Man die aantrekt en afstoot? Ligt het aan mij?

11-09-2019 09:11 27 berichten
Hallo allemaal,

Herkent iemand een man die als hij bij je is vrij open, lief en sociaal is om vervolgens weer totale stilte te creëren?

Ik schreef al een tijdje met een man via Messenger die zo nu en dan veel liet weten en vervolgens weer dagenlang niets liet horen. Druk, druk, druk zei hij dan.

Uiteindelijk nu 3 keer gezien in het echt. Tweede keer al seks gehad (sorry voelde gewoon goed), derde keer bleef hij zelfs slapen terwijl hij eigenlijk terug naar huis zou gaan. Eerst 4 uurtjes gebabbeld over vanalles en nog wat en ook vrij open over het verleden geweest etc. Wilde ook knuffelen na de seks enzo, best wel lief allemaal. Ik stuurde hem die avond erop dat ik het fijn vond met hem en dat berichtje opent ie dan weer niet (wel online) en weer is er totale stilte nu dag 3. Overdrijf ik? Ik ben bang dat ik weer een fout type aantrek. Hij zei wel al jarenlang alleen te zijn en verlatingsangst te hebben in relaties.

Hoe is jullie ervaring in de datingsfase? Was er dan dagelijks contact ... ik ben eigenlijk gewend om vrijwel dagelijks even een appje te sturen ofzo. Vind zelf ook afspreken 1x per week of per 2 weken minimaal in de eerste tijd. Zien jullie dit anders? Moet ik zelf meer afstand nemen?

Probleem is dat er genoeg leuke mannen zijn die willen daten of wat dan ook maar hetgeen mij aantrekt is dus juist een onbereikbare man voor me te winnen... Het lijkt wel een patroon dat ik niet kan doorbreken. Een man die al snel verliefd op mij is en veel laat weten, kaats ik juist weer af.

Ingewikkeld. What's wrong with me?
Alle reacties Link kopieren
Heb je bindingsangst?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het een goed teken heeft als hij nu al 3 dagen niets heeft laten horen sinds jullie elkaar gezien hebben. Als hij meer zou willen dan seks, zou ik denken dat hij in ieder geval je berichtje wel gelezen en beantwoord zou hebben. Ik zou afwachten of hij zelf iets laat horen en er verder niet meer achteraan gaan.
En wat gebeurt er als je de telefoon pakt en gewoon even belt?
Dankjulliewel al voor de snelle reacties.

Ik heb wel veel verdriet gekend maar mezelf nooit de vraag gesteld omtrent bindingsangst. Ik heb wel juist gedacht dat hij dat misschien had.

(Ik moet wel toegeven dat ik de laatste keer aanvankelijk zelf zoiets had van: ga je nog naar huis, mijn bed uit? Maar toen hij zei: kom gewoon even lekker bij me liggen... toen liet ik die gevoelens/angst wel los uiteindelijk). Heb ook echt wat geslapen haha, hij ook.

Het contact is dus eigenlijk al vanaf het begin zo heen en weer maar idd maybe geen goed teken. Van de andere kant, als we samen zijn is het super gezellig. Ook veel lachen met elkaar enzo. Goede diepgaande gesprekken.

Als ik hem zou bellen, neemt ie niet op denk ik. Dit heeft ie eerder al niet gedaan dus dat probeer ik niet meer.

Vandaar dat het bij mij overkomt alsof hij zelf bang is ofzo .. ergens wel wil maar niet durft.

Ellende 😁😁
Alle reacties Link kopieren
Hij speelt een spelletje met je, sommige mensen kicken daarop. En als hij dan weer kontakt zoekt, ben je zo blij, dat je alles van hem pikt.
Mafklapper.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste, je hoeft tegen ons geen sorry te zeggen dat je snel seks hebt gehad. Als het voor jou goed voelde, dan is dat prima.
Verder vind ik het apart dat hij al zo snel (binnen 3 dates!) heeft gezegd dat hij verlatingsangst heeft. Zijn gedrag lijkt daar niet op te wijzen namelijk.
Ik ben zelf ook geen apper, maar als ik met iemand aan het daten ben, dan gaan er meestal wel dagelijks wat berichtjes heen en weer. Deze stilte van 3 dagen is geen goed teken en als ik jou was, zou ik de eer aan mezelf laten en dit afkappen.
...
Alle reacties Link kopieren
Als je dit echt leuk vind dan doe je het toch zo....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Madeliefjees schreef:
11-09-2019 10:01
Hij speelt een spelletje met je, sommige mensen kicken daarop. En als hij dan weer kontakt zoekt, ben je zo blij, dat je alles van hem pikt.
Mafklapper.
Dit denk ik inderdaad ook..
Alle reacties Link kopieren
"Probleem is dat er genoeg leuke mannen zijn die willen daten of wat dan ook maar hetgeen mij aantrekt is dus juist een onbereikbare man voor me te winnen... Het lijkt wel een patroon dat ik niet kan doorbreken. Een man die al snel verliefd op mij is en veel laat weten, kaats ik juist weer af."

Dit vind ik wel veelzeggend. Wil je eigenlijk wel een relatie? Het is ook prima om gewoon geen relatie te hebben/willen, maar wel iemand om het af en toe gezellig mee te hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt wel of hij je ziet als een fwb, allemaal erg leuk en gezellig wanneer jullie samen zijn maar tussen 2 afspraken door ben je amper in zijn gedachten.
Bij iemand die meer van je wil loopt het toch anders.
Ja zou het een spelletje zijn of fwb? Misschien wil ik idd wel in meer geloven dan er eigenlijk is. Van de andere kant is het natuurlijk ook nog superpril.

Met hem zou ik wel wil kijken naar een relatiemogelijkheid ja... Ik ben nog niet stapelverliefd ofzo maar hij houdt me zeker bezig. Dat heb ik anders niet vaak. Of is het de uitdaging juist omdat hij niet eenvoudig is?

Ik probeer nu maar even af te wachten... weet het ook niet!
Alle reacties Link kopieren
Als het al zo begint.....
Misschien is het boek stop liefdesverdriet van Ammy van Bedaf interessant voor je.
als je jezelf tegenkomt, wel vriendelijk groeten
Alle reacties Link kopieren
Anoniem1210 schreef:
11-09-2019 12:08
Ja zou het een spelletje zijn of fwb? Misschien wil ik idd wel in meer geloven dan er eigenlijk is. Van de andere kant is het natuurlijk ook nog superpril.

Met hem zou ik wel wil kijken naar een relatiemogelijkheid ja... Ik ben nog niet stapelverliefd ofzo maar hij houdt me zeker bezig. Dat heb ik anders niet vaak. Of is het de uitdaging juist omdat hij niet eenvoudig is?

Ik probeer nu maar even af te wachten... weet het ook niet!
En dat is omdat je hem toch wel erg leuk vindt of omdat hij juist geen interesse toont?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-09-2019 10:01
Hij speelt een spelletje met je, sommige mensen kicken daarop. En als hij dan weer kontakt zoekt, ben je zo blij, dat je alles van hem pikt.
Mafklapper.
Dit denk ik ook.
Misschien is hij wel druk druk druk met zijn gezin of vriendin?
Natuurlijk wil ik geen paniek zaaien maar helaas heb ik zelf ook dingen mee gemaakt en denk nu wat minder snel positief .

En dat hij al zegt bindingsangst is om hem zelf in te dekken. Jij gaat rekening met hem houden en hij denkt mooi daar kan ik weer verder op borduren. En jij word dan zijn speeltje zolang als het hem uit komt en niet te heet onder de voeten word.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hij probeert een reactie bij je uit te lokken omdat hij van de aandacht houd of je echt leuk vind.
Jij heb ook gevoel dus laat je niet op het verkeerde been zetten
Alle reacties Link kopieren
Anoniem1210 schreef:
11-09-2019 09:42
Dankjulliewel al voor de snelle reacties.

Ik heb wel veel verdriet gekend maar mezelf nooit de vraag gesteld omtrent bindingsangst. Ik heb wel juist gedacht dat hij dat misschien had.

(Ik moet wel toegeven dat ik de laatste keer aanvankelijk zelf zoiets had van: ga je nog naar huis, mijn bed uit? Maar toen hij zei: kom gewoon even lekker bij me liggen... toen liet ik die gevoelens/angst wel los uiteindelijk). Heb ook echt wat geslapen haha, hij ook.

Het contact is dus eigenlijk al vanaf het begin zo heen en weer maar idd maybe geen goed teken. Van de andere kant, als we samen zijn is het super gezellig. Ook veel lachen met elkaar enzo. Goede diepgaande gesprekken.

Als ik hem zou bellen, neemt ie niet op denk ik. Dit heeft ie eerder al niet gedaan dus dat probeer ik niet meer.

Vandaar dat het bij mij overkomt alsof hij zelf bang is ofzo .. ergens wel wil maar niet durft.

Ellende 😁😁
Hij is getrouwd.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Heb dat ook precies zo als Jij dat zegt ..

Beantwoorde liefde is niet interessant alleen onbeantwoorde liefde zie ik als een uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem1210 schreef:
11-09-2019 09:42
Dankjulliewel al voor de snelle reacties.

Ik heb wel veel verdriet gekend maar mezelf nooit de vraag gesteld omtrent bindingsangst. Ik heb wel juist gedacht dat hij dat misschien had.

(Ik moet wel toegeven dat ik de laatste keer aanvankelijk zelf zoiets had van: ga je nog naar huis, mijn bed uit? Maar toen hij zei: kom gewoon even lekker bij me liggen... toen liet ik die gevoelens/angst wel los uiteindelijk). Heb ook echt wat geslapen haha, hij ook.

Het contact is dus eigenlijk al vanaf het begin zo heen en weer maar idd maybe geen goed teken. Van de andere kant, als we samen zijn is het super gezellig. Ook veel lachen met elkaar enzo. Goede diepgaande gesprekken.

Als ik hem zou bellen, neemt ie niet op denk ik. Dit heeft ie eerder al niet gedaan dus dat probeer ik niet meer.

Vandaar dat het bij mij overkomt alsof hij zelf bang is ofzo .. ergens wel wil maar niet durft.

Ellende 😁😁
Bindingsangst en verlatingsangst zijn twee kanten van dezelfde medaille. Je ziet vaak dat mensen met deze ‘medaille’ elkaar aantrekken, een enorme aantrekkingskracht voelen en er een soort dans ontstaat waarbij de partners wisselen in de rol van verlating- en bindingsangst. Het leest of hij door zijn vorige ervaringen nu aan de kant staat van bindingsangst, terwijl jij je wel wilt geven. Als je dit herkent is het boek, liefdesbang, misschien een behulpzaam boek om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem1210 schreef:
11-09-2019 09:42
Dankjulliewel al voor de snelle reacties.

Ik heb wel veel verdriet gekend maar mezelf nooit de vraag gesteld omtrent bindingsangst. Ik heb wel juist gedacht dat hij dat misschien had.

(Ik moet wel toegeven dat ik de laatste keer aanvankelijk zelf zoiets had van: ga je nog naar huis, mijn bed uit? Maar toen hij zei: kom gewoon even lekker bij me liggen... toen liet ik die gevoelens/angst wel los uiteindelijk). Heb ook echt wat geslapen haha, hij ook.

Het contact is dus eigenlijk al vanaf het begin zo heen en weer maar idd maybe geen goed teken. Van de andere kant, als we samen zijn is het super gezellig. Ook veel lachen met elkaar enzo. Goede diepgaande gesprekken.

Als ik hem zou bellen, neemt ie niet op denk ik. Dit heeft ie eerder al niet gedaan dus dat probeer ik niet meer.

Vandaar dat het bij mij overkomt alsof hij zelf bang is ofzo .. ergens wel wil maar niet durft.

Ellende 😁😁

Er zijn 2 verschillende patronen die hier spelen. Die van hem ( soms ineens veel kontakt, daaarna weer laten afweten) en die van jou (een bijna onbereikbare man willen want iets wat gemakkelijk gaat kets jij af)
Bij beide zit angst op de achtergrond.
Je trekt dus bepaalde mannen aan omdat je zelf ook in een bepaald afweersysteem zit.
Je moet kijken wat je ermee wil.
Lees eens liefdesbang en liefdeskunst van Hannah Cuppen. Dit noemde iemand anders ook. Je zit in een patroon en daar doe je zelf ook aan mee.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant wil je dit niet. Anders open je er geen topic over. Aan de andere kant vind je deze man interessant door het gedrag wat hij laat zien. Wat wil je nou?

Als dit over een jaar nog zo zou zijn, het aantrekken en afstoten, zou je dan nog gelukkig zijn?

Wat wil je zelf nou in een relatie? (Als je die al wil?) Je geeft al aan: minstens 1 keer in de week/2 weken afspreken en elke dag even een berichtje.

Waar staan jullie in de relatie? Wat maakt dat je niet met hem hierover communiceert? Je mag best aan elkaar vragen hoe je er in staat en wat je perspectief is. Als jullie daarin op hetzelfde level zitten kan je je behoeftes duidelijk maken. Nu is het maar gissen wat hij wil, door situaties te overanalyseren.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Als hij je aantrekt en afstoot en achteraf niet veel meer laat horen weet je genoeg toch.
Het ligt altijd aan jezelf. Je kiest zelf voor zo'n relatie met iemand of niet.
Alle reacties Link kopieren
Heel heel herkenbaar. Wat voor mannen je aantrekt, hoe je er op reageert, de dynamiek die jullie creëren. Zo vreselijk vermoeiend, en pijnlijk. Zelf ook net weer zoiets dergelijks, gelukkig kortdurende, afgesloten. Ook zo'n man die het ene moment all over je is, en het volgende moment afwezig. En niet opneemt grrr. En dan jezelf er toch weer in verliezen.
Het is inderdaad een bekende dynamiek en zit in jezelf. Hoe je het moet oplossen? Geen idee. Als ik het wist... Iets met jezelf een goede man gunnen enzo. Liefdesbang en therapie is een goed startpunt maar heeft bij mij mogelijk wel verbetering maar geen oplossing gebracht. Blijkbaar doe ik het gewoon weer. Zucht. Als iemand nog tips heeft?
Mijn tip aan jou is om hier het heft in eigen handen te nemen en dit te stoppen. Wordt niet beter, gaat alleen maar meer stress en verdriet geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven