Daten loopt niet echt soepel

11-09-2019 13:55 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben een poosje niet op het vivaforum geweest. Mijn oude account werkte niet meer dus vandaar dat ik hier na lange tijd weer ben maar dan met een nieuw account..

Ik zal me even opnieuw voorstellen: ik ben 28 jaar en nadat mijn relatie twee jaar geleden eindigde een poosje alleen geweest. Afgelopen jaar heb ik redelijk wat gedate. Er waren leuke dates bij maar bij niemand had ik het gevoel ik er een toekomst mee op zou willen bouwen. Nu heb ik een jongen leren kennen. Ik vind het een erg leuke jongen. Maar ik weet niet zo goed wat hij nu van mij vindt. Hij geeft me nauwelijks complimenten.
Wel zegt hij dat hij onzeker is en het allemaal spannend vindt. Initiatief in contact en afspreken komt vanaf mij maar als ik hem app, appt hij binnen 2 tellen terug. Als ik vraag af te spreken laat hij merken dat hij het leuk vindt. Als we bij elkaar zijn is het erg gezellig maar daarna is het weer stil. We hebben elkaar nu 4 keer gezien en wat mij betreft blijven we elkaar zien. Ik durf niet zo goed het gesprek aan te gaan over wat we van elkaar vinden omdat ik bang ben dat hij toch niet verder wil.. Ik weet niet of hij onzeker is of dat hij me niet leuk vindt.
Wat zouden jullie doen als jullie dit zo lezen? Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Wachten tot hij initiatief neemt. Als hij nooit initiatief neemt en het wordt echt wat. Dan blijft hij voor altijd geen initiatief nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wachten tot hij initiatief neemt. Als hij nooit initiatief neemt en het wordt echt wat. Dan blijft hij voor altijd geen initiatief nemen en zit je met een initiatiefloze vent. Niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als een hele onzekere jongen maar wel iemand die geintereseeerd is in je.
De vraag is of je met een hele onzekere jongen in zee wil gaan
Jij bent 28 en date met een jongen? Misschien zou je met een man moeten gaan daten. Die zijn minder onzeker :)

Jullie hebben elkaar pas 4 keer gezien. Dat is niet zo vaak. Maar vaak genoeg om te weten of er toekomst inzit.
Kan het zijn dat hij met meerdere vrouwen date? Dat hij daar ondertussen ook druk mee is?
Je zit nog in de fase waarin je elkaar leert kennen. En je leert nu een passieve jongeman kennen en kunt beslissen of je daar zin in hebt.
Een passieve jongeman die nooit complimenten geeft en waar je na vier dates al over in de twijfel schiet.

hm...
Alle reacties Link kopieren
Next.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Of je geeft duidelijk aan dat je oprecht interesse hebt, maar het contact niet van één kant kan komen. Oftewel, als hij ook interesse heeft moet hij zich heel rap over die onzekerheid heen gaan zetten :) En als hij dat niet kan kun je er altijd nog een punt achter zetten.

En als blijkt dat hij niet onzeker is maar ongeïnteresseerd kun je daar ook beter vroeger dan later achter komen lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat hij weinig initiatief neemt - maar als jullie het leuk hebben samen, verdient het volgens mij wel een kans. Het heeft bij mij een tijdje geduurd voor ik openbloeide naar de man met wie ik intussen gelukkig getrouwd ben: ik zat toen even in een dipje en was niet meteen klaar voor een relatie. Zijn beste vriend raadde hem aan om het los te laten omdat hij dacht dat er niets zou gebeuren tussen ons, maar wat ben ik blij dat het zo niet gegaan is.

In jouw plaats zou ik mijn stoute schoenen aantrekken en hem tijdens een gezellig moment vragen hoe hij het ziet. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij onzeker is. Het is dus best mogelijk dat hij gewoon niet goed weet hoe hij zijn interesse in jou moet tonen, of misschien even bang is voor een negatief antwoord als jij. Zoiets zou natuurlijk niet leuk zijn om te horen. Niemand wil teleurgesteld of gekwetst worden, maar dan weet je tenminste waar je staat. Succes ermee!
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, je klinkt zelf anders ook behoorlijk onzeker. Als beide personen onzeker en afwachtend zijn, dan krijg je dit soort situaties. Zo als ik het hoor en lees valt het allemaal best wel mee. Niets om je direct zorgen over te maken, het loopt wat stroever dan gewoonlijk. Misschien vaker het voortouw nemen en de stoute schoenen aantrekken om te voorkomen dat je gaat overdenken en over-analyseren.
Hakuna matata
Allee ge hebt het of nie
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor al jullie lieve en kritische reacties. Ik heb vanavond de stoute schoenen aangetrokken en het hem gewoon maar gevraagd. Helaas, zegt hij nu niet toe te zijn aan een relatie. Ik vind het jammer en denk dat hij bang is om er voor te gaan..
Ik heb tegen hem gezegd dat ik verder ga. Dat vond hij dan weer jammer..
Alle reacties Link kopieren
Hoe kijk je erop terug? Zou je later weer vragen?
Alle reacties Link kopieren
IFeelU schreef:
14-09-2019 21:27
bedankt voor al jullie lieve en kritische reacties. Ik heb vanavond de stoute schoenen aangetrokken en het hem gewoon maar gevraagd.
Helaas, zegt hij nu niet toe te zijn aan een relatie.

Ik vind het jammer en denk dat hij bang is om er voor te gaan..
Ik heb tegen hem gezegd dat ik verder ga. Dat vond hij dan weer jammer..
Dat betekent "ik vind jou niet leuk genoeg" in gewoon Nederlands. Maar voor hem tien andere mannen. Je hebt er maar één nodig.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
14-09-2019 22:17
Dat betekent "ik vind jou niet leuk genoeg" in gewoon Nederlands. Maar voor hem tien andere mannen. Je hebt er maar één nodig.

Nou, ik was ook niet meteen klaar voor een relatie, hoor - maar je hoeft inderdaad je leven niet on hold te zetten voor hem. Dat kan hij niet van jou verwachten (al moet ik eerlijk zeggen dat ik erg blij ben dat mijn man wel op mij gewacht heeft).
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven