Laat hem een leuke date night organiseren waar je wel beide plezier aan hebt.
En misschien blijkt ze het wel heel leuk te vinden, weten wij veel. Er zijn zoveel verschillende anime!
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
11-09-2019 09:44
En misschien blijkt ze het wel heel leuk te vinden, weten wij veel. Er zijn zoveel verschillende anime!

Maar TO kan niet tegen drukte. Zou dat dan zomaar over zijn omdat ze een leuke anime ziet/doet/hoort (geen idee hoe dat werkt :rofl: )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
lise1985 schreef:
11-09-2019 09:26
Ik vind het vooral bijzonder dat hij toestemming gaat vragen aan die vriend.
Nou ja, ik snap dat wel. Hij was tenslotte met die vriend op die beurs dus zou ik ervan uitgaan dat die kaarten voor hem en die vriend bedoelt zijn. Wie weet neemt die vriend dat ook aan dat dat de bedoeling was van die gratis kaarten.
prada schreef:
11-09-2019 09:58
Nou ja, ik snap dat wel. Hij was tenslotte met die vriend op die beurs dus zou ik ervan uitgaan dat die kaarten voor hem en die vriend bedoelt zijn. Wie weet neemt die vriend dat ook aan dat dat de bedoeling was van die gratis kaarten.
Dat snap ik wel, maar dan had hij sowieso niet moeten beloven dat TO op dat kaartje mee mocht.
Je vriend heeft zichzelf in de nesten gewerkt omdat hij jou en zijn vriend niet voor het hoofd wil stoten. Hij denkt dat hij het leuker heeft met zijn vriend, maar vindt dat lullig voor jou, en nu heeft hij een probleem.
Niet netjes dat hij zich niet houdt aan zijn belofte naar jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven